SEGA zou nu een nieuwe console moeten aankondigen

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

SEGA zou nu een nieuwe console moeten aankondigen

Post by Ken » Mon May 29, 2006 21:41

Een zeer simpele openingspost, maar duidelijk zat.
Ik ben er van overtuigd dat als SEGA even na de release van de PS3 en Nintendo Wii een console zou uitbrengen het succesvol zou kunnen zijn.

De redenen hiervoor zijn is dat SEGA met de Dreamcast inmiddels bij een grote groep gamers een cultstatus heeft verworven en bij het grote publiek is doorgebroken met de games op PS2, Xbox en Gamecube. Iedereen heeft nu wel eens SEGA game thuis waar hij of zij tevreden over zal zijn. Tel daarbij op de enorme populariteit van Virtua Fighter 5, die in Japan voor gegarandeerde verkopen zou kunnen staan op een launch day.

SEGA zou kunnen kijken wat er wel en niet aanslaat van de nieuwe console plannen van de concurrent, ze zouden alle aangekondigde titels voor die consoles kunnen schrappen en op launchday de meest bizarre line up allertijden kunnen hebben. Sega Rally Revo, Virtua Fighter 5, Sonic, Virtua Tennis 3, House of the Dead 4, Phantasy Star , alle SNK titels omdat Sony en MS die niet meer wil en een retro scala zoals Nintendo ook gaat doen.Als er ooit een tijd was dat SEGA het vertrouwen van de consument zou hebben is het wel nu en ook al doen ze er verstandig aan hun markt niet te beperken, wat zou het mooi kunnen zijn.
Gameholic

Post by Gameholic » Mon May 29, 2006 22:58

Haha schitterend onderwerp dit. :)

Het is natuurlijk geheel onrealistisch aangezien Sega de financiele capaciteiten niet heeft om nog iets te lanceren maar de gedachte is leuk. Als Sega idd met een DC 2 zou komen bijv, met die launchgames.. pff dan zou het voor mij meteen besloten zijn. Op dit moment ben ik over alle platformen matig enthousiast, dus zou een nieuwe Sega console zeker wel gewaardeerd worden.

Ik vind het dan ook schitterend om oude artikelen te lezen in de Edge inzake de pre-launch van de DC. De kaarten waren juist... maar helaas ;)
Gungrave

Post by Gungrave » Tue May 30, 2006 07:22

Gameholic wrote:Het is natuurlijk geheel onrealistisch aangezien Sega de financiele capaciteiten niet heeft om nog iets te lanceren maar de gedachte is leuk. Als Sega idd met een DC 2 zou komen bijv, met die launchgames.. pff dan zou het voor mij meteen besloten zijn. Op dit moment ben ik over alle platformen matig enthousiast, dus zou een nieuwe Sega console zeker wel gewaardeerd worden.


Hier ben ik het mee eens. Ik denk dat als SEGA dit echt wilt doorzetten ze eerst nog meer succes moeten maken met bepaalde games op de huidige en next-gen consoles. Maar aangezien SEGA echt nog een behoorlijke fanbase heeft en in de huidige generatie ook weer wat fans erbij heeft gekregen zou het niet onlogisch zijn als ze er bij SEGA over na aan het denken waren. Maar ik zie het nu nog even niet gebeuren.
MajorTom

Post by MajorTom » Tue May 30, 2006 13:34

Ik zou dit dolgraag willen zien! Hoewel ik bij lange na niet alle Sega games heb gespeeld weet ik dat Sega erg sterke franchises heeft. Ik ben zelf begonnen op een Mega Drive II met Sonic en daar heb ik MEGA-veel plezier aan gehad! Tevens heb ik met mijn Gamecube lange dagen doorgebracht met Phantasy Star Online.

