Ik heb mijn Pocket Color weer terug gekaapt, omdat ik SvC MotM (geen neppe cart-only buy) heel goedkoop kon krijgen. In de tijd dat ik een NGPC had kon ik dit spel nooit krijgen. Ik ben geen handheld fan, maar dit soort dingen moet ik gewoon hebben.

SvC MoTM had ik dus nog nooit gespeeld, maar hij is echt heel goed, nog steeds! Beter dan alle fighter rommel op de GBA, en gameplay wise beter dan de PSP fighters. De opzet is zelfs beter dan de Capcom Vs SNK DC en AES versies; Je hebt naast de 1vs1 een heuse XvsSF style Tag mode (wat de andere versies helaas niet hebben), leuke minigames en een echt perfecte character lineup, met een Geese + Bison tag als baas, en dan nog Orochi Iori of Evil Ryu. De achtergronden komen bijna allemaal uit diverse fighting series. Zo zie je Krausers FF2 stage terug, Morrigans Castle, Ryu's SF2 stage, en Terry's train stage en nog veel meer. Met ook alle originele muziek, maar dan natuurlijk in crappy handheld kwaliteit... maar wel leuk.
De graphics zijn ook beter dan zowat alle andere NGPC spellen, en de gameplay is dat ook. Ik heb KOFR2, FF: First Contact en Last Blade ook eens gehad en die waren al heel goed, maar deze game is kwalitatief, en qua houdbaarheid, gewoon van hoger niveau. Echt zo'n game die alle andere NGPC fighters waardeloos maakt.

Meer mensen die deze game fantastisch vinden?