Ik had geen echte verwachtingen bij deze game, want om eerlijk te zijn had ik nog nooit van deze game gehoord. Homura is een game in het shoot’m up genre, dit houdt in dat je een ‘platte’ topdown view hebt, waarbij jij een karakter of vliegtuigje bestuurt die het tegen oneindig veel vijanden moet opnemen. De eerste keer dat de game opstart en jij als Homura neerdaalt op de menselijke wereld om je moeder te bevrijden is adembenemend mooi. Grafisch ziet alles er zeer mooi uit en door de versnellingen en vertragingen krijg je werkelijk het gevoel dat je vliegt. Dit tezamen met de zeer goed gekozen epische filmmuziek maakt de sfeer die het spel uitademt fenomenaal.

Er zijn massa’s vijanden die je weerhouden van je doel en ze zijn niet allemaal even makkelijk te verslaan. Vaak zit je tussen het spervuur van kogels van vijanden te manoeuvreren. Als wapens beschik jij over een kogelvuur, een bom en een slash-aanval. De kogelvuur en de bom vindt je eigenlijk in elke shoot ‘m up terug, de slash- aanval is wat deze game onderscheidt van andere games. De slash-aanval is een aanval die de kogels van vijanden terug kan kaatsen, dit kan in situaties waarbij veel direct dodelijke kogels op je worden afgevuurd zeer handig zijn. Daarnaast kan de slash-aanval ook direct op vijanden worden gebruikt, waardoor een kettingreactie ontstaat en veel vijanden in één keer van het scherm worden gevaagd. Het dicht in de buurt komen van vijanden is niet altijd even makkelijk, wat het gebruiken van een directe slash-aanval weer een uitdaging maakt.
Gedurende het spel kun je voor verschillende routes kiezen, dit komt de replay value van het spel ten goede. Daarnaast zit er een gallery mode in het spel en moet je het spel diverse keren uitspelen voordat je alle plaatjes in deze gallery hebt unlockt. Het spel heeft echter ook een groot nadeel, je kan maar uit één karakter kiezen. Graag had ik meerdere karakters gezien met verschillende kogelvuren, zoals in Shikigami no shiro.
Samenvattend ben ik aangenaam verrast door Homura. De mooie graphics en de epische muziek zetten de sfeer van het spel goed neer. Er zijn vijanden in overvloed en de slash-aanval zorgt voor een leuke toevoeging aan het wapenarsenaal. Homura is dus een echte aanrader.
Gfx: 8,5
Geluid: 9
Gameplay: 8
Overal: 8,5