Stilte voor de storm of laksheid?

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
Ken
Active Level:
Active Level:

Stilte voor de storm of laksheid?

Post by Ken » Fri Jun 30, 2006 00:42

Mensen ligt het nou aan mij of is het een groot drama op het gebied van videogames dit hele eerste half jaar? Er ligt werkelijk waar geen ene fatsoenlijke drol in de winkelschappen, zelfs niet op import. Gaming is echt weer in zo'n tussenfase.

We hebben het gezien toen de Saturn en PlayStation 3 jaar oud waren, er komt gewoon weinig fatsoenlijks meer uit en iedereen wacht op de volgende console.
Een verloren kans voor de kleinere bedrijven om hits te scoren nu de verkoopcijfers niet direct naar grote games gaan. New Super Mario Bros. is een welkome uitzondering op de regel, maar voor de rest komt alleen SNK (!) met regelmatige releases van games die de moeite waard zijn, en zo is het.

Beter dat het weer een keer is afgelopen met die releases rond de kerst, want de normale gamer kan rond die tijd misschien 2 of 3 games kopen en de rest blijft liggen.
Tegen de tijd dat ze die games kunnen kopen is het nieuwe er af, heeft iedereen er over gepraat en weet je inmiddels wel hoe het afloopt. Kom op met die releases Capcom! Konami! SEGA! ze zitten allemaal op hun luie reet en er komt niks uit.
Gameholic

Post by Gameholic » Fri Jun 30, 2006 10:46

Klopt .. Persoonlijk vind ik het weer een typische zomer periode .. ik denk dat het wel degelijk een stilte voor de storm is, want voor de jaarwisseling gaan er zeker wat toppertjes uitkomen. Niet veel, dat ben ik met je eens.

Ik had het er toevallig gisteren met een gast over op Xbox Live... wat gaat er nu daadwerkelijk voor leuks uitkomen voor de 360 bijv? Het enige wat ik me kan bedenken als shooter fanatic is Rainbox Six Vegas en Splinter Cell Double Agent. En dat zijn nog geen eens DE top releases die je eigenlijk wil.

Voor andere platformen komt er sporadisch nog wat leuks voorbij .. Ik noem een Yakuza voor PS2, DK Bongo Blast voor de Cube maar daar blijft het wel bij. Ik vind momenteel dan ook de DS wel het meest geschikte platform om je tijd te doden ;) New Super Mario Bros idd, Tetris DS en ga zo maar door.

Het enige voordeel dat ik uit deze 'trend' kan halen is het feit dat ik nu eindelijk de tijd heb om al die oude titels te kopen en te spelen waar ik nooit kans voor heb gehad. Met name op Cube gebied heb ik veel laten liggen en zelfs op de normale Xbox heb ik nog een aantal titels te spelen zoals Panzer Dragoon Orta.
Last edited by Gameholic on Fri Jun 30, 2006 11:04, edited 1 time in total.
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Fri Jun 30, 2006 10:59

Mmmm, Ik heb nog gewoon teveel retro titels die ik moet hebben...voor de komende 2 jaar zeker.

Ik heb ook al zon 6 maanden geen next gen titel meer gekocht, ma nu verwacht ik 2 ps2 imports :P
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Chipp

Post by Chipp » Fri Jun 30, 2006 11:21

Ik heb eigenlijk helemaal geen moeite met zo'n periode, ik heb echt te weinig tijd om alles te spelen wat ik wil spelen.
Dus ik ben alles heerlijk aan het inhalen, heb gisteren ikusa gami uitgespeeld, ben ook weer bezig met ridge racer 6 en door de dslite ben ik ouendan weer aan het spelen. Ook heb ik vandaag een import pakketje binnen gekregen met toch wel wat interessante titels, kof xi, metal slug 3d ( :? ) en spectral vs generation en maandag mag ik nog wat import megadrive en dc titels verwachten. Ik verveel me dus meestal niet in zo'n periode :D

En of het de stilte voor de storm is?? Ik hoop het... want zoals het er nu uitziet word de eindejaars periode voor mij niet echt boeiend. De ps3 en de wii mogen dan wel uitkomen, maar tot op heden heb ik niet echt titels gezien die ik echt graag wil spelen. Maybe assasins creed voor de ps3? Voor de wii kan ik eigenlijk niks verzinnen aangezien super mario galaxy pas in 2007 komt en ik zelda net zo lief op m'n cube speel. Ik hoop echt dat er nog een paar steengoede titels voor die consoles worden aangekondigd op de tgs...
R-Type

Post by R-Type » Fri Jun 30, 2006 11:39

Het is komkommertijd, en het feit dat er nieuwe hardware op komst is speelt ook mee, MS houdt zich in, de Cube en de Ps2 zijn stervende en de Ps3 is er nog niet. Het duurt denk ik de eerste tijd ook langer om voor nieuwe consoles games klaar te stomen.

