Gamestreamen van console naar PC en andersom

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Gamestreamen van console naar PC en andersom

Post by Da Dude » Wed Mar 02, 2016 11:58

Ik lees net dat de PS4 ook zijn games gaat streamen naar je PC.
Xbox One heeft de feature al.
Het idee om je games te streamen naar je pc geeft ook weer ideeën om een pc in je Cab te hangen.

Dat zou mooi zijn als straks Tekken 7 uitkomt. en nu al om Killer instinct te spelen op mijn vewlix zonder de xbox of ps4 in je cab te plaatsen, en daardoor weer geld uit te geven aan hardware om de boel te koppelen.

Ik heb een tijd een Nvidia Shield portable gehad. Het idee om de games te streamen naar een handheld vanaf PC/steam werkt wonderbaarlijk goed.
Sf4 Ultra of MK X via mijn pc is gewoon waanzinnig om die dan te spelen in de tuin. FPS dan weer niet voor mij.
FPS via een controller zal ik nooit leren, nooit zo goed als mijn zoon.

Voor nu zie ik vooral een pluspunt op Destiny te spelen op mijn pc met een muis en toetsenbord. En ga daar binnenkort toch is mee aan de slag

iemand al ervaring met PS4 gamestreaming???
User avatar
K405
Active Level:
Active Level:
Posts: 295
Joined: Tue Sep 25, 2012 23:34

Re: Gamestreamen van console naar PC en andersom

Post by K405 » Wed Mar 02, 2016 13:10

Ik heb het geprobeerd met m'n PSVita en PSVita TV over WAN en over LAN en kwam tot de conclusie dat het totally crap is, low res, choppy, laggy.. helaas.

Het idee om naar je cabinet te streamen spreekt ook mij zeer aan. Ben benieuwd of het met Windows 10 en een krachtige PC over LAN wel goed gaat, ik hoop het!

Ik heb ook nog een Nvidia Shield TV welke ik voornamelijk gebruik voor Kodi en Netflix. Game streaming werkt wel maar ook niet vlekkeloos dus basically ook gewoon crap.

Punt is gewoon dat het vlekkeloos moet draaien, tenminste voor mij, als je achter de PC zit en je verliest snelheid dan word je al gek.. als je dan stream technologie introduceert dan creëer je nog meer mogelijkheden voor problemen maar zoals ik al zei ik hoop dat ik het mis heb. :)
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Gamestreamen van console naar PC en andersom

Post by Da Dude » Wed Mar 02, 2016 14:00

Ik had deze shield, en dat werkte prima. Zelfs toen hun streaming icloud dienst nog gratis was.

Image

Ik moet wel zeggen dat sinds ik mijn Netgear Nighthawk X4 als router heb, dit pas goed werkte.
Met de oude router was het buggy
User avatar
K405
Active Level:
Active Level:
Posts: 295
Joined: Tue Sep 25, 2012 23:34

Re: Gamestreamen van console naar PC en andersom

Post by K405 » Wed Mar 02, 2016 15:09

Ah, ok. Goed om te weten dat je tevreden bent met die Netgear Nighthawk X4, misschien ooit ook halen als ik ga upgraden, ik heb een ASUS RT-N66U met Merlin software maar heb PSVita TV en Nvidia Shield TV getest met bekabeld LAN dus dat zou opzich niet uit moeten maken. Mijn provider is Ziggo 200/20 Mbit/s, ik moest wel tunnelen op m'n WAN locatie dus dat helpt ook niet mee, idd.

Ik had m'n PSVita aan een groot scherm hangen en probeerde Driveclub vanaf me PS4 te streamen. Misschien heb ik te hoge eisen.

Anyway the PSVita TV is toch geschiedenis :twisted: Ik ga het iig zeker weer een keer proberen met Windows 10.
DLX

Re: Gamestreamen van console naar PC en andersom

Post by DLX » Wed Mar 02, 2016 15:24

Kan geen oordeel vellen over PS4 streaming, maar XBOX One steamen voelt aan als Netflix. Net niet dus :)

Tevens nog minder dan een maand en je kan KI op de PC spelen ;) Of knal als een echte baas gewoon een XBOX One in je Vewlix. PC + XBOX One kost meer dan een XBOX One + Cronus Maxjes :P
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Gamestreamen van console naar PC en andersom

Post by Da Dude » Wed Mar 02, 2016 15:30

KI komt naar de PC? Nice!!!
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Gamestreamen van console naar PC en andersom

Post by Da Dude » Wed Mar 02, 2016 16:15

Ik had al rondgegoolged. Maar dat wordt een feest
Post Reply