Gamez.nl: Ken's Japan 4-9-2006

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Gamez.nl: Ken's Japan 4-9-2006

Post by Ken » Wed Sep 06, 2006 21:51

User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Wed Sep 06, 2006 22:31

Leuk stukje weer Ken. Moet echt een hele vette shop zijn. Ik zou daar iig niet moeten lopen met ijn creditcard in mijn broekzak hehe :( De reacties trouwens laten weer zien dat veel 'gamers' niet weten wat een zeldzame game is btw...wat ook meteen een reden is dat ik me niet bij dat soort sites aanmeld ;)
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Sep 06, 2006 22:50

Het is al lastig genoeg om stuff als dit op de been te houden op Nederlandse websites, dus ik ben blij dat mensen het tenminste lezen en er de moeite voor doen te reageren.
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Thu Sep 07, 2006 09:00

Maar het is ook wel moeilijk om precies te zeggen wat echt zeldzaam is. In Nederland zou je weer kunnen zeggen dat bepaalde Japanse games zeldzaam zijn, terwijl die weer in Japan erg common zijn. Plus dat tegenwoordig alles op ebay als rare aangeduid wordt en dan denken de meeste mensen dat het ook echt rare is.

btw. mijn zeldzaamste titels zijn Radiant silvergun voor de Saturn en Kid Icarus voor de Nes. Vooral die Kid Icarus ben ik trots op, want die heb ik zelf nog bij de bart smit weten te snaaien toen de nes eruit werd gekegeld.
Keep on Dreaming
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sat Sep 09, 2006 16:34

Je hebt twee soorten zeldzaam.

Je hebt de bekende Radiant Silvergun zeldzaamheid waar ik een beetje moe van wordt en rare stuff die een verdieping hoger gaat in hardcoreness waar nog nooit iemand van heeft gehoord. Vage Japanse PC engine games die vaak meer moeten kosten dan welke `zeldzame` Saturn titel of wat dan ook.
R-Type

Post by R-Type » Sun Sep 10, 2006 14:19

Je hebt ook iets als Supply and Demand. Van bijvoorbeeld Burning Rangers zijn vast minder gemaakt dan van Radiant. Radiant is echter veel duurder, omdat bijna iedere Saturn bezitter door de mythe word gegrepen. Er zijn 55000 copies van gemaakt, dat kun je niet rare noemen. Want ter illustratie, van Shinrei Taromaru zijn er bijv maar 7000 gemaakt.
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Sun Sep 10, 2006 16:54

Het echte zeldzame spul vind ik de games die je nooit op Ebay.com ziet en maar zelden op yahoo japan auctions. Games die zeg maar zelfs in Japan zeldzaam zijn te vinden.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Sun Sep 10, 2006 19:33

R-Type wrote:Je hebt ook iets als Supply and Demand. Van bijvoorbeeld Burning Rangers zijn vast minder gemaakt dan van Radiant. Radiant is echter veel duurder, omdat bijna iedere Saturn bezitter door de mythe word gegrepen. Er zijn 55000 copies van gemaakt, dat kun je niet rare noemen. Want ter illustratie, van Shinrei Taromaru zijn er bijv maar 7000 gemaakt.


Van Taromaru zijn er zelfs maar 5.000 gemaakt. Wat idd te merken is aan de prijs. Het is trouwens ook nog eens hele goede game! Maar op de PCE zijn er dus games die werden weg gegeven bij beurzen etc. Die hadden een oplage van een paar honderd.
Post Reply