Buyers guide Super Nintendo

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Buyers guide Super Nintendo

Post by Ken » Thu Sep 29, 2005 22:47

Ik ga op de mainpage een buyers guide maken voor de belangrijkste consoles uit de gamegeschiedenis.
Hiervoor heb ik voor sommige consoles al een lijstje gemaakt, aan jullie de vraag om titels te vermelden die ik over het hoofd heb gezien, of om titels te noemen die volgens jullie niets in de buyers guide te zoeken hebben. Het is natuurlijk een zeer kritische lijst, ik ga niet zomaar allemaal games erbij zetten om maar een lange lijst te hebben.
Het moet voor beginnende verzamelaars een handige guide worden.

Dit zijn de SNES titels die ik op dit moment op de lijst heb staan

Actraiser
Adams family
Alien vs Predator
Axelay
Batman
Battletoads
Breath of Fire II
Castlevania: Dracula X
Chrono Trigger
Chuck Rock
Clayfighter
Contra 3: Alien Wars (Spirits in Japan)
Darius Twin
Donkey Kong
Earthbound
Earthworm Jim
Final Fantasy
Final Fight
F-Zero
Gradius III
Harvest Moon
Joe & Mac
Kirby Super Star
Legend of the Mystical Ninja
Legend of Zelda: Link to the Past
Lufia
Megaman X
Ninja Gaiden Trilogy
Parodius II
Pocky & Rocky
Pop ‘n Twinbee
Prince of Persia
Secret of Mana
Starfox
Street Fighter 2
Sunset Riders
Super Bomberman
Super Catlevania IV
Super Ghouls 'N Ghosts
Super Mario AllStars
Super Mario Kart
Super Mario RPG
Super Mario World
Super Metroid
Super R-Type
Super Smash TV
Super Star Wars
Super Soccer
Super Tennis
Super Turrican
Terranigma
U.N. Squadron
GWAR

Post by GWAR » Fri Sep 30, 2005 09:30

Ben hier toch minder in thuis. Misschien :

Jungle Strike
Super Aleste
Tiny Toons

daar moet ik het toch echt bij laten helaas...
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Fri Sep 30, 2005 09:43

Kijk, Super Aleste, schandalig dat die nog niet op de lijst stond.
Gameholic

Post by Gameholic » Fri Sep 30, 2005 10:15

En Super Mario World 2: Yoshi's Island?
User avatar
legztec
Active Level:
Active Level:
Posts: 456
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:13

Post by legztec » Fri Sep 30, 2005 12:49

Super Street fighter 2
Street Fighter 2 Turbo
2d fighting rules
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Fri Sep 30, 2005 14:16

Super streetfighter 2 was idd geweldig. De eerste keer dat ik het Cammy level zag en hoorde, was ik ook verkocht een van de sfeervolste backgrounds tot op heden voor mij.

Killer Instinct is naar mijn mening ook een titel voor de buyers lijst. De graphics waren geweldig voor die tijd en natuurlijk het combosysteem.
Keep on Dreaming
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Oct 12, 2005 16:53

Ik heb Killer Instinct altijd vreselijk gevonden, maar goed..if you say so!
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Wed Oct 12, 2005 20:51

Je vergeet: Illusion of Time / Illusion of Gaia. Een van de beste Enix RPG's.

Persoonlijk vond ik Lion King en Aladdin ook geweldig. Een van de weinige Disney vergamingen die de moeite waard zijn.
Rockman P.

Re: Buyers guide Super Nintendo

Post by Rockman P. » Wed Oct 12, 2005 22:11

Ken wrote:Adams family
Alien vs Predator
Battletoads
Chuck Rock
Clayfighter
Final Fight
Joe & Mac
Street Fighter 2
Super Soccer
Super Tennis


Misschien ben ik te kritisch, maar deze kan je volgens mij wel weg laten, om verschillende redenen. Final Fight zou ik vervangen door Final Fight 3 en StreetFighter 2 door Super StreetFighter 2 en eventueel StreetFighter 2 Turbo. Verder nog een paar opmerkingen over een paar andere titels in de lijst:

Batman - Batman Returns van Konami neem ik aan?
Donkey Kong - Welke?
Final Fantasy - VI, of gewoon allemaal?
Legend of the Mystical Ninja - Wederom, welke?
Lufia - Lufia 2 is uiteraard de betere keus, hoewel die in Europa gewoon Lufia heet. Verwarrend!
Parodius II - Ook deel 3 toevoegen?
Pocky & Rocky - + deel 2?
Super Bomberman - Wederom veel keuze, 2 is misschien een goede keuze omdat ie nog erg makkelijk te vinden is.
Super Turrican - + deel 2?

