Consoles voor Shmups? oa. Pc Engine, Sega Saturn en meer

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
ShmupOtaku
Active Level:
Active Level:
Posts: 41
Joined: Sat Sep 05, 2015 16:33

Consoles voor Shmups? oa. Pc Engine, Sega Saturn en meer

Post by ShmupOtaku » Fri Sep 11, 2015 15:18

beste mensen,

Ik ben al even aan het kijken naar een retro console met en mooie lijst aan titels en ik zie de PC Engine veel voorbij komen, maar er zijn een hoop modellen zie ik nu. Wat is jullie ervaring hiermee?

Net als de PS2, is die moeilijk om te bouwen? Of is het handig een Japanse te gaan zoeken.

Laatst een Sega Saturn JP gekocht met 2 Shmups en een Japanse Xbox360 en ik heb de smaak wel te pakken.. De ruimte heb ik, maar wil niet all out gaan.
Last edited by ShmupOtaku on Sun Sep 13, 2015 21:57, edited 1 time in total.
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: PC Egine voor Shmups?

Post by cthulhu » Fri Sep 11, 2015 16:03

Ikzelf heb een Duo-R en ben daar zéér tevreden mee. De Duo, Duo-R en Duo-RX systemen kunnen alle soorten spellen spelen, op SuperGrafx spellen na waarvoor je een aparte PC Engine SuperGrafx nodig hebt. Voor Arcade CD-ROM2 spellen heb je dan wel een Arcade Card DUO nodig.
http://pcenginefx.com/main/nec_compatibility_guide.html
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

PC Egine voor Shmups?

Post by waiwainl » Fri Sep 11, 2015 17:57

Zeer aan te raden! Heel veel shmups zijn er uit gekomen.
ShmupOtaku
Active Level:
Active Level:
Posts: 41
Joined: Sat Sep 05, 2015 16:33

Re: PC Egine voor Shmups?

Post by ShmupOtaku » Sun Sep 13, 2015 21:55

Teveel cools gezien op youtube..... moeilijk om me in te houden om consoles aan te schaffen..
shootem
Active Level:
Active Level:
Posts: 63
Joined: Sat Jun 23, 2012 22:09

Re: Consoles voor Shmups? oa. Pc Engine, Sega Saturn en meer

Post by shootem » Mon Sep 14, 2015 06:01

waarom niet 1 of 2 spellen kopen en gewoon spelen
ShmupOtaku
Active Level:
Active Level:
Posts: 41
Joined: Sat Sep 05, 2015 16:33

Re: Consoles voor Shmups? oa. Pc Engine, Sega Saturn en meer

Post by ShmupOtaku » Mon Sep 14, 2015 07:36

Oh spellen heb ik wel, maar ik wil een aantal consoles hebben staan die een mooie range aan STG's en Beat em Ups heeft om dan op de spellen te gaan jagen.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Re: Consoles voor Shmups? oa. Pc Engine, Sega Saturn en meer

Post by Ken » Mon Sep 14, 2015 08:22

Met alleen de Saturn en een Xbox 360 ben je echt voorlopig wel klaar, heb je imo geen PC Engine naast nodig.
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Re: PC Egine voor Shmups?

Post by d » Mon Sep 14, 2015 12:21


Thanks voor de link.
Ik snap niet dat er bij de pc engine geen cd rom staat en bij de core grafx wel.
Kunnen die dat niet allebei mits je er een cd rom aan koppelt? Of kan de pc engine dat gewoon niet? Maar wel normale cd rom games? Toffe pagina
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: PC Egine voor Shmups?

Post by cthulhu » Mon Sep 14, 2015 16:00

d wrote:Ik snap niet dat er bij de pc engine geen cd rom staat en bij de core grafx wel.
Kunnen die dat niet allebei mits je er een cd rom aan koppelt? Of kan de pc engine dat gewoon niet? Maar wel normale cd rom games? Toffe pagina


De CoreGrafx zelf accepteert alleen HuCards net zoals de gewone PC Engine. Dus voor het spelen van CD-ROM2, Super CD-ROM en Arcade CD-ROM2 spellen is nog een Super CD-ROM2 unit nodig met nog extra een Arcade Card voor de Arcade CD-ROM2 spellen. De gewone PC Engine heeft een uitbreiding in de vorm van het PC Engine CD-ROM2 systeem...voor Super CD-ROM heb je dan nog een Super System Card v3.0 nodig en voor de Arcade CD-ROM2 spellen, een Arcade Card PRO. De Super CD-ROM2 unit voor de CoreGrafx heeft een ingebouwde Super System Card v3.0 en heeft die card niet nodig (in tegestelling tot de gewone PC Engine).
De PC Engine is een geweldig systeem, maar ze hebben teveel versies uitgebracht zodat het nu een beetje ingewikkeld is geworden. Ikzelf kwam er ook niet echt uit en kwam een goede deal voor een Duo-R (in doos met handleiding) met een aantal spellen en een Arcade Card DUO tegen. De DUO systemen zijn all in one systemen waarbij je wel voor het spelen van Arcade CD-ROM2 spellen nog een Arcade Card DUO nodig hebt.
Ook moet je wel realiseren dat op de verschillende systemen maar één controller aangesloten kan worden...als je met meerdere spelers een spelletje wilt spelen, heb je ook nog een Multi Tap nodig.

Ingewikkeld allemaal he?
Post Reply