2006 is echt een deprimerend slecht jaar

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

2006 is echt een deprimerend slecht jaar

Post by Ken » Wed Aug 23, 2006 05:02

Het is lang geleden dat een gamejaar zo belabberd was als 2006. Er is dit jaar nog geen fatsoenlijke topper uitgekomen en dat zal waarschijnlijk ook wel zo blijven. Halo 3 zal wel worden uitgesteld en de launch games van de next generation consoles zijn natuurlijk bij voorbaat al niet om over naar huis te schrijven. Xbox 360, dat ding is nu alweer ruim negen maanden oud en er is nog geen ene reet voor uitgekomen. PlayStation2 is op wat import SNK titels na natuurlijk dood en de Gamecube gaan we het niet eens over hebben. Of moeten we dan nog steeds gaan wachten op Zelda, laat me toch niet lachen. PlayStation3 en de Wii hebben een oninteressante line-up en zullen door tekorten toch voor woekerprijzen slechts op Ebay te verkrijgen zijn. Dan zijn er nog de handhelds, zoals de PSP waar ze maar beter gewoon mee kunnen stoppen.

Gewoon de productie stop zetten en iets anders verzinnen. Take your losses en biedt in godsnaam je excuses aan je trouwe publiek die met valse voorwenselen is genaaid. De Nintendo DS met een 2D Super Mario dus we zijn allemaal weer blij en Brain Training, mijn god. Allemaal zo cute, allemaal zo happy, allemaal zo verschrikkelijk slim bedacht. Een beetje te cute en te happy maar het kan er allemaal mee door als pleevoer.
Elke keer als ik ga schijten speel ik New Super Mario. Elke keer moet ik ook weer 5 coins gebruiken om te kunnen saven of een kasteel uitspelen. Welke gnoom heeft die regel nou weer verzonnen? Waarom kan ik niet gewoon saven wanneer ik daar zin in heb, of nog erger met een handheld als ik de trein uit moet stappen? Ik heb in wereld 2 al 55 levens en om de vijf meter vindt je een power up. Toch blijven de paddestoelenhuisjes je om de oren vliegen. Mismanagement! Sinds wanneer heb ik een dom blauw schild nodig waardoor ik toch alleen maar dood ga? Sinds wanneer kan Mario niet meer vliegen? En sinds wanneer kom ik in levels maar 3 tegenstanders tegen? En nog zit ik het te spelen, want het is Super Mario. Helemaal te gek, maar als ze zelfs dit spel niet legendarisch kunnen maken, door stompzinnige blunders!

Leuk, leuk, leuk allemaal hoor, maar waar zijn de echte games gebleven? Games waar je niet zonder kon, games waar je een maand geen vlees voor at of je verjaardagskado vijf maanden vooruit schoof? Misschien is het wel allemaal langs me heen gegaan het afgelopen jaar, dat hele console gaming. Misschien ligt het wel aan mij en is er meer dan genoeg leuke stuff uitgekomen. Misschien interesseert het me geen ene flikker meer en hou ik me alleen nog maar bezig met arcade, waar nog wel moeite in games wordt gestopt het voor de gamer een uitdaging en waar voor zijn geld te maken. Who knows...
R-Type

Post by R-Type » Wed Aug 23, 2006 13:14

Terugkijkend is er niet veel soeps uitgekomen dit jaar. Ik heb ook vrij weinig games van bouwjaar 2006 gekocht. Ace Combat Zero is een aanrader, straks PAL. MGS 3 Subsistence vond ik ook wel lekker, maar het is natuurlijk de oude game. Tomb Raider Legend was imo ook verrassend goed op de 360; veel uren in gestoken om alles te vinden. Maar voor de rest viel het opzich wel mee.

Eind dit jaar of eerder komen nog Forza 2, Gears of War, FFXII, Yakuza, KOF MI2, Dead Rising, Assassins Creed en Zelda: TP uit. En vast nog wel legio handheld titels. Games met potentie.
Dem.

Post by Dem. » Wed Aug 23, 2006 13:58

Agree. Kan niet zo snel bedenken welke games nou echt leuk waren. Wat waren de grote titels dit jaar?