Verder zou ik Actraiser 2, Cybernator, Demon's Crest, EVO, Hagane, Kirby's Dreamland 3, Run Saber, Seiken Densetsu 3, Sim City, Sky Blazer, TMNT Turtles in Time en TMNT Tournament Fighters toevoegen.
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Re: Buyers guide Super Nintendo

Post by DNL » Wed Oct 12, 2005 22:22

Rockman P. wrote:
Ken wrote:Adams family
Alien vs Predator
Battletoads
Chuck Rock
Clayfighter
Final Fight
Joe & Mac
Street Fighter 2
Super Soccer
Super Tennis


Misschien ben ik te kritisch, maar deze kan je volgens mij wel weg laten, om verschillende redenen. Final Fight zou ik vervangen door Final Fight 3 en StreetFighter 2 door Super StreetFighter 2 en eventueel StreetFighter 2 Turbo. Verder nog een paar opmerkingen over een paar andere titels in de lijst:

Batman - Batman Returns van Konami neem ik aan?
Donkey Kong - Welke?
Final Fantasy - VI, of gewoon allemaal?
Legend of the Mystical Ninja - Wederom, welke?
Lufia - Lufia 2 is uiteraard de betere keus, hoewel die in Europa gewoon Lufia heet. Verwarrend!
Parodius II - Ook deel 3 toevoegen?
Pocky & Rocky - + deel 2?
Super Bomberman - Wederom veel keuze, 2 is misschien een goede keuze omdat ie nog erg makkelijk te vinden is.
Super Turrican - + deel 2?

Verder zou ik Actraiser 2, Cybernator, Demon's Crest, EVO, Hagane, Kirby's Dreamland 3, Run Saber, Seiken Densetsu 3, Sim City, Sky Blazer, TMNT Turtles in Time en TMNT Tournament Fighters toevoegen.


Goede keuzes, de Turtles games zijn echt goud.

Verder nog toevoegen:

Bahamut Lagoon
Treasure Hunter G
Arabian Nights
Gundam Wing Endless Duel
Tales of Phantasia
Star Ocean
Hook
Goof Troop
Magical Quest
Dragon Quest 6
Dragon Quest 3 remix
Pop'n Twinbee
Twinbee Rainbow Bell

Dat zijn er nog enkele als ik zo snel mijn kast met snes/sfc inkijk.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Thu Oct 13, 2005 13:38

Goede replies mensen!

Joe&Mac wel eens gespeeld Rockman P?
Behoorlijk heftige game naar mijn mening, zelfde geldt voor Super Tennis.
Vooral de Japanse versie van Super Tennis is vrij briljant, met namen als Wagasi.
ShinRa

Post by ShinRa » Thu Oct 13, 2005 14:18

Dragon Quest 1+2
Dragon Quest 3
Dragon Quest 5
Dragon Quest 6
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Thu Oct 13, 2005 15:32

ShinRa wrote:Dragon Quest 1+2
Dragon Quest 3
Dragon Quest 5
Dragon Quest 6


Die waren al genoemd...

Deze niet:

Rudora no Hihou
Romancing Saga 3
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
ShinRa

Post by ShinRa » Thu Oct 13, 2005 15:38

DreamerNL wrote:
ShinRa wrote:Dragon Quest 1+2
Dragon Quest 3
Dragon Quest 5
Dragon Quest 6


Die waren al genoemd...

Deze niet:

Rudora no Hihou
Romancing Saga 3

Volgens mij niet. Jij hebt alleen deel 6 genoemd, maar de andere delen mogen wat mij betreft niet vergeten worden! :)

Romancing SaGa hoeft er imho niet echt bij. Om nou te zeggen dat die baanbrekend was...
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Thu Oct 13, 2005 16:11

ShinRa wrote:
DreamerNL wrote:
ShinRa wrote:Dragon Quest 1+2
Dragon Quest 3
Dragon Quest 5
Dragon Quest 6


Die waren al genoemd...

Deze niet:

Rudora no Hihou
Romancing Saga 3

Volgens mij niet. Jij hebt alleen deel 6 genoemd, maar de andere delen mogen wat mij betreft niet vergeten worden! :)

Romancing SaGa hoeft er imho niet echt bij. Om nou te zeggen dat die baanbrekend was...


Ik heb deel 3 en 6 genoemd, ze staan vet gedrukt. De andere 2 zijn minder. Romancing Saga 3 hoort zeer zeker thuis in die lijst.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
ShinRa

Post by ShinRa » Thu Oct 13, 2005 18:08

DreamerNL wrote:
ShinRa wrote:
DreamerNL wrote:
ShinRa wrote:Dragon Quest 1+2
Dragon Quest 3
Dragon Quest 5
Dragon Quest 6


Die waren al genoemd...

Deze niet:

Rudora no Hihou
Romancing Saga 3

Volgens mij niet. Jij hebt alleen deel 6 genoemd, maar de andere delen mogen wat mij betreft niet vergeten worden! :)

Romancing SaGa hoeft er imho niet echt bij. Om nou te zeggen dat die baanbrekend was...


Ik heb deel 3 en 6 genoemd, ze staan vet gedrukt. De andere 2 zijn minder. Romancing Saga 3 hoort zeer zeker thuis in die lijst.

Persoonlijk vind ik DQ5 gewoon essentieel, wat een machtige game! RS3 hoeft er imo echt niet in, maar over smaak valt niet te twisten he. :P

Van mij mag Street Racer er ook wel in. Vooral multi-player heb ik me er enorm mee vermaakt!
Rockman P.

