VGA uit je xbox en ps2

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

VGA uit je xbox en ps2

Post by d » Thu Aug 11, 2016 20:27

Deze VGA signalen zijn alleen voor monitoren die SyncOnGreen (SOG) ondersteunen. Zo haal je het beste 480p beeld uit je xbox en ps2. Wellicht dat er in de toekomst hele sicke hdmi mods gaan komen, maar voor een relatief simpele klus is dit toch wel echt het beste. Laat maar weten of je er uitkomt. Eventueel kan ik uiteraard ook wel ondersteuning bieden.


Xbox
Om vga uit je xbox te krijgen uiteraard eerst softmodden naar 480p
Dan deze bootdisc draaien of converten naar xbe en die lokaal vanaf de xbox hdd draaien. Dat laatste heb ik gedaan want ik heb geen dvd's meer.
http://www.realmodscene.com/xbins/XBOX/ ... ot%20Disc/
Verbind na het draaien van die boot disc de xbox met component kabel en zo'n dingetje:
Image


PS2
Gewoon de ps2 op RGB zetten en aansluiten met component kabel en aansluiten met Image
Je moet dan wel 480p content hebben. Dus boot een game die 480p ondersteunt of zoals ik het heb GSM/OPL op 480p draaien.

Let op, alleen games die 480p ondersteunen, werken. Gelukkig kunnen heel veel games voor beide systemen gepatched worden naar 480p (en widescreen)
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: VGA uit je xbox en ps2

Post by Da Dude » Thu Aug 11, 2016 23:47

Handig, Ik had voor beide een VGA kabel, maar die zijn een stuk prijziger.
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Re: VGA uit je xbox en ps2

Post by d » Fri Aug 12, 2016 10:01

Da Dude wrote:Handig, Ik had voor beide een VGA kabel, maar die zijn een stuk prijziger.

Dat is natuurlijk een stuk eenvoudiger.
Zijn dat vga kabels die op alle vga displays werken of werken die vga kabels ook alleen op displays die VGA-SoG supporten?
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: VGA uit je xbox en ps2

Post by Da Dude » Fri Aug 12, 2016 11:21

De Xbox werkte alles, en die Ps2 heb ik met een HD er in gehad. Hier gekocht van iemand. Die games werkte, maar ik heb het maar 6 maanden in bezit gehad. Ik deed er niks mee, en daarna doorverkocht.
Post Reply