Voor de 360:
Elder Scrolls IV: Oblivion
Leuke game maar nergens in de buurt van Morrowind. Magic controllers op de 360 werkt ook voor geen reet. Liever op de PC dan.

Tony Hawk (#?)
Zoals elke Tony Hawk is het gewoon een lekker simpele game. Leuk als iemand langskomt en hij even iets moet spelen. Het houdt je gewoon bezig.

Top Spin 2
Eerste Top Spin vond ik wel aardig. 2de vind ik niks.

Perfect Dark 0
Leuk. Voor precies 10 minuten.

Ghost Recon: Advanced Warfighter
Imo de leukste game dit jaar. Alhoewel ik helemaal niks met shooters heb en ik de demo ontzettend slecht vond, had ik 'm toch gekocht. En vind het tot vandaagt gewoon ontzettend heftig. Ontzettend genieten dit spel, moet nog steeds chapter 2 kopen overigens.


Voor de PC was er Fear, Prey en de jaarlijkse EA vervolgen. The Godfather als uitzondering. Fear heb ik (mss onterecht) links laten liggen. Trok me gewoon niet aan. Prey Demo gespeeld en weet vrijwel zeker dat dat me niet aantrekt. EA vervolgen, tsja. Fifa bij iemand gespeeld, was wel lachen met aantal mensen, maar meer ook niet. Godfather één van de weinige EA games die wat meer aandacht kreeg als ik het me goed herinner. Ik vond er iig geen reet aan. Muziek was wel leuk (tsja) en speelde wel aardig. Maar uiteindelijk was het gewoon saai en suf. Niet echt meer dan een slechte GTA kloon in maffia setting. Was GTA SA dit jaar uitgekomen? Vond ik iig ook geen reet aan :)

Heb me dit jaar meer bezig gehouden met World of Warcraft en GRAW. Zijn ook niet echt bepaald veel games waar ik naar uitkijk. Op kort termijn Splinter Cell, Rainbow Six en NFS. Sta zelf nog steeds verbaasd dat NFS erbij zit, heb helemaal niks met racegames en nog minder met EA. Toch wil ik deze game checken. Op wat langer termijn is Fable 2 zo'n beetje de enige atm.

Gears of war, Zelda, halo 3, leuk als ze een keer uitkomen maar echt veel boeien ze me ook niet. Kzal het zien. Tot nu was het gewoon heel erg bleh.
Gameholic

Post by Gameholic » Wed Aug 23, 2006 14:46

Het is wel een rustig/mager jaar geweest voor wat betreft toppers, maar om het nu weer deprimerend te noemen vind ik een ander verhaal. Ik vind het ook wel relaxt omdat ik dan weer de tijd heb om die oudere games te spelen waar ik nooit aan toe ben gekomen.

Ik sluit me volledig aan bij Dem, GRAW is voor mij de game van het jaar. Van de singleplayer campaign heb ik gesmuld (ook op hard) en online speel ik het bijna dagelijks.

Wat zijn nog andere noemenswaardige games?

New Super Mario Bros - DS
Als je het spel eenmaal hebt uitgespeeld heb je de mogelijkheid om ten alle tijden te kunnen saven ;) Tja, wat daar de reden van is mag Joost weten. Enfin, duidelijk een van mijn meest favo games van dit jaar.

Daxter - PSP

Echt weer een oldschool platformer zoals we die kennen van een aantal jaren geleden (zoals bijv Jak and Daxter op de PS2). Zit veel humor in deze game, het ziet er allemaal leuk uit en Daxter is nu eenmaal aan leuk personage.

Tetris - DS

Eindelijk weer eens een fatsoenlijke Tetris. Het Wifi gedeelte vind ik ook tof. Dit speel ik ook dagelijks. Tevens is de meerspeler modus ook erg leuk met vrienden.

Dat was het geloof ik wel zo'n beetje.

Games waar ik dit jaar nog naar uitkijk:

Yakuza - PS2
Splinter Cell Double Agent - 360
Rainbox Six: Vegas - 360
Zelda TP Cube/Wii

Dus ik kom het jaar nog wel door!

