Fan translated retro games

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Fan translated retro games

Post by Baki » Sat Sep 07, 2019 19:12

Ik ben erg blij dat er tegenwoordig veel Japan only games (vooral RPG's) uit de snes en Saturn periode beschikbaar zijn die vertaald zijn door 'fans'.
Ik weet nog goed hoe hard ik baalde na het uitspelen van Shining Force 3 op de Saturn toen ik hoorde dat deel 3.2 en 3.3 niet naar Europa of de USA zouden komen :( Well, this winter I will finally get to play all three of them! Het mooie aan de Saturn translates is dat als je ze zelf wilt patchen je de originele games nodig hebt, dan voel je je toch minder schuldig :mrgreen:

Dan zijn er nog de legio epic (veelal Square) snes rpg's die wij nooit kregen.
Secret of Mana 3, Bahamut Lagoon, Front Mission, Treasure of the Rudras, Tales of Phantasia, om er maar een paar te noemen.
Deze zijn tegenwoordig eenvoudig als rom te spelen. Maar als je net even iets verder wilt gaan kun je ze ook als fysieke cart krijgen. Als je dan nog iets verder wilt gaan scoor je de originele japanse game CIB en swap je de pcb's zodat je een fysieke cart in je console kunt ploppen :D
Want een fysieke box staat toch mooier in je kast dan een rom :P
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: Fan translated retro games

Post by waiwainl » Sun Sep 08, 2019 10:51

https://www.romhacking.net bevat een hele mooie verzameling. Zijn behoorlijk veel gems vertaald al.
Kan bevestigen dat het erg leuk is om dat soort gems te kunnen spelen.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Fan translated retro games

Post by Da Dude » Sun Sep 08, 2019 11:33

thx voor de site.
Ik was in de MSX tijd blij met de Metal Gear 2 translation van Fony, Die PC disk heb ik nog steeds :-)
Post Reply