Classic Megadrive.

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Classic Megadrive.

Post by Da Dude » Wed Jul 27, 2016 13:36

De Mega Drive uit 1988 wordt nieuw leven ingeblazen met een mini-versie en handheld van het apparaat waarop tachtig games zijn voorgeïnstalleerd.

Het Chinese bedrijf At Games produceert de compacte Mega Drive en handheld op basis van een licentie van Sega. Het bedrijf heeft in het verleden al een aantal andere retro consoles geproduceerd.

De mini-Mega Drive is net als vroeger aan te sluiten op tv's en ondersteunt cartridges van de originele Mega Drive. Daarnaast zijn er twee draadloze controllers bij inbegrepen zodat er samen gespeeld kan worden.

De handheld heeft een scherm met een diameter van ruim acht centimeter en is voorzien van een oplaadbare batterij met USB-oplader.

Beide systemen bevatten tachtig voorgeïnstalleerde games, waaronder titels als Sonic, Mortal Kombat, Golden Axe en Comix Zone.

Als toevoeging op het aanbod games kunnen bezitters van de handheld ook ROMs van Mega Drive-games op een SD-kaart zetten om deze vervolgens op het draagbare apparaat te spelen.

De compacte Mega Drive en de handheld zijn vanaf nu voor 60 euro vooraf te bestellen bij de Engelse webwinkel FunStockRetro en worden vanaf oktober verscheept.
User avatar
PascalP
Active Level:
Active Level:
Posts: 1248
Joined: Wed May 06, 2015 12:38
Location: Venray

Re: Classic Megadrive.

Post by PascalP » Wed Jul 27, 2016 14:02

Dacht eerst dat het een late 1 april grap was als reactie op de NES Mini ;)

http://www.funstockretro.co.uk/sega-meg ... at-edition
ImageImage
DLX

Re: Classic Megadrive.

Post by DLX » Wed Jul 27, 2016 14:06

Zo te zien aan dit plaatje alleen composite en mono geluid?

Image

Jammer want de Mega Drive is superstrak in RGB en stereo :P

Als ie HDMI was had ik hem gehaald voor in de woonkamer..... nu denk het niet.
User avatar
sombetzki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1565
Joined: Fri Feb 26, 2010 11:21
Location: Siddeburen, The Netherlands
Contact:

Re: Classic Megadrive.

Post by sombetzki » Wed Jul 27, 2016 14:55

Oude meuk van atgames. Rommel en vanaf blijven...
eerste versie al sinds 2010 op de markt en het is 3 x niks. Slechte emulatie, audio kut etc.
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Re: Classic Megadrive.

Post by RoOd » Wed Jul 27, 2016 15:17

sombetzki wrote:Oude meuk van atgames. Rommel en vanaf blijven...
eerste versie al sinds 2010 op de markt en het is 3 x niks. Slechte emulatie, audio kut etc.



Ja maar er zit golden axe op... met de mighty midget...

Kan je die cart niet in je echte megadrive steken, kijk dat zou nou nog eens een topproduct zijn!
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
User avatar
sombetzki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1565
Joined: Fri Feb 26, 2010 11:21
Location: Siddeburen, The Netherlands
Contact:

Re: Classic Megadrive.

Post by sombetzki » Wed Jul 27, 2016 15:31

RoOd wrote:
sombetzki wrote:Oude meuk van atgames. Rommel en vanaf blijven...
eerste versie al sinds 2010 op de markt en het is 3 x niks. Slechte emulatie, audio kut etc.



Ja maar er zit golden axe op... met de mighty midget...

Kan je die cart niet in je echte megadrive steken, kijk dat zou nou nog eens een topproduct zijn!


Dat zou idd wel leuk zijn, maar de games zitten onboard imho, niet op cart. Geen Streets of Rage btw, dus dat zuigt ook
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: Classic Megadrive.

Post by waiwainl » Wed Jul 27, 2016 15:50

RoOd wrote:
sombetzki wrote:Oude meuk van atgames. Rommel en vanaf blijven...
eerste versie al sinds 2010 op de markt en het is 3 x niks. Slechte emulatie, audio kut etc.