EDIT: KLOPT R-TYPE :)
Last edited by Gameholic on Wed Aug 23, 2006 17:27, edited 1 time in total.
Capcom

Post by Capcom » Wed Aug 23, 2006 14:54

iedereen die Zelda leuk vind, moet natuurlijk ook Okami checken. Die game is hier nog niet genoemd.
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Wed Aug 23, 2006 14:58

Ben het niet eens met de stelling van Ken.

The Legend of Zelda: The Twilight Princess
Animal Crossing: Wild World
Metroid Prime: Hunters
Tetris DS
New Super Mario Bros.
Kingdom Hearts II
Final Fantasy XII
Okami
Final Fantasy III
The Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Dead or Alive 4
Dragon Quest IX
Metroid Prime 3: Corruption
Gears of War
Forza Motorsport 2
R-Type

Post by R-Type » Wed Aug 23, 2006 15:57

Gameholic je bedoeld Dem. denk ik want ik heb GRAW niet genoemd ;)

Ik heb de game overigens gehad en het kon mij niet zo bekoren. Heb hem offline en online gespeeld.. maar het is mij allemaal net wat te tactisch en het is vooral gericht op campen en hiden. Dan heb ik toch liever Doom 3, HL2 of Halo.

DoA4 was idd ook wel een topper maar ik dacht dat ie van vorig jaar was... oh well..
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Wed Aug 23, 2006 16:06

Tja, dit is weer zo'n jaar waarin iedereen het over hardware heeft, alle magazines zijn ermee bezig. Tja nieuwe hardware houdt klaarblijkelijk de industrie in leven. Dus zowel consumers als developers zijn daar meer mee bezig. Consumers zijn aan hhet sparen en vinden dat als ze nu 'n game kopen dat het weggegooid geld is omdat ie over een jaar te spelen is met een paar extra licht straal effecten en spiegelingen en schaduwen, etc. En omdat ze denken dat omdat de hardware krachtiger wordt, dat er dan ineens meer mogelijk is.Developers zijn ook langer bezig met developen voor een nieuw platform.Als er meer dan een nieuwe generatie console is, begint de console wars weer en kan iedereen zijn favoriete platform voor trekken door er games voor te kopen.
Ken, jij zit in Japan! It doesn't get any better than that gamewise.
Kortom, is iedereen op de hoogte van verborgen schatten? Er is genoeg oude onbekende software die heel vet zijn, maar toevallig weinig media aandacht hebben gekregen/slechte marketing/vage Japanse naam.
Hier is een recent personal favorite:
Side by Side Special op de PSONE, hele dope arcade race game, dope tracks, mega moeilijk, geen difficulty graad instelbaar, haha, super, ik ben ongeveer op de helft nu en ik moet nu een zeer lastig parcours afleggen, damn, super.
Ken, er is ook een "Side by Side Special 2000" versie. http://web.archive.org/web/200112301541 ... s2000.html
Is die ergens te krijgen? Ik kan hem echt nergens vinden. Wel de gewone versie:
"Side By Side Special", maar ik zou heel graag mijn handen willen krijgen op "Side By Side Special 2000".
User avatar
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:
Posts: 617
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:10

Post by ZeMMiK » Fri Aug 25, 2006 10:08

Ik heb nu een weekje Every Extend Extra binnen voor de PSP, en dit is voor mij een van de games van 2006 die er bovenuit springt.
Dit jaar nog op de PSP Powerstone collection en Pang via de Capcom Puzzle Collection en mijn PSP lineup is naar tevredenheid gevuld.

360 lineup ziet er goed uit, maar wel heel laat natuurlijk..gaat de PS3 ook last van krijgen. Die devkits zijn pas deze maand aangekomen...dus reken zeker nog 1 jaar voor er iets fatsoenlijks komt.
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Fri Aug 25, 2006 14:06

Voor mij is elk game jaar goed omdat ik heel veel retro titels koop en elk jaar vind ik wel nieuwe obscure zeldzame titels die het gamen waard zijn, dit jaar egt veel SFC stuff weten te bemachtigen dat je niet eens op ebay.com ziet.

