Darius Burst Chronicle Saviours

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
User avatar
Milspex
Active Level:
Active Level:
Posts: 702
Joined: Tue Aug 27, 2013 21:40
Location: Eindhoven

Re: Darius Burst Chronicle Saviours

Post by Milspex » Mon Nov 30, 2015 22:41

Ff om het even maar wat vinden jullie van het feit dat de ps4 digital only release gewoon voor volle mep prijs te koop gaat, oftewel rond de 60 euro?
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Darius Burst Chronicle Saviours

Post by Cageman » Mon Nov 30, 2015 22:49

Tja.. niet zo blij mee natuurlijk. Ik ben sowieso tegen digital-only crap. Net als de games die je bij een console krijgt als download code. Kom op, wat kost die media nou.. hopeloos.
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Re: Darius Burst Chronicle Saviours

Post by R2-2D » Mon Nov 30, 2015 23:16

Natuurlijk had ik ook veel liever een physical copy gehad, maar daar is de titel tegenwoordig misschien wel te niche voor.
Hopelijk dat hij volgend jaar een keer komt wanneer ze het kunnen financieren met de opbrengst van de download.
Ik ben al lang blij dat ze deze poort hebben gemaakt, iets waar ik al heel lang op heb zitten hopen en wachten.
En de betatesters zijn er vrij lyrisch over ,wat ook veel goeds beloofd.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Darius Burst Chronicle Saviours

Post by Da Dude » Tue Dec 01, 2015 09:32

Ik ben een groot liefhebber van Steam, en digitaal games kopen doe ik graag (Zie mijn bibliotheek van 925 games). Maar dan koop ik ze nooit voor de volle pond. Steamsales, bundles etc.


Een physical copy kopen voor 49,- euro prima. Alleen snap ik dan niet, dat een digitale copy 59,- kost (Battlefront anyone).

Er moet 10 euro verschil in zitten, maar dan anders om.
50 voor Call of Duty Black ops 3 voor de physical copy, en 40 voor de digitale versie.
Of ook 50, maar met een maand XP boost, of extra's aan digitale content als wapens oid.

Voor Consoles koop ik dan eigenlijk nooit een digitale versie, omdat ik consoles naar verloop van tijd verkoop (mijn Ps3 met 90 games verkocht voor een Ps4) en dan ben je alle digitale games gewoon kwijt.
Wel heel Hollands, maar op die manier krijg je er nog wel wat voor terug, en geld groeit niet op mijn rug.

PC gaming doe ik altijd wel. En na het vervangen van je pc voor de zoveelste keer, de games werken nog wel
User avatar
Milspex
Active Level:
Active Level:
Posts: 702
Joined: Tue Aug 27, 2013 21:40
Location: Eindhoven

Re: Darius Burst Chronicle Saviours

Post by Milspex » Tue Dec 01, 2015 10:15

Ik snap dat ze er zoveel mogelijk uit willen halen met zo'n "niche" titel. Maar als je dan geen physical copy hebt, nul marketing en het is niets meer dan een poort van al ontwikkelde software (al dan niet een hele toffe poort met extras) , vind ik volle retail prijs wel iets te gortig.

Uiteraard ga ik hem wel kopen op launchday om een signaal af te geven dat dit soort initiatieven zeker wel geapprecieerd worden, maar ik verwacht dat deze titel binnen korte tijd voor de helft van de prijs te koop zal staan voor de "grotere" casual-gamer markt.
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Re: Darius Burst Chronicle Saviours

Post by R2-2D » Wed Dec 02, 2015 21:35

Playing it now..... :D :D
Meesterlijke game!
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: Darius Burst Chronicle Saviours

Post by beau » Thu Dec 03, 2015 07:05

R2-2D wrote:Playing it now..... :D :D
Meesterlijke game!

cool op de pc nog niet uit nog effe wachten
:D
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Darius Burst Chronicle Saviours

Post by Psykick » Thu Dec 03, 2015 09:17

R2-2D wrote:Playing it now..... :D :D
Meesterlijke game!


Ja, vind je die game echt zo goed? Ik persoonlijk vind vooral de kast heel vet, maar vind de game echt shallow, dus zijn er dingen anders dan de arcade versie?
User avatar
sombetzki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1565
Joined: Fri Feb 26, 2010 11:21
Location: Siddeburen, The Netherlands
Contact:

Re: Darius Burst Chronicle Saviours

Post by sombetzki » Thu Dec 03, 2015 09:44

Helemaal met je eens Hasan. Leuke game voor in die brute cab, maar verder weinig aan
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: Darius Burst Chronicle Saviours

Post by beau » Thu Dec 03, 2015 11:24

Deze versie is toch anders
:D
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Re: Darius Burst Chronicle Saviours

Post by R