SEGA redt PS3 en arcade (VF5 naar Xbox360 update!)

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

SEGA redt PS3 en arcade (VF5 naar Xbox360 update!)

Post by Ken » Sun Jul 30, 2006 00:27

Met dertig graden toch met kippevel (letterlijk) een arcadehal uitlopen, het is tegen alle wetten van de natuur in maar ik kan er ook niets aan doen. Alles wat je gelezen hebt over de SEGA Lindbergh moet je vergeten. Je moet dit echt met je eigen ogen aanschouwen, om te kunnen waarderen waar SEGA mee bezig is. Ik zal er binnenkort een groter artikel over maken op Gamez, maar echt wat zijn Virtua Fighter 5 en Virtua Tennis 3 keihard heftig zeg. Ik raak niet snel meer echt onder indruk van graphics, maar dit sloeg echt nergens op. Soul Calibur 3 en VF 4 final tuned stonden er naast alsof het gedateerde oude rommel was. De details, animatie, sfeer en dus de graphics in het algemeen zijn zo asociaal goed gedaan, dat alles wat tot nu toe op een console is uitgebracht (ja ook DOA4) met een triangel in de hoek kan gaan zitten. Commentaar op de Lindbergh cabinet hoef ik ook niet meer te horen, cabinets met een plasmascherm zijn absoluut de toekomst. Verdere impressies hou ik nog even voor me, maar ga maar alvast sparen kinders, dit is truly next gen materiaal. Waanzinnig.
Last edited by Ken on Thu Dec 21, 2006 17:55, edited 1 time in total.
Fonzi

Post by Fonzi » Sun Jul 30, 2006 10:03

Bedankt voor je impressie Ken ! Eigenlijk sta ik er ook niet van te kijken. Sega's AM2 gooit al jaren erg hoge kwaliteit op de markt. Dit heeft volgens mij allemaal te maken met Kataoka, president van AM2. Hij was vroeger de rechterhand van Yu Suzuki maar volgens insider heeft hij veel meer talent dan zijn leermeester. Hij is tenminste niet zoals alle andere dev verantwoordelijken die meer bezig zijn met zichzelf te hypen ipv aan hun games te werken. Van Kataoka hoor je zelden iets en interviews staat hij al even zelden toe. Het is trouwens niet omdat Suzuki's naam op de Shenmue games staan, dat hij ze daadwerkelijk ook gemaakt heeft.
VF5 wordt de reden om een PS3 in huis te halen.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Jul 30, 2006 10:08

Ik heb voor het eerst sinds VF2 weer de neiging het spel serieus op te gaan pakken, maar dat heeft op een zondag in Club SEGA weinig zin, dan weet je alleen hoe het voelt om alle hoeken van het scherm te zien. Weer een paar nieuwe levels en details gezien vandaag, ik kan er niet over uit hoe bizar heftig deze game eruit ziet. Graphicshoeren kunnen hun lol op in ieder geval.
User avatar
General Wong
Active Level:
Active Level:
Posts: 237
Joined: Tue Oct 11, 2005 20:03
Location: Delft
Contact:

Post by General Wong » Sun Jul 30, 2006 11:50

Virtua Tennis 3 komt gelukkig ook naar de Xbox 360 (en PSP & PC), dus daar zal ik die game op gaan checken. Deel 1, 2 en de poort van 2 genaamd World Tour voor de PSP waren stuk voor stuk juweeltjes. Ik heb echt helemaal niets met tennis, maar die games hebben me stuk voor stuk echt uren aan de buis gekluisterd. Hopelijk is de gameplay in Power Smash 3 ook weer op orde, maar daar ga ik eigenlijk gewoon vanuit.