Ja maar er zit golden axe op... met de mighty midget...

Kan je die cart niet in je echte megadrive steken, kijk dat zou nou nog eens een topproduct zijn!


Ach, MAME works too :)
User avatar
K405
Active Level:
Active Level:
Posts: 295
Joined: Tue Sep 25, 2012 23:34

Re: Classic Megadrive.

Post by K405 » Wed Jul 27, 2016 21:27

Waarom niet een originele megadrive, RGB mod, Krikzz Everdrive of een Chinese knock off everdrive van aliexpress?
DLX

Re: Classic Megadrive.

Post by DLX » Thu Jul 28, 2016 06:56

Voor een mega drive 2 heb je niet eens een rgb mod nodig dacht ik.
User avatar
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:
Posts: 617
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:10

Re: Classic Megadrive.

Post by ZeMMiK » Thu Jul 28, 2016 13:09

geen HDMI out....
User avatar
K405
Active Level:
Active Level:
Posts: 295
Joined: Tue Sep 25, 2012 23:34

Re: Classic Megadrive.

Post by K405 » Thu Jul 28, 2016 13:36

DLX wrote:Voor een mega drive 2 heb je niet eens een rgb mod nodig dacht ik.


Idd alleen een rgb kabel.

http://retrorgb.com/genesisversions.html

Als je HDMI wil en je wil de originele MD gebruiken.

http://junkerhq.net/xrgb/index.php/XRGB-mini_FRAMEMEISTER

En anders RaspberryPi, retroarch
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Re: Classic Megadrive.

Post by RoOd » Thu Jul 28, 2016 14:24

Die retropi is wel een stuk voordeliger dan die mini framemeister. Wel een gaaf ding trouwens maar 350 euro?? Of is dat een redelijke prijs?
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
User avatar
Timworth
Active Level:
Active Level:
Posts: 35
Joined: Tue Mar 17, 2015 23:18
Location: Vlakbij Den Haag :)

Re: Classic Megadrive.

Post by Timworth » Thu Jul 28, 2016 18:04

User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Re: Classic Megadrive.

Post by RoOd » Thu Jul 28, 2016 21:22

Timworth wrote:Dit ziet er wel geinig uit: http://nl.aliexpress.com/store/product/ ... Id=2167039



Dat is dan weer niet duur, ik snap die remote niet helemaal is dat een keyboard met een muis in het midden of een touchscreen ?
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
User avatar
K405
Active Level:
Active Level:
Posts: 295
Joined: Tue Sep 25, 2012 23:34

Re: Classic Megadrive.

Post by K405 » Fri Jul 29, 2016 08:15

RoOd wrote:Die retropi is wel een stuk voordeliger dan die mini framemeister. Wel een gaaf ding trouwens maar 350 euro?? Of is dat een redelijke prijs?


Of het een redelijke prijs? Met shipping en import komtie op 370. Goedkoop is het in ieder geval niet. Een raspberrypi en die framemeister zijn wel 2 totaal verschillende dingen. De framemeister is een scaler, een hele goeie ook. Je moet het zien als een investering en eigelijk alleen nodig als je je originele retro consoles wil aansluiten op schermen met een HDMI ingang. Wij in europa hebben de mazzel dat SCART bij ons een standaard is, wij hebben in principe minder snel een scaler nodig omdat onze schermen vaak zijn uitgerust met een SCART ingang, al zie ik wel dat op de laatste modellen schermen (TV's) geen SCART (of component) ingang meer zit.

Ik heb zelf (nog) geen framemeister.

