Gameplay Utrecht
Gameplay Utrecht
24, 25 en 26 november aanstaande is de Gameplay beurs in Utrecht. Dit is een samensmelting van de beurzen Game expo en de PU gameplay.
http://www.gameplay.nl
Zijn er veel mensen van plan hier heen te gaan? Ik zelf ga in ieder geval zaterdag en mss ook vrijdag. mss is het ook leuk om een meeting van forum members te houden en de beurs gedeeltelijk samen af te lopen?
Wel zijn de prijzen dit jaar fors gestegen, want voorheen werd de gameexpo samen georganiseerd met de hccdagen en kreeg je voor één prijs toegang tot alles, dit jaar noemen ze het twee evenementen en moet je dokken voor beide evenementen, wel krijg je wat korting op het andere evenement als je kaartjes koopt voor het ene evenement.
Mijn tip is toch 'beide' evenementen te bezoeken, al ben je dan wel gelijk 20 euri kwijt.
http://www.gameplay.nl
Zijn er veel mensen van plan hier heen te gaan? Ik zelf ga in ieder geval zaterdag en mss ook vrijdag. mss is het ook leuk om een meeting van forum members te houden en de beurs gedeeltelijk samen af te lopen?
Wel zijn de prijzen dit jaar fors gestegen, want voorheen werd de gameexpo samen georganiseerd met de hccdagen en kreeg je voor één prijs toegang tot alles, dit jaar noemen ze het twee evenementen en moet je dokken voor beide evenementen, wel krijg je wat korting op het andere evenement als je kaartjes koopt voor het ene evenement.
Mijn tip is toch 'beide' evenementen te bezoeken, al ben je dan wel gelijk 20 euri kwijt.
Keep on Dreaming
het is wel aardig, en vooral in combi met de HCC maar toen kon je voor 15 euro in beide hallen.... Dit is weer typish nederlandse geldklopperij!!
Die gamehal is echt alleen maar reklame!!! en groot nieuws is er niet.
Alleen als je je verveeld, of je wilt nu echt de Wii en PS3 zien (uberrijen denk ik) dan moet je gaan.
Ik probeer nog een Gears of War faceplate te scoren ivm spec edition.
Die gamehal is echt alleen maar reklame!!! en groot nieuws is er niet.
Alleen als je je verveeld, of je wilt nu echt de Wii en PS3 zien (uberrijen denk ik) dan moet je gaan.
Ik probeer nog een Gears of War faceplate te scoren ivm spec edition.
ManoRevolver wrote:Denk niet dat ik ga, boeit me allemaal niet zoveel. Of zijn er naast posters nog meer dingen te koop?
Ik zou in ieder geval toch die 5 euro extra spenden om ook de hccdagen te bezoeken want dat is het toch zeker waard, wel komen de totale kosten dan idd op 20 euro pp, wat best veel is als je verghelijkt dat het vorig jaar maar 12 euro in totaal heeft gekost. Daarnaast kan je mss even ontsnappen van de kleutercreche die heerst bij de gameplay.
qua echt consolegames scoren valt het wel wat tegen, want de game expo/ gameplay was toch voornamelijk een beurs om dingen te promoten en ook veel dingen zelf uit te proberen. Er zullen denk ik in totaal 2 of drie verkoopstands van games zijn, maar dat is een gok van mij. wel natuurlijk veel pcgames.
De hccdagen is eigenlijk toch een beurs voor mensen met een pc, je kan er bijna alles halen. nu zijn er 2 volledige hallen met stands waar je computerdingen kan kopen. De prijzen zijn redelijk, niet de allergoedkoopste internetprijzen, maar voordeel is wel dat je direct mee kan nemen en je bent wel goedkoper uit dan je in een normale winkel koopt en vaak heb je wel garantie via een normale winkel. Vroeger waren er meer hallen met verkoop, maar tegenwoordig door internet gaan ook veeel bedrijven gewoon op de eigen site op die dagen stunten, daardoor is het tegenwoordig wat minder. Verder zie je gewoon ook veel promotie voor de hccafdelingen, waar je ook terecht kunt met computervragen, en veel promotie van idg (uitgever) en veel promotie van de grote computerfabrikanten.
Ook zijn er vaak leuke winacties, zo had logitech 2 jaar geleden dat mensen zo hard mogelijk moeten schreeuwen en dan kon je dus een prijs ontvangen en bij creative kon je een Zen winnen door de juiste artiest bij de de muziek te raden.
Daarnaast lijkt het mij een leuke meeting mogelijkheid en mss scoor je nog een date met een leuke boothbabe mij in ieder geveal wel gelukt.
Keep on Dreaming
Afgelopen weekeinde was dit evenement. Het eerste wat mij opviel was dat die gezellige vibe er gewoon niet was, teveel PU kutkoters en veel te weinig consoles om op te spelen. Daarnaast heb ik nix van Gamez gezien en was het eigenlijk gewoon PU gameplay 2006.