Wat Fonzi trouwens aansnijdt is een goed punt. Ik zie ook geregeld hier teamleiders neergezet worden als goden of popsterren, maar games worden door een team gemaakt en niet door 1 persoon. Tuurlijk kan een teamleider games een bepaalde richting opsturen, maar reken maar dat daar behoorlijk wat invloeden van teamleden tussensluipen. En daar krijgt de laatste tijd eigenlijk meer en meer alleen de 'teamleider' credits voor. Wat ik ook zo koddig vind zijn gasten als Miyamoto die dan als 'regisseur' een spel begeleiden, hetgeen min of meer betekent dat ze eens in de 2 maanden even op de sake komen, zodat zijn naam op het doosje en internet kan worden gezet.
Elf

Post by Elf » Tue Aug 01, 2006 17:01

Heeft iemand trouwens misschien een link naar een filmpje van virtua fighter 5 die niet met de mobiel is opgenomen. Waar we ook echt de graphische pracht kunnen zien?
K

Post by K » Thu Aug 03, 2006 14:06

Ik had VF5 en VT3 ook op de E3 mogen aanschouwen.

I cant say it enough: VF5 was ECHT fantastisch mooi op de Arcade. En dat is nog een beetje een understatement ook nog. Het speelde ook nog enorm lekker, maar dat is niet van belang! :roll:

VT3 zag er als vanouds heel erg goed uit. Ik had de 360 en PS3 versies getest. De 360 versie oogde wat mooier vond ik. Sega zat nog wat te klooien met Anti-Aliasing op de PS3, zowel Sonic als VT3 had hier last van. Hoe dan ook Must-Buy!
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Thu Aug 03, 2006 14:42

VF5 is de reden waarom ik een PS3 aanschaf, nuff said. ;)
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Fri Aug 04, 2006 10:34

Ik speel met non-gamer vrienden vaak Virtua Tennis 2 voor de dreamcast, een toppertje pur sang. Het schijnt dat er in VT3 niet heel veel veranderd is (if it ain't broke don't fix it)
Grafisch vast wel!
Iedereen moet deze titel checken en andere niet-Sega tennis titels vergeten.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Sun Aug 06, 2006 17:23

Korte intromovies e.d van vf5 kun je vinden op

http://www.virtuafighter.jp/dow_all.html

Kwaliteit is natuurlijk 0 vergeleken bij arcade maar goede impressie
R-Type

Post by R-Type » Thu Aug 10, 2006 20:33

Mijn interesse in de Ps3 was wat afgenomen maar VF5 blijft een game die ik echt wil hebben.

VT3 haal ik voor de box, reden: MS' ervaring met online.
Capcom

Post by Capcom » Sat Aug 12, 2006 12:04

in Games TM stond dat de arcade versie op 31" 1080p schermen draait en dat terwijl de PS3 versie 720p wordt?

niet dat iemand een 1080p scherm heeft, maar Sony maakt toch wel reclame met hun superieure 1080p :?
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Mon Sep 18, 2006 12:18

http://www.1up.com/do/previewPage?cId=3153688

interesting..ben benieuwd volgend weekend.
Dem.

Post by Dem. » Mon Sep 18, 2006 20:18

At a special press conference in Tokyo today, Sega let attendees play Virtua Fighter 5 on the PS3 for the very first time. I'll sum it up in two words: arcade perfect.

Bluh, meer info :( 5 ziet er zo geweldig uit.
Gungrave

Post by Gungrave » Tue Sep 26, 2006 16:56

Virtua Tennis 3 gaat NIET online op de PS3. Deze titel haal ik waarschijnlijk ook dus niet, dan wacht ik wel op een VT4 oid, of ik schaf hem evt aan op de 360.
Belachelijk, ronduit BE-LA-CHE-LIJK :evil:

Ik snap niet wat Sony nou precies wilt met de PS3, door dit soort shit maken ze het zichzelf niet echt gemakkelijk...
R-Type

Post by R-Type » Tue Sep 26, 2006 17:22

Ach, ik koop lekker de xbox versie.

Ik hoor de fanboys al 'nou, geen 1080p dude..'

'geen online mode op die mooie ps3 dude' ;)
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Tue Sep 26, 2006 22:41

Er zit wel degelijk een verschil in de Xbox 360 en de PlayStation 3 versie. De PlayStation 3 versie wordt gemaakt door Hitmaker. Deze ontwikkelaar is ook verantwoordelijk voor de Lindbergh arcade versie van Power Smash/Virtua Tennis 3.