Vet bedrijf, vette games. Sega moet (ooit nog) een console uitbrengen en de hardward op de Lindbergh baseren.
Fonzi

Post by Fonzi » Tue May 30, 2006 22:46

Als Sega echt nog een fanbase heeft, vraag ik me af waar ze dan allemaal zitten. Ik ben fan van ze sinds de Saturn en zelfs vandaag volg ik Sega nog steeds en koop zowat al hun games (wat niet wil zeggen dat ik geen andere games speel). Ze hebben een sterke E3 achter de rug, eindelijk zou ik zeggen. De afgelopen jaren heb ik veel zogenaamde Sega-fans alleen maar steen en been horen klagen. Ok, de kwaliteit was er niet altijd maar games zoals Shinobi of Nightshade op PS2 waren gewoon heel erg goed, ondanks de matige reviews (waarin ik voor beide games nooit heb horen spreken van het Taté combo systeem, het hart van beide spellen btw). Of fans die kloegen dat Sega geen goede games uitbracht maar niet de moeite deden om een Japanse PS2 te kopen mét Initial D: Special Stage bijvoorbeeld.

Op het internet heb ik de ene Sega fansite na de andere zien verdwijnen zodat er nu slechts een handvol overblijven. Maar mij niet gelaten hoor, ik heb net de Sega Ages Panzer Dragoon en Die Hard Arcade binnengehad en dan weet ik weer snel genoeg waarom Sega mijn favoriet bedrijfje is.

Ik weet niet of de huidige line-up de mainstream consument zo aanspreekt. Hoe vaak hoor je op fora bijvoorbeeld niet dat Outrun2 niet realistisch genoeg is. De zogenaamde mainstream (wat dat ook mag zijn) heeft het duidelijk niet begrepen. Franchises zoals Virtua Tennis lijkt me dan wel weer iets voor het grotere publiek. Maar al bij al denk ik dat het maar een kleine niche van gamers is, die de moeite zou troosten om nog een extra console (naast de grote 3) te kopen. Ik zou het fantastisch vinden maar langs de andere kant is Sega nu goed bezig en heb ik liever dat ze deze geslagen weg blijven nemen. Het kost je wel wat aan hardware maar dat heb ik er wel voor over.
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Wed May 31, 2006 18:26

Zelfs de SEGA fanbase ruilt hun DC's al in voor Super Nintendo's.
:roll:
Gungrave

Post by Gungrave » Wed May 31, 2006 20:41

ManoRevolver wrote:Zelfs de SEGA fanbase ruilt hun DC's al in voor Super Nintendo's.
:roll:


WHAHAHAHAHAHA!

Fag. :roll:

Anyway, een nieuwe console van SEGA lijkt me wel strak, maar ik betwijfel het of SEGA het nog een keer kán proberen zonder teveel verlies te lijden. Volgens mij zie ik de SEGA games niet veel in top 10 charts komen, millionsellers zitten er te weinig tussen. De games zelf verkopen wel, maar je hebt echt killer-games nodig bij de launch die ervoor zorgen dat veel mensen het gaan kopen. Mario, Final Fantasy, Zelda, Halo anyone? Wat heeft SEGA naast Sonic die nog daarmee redelijk kunnen meedraaien?

Desalniettemin lijkt het mij best strak zoals ik al zei, maar ik betwijfel of ze dit echt gaan doen...
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Wed May 31, 2006 21:00

Gungrave wrote:
ManoRevolver wrote:Zelfs de SEGA fanbase ruilt hun DC's al in voor Super Nintendo's.
:roll:


WHAHAHAHAHAHA!

Fag. :roll:


Oh wow, brrrr! :lol:
Nog een br33z3r, ventje.
Gameholic

Post by Gameholic » Wed May 31, 2006 21:11

Check: http://dreamcast.ign.com

Ze hebben de site vernieuwd en gaan alle 250 US DC games opnieuw bekijken ;) Het heeft allemaal wel een hoog bullshit gehalte maar de achterliggende gedachte is dat zij/men vindt dat er een Dreamcast 2 moet komen...
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Wed May 31, 2006 21:14

Wat heeft sega nog meer dan Sonic??? Moet je dat echt vragen.... ffs!
VF serie, Virtua Tennis, Shen Mue deel 3 op een nieuwe sega console :o Virtua Striker, Virtual On, House of the Dead, Virtua Cop, Nieuwe AfterBurner game en vele van de andere vette arcade games die op de DC zijn verschenen.
Ik zie ze geen nieuwe console meer op de markt zetten maar mocht het toch gebeuren dan koop ik die blind!
Gungrave

Post by Gungrave » Wed May 31, 2006 21:48

Baki wrote:Wat heeft sega nog meer dan Sonic??? Moet je dat echt vragen.... ffs!
VF serie, Virtua Tennis, Shen Mue deel 3 op een nieuwe sega console :o Virtua Striker, Virtual On, House of the Dead, Virtua Cop, Nieuwe AfterBurner game en vele van de andere vette arcade games die op de DC zijn verschenen.
Ik zie ze geen nieuwe console meer op de markt zetten maar mocht het toch gebeuren dan koop ik die blind!