Games waar ik egt naar uit kijk zijn:

FFXII
Valkyrie Profile Sylmeria
Disgaea 2
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
R-Type

Post by R-Type » Fri Aug 25, 2006 15:08

Ik heb het gevoel dat FFXII en VP niet het niveau van de PS versies gaan halen, maar ik kijk er wel naar uit.

Zit momenteel weer heel veel Front Mission 3 te spelen (ik had deel 4 ook en die sucks!).. misschien wel beter dan Tactics. Ik vind hem in ieder geval heel kick-back.
User avatar
General Wong
Active Level:
Active Level:
Posts: 237
Joined: Tue Oct 11, 2005 20:03
Location: Delft
Contact:

Post by General Wong » Fri Aug 25, 2006 20:01

Toen ik dit afgelopen woensdag las, was mijn eerste reactie bullshit. Toen ik echter trachtte om titels te noemen waarom het niet zo was, kwam ik bij games uit die binnenkort pas in Europa gaan verschijnen. Ik noem een N3 (sinds vandaag in de winkels), een Yakuza en een Gears of War. De reden dat ik het gevoel had dat het niet klopte, is omdat ik me sinds eind vorig jaar veel meer op de Sega Saturn, Japanse PS2 import en shmups ben gaan richten, waarbij ik veel titels in huis heb gehaald die al tijden geleden zijn verschenen.

De enige game die dit jaar uit is gekomen en me van mijn nachtrust heeft beroofd is Dynasty Warriors 5: Empires voor de Xbox 360. En binnenkort gaan N3 en Enchanted Arms dat hopelijk ook doen.
R-Type

Post by R-Type » Sat Aug 26, 2006 10:28

Ja je moet echt bouwjaar 2006 in rekening nemen. Dan merk je dat het wel meevalt met de echte toppers.

Ik vind N3 zelf stiekem wel een toppertje (ik heb em gekocht) maar het overgrote gedeelte denkt er anders over. Maar als DW je ding is dan vind je N3 denk ik ook wel kicken.
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Sat Aug 26, 2006 12:14

2006? Suckte redelijk voor mij.

De leuke games die ik heb gehaald...

PSP: Syphon Filter: Dark Mirror
NDS: Sonic Rush

en dat was het wel zo een beetje....paar budget titels gehaald zoals Viewtiful Joe 2 en dergelijke....binnenkort de DMC3 special edition halen, maar verder is het niet veel soeps.

Het is allemaal belachelijk hoeveel tijd er ineens naar de next gens gaan. Maar vooral op handheld gebied is het nu ook niet super. Voor de DS kan ik bijna geen spellen kopen die mij aanspreken...en over de PSP maar te zwijgen...bij mij is dat ding een veredelde mp3 speler geworden.

2007 mag wel een stuk beter gaan worden.......voor alle platformen..
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
R-Type

Post by R-Type » Sat Aug 26, 2006 13:47

DMC3 SE is ook niet veel soeps hoor.. als je de oude al hebt. Vond ik persoonlijk een miskoop.

2007 word wel beter: MGS4 en Halo 3 komen dan uit. En daarnaast verwacht ik nog wel een hele zooi toppers.
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Sun Aug 27, 2006 04:20

R-Type wrote:DMC3 SE is ook niet veel soeps hoor.. als je de oude al hebt. Vond ik persoonlijk een miskoop.

2007 word wel beter: MGS4 en Halo 3 komen dan uit. En daarnaast verwacht ik nog wel een hele zooi toppers.


Vond DMC3 juist enorm cool. Ik had die geleend om te reviewen voor iemand anders. In een dag helemaal kapot gespeeld. Was zo verschrikkelijk moeilijk, maar echt een leuke game. Veel beter dan deeltje 2. Die was gewoon gaar. Kon die eerste baas gewoon doden zonder die zelfs in beeld te zien....dat is pas gaar.