De Xbox 360 versie wordt gemaakt door Sumo Digital, bekend van de Broken Sword serie. Ze hebben ook de PSP versie van Virtua Tennis gemaakt. De Xbox 360 versie schijnt niet 'arcade perfect' te zijn.
Gungrave

Post by Gungrave » Wed Sep 27, 2006 06:46

R-Type wrote:Ach, ik koop lekker de xbox versie.

Ik hoor de fanboys al 'nou, geen 1080p dude..'

'geen online mode op die mooie ps3 dude' ;)


Ach het is een persoonlijke keuze die je zal moeten maken. De één hecht veel waarde aan de SP en MP van de game met enorm goede graphics ed, de ander is helemaal hooked aan online. Maar toch is het jammer, aangezien de PS3 versie toch echt de beste versie is aangezien deze versie, zoals Rano al aangaf, door Hitmaker wordt gemaakt, welke de PS3 versie volledig arcade perfect heeft gemaakt.

Persoonlijk twijfel ik nog, ik zal ze eerst beiden moeten spelen voor ik tot een oordeel kom. Misschien haal ik nog wel een lekkere arcade stick waarmee ik de PS3 versie grijs zal spelen, of zal ik vallen voor online van de 360? :roll: We zullen het zien...
Gameholic

Post by Gameholic » Wed Sep 27, 2006 10:36

Vooralsnog ga ik ook gewoon voor de 360 versie gezien de online gameplay. Ik heb overigens wel vertrouwen in Sumo Digital gezien hun klasse overzetting van VT op de PSP en Outrun 2006 Coast 2 Coast.

We shall see
R-Type

Post by R-Type » Thu Sep 28, 2006 17:26

Op de E3 zag VT3 er wat vloeiender uit op de Xbox. Misschien een voorbode.

Het is wel jammer dat Hitmaker niet voor de 360 versie gaat, want zij zijn wel de de experts. VT op PSP moet echter ook een dijk van een game zijn.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Thu Dec 21, 2006 17:54

User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Thu Dec 21, 2006 18:30

Als ze grafisch gelijk zijn heb ik dus voorlopig geen reden om een ps3 aan te schaffen :)
Dem.

Post by Dem. » Thu Dec 21, 2006 18:31

Damn. Ik las het, werd helemaal zwerig. Damn wat een heftig nieuws.

Ben helemaal happy atm.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Thu Dec 21, 2006 18:37

Ik betwijfel het ten zeerste of de 360 dezelfde graphics aankan. Maar eigenlijk maakt het niet veel uit, zolang de gameplay goed is met de DOA stick (of een nieuwe VF stick voor de 360) is het in ieder geval zoals Baki zegt niet per se nodig een PS3 aan te schaffen. Komt ook nog eens bij dat Power Smash 3 wellicht niet mooier, maar wel online gaat op de 360. Daar is toch de mogelijkheid voor MS om terreinwinst te boeken, dat online gebeuren.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Thu Dec 21, 2006 18:39

Online van MS is zeer goed. Alleen dat fucking dashboard wil nog wel eens trippen als je ingame bent en em omhoog haalt....resultaat....freeze en rebooten maar. Jammer dat er dan geen scandisc in beeld komt ;P Idd Ken gameplay is het belangrijkste en als ik op die manier voorlopig €600,- uit kan sparen dan zal ik dat zeker niet nalaten.
R-Type

Post by R-Type » Thu Dec 21, 2006 20:08

De Ps3 is nu definitief van mijn lijst geschrapt, ik wilde hem zowiezo al niet meer echt maar dat hij VF5 exlusive zou hebben deed me toch een beetje pijn. Nu is de kogel dus door de kerk. VF5 was DE game waarvoor ik allicht een Ps3 zou ophalen.

Ik verwacht trouwens gewoon arcade perfectie voor de 360. De lindbergh hardware komt ook redelijk overheen met de 360, is zelfs een stukje zwakker. Het ligt er gewoon aan welk team ze op de port zetten, maar ik kan me echt niet voorstellen dat het een slechte versie gaat worden..

Ik kan niet wachten tot zomer 2007, deze staat voor mij hoger dan Bioshock en al die andere :)
Post Reply