één van de trieste dingen was dat wanneer er gejuigd moest worden op podium voor de PU crew dat er dan een bandje startte om dit te simuleren, erg triest. Bij de xbox360 stand moest je vragen beantwoorden voor goodies, ik stond wat achteraan, zo een 3 meter van podium en dan zit er nog iemand met het intellect van een aardappel in mijn oor te schreeuwen in de hoop dat hij een goodie zou ontvangen. De boothbabes waren trouwens net zo arrogant als de PU crew, dus die waren niet echt te pruimen. Behaleve bij de Sony stand, die waren wel gewoon aardig.
Het enige positieve was dat ik even de ps3 kon checken. Je kreeg een presentatie te zien van 5 minuten en daarna mocht je 5 minuten spelen. Heb zelf even motorstorm en Ridge Racer 7 gespeeld. De controller vindt ik niet zo goed, je mist echt de rumble wanneer er een impactmoment is, voor de rest zien de games er erg goed uit. Maar helaas te kort kunnen spelen om echt oordeel te kunnen vormen.
Wat ook erg opvallend is dat er eigenlijk geen ene stand stond waar je games kon kopen. Al met al erg teleurstellend en en ik ga volgend jaar zeker niet meer.
één van de trieste dingen was dat wanneer er gejuigd moest worden op podium voor de PU crew dat er dan een bandje startte om dit te simuleren, erg triest. Bij de xbox360 stand moest je vragen beantwoorden voor goodies, ik stond wat achteraan, zo een 3 meter van podium en dan zit er nog iemand met het intellect van een aardappel in mijn oor te schreeuwen in de hoop dat hij een goodie zou ontvangen. De boothbabes waren trouwens net zo arrogant als de PU crew, dus die waren niet echt te pruimen. Behaleve bij de Sony stand, die waren wel gewoon aardig.
Het enige positieve was dat ik even de ps3 kon checken. Je kreeg een presentatie te zien van 5 minuten en daarna mocht je 5 minuten spelen. Heb zelf even motorstorm en Ridge Racer 7 gespeeld. De controller vindt ik niet zo goed, je mist echt de rumble wanneer er een impactmoment is, voor de rest zien de games er erg goed uit. Maar helaas te kort kunnen spelen om echt oordeel te kunnen vormen.
Wat ook erg opvallend is dat er eigenlijk geen ene stand stond waar je games kon kopen. Al met al erg teleurstellend en en ik ga volgend jaar zeker niet meer.
Keep on Dreaming
wat je net verteld heb ik ook gehord van vrienden, zelfs op de flyer stond games markt, dus ik had al een lijstje gemaakt.
Ergens waar ik ook niet ging die zondagg was de retrogamebeurs in schiedam, vorig jaar was het wel druk en dit jaar zouden meer standjes komen zelfs die gast die mij een AES heeft verkocht. mAar goed ik was er bij beide niet.
Voor schiedam te lui en voor powerplay geen zin in pubers die de hele dagg n00b roepen.
Ergens waar ik ook niet ging die zondagg was de retrogamebeurs in schiedam, vorig jaar was het wel druk en dit jaar zouden meer standjes komen zelfs die gast die mij een AES heeft verkocht. mAar goed ik was er bij beide niet.
Voor schiedam te lui en voor powerplay geen zin in pubers die de hele dagg n00b roepen.

Ik vond er geen zak aan. Kwas op Zondag gegaan. Veel te druk, te weinig pods, te weinig pods.
Waar waren de goodies? Zo vreselijk slecht dit jaar. Bah. 2 uur in de rij om Zelda 3 mins te spelen op de Wii? En het was niet alsof de rij zo lang was, organisatie was gewoon vreselijk slecht. PS3 had ook lange rij maar het was daar een stuk beter georganiseerd.
Dan maar HCC checken... Waar eigenlijk weinig grote stands waren in vergelijking tot de vorige keer dat ik er was. Jammer. Laatste keer imo.
Waar waren de goodies? Zo vreselijk slecht dit jaar. Bah. 2 uur in de rij om Zelda 3 mins te spelen op de Wii? En het was niet alsof de rij zo lang was, organisatie was gewoon vreselijk slecht. PS3 had ook lange rij maar het was daar een stuk beter georganiseerd.
Dan maar HCC checken... Waar eigenlijk weinig grote stands waren in vergelijking tot de vorige keer dat ik er was. Jammer. Laatste keer imo.
DAY wrote:Het enige positieve was dat ik even de ps3 kon checken. Je kreeg een presentatie te zien van 5 minuten en daarna mocht je 5 minuten spelen. Heb zelf even motorstorm en Ridge Racer 7 gespeeld. De controller vindt ik niet zo goed, je mist echt de rumble wanneer er een impactmoment is, voor de rest zien de games er erg goed uit. Maar helaas te kort kunnen spelen om echt oordeel te kunnen vormen.
Die Rumble Functie miste ik ook toen ik even Resistence Fall of Man zat te spelen, zeker als je word geraakt verwacht je op zijn minst wel een schokje. Ik heb trouwens niet op de Gameplay in Utrecht erop gespeeld maar de Gameplay in Gent. Daar kon ik er overigens uitgebreid op spelen (één half uur en ik mocht nog langer).
Ik had ook nog wat tickets aangeboden gekregen voor de gameplay in Utrecht maar dat leek te veel op die van Gent en om twee keer naar hetzelfde te gaan had ik er niet voor over, maar wat ik hier lees was het dus duidelijk minder.