DMC3 had tenminste een pittige moeilijkheidsgraad! Wil daarom dit deeltje in me collectie hebben. En ja...voor de budgetprijs is hij het helemaal waard vind ik. Ik ga binnenkort slapeloze nachten hebben....bovenop de slapeloze nachten die ik nu al heb... :)

Maar inderdaad...hopen dat 2007 beter wordt....al zie ik MGS4 niet 2007 halen...:( (in Europa dan)
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Sun Aug 27, 2006 09:45

Ik vond het ook zwaar bout. Maar dat heb ik al een aantal jaren. Enige game die ik veel heb gespeelt is cod2 online. Voor de rest vond ik ridge racer op de 360 wel tof maar niet super. Ik heb daarna nog veel 360 games geprobeert maar ik ben ze gemiddelt na 2 uur al helemaal zat. Nee ik stop mijn energie en geld liever in retro games. Ik kijk echter wel uit naar VF5 voor de ps3 maar dat is te danken aan Sega en niet aan Sony :P Ook de Wii zal ik zeker aanschaffen voor Zelda en Mario. Voor de downloads van alle retro titels van oude nintendo consoles hoef ik het niet te doen want dat ligt hier allemaal in de kast. Zal mij benieuwen of er nog dikke games uit gaan komen op de nieuwe consoles. Maar omdat al die shit voor de masses is en mijn smaak daar 99 van de 100 keer buiten valt blijf ik me lekker bezig houden met de retro. Mijn neo collectie mist nog een paar vette games die elk een rib kosten dus....
R-Type

Post by R-Type » Mon Aug 28, 2006 11:42

Mildoe wrote:
R-Type wrote:DMC3 SE is ook niet veel soeps hoor.. als je de oude al hebt. Vond ik persoonlijk een miskoop.

2007 word wel beter: MGS4 en Halo 3 komen dan uit. En daarnaast verwacht ik nog wel een hele zooi toppers.


Vond DMC3 juist enorm cool. Ik had die geleend om te reviewen voor iemand anders. In een dag helemaal kapot gespeeld. Was zo verschrikkelijk moeilijk, maar echt een leuke game. Veel beter dan deeltje 2. Die was gewoon gaar. Kon die eerste baas gewoon doden zonder die zelfs in beeld te zien....dat is pas gaar.

DMC3 had tenminste een pittige moeilijkheidsgraad! Wil daarom dit deeltje in me collectie hebben. En ja...voor de budgetprijs is hij het helemaal waard vind ik. Ik ga binnenkort slapeloze nachten hebben....bovenop de slapeloze nachten die ik nu al heb... :)

Maar inderdaad...hopen dat 2007 beter wordt....al zie ik MGS4 niet 2007 halen...:( (in Europa dan)


Ja DMC3 vond ik wel een topper maar SE deed te weinig extra. Die Vergil is er ingezet als afterthought, hij heeft geen stijlen en kan bijna niets. Hij gebruikt Dante's levels (wat al vaag is, Vergil in Dante's kantoor) en cutscenes heeft ie niet. Die survival mode was ook niet zo bijzonder.
User avatar
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:
Posts: 617
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:10

Post by ZeMMiK » Tue Aug 29, 2006 13:48

Ik zie zoveel negatieve reakties op Dynasty Warriors 5 op 360.. waarom vind jij het wel kewl?? Ik wil al een jaar 99Nights maar het save systeem is zwaar K , waardoor je helemaal opnieuw moet beginnen per missie. sommige missies schijnen meer dan 1 uur te duren.
Whitevillage

Post by Whitevillage » Fri Sep 01, 2006 20:19

Hmmm... kocht voornamelijk wat oudere titels uit 2005 (Castlevania: DoS, etc.) en voor de rest retro spul. Ik vond New Super Mario Bros. een aardige vermakelijke titel, maar als het naast SMB3 en SMW moest staan, was het een magere versie. Daarnaast vond ik de game gewoon veel te makkelijk en dan maakt me die save functie niet eens meer uit, dat haal je toch zo wel weer op? Zo makkelijk is NSMB, maar nogmaals: het was een aardige vermakelijke titel. Niet meer of minder.

Heb trouwens ook nog eergister voor weinig geld DMC3 gehaald. Ik vond het wel tijd worden om weer eens een DMC game te spelen nadat mijn DMC1 gejat was bij een maat van me. Shit happens. En ook lekker pittig, al speel ik liever snel even een arcade game tussen de middag door.
Post Reply