Ik had het meer over de series die in elk continent(dan bedoel ik US, EU en JAP) miljoenen verkopen. Games zoals Mario, Zelda, Halo, Final Fantasy ed :)

ManoRevolver wrote:
Gungrave wrote:
ManoRevolver wrote:Zelfs de SEGA fanbase ruilt hun DC's al in voor Super Nintendo's.
:roll:


WHAHAHAHAHAHA!

Fag. :roll:


Oh wow, brrrr! :lol:
Nog een br33z3r, ventje.


En dat bewijst maar weer hoe 'volwassen' jij bent, meneertje :roll:
Ga ergens anders janken als je met niet kunt uitstaan, huilie :cry:
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Wed May 31, 2006 22:08

Gungrave wrote:
ManoRevolver wrote:
Gungrave wrote:
ManoRevolver wrote:Zelfs de SEGA fanbase ruilt hun DC's al in voor Super Nintendo's.
:roll:


WHAHAHAHAHAHA!

Fag. :roll:


Oh wow, brrrr! :lol:
Nog een br33z3r, ventje.


En dat bewijst maar weer hoe 'volwassen' jij bent, meneertje :roll:
Ga ergens anders janken als je met niet kunt uitstaan, huilie :cry:


:lol: Je blijft triest dat je niet eens inziet dat het een grapje was.
Ik bedoel, Gungrave en Sega fan... what a joke.
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Thu Jun 01, 2006 01:45

kerels, graag niet flamen op elkaar. ;) we zijn hier allemaal volwassen in de geest hopelijk. We gaan niet iemand anders afbranden omdat hij zijn DC inruilt voor een SNES....ik heb nooit een Dc gehad of aangeraakt. So what. Ieder zijn eigen mening en voorkeur net als homo's en hetero's. Laten we elkaar niet bashen. Peace!
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
User avatar
legztec
Active Level:
Active Level:
Posts: 456
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:13

Post by legztec » Thu Jun 01, 2006 07:26

Even terugkomend op de nieuwe console.
Ze hebben mischien niet het geld op een full launch te doen.
Maar k denk als ze de lindberg als console uitbrengen in limited oplage dat deze legendarisch wordt 8)
2d fighting rules
R-Type

Post by R-Type » Thu Jun 01, 2006 11:54

Sega kan best een nieuwe console maken maar de mainstream doelgroep zullen ze niet kunnen bereiken. Daarvoor moeten ze wel heel diep in de buidel kunnen tasten; een zeer goed en concurrerend online infrastructuur, veel 3rd party support en natuurlijk keidharde specs.

Dit is niet mogelijk. Sony en MS smijten met zoveel geld dat je er duizelig van wordt. En ook Nintendo zit er heel warmpjes bij.

Maar zoals Ken al zegt ze kunnen dus SNK titels en hun eigen titels uit brengen op hun eigen console, dan krijg je dus een hardcore console met kleinere oplagen en dat zou goed mogelijk zijn. Er zijn zat mensen die Naomi, MVS en Atomiswave hardware kopen. Dus waarom dit dan niet?

Overigens vind ik dat Sega kwalitatief wel achteruit is gegaan, ik denk dat men het wel eens is dat games als PSO3, Sonic Riders, Billie Hatcher, Astro Boy en Altered beast om maar een paar te noemen niet echt top zijn. Wellicht geeft het designen voor hun eigen console Sega weer de juiste impuls. Want de games op Sega's eigen consoles waren altijd erg goed.