Ik heb al een hele tijd niet echt meer games gekocht. Voor de saturn, PS1 en DC heb ik zo'n beetje al het coole wel (samen zo'n 125 games) en voor de 360 is er verder gewoon niets nieuws wat me boeit. Maar ik vind het wel best, ik vermaak me nog wel met PGR3 en DoA4 zowel off als online. Scheelt ook een structurele hap uit je portomonnee ;)

Dit jaar zal MS de meeste games gaan releasen, en dat zijn toch vooral westers georienteerde games. Als je daar niet van houdt dan word het indeed vrij karig. Persoonlijk kijk ik best wel uit naar een westerse titel als Gears of War, of Assassins Creed.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Fri Jun 30, 2006 12:11

Ik begrijp er dus niets van dat Microsoft zich stil houdt, die zouden juist nu de harten van toekomstige Wii en PS3 kopers moeten stelen met toptitels. Inmiddels is de 360 in een fase beland dat kopers zich besodemieterd gaan voelen door het schandalig slechte aanbod.
Dem.

Post by Dem. » Fri Jun 30, 2006 13:08

Of het aanbod voor de 360 belachelijk slecht is... Ik vermaak me, en er is genoeg om naar toe te kijken... Na de zomer Rainbow 6: Las Vegas (!!!!) en de nieuwe Splinter Cell... 'Net' release van GRAW. Ubisoft is iig goed op dreef. Street Figher 2 zou ook al op XBL verschenen moeten zijn maar staat nu voor de zomer geplanned... Wat andere developers betreft mogen die idd wel 's wat meer gaan doen. Gears of War komt eraan... Maar of ik dat leuk ga vinden is ook af te wachten. Voor de rest... Tsja. Niet veel soeps. Kijk wel ontzettend uit naar Halo 3, Fable 2, GTA4, Huxley en vooral Mass effect... Maar nog geen concrete release dates... Vooral sequals. Sega is akelig stil...

Maar dat is de 360. PS3 moet ook nog released worden. Alhoewel die me net als zijn voorganger mij gewoon niet aantrekt. Maar die brengt dan wel weer een nieuwe Virtua Fighter met zich mee.

PC... Is daar ooit iets op? Shooters boeien me echt 0% over 't algemeen. Burning Crusade voor WoW komt... Uitbreiding, en nog een ontzettend magere ook. Kwa mmo's... Age of Conan, Darkfall Online, warhammer...

Is genoeg in ontwikkeling over 't algemeen. Stilte voor de storm. Kan me de laatste storm nauwelijks meer herinneren. Tis al heel erg lang stil. Je zou denken met de 360 zullen er weer leuke games komen. Of dat ook zo was is een discussie apart. Persoonlijk vond ik het een zeer geslaagde launch en vermaak me nog steeds prima met de 2 spelletjes die ik heb... Het zou fijn zijn als er meer titels waren die het waard waren om te kopen, maar het is eenmaal niet anders. En zoals gezegd, het scheelt mij ook weer wat geld. Nou is het wel weer grappig dat Gameholic zich bezig weet te houden met 2 andere games dan ik heb. Toch maar 's een keer DoA ophalen, schandalig dat ik dat nog niet heb gedaan eigenlijk.
R-Type

Post by R-Type » Fri Jun 30, 2006 13:12

Ik begrijp er dus niets van dat Microsoft zich stil houdt, die zouden juist nu de harten van toekomstige Wii en PS3 kopers moeten stelen met toptitels. Inmiddels is de 360 in een fase beland dat kopers zich besodemieterd gaan voelen door het schandalig slechte aanbod

Dat is ook wel zo maar anderzijds is de console er eigenlijk nog maar sinds november, en is het rond Mei altijd heel rustig. In 6 maanden is er nog wel redelijk wat gereleased, zo'n 45 games?

Voor mijn gevoel ook altijd nog wel te weinig, met de oude Xbox was er rond deze tijd volgens mij veel meer. Met te weinig bedoel ik eigenlijk te weinig échte toppers. Er is geen Halo, en ook nog geen obscure Sega topper als Otogi of PDO. Er is geen killer app. DoA4 ziet er niet bepaald uit als de graphics benchmark, DoA3 op xbox destijds wel.

Misschien is het toch te wijten aan nieuwe hardware en technologie. Er gaat meer tijd in een echt goede game zitten. Voor de PS3 zal dit wel net zo gaan dunkt mij.

Dat van SF2HF en XBLA vind ik ook dikke naaierij, dat schiet al helemaal niet op. Je zou zeggen of MS niet gewoon tegen dikke problemen is aangelopen met deze stilte?
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Fri Jun 30, 2006 13:20

Hoeveel Splintercell games zijn er wel niet inmiddels, dat concept is zo uitgemolken waardoor ik me als gamer in de maling voel genomen. Rainbow Six 3 was fantastisch op Xbox Live, maar daarna ook in verval geraakt. Tot nu toe vind ik alleen Ridge Racer 6 en Call of Duty 2 de moeite waard. Zeker als je kijkt wat voor prijskaartje er aan de games hangt, belachelijk. Street Fighter op Xbox Live bestaat trouwens al, ik snap niet waarom hier zo'n gedoe om is.
R-Type

Post by R-Type » Fri Jun 30, 2006 13:28

Tja hadden ze SF Anniversary maar gewoon Backwards gemaakt. Dan had ik niet gezeken.
Whitevillage

Post by Whitevillage » Tue Jul 04, 2006 17:10

Ik persoonlijk let niet meer zo 123 wat er allemaal qua nieuwe games uitkomt. Maar het valt me wel op dat de gewilde titels sterk dalen waar ik sowieso vaak weinig intresse in heb. NSMB is zeker wel een leuke game, maar een game met een oude formule die nieuwer aan doet dan de rest zegt toch wat.
Post Reply