Street Fighter 2 Hyper Fighting (XBLA)

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
R-Type

Street Fighter 2 Hyper Fighting (XBLA)

Post by R-Type » Thu Aug 10, 2006 21:16

Het jaar is 1991, en wie heeft er zin om de allernieuwste fighter van Capcom te spelen (zucht.. good old times..)? Hij kost 'maar' (het spel is nog steeds beter dan 80% van alle andere fighters) 800 punten en hij is zover ik heb gespeeld, vrij fantastisch. Jammer van de brakke joypad. Grafisch is het arcade perfect, al plaats ik kanttekeningen bij sommige hit frames (maar het zal de netcode zijn). Je kunt het beeld stretchen zover je wilt, zonder dat de game echt pixelig word. De gameplay is zwaar onvoldoende, maar daar kan de game niets aan doen. De pad is gewoon NIET gemaakt voor fighters. Het lijkt me een kwestie van tijd voordat capcom gaat incashen met een SF joypadje. De DoA hori stick moet overigens uitstekend spelen met deze game, vreemd, want dat is toch een 3d stick?

Image
Image

Ik zou zeggen; beste XBLA release tot nu toe (eerlijk: pac-man is ook heel dik).


Als je me wilt aanranden: Dural NL is de tag. Ik heb bij voorbaat een excuus bij verlies; de joypad ;D
Gameholic

Post by Gameholic » Fri Aug 11, 2006 14:54

Cool .. ik zat er voor de vakantie al op te wachten eigenlijk... nu kom ik terug en eindelijk is ie er .. heeft even geduurd! Het is dus niet mogelijk om bijv een Saturn USB pad op je 360 aan te sluiten? Dan zou het probleem wel opgelost zijn

Zo maar even downloaden!

Ik voeg je nog wel toe R-Type .. Mijn gamerstag is: Gameholic
R-Type

Post by R-Type » Fri Aug 11, 2006 23:19

Ik vraag me af.. als je deze van de Japanse marketplace haalt (via de hotmail trick).. heb je dan de ongecensureerde JP versie met de andere namen enzo?
Chipp

Post by Chipp » Sun Aug 13, 2006 09:36

Hij is niet verkrijgbaar in japan...

Ik moet zeggen dat ik deze sf versie maar vrij matig vind, online heeft het gewoon teveel problemen. Lag valt in principe mee te leven maar die mensen die snel disconnecten als ze dreigen te verliezen daar kan ik echt niet tegen. Daar had capcom gewoon wat aan moeten doen, een automatisch verlies bijvoorbeeld.
R-Type

Post by R-Type » Sun Aug 13, 2006 10:21

Ja klopt disconnecters zijn er heel veel. Het zijn dan vooral de statwhore amerikanen die dat doen.
Fonzi

Post by Fonzi » Sun Aug 13, 2006 11:41

Daarom dat je best met mensen speelt uit je friendslist. Ik heb ook gelezen dat deze XBLA versie sneller zou spelen dan de PCB versie, blijkbaar zijn er al verschilende mensen die dit getest hebben. Dit in combinatie met het feit dat de AI tegenstanders blijkbaar geen charge nodig hebben om hun moves te gebruiken maakt de instapdrempel toch wel hoog, zeker als je eerdere versies nooit gespeeld heb.

Zelf heb ik tot nu toe weining last gehad van lag eerlijk gezegd maar ik snap nu pas goed waarom Kataoka-san geen online play wilt voor VF5.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Aug 13, 2006 11:45

Tuurlijk man dat online gebeuren is gewoon niet goed genoeg en doet afbreuk aan een game. Heb nog weinig games gezien die online echt goed werkten. En al helemaal geen fighting games. Zoek vrienden en speel daar tegen zeg ik dan.

Aardige combo filmpjes van Ken.

http://youtube.com/watch?v=ViQEWVBAzEc

http://youtube.com/watch?v=TAFPeU_jlaE
R-Type

Post by R-Type » Sun Aug 13, 2006 15:35

De CPU AI is niet anders dan bij de originele SF2HF pcb. SF2 HF was nou eenmaal een vrij moeilijke titel. Hij was in moeilijkheid gedowngrade op de SNES, een strontversie die bij lange na niet arcade perfect was. Heb zelf niet zoveel problemen met de AI. Ik heb de game 2x uitgespeeld maar helaas moest ik 1x continuen waardoor ik niet die perfect champion achievement heb. SSF2T arcade.. die was pas moeilijk.

Het online kan een stuk beter zijn, ik heb wel eens online op de PC gespeeld via een emulator en dat was zowat lag free. Dan kan dat ook wel op de Xbox. Het is wel waar dat fighters online op de console nog niet uit de verf komen, want bij DoA heb ik af en toe ook wel stevige lag (ongeacht mijn 7mbit connectie). Een racer als PGR3 oid speelt online bijvoorbeeld wél perfect.
Post Reply