Het goedkoopst en het mooist blijft gewoon een oude beeldbuis met RGB SCART, imho. En ik heb eigenlijk eerlijk gezegd altijd een scheithekel aan beeldbuizen gehad :) veels te groot en loodzwaar. Ik kan me de dag nog herinneren dat ik trots mijn ooit nieuw gekochte SONY trinitron naar het grofvuil bracht. Om er nu, jaren later, weer eentje via marktplaats op te gaan halen.. :mrgreen:
Ik ben nu weer helemaal verliefd op de beeldkwaliteit van CRT + RGB het is gewoon niet te vergelijken met andere beeldtechnieken. Zit nu te wachten op betaalbare en lagvrije OLED schermen. :) Om als nog die beeldbuizen weg te kieperen..

Retropi => http://lifehacker.com/how-to-turn-your- ... -498561192
DLX

Re: Classic Megadrive.

Post by DLX » Fri Jul 29, 2016 12:12

Ik wil je toch verbeteren/aanvullen K405 :P SCART is een stekker en wij hebben gewoon geluk dat onze tv's RGB over SCART ondersteunen :P

Ook snap ik je opmerking over OLED en CRT niet helemaal.... OLED vervangt CRT never nooit namelijk, dan kan je je consoles nu ook wel aan een merk X plat scherm hangen.

Edit; nu ik het na lees, je bedoeld SCART op platte schermen.... mmm mmmm kuch kuch sorry ziet er niet uit... dan maar een framemeister
User avatar
K405
Active Level:
Active Level:
Posts: 295
Joined: Tue Sep 25, 2012 23:34

Re: Classic Megadrive.

Post by K405 » Fri Jul 29, 2016 14:42

SCART is inderdaad gewoon een (standaard) stekker. Dat was volgens mij ook zo'n beetje het enige voordeel dat we hadden ten opzichte van de USA, aangaande consoles :) ik doel hier mee op PAL vs NTSC. PAL games lopen over het algemeen 30% langzamer dan hun NTSC tegenhangers, uitzonderingen daar gelaten. Voor de rest kwamen Europese videogame enthousiastelingen altijd op de laatste plaats.

Inderdaad niet alle TV's met SCART aansluitingen ondersteunden per definitie RGB, mocht dat wel het geval zijn dan was vaak maar een van de 2 of 3 SCART aansluitingen bestuukt voor RGB.

Mijn NEO GEO AES op mijn platte Philips LCD TV ziet er best aardig uit, maar ik heb (nog) geen framemeister dus ik kan niet echt vergelijken, ik kan alleen vergelijken met CRT maar dat is appels en peren :D Het staat en valt bij de ingebouwde scaler van je TV en dat is dan ook waar de framemeister voor gemaakt is, dat beantwoord wat mij betreft de vraag van RoOd of dat ding zijn prijs waard is. Voor de rest is de framemeister nog uitgerust met leuke features.



Met OLED schermen komen we naar mijn mening nog het meeste in de buurt van CRT's kwa contrast en zwart waarden.
DLX

Re: Classic Megadrive.

Post by DLX » Fri Jul 29, 2016 15:12

Niet alles aan PAL is slecht... lang leve NTSC :P

Mijn retro consoles zijn ook allemaal NTSC -(wel J). Mooi dat we nu in de tijd leven van HDMI, waar consoles niet eens 1080p/60 kunnen uitpoepen :P

Goede nieuws.... bijna weekend!
User avatar
K405
Active Level:
Active Level:
Posts: 295
Joined: Tue Sep 25, 2012 23:34

Re: Classic Megadrive.

Post by K405 » Fri Jul 29, 2016 15:23

+1

Nog beter zelfs in mijn geval, 3 weken vakantie :) ikke ook NTSC-J behalve me N64, heb daar een Viletim N64RGB boardje voor aangeschaft. Moet ik alleen nog inbouwen. http://etim.net.au/shop/shop.php?crn=20 ... how_detail

Goed weekend!
DLX

Re: Classic Megadrive.

Post by DLX » Fri Jul 29, 2016 15:33

Ik heb een old school RGB mod in men NTSC-J Nintendo 64. Tijden veranderen, als je ziet hoeveel custom made PCB's en chips uit de grond schieten voor alle consoles enzo. Niet normaal, wel positief dat wel! Fijne vakantie :)
Post Reply