New Retro Arcade: Neon

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

New Retro Arcade: Neon

Post by Da Dude » Tue Apr 18, 2017 23:00

New Retro Arcade: Neon is een Front End waarmee je jou eigen Arcade kan maken, met allerlei extra's.
Vooral leuk als je een VR Bril gebruikt, maar zonder net zo leuk.

Engelse uitleg:
New Retro Arcade: Neon is an Emulator Frontend where you can add and play your own game ROMs in Virtual Reality. There is support for over 30 arcade cabinets, 18 console cartridges and 10 handheld games for you to setup and play using your personal collection of game ROM's and our Arcade Builder tool.

Key Features
Fully playable for gamers WITHOUT a VR headset
Multiplayer networking allowing for up to 6 players in a game
Customise Arcade Cabinet artwork, button layouts and attract screens
Customise video files or stream from online sources such as Youtube to the Projector
Customise music or internet radio URL's to casettes for the boombox
Over 10 mini games including Zombie Problem II, Bowling, Air Hockey and Skeeball
Packed full of usable objects such as guitars, drum machines and light guns








Link naar Site: http://digitalcybercherries.com/new-retro-arcade-neon/
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: New Retro Arcade: Neon

Post by waiwainl » Wed Apr 19, 2017 06:35

Grappig. Wel een hoop lopen als je de 30-50k MAME roms moet doorlopen ;-)
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: New Retro Arcade: Neon

Post by Da Dude » Wed Apr 19, 2017 22:51

Gaat om het idee, Hyperspin is ook drama als je 30k games moet scrollen.
Dit heeft een feature dat je met je vr bril nog het retrogevoel van de arcadehal erbij krijgt
User avatar
Sp33dFr34k
Active Level:
Active Level:
Posts: 851
Joined: Mon Oct 10, 2011 19:41

Re: New Retro Arcade: Neon

Post by Sp33dFr34k » Thu Apr 20, 2017 09:31

Haha vette shit. Mooi logo in de stijl van DD neon. Wel jammer dat ik geen VR bril heb :(
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: New Retro Arcade: Neon

Post by Cageman » Thu Apr 20, 2017 10:10

Cool gedaan. Het zou het pas echt afmaken als alle cabs ook daadwerkelijk in attract mode zouden draaien. Nu staat er alleen een bitmap van de game op de schermen. En dan natuurlijk met het geluid allemaal aan :)
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: New Retro Arcade: Neon

Post by Da Dude » Thu Apr 20, 2017 12:45

Sp33dFr34k wrote:Haha vette shit. Mooi logo in de stijl van DD neon. Wel jammer dat ik geen VR bril heb :(



Oculus rift Dev kit 2 kost maar 200 euro op MP. Verkoop je toch een PCB :wink:
User avatar
Sp33dFr34k
Active Level:
Active Level:
Posts: 851
Joined: Mon Oct 10, 2011 19:41

Re: New Retro Arcade: Neon

Post by Sp33dFr34k » Thu Apr 20, 2017 15:56

Haha ja moet er eens induiken. Zo'n HTC Vive kost daar een veelvoud van maar schijnt weer een stuk beter te zijn. Maar lijkt me wel meer een gadget dan dat je het daadwerkelijk gebruikt, niet?
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: New Retro Arcade: Neon

Post by Cageman » Thu Apr 20, 2017 17:26

Lijkt mij ook. Heb een paar keer met de PSVR gespeeld, maar heb niet de behoefte er zelf één te kopen
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: New Retro Arcade: Neon

Post by Da Dude » Thu Apr 20, 2017 21:36

Ik heb nu een Oculus Rift, en het is zeker een gadget, maar een verdomd gave. Ik kan je niet vertellen hoe leuk het nu al is met al die indy games. Of filmpjes. Resolutie mag wel hoger, maar het is nu al vet.
Vive is mijn volgende stap, alleen is die pas echt leuk in een grote open ruimte van 4 bij 4m.
Maar nog geen haast. Pas als er echte games uitkomen, en motion sickness naar 0 gereduceerd wordt.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: New Retro Arcade: Neon

Post by Cageman » Thu Apr 20, 2017 23:43

Da Dude wrote:en motion sickness naar 0 gereduceerd wordt.

Dat is natuurlijk een utopie. Motion sickness ligt niet aan de game of de hardware, maar aan jou als mens. Je zult jezelf heel vaak moeten blootstellen om van dat soort misselijkheid af te komen. Als je er al vanaf komt.

Heb eens een proefvaart met een coaster meegemaakt; zelfs de meest geharde zeemannen gingen gewoon over hun nek :mrgreen:

Dit is een coaster trouwens: https://nl.wikipedia.org/wiki/Coaster
User avatar
sombetzki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1565
Joined: Fri Feb 26, 2010 11:21
Location: Siddeburen, The Netherlands
Contact:

Re: New Retro Arcade: Neon

Post by sombetzki » Fri Apr 21, 2017 09:01

"Dat is natuurlijk een utopie. Motion sickness ligt niet aan de game of de hardware, maar aan jou als mens. Je zult jezelf heel vaak moeten blootstellen om van dat soort misselijkheid af te komen. Als je er al vanaf komt."

Niet helemaal waar. Motion sickness heeft wel degelijk te maken met de game en hardware. Game, in zoverre, dat als je in de game snelle bewegingen maakt die je fysiek niet maakt je motion sickness krijgt. Games waarbij je bijvoorbeeld in een achtbaan zit en je snel beweegt terwijl je rustig op je stoel zit word je misselijk van. Shooters waarbij je zelf stil staat en je om je heen schiet (de moderne lightgun game zeg maar) heb je dit veel minder. Als je de navigatie in-game dan ook nog doet door middel van teleporten ipv rennen met een controller dan werkt dit helemaal goed.

Hardware, als je geen goede positional tracking hebt heb je eerder last van motion sickness. Grote verschil wat ik zelf ervaarde tussen de DK2 van de Rift en de Vive is dat de Vive op hoogte gecalibreerd word. Vloerniveau wordt ingesteld en als jij de bril op hebt ben je in de game dus net zo groot in werkelijkheid. Combineer dit met goede positional tracking en niet alleen maar met rotational tracking en je hebt in veel mindere mate last van motion sickness. Ik weet niet hoe de nieuwe Rift en PSVR dit doen, dus daar kan ik niet over oordelen.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: New Retro Arcade: Neon

Post by Da Dude » Fri Apr 21, 2017 09:06

Klopt. naar o zal niet lukken, en de ene is er vatbaarder voor dan anderen. Net als Autoziekte Maar er zijn al dingen in ontwikkeling die het reduceren.
Als jij een FPS maakt voor VR, moet je bijvoorbeeld niet een lopend effect in de game stoppen, of sneller vooruit rent dan normaal is waardoor het onnatuurlijk wordt. Statische games waar je stilstaat zijn perfect om te doen. Maar ik merk wel dat snelle games en veel gedraai, ik daar wel wat last van hebt

https://www.vrwereld.nl/wat-te-doen-teg ... -sickness/
http://www.eurogamer.nl/articles/2016-1 ... n-sickness
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: New Retro Arcade: Neon

Post by Da Dude » Fri Apr 21, 2017 09:07

Hey, we waren gelijk aan het typen. dus mijn post is in mindere mate wat Anton al zegt
Post Reply