Post by Rockman P. » Sat Oct 15, 2005 18:42

Ken wrote:Goede replies mensen!

Joe&Mac wel eens gespeeld Rockman P?
Behoorlijk heftige game naar mijn mening, zelfde geldt voor Super Tennis.
Vooral de Japanse versie van Super Tennis is vrij briljant, met namen als Wagasi.


Tja, ik zei toch dat ik misschien iets te kritisch was :P Maar ja, Joe & Mac had ik pas jaren nadat het uitkwam voor het eerst gespeeld, dus misschien dat ik het daarom niet echt kon waarderen. Het voelde meer als de zoveelste platformer dan iets speciaals.
GZA

Post by GZA » Tue Oct 18, 2005 15:23

ShinRa wrote:
DreamerNL wrote:
ShinRa wrote:
DreamerNL wrote:
ShinRa wrote:Dragon Quest 1+2
Dragon Quest 3
Dragon Quest 5
Dragon Quest 6


Die waren al genoemd...

Deze niet:

Rudora no Hihou
Romancing Saga 3

Volgens mij niet. Jij hebt alleen deel 6 genoemd, maar de andere delen mogen wat mij betreft niet vergeten worden! :)

Romancing SaGa hoeft er imho niet echt bij. Om nou te zeggen dat die baanbrekend was...


Ik heb deel 3 en 6 genoemd, ze staan vet gedrukt. De andere 2 zijn minder. Romancing Saga 3 hoort zeer zeker thuis in die lijst.

Persoonlijk vind ik DQ5 gewoon essentieel, wat een machtige game! RS3 hoeft er imo echt niet in, maar over smaak valt niet te twisten he. :P

Van mij mag Street Racer er ook wel in. Vooral multi-player heb ik me er enorm mee vermaakt!


Street Racer mag er zeker wel in. Het racen op zich was best leuk, niet zo goed als Mario Kart, maar vermakelijk. Waar het allemaal goed werd gemaakt, was in de minigames. Soccer en battle mode waren gewoon briljant in de multiplayer.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Oct 19, 2005 22:01

Van de week ga ik alle lijsten bij elkaar voegen en er een leuke special van maken.
Iemand nog ideetjes verder?
User avatar
legztec
Active Level:
Active Level:
Posts: 456
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:13

Post by legztec » Thu Oct 20, 2005 07:35

Ik mis Super Double Dragon in de lijst.
Hij was erg kort maar wel goed!
2d fighting rules
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Thu Oct 20, 2005 14:59

Ik ga die super double dragon vanavond weer eens proberen, in de tijd wel gekocht, maar niet erg veel gespeeld.

@ ken, KI ligt idd niet iedereen, maar als je je even goed verdeiept in het spel kan je de wreedste combo's eruittoveren. Plus het was een heerleek spel om tegen noobs te spelen die er neits van konden, de geskilde speler was in dit spel altid beter. ook zat er als extratje nog een cd met muziek erin, dat was ook erg leuk.
Keep on Dreaming
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Thu Oct 20, 2005 18:04

Super Double Dragon was echt de shit, vooral die moves waren vet, en het waren er veel. Die uppercut van billy was altijd leuk om te doen "HuAA!".

Maar Double Dragon 2 is nog altijd mijn favoriet.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Mon Oct 24, 2005 09:24

ja, die uppercut is idd erg gaaf om te doen. eerst mep je, dan pak je de hoofd vast en dan die uppercut eroverheen, erg sweet. Ik was er trouwens erg crappy in, dat komt ervan wanneer je zo lang het spel niet meer hebt gespeeld.
Keep on Dreaming
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Mon Oct 24, 2005 10:24

DAY wrote:ja, die uppercut is idd erg gaaf om te doen. eerst mep je, dan pak je de hoofd vast en dan die uppercut eroverheen, erg sweet. Ik was er trouwens erg crappy in, dat komt ervan wanneer je zo lang het spel niet meer hebt gespeeld.


Het was lachen wanneer je die bokszak in level 3 ofzo gebruikt om iedereen neer te maaien en op een gegeven moment valt ie af, kun je em oppakken hahaha. We waren er zo goed in dat zelfs de laatste eindbaas in een greep kon worden gepakt hahaha, maar die had pas echt strakke moves...hurricane kick over het hele scherm etc.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Wed Oct 26, 2005 09:05

Ik wil niet al teveel onzinnige topics aanmaken, daarom post ik het maar hierbij. Zat afgelopen weekend Super streetfighter2, Streetfighter 2 en Streetfighter 2 turbo te spelen en wat mij erg opviel was dat ophet moment van impact met vuurbal special moves dat er toch wel een enorme lack is. Is dit normaal? Ik kan mij dit vroeger niet meer herinneeren, mss was ik wel toen in euforische stemming dat ik dit niet zag. Of begint mijn Snes ouderdoms kwalen te vertoenen? Het is btw een normale pal versie streetfighter 2 pack.Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Keep on Dreaming
Post Reply