Een Lindbergh console editie zou ik zo kopen, al is het alleen maar voor VF5. Daar kan de PS3 versie toch niet tegenop.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Thu Jun 01, 2006 12:03

Waarom moet iedere console nou voor het grote publiek zijn?
Bang & Olufsen en Lowe maken toch ook geen apparatuur voor mainstream gebruikers? Misschien is het juist wel de key to succes om een beetje met een apart imago naast de games op consoles een niche product op de markt te hebben, die zoals R-Type zegt toch wel zal worden gekocht door de gamers die zijn opgegroeid in het 8 en 16 bit tijdperk en SEGA/ arcade een warm hart toedragen. MasterSystem, GameGear, 32X, de MEGA CD, Nomad, over het algemeen risicovolle en waardeloze hardware waar veel verlies op gemaakt is, en dan zouden ze een idee als in de openingspost laten schieten. Eigenlijk vrij laf en op safe gespeeld van SEGA.
R-Type

Post by R-Type » Thu Jun 01, 2006 12:16

Ik heb het idee dat als een bedrijf als Sega een console maakt, dat ze zich op de mainstream gaan proberen te richten. Dat zal falen.

Dit is namelijk terug te zien in het huidige aanbod van Sega; het is best wel mainstream. Ze leunen vandaag veel op Sonic, en aan hardcore franchises als PD, Shenmue en Jet Set wagen ze zich niet. Misschien ook wel terecht, want blijkbaar kochten "wij" niet genoeg van die games. Het zijn verkoopflops geworden.

Dat is ook een beetje Sega's lot; hoe beter de games hoe slechter de verkopen. Het is toch niet normaal dat een topgame als Shenmue gewoon slecht verkoopt, eruit word verkocht door een laffe, vol met bugs zittende, en beproefde game als GTA? Yakuza straks, lijkt me geweldig maar iets zegt me dat ie zeker geen hoge positie gaat halen. Je hoort er ook niets over, weer een probleem van Sega. Ze maken geen reclame.
User avatar
legztec
Active Level:
Active Level:
Posts: 456
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:13

Post by legztec » Thu Jun 01, 2006 13:33

Ken wrote:Waarom moet iedere console nou voor het grote publiek zijn?
Bang & Olufsen en Lowe maken toch ook geen apparatuur voor mainstream gebruikers? Misschien is het juist wel de key to succes om een beetje met een apart imago naast de games op consoles een niche product op de markt te hebben, die zoals R-Type zegt toch wel zal worden gekocht door de gamers die zijn opgegroeid in het 8 en 16 bit tijdperk en SEGA/ arcade een warm hart toedragen. MasterSystem, GameGear, 32X, de MEGA CD, Nomad, over het algemeen risicovolle en waardeloze hardware waar veel verlies op gemaakt is, en dan zouden ze een idee als in de openingspost laten schieten. Eigenlijk vrij laf en op safe gespeeld van SEGA.


Ik denk dat de ontwikkelingskosten te hoog zijn voor een console in vergelijking met een stereotoren o.i.d.
Een probleem wat ik denk de lindberg tot leven heeft gebracht.
Aangezien de lindberg een custom PC is.
2d fighting rules
Fonzi

Post by Fonzi » Thu Jun 01, 2006 15:25

Ken wrote:Waarom moet iedere console nou voor het grote publiek zijn?
Bang & Olufsen en Lowe maken toch ook geen apparatuur voor mainstream gebruikers? Misschien is het juist wel de key to succes om een beetje met een apart imago naast de games op consoles een niche product op de markt te hebben, die zoals R-Type zegt toch wel zal worden gekocht door de gamers die zijn opgegroeid in het 8 en 16 bit tijdperk en SEGA/ arcade een warm hart toedragen. MasterSystem, GameGear, 32X, de MEGA CD, Nomad, over het algemeen risicovolle en waardeloze hardware waar veel verlies op gemaakt is, en dan zouden ze een idee als in de openingspost laten schieten. Eigenlijk vrij laf en op safe gespeeld van SEGA.


Omdat Sega net een grote publisher/ontwikkelaar wil worden dat games uitbrengt voor zowel de mainstream als hardcore gamer. Ik snap je standpunt maar Sega wil van net uit de niche geraken, hoe graag wij dat ook anders zouden willen zien.

Wat de kwaliteit van de Sega games betreft. Het klopt wel dat hun games niet allemaal even sterk zijn, er zit zelfs echte brol tussen maar welke ontwikkelaar brengt wel constant hoogwaardige kwaliteit uit en brengt terzelfdertijd zoveel nieuwe franchises uit ? De negatieve kritieken op Sega vind ik niet altijd terecht, zeker als je ziet dat de gameplay niet juist wordt beproken in reviews.
Post Reply