SNK future plans (New mark of the wolves!)

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

SNK future plans (New mark of the wolves!)

Post by R2-2D » Tue Jul 25, 2006 17:51

User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Jul 30, 2006 03:54

Eerst zien, dan geloven. SNK zou er verstandig aan doen om snel over te stappen op een nieuw arcade systeem, de Atomiswave lijkt toch weer zo zijn beperkingen te hebben. Als ze 2D fighting een beetje nieuw leven willen inblazen moeten ze dat ook meteen goed doen. De concurrentie is de arcade is nog steeds moordend en ik vraag me af hoeveel mensen er op dit moment eigenlijk nog op zitten te wachten. Mosterd na de maaltijd.
Fonzi

Post by Fonzi » Sun Jul 30, 2006 09:50

Helamaal mee eens. Ik heb enorm veel respect voor SNK maar het wordt toch stilaan tijd dat ze met iets anders komen dan alleen hun Atomiswave stuff. Worden de 2D fighters van SNK in de Japanse arcadehallen eigenlijk nog veel gespeeld Ken ?
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Jul 30, 2006 09:59

KOF XI is op het moment nog steeds redelijk populair en in de Hey Taito staan een paar 4 slots met alle KOF's, Last Blade, MOTW etc. maar om nou te zeggen dat SNK de klok slaat nee. Ter vergelijking staan er nog steeds 8 Hyper SFII kasten. Hokuto no Ken is trouwens bijna onvindbaar in Akihabara, ik vond slechts 2 VS kasten. Het was echt onwijs druk vandaag in Club SEGA en Hey Taito, maar geen hond die HNK speelde. En terecht, ik vind het een overhyped spel en ben er na 3 rondes simpel gewonnen te hebben van weggelopen. De shmup afdeling in Hey Taito was echt crammed vandaag, dit kan niet anders dan komen omdat games niet op de PS2 zijn uitgebracht. Espgaluda 2, Pink Sweets, Dodonpachi Dai ou Jou black label, Ibara black label, Progear etc.
Ik heb een filmpje gemaakt van een gast die op een ziekelijke manier DDPDOJ black label aan het uitspelen is zonder dood te gaan. Ik zal proberen deze op de site te krijgen.
Fonzi

Post by Fonzi » Sun Jul 30, 2006 10:14

Wat houden die black labels in en kan je ook een impressie geven van Pink Sweets?
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Jul 30, 2006 10:22

Black label betekend dat de graphics en gameplay wat getweaked zijn en dat de pcb 80 keer duurder is dan het origineelm vanwege de gelimiteerde oplage. Ik weet niet zo goed wat ik van Pink Sweets moet vinden. Aan de ene kant hou ik er niet zo van de vrolijke kleuren en aan de andere kant speelt het net zoals Ibara en is het wel origineel en knap gemaakt. Er staan er ook redelijk wat van in de arcade, vrij populair toch wel. Het redt het echter niet bij Espgaluda 2, wat is die ziekelijk cool.
Image
Image
Image
Fonzi

Post by Fonzi » Wed Aug 02, 2006 12:01

Kotaku heeft een interesssant artikel over SNK en SNK star Falcoon. Ik wist trouwens niet dat Metal Slug Anthology een launchtitel voor Nintendo's Wii wordt.

http://www.kotaku.com/gaming/top/kotaku-feature-snk-dishes-old-and-next-gen-191197.php

Verder in het artikel lees je dat SNK voorlopig geen PS3 titels zal uitbrengen, wegens te duur en niet zinvol omdat de userbase nog te klein zal zijn. Het bevestigd mijn vermoedens die ik al een tijdje heb. Kleinere publishers en devco's gaan toch meer en meer voor de Wii kiezen omdat de ontwikkelingskosten zowiezo maar de helft zijn dan die van de PS3 en XBox360 (volgens Scott Steinberg van Sega).
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Aug 02, 2006 19:22

SNK haalt nog steeds een groot deel van de inkomsten uit Japan en is goed bezig op dit moment met de PlayStation2. Sony is happy (nu opeens wel!) dat er nog wat games uitkomen voor de PS2 om deze ook een beetje levendig te houden en SNK wordt herondekt, ook in de arcade. Falcoon is een apart figuur, maar die gasten bij SNK zijn wel dedicated en echte liefhebbers. The way it should be.

SNK sectie in Yodobashi Camera Akiba: 8)
Image
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Wed Aug 02, 2006 22:06

Fonzi wrote:Verder in het artikel lees je dat SNK voorlopig geen PS3 titels zal uitbrengen, wegens te duur en niet zinvol omdat de userbase nog te klein zal zijn. Het bevestigd mijn vermoedens die ik al een tijdje heb. Kleinere publishers en devco's gaan toch meer en meer voor de Wii kiezen omdat de ontwikkelingskosten zowiezo maar de helft zijn dan die van de PS3 en XBox360 (volgens Scott Steinberg van Sega).


Kleine publishers kunnen toch gewoon PS2 titels blijven uitbrengen? Aangezien de PS3 backwards compitable is? Ik zie het probleem niet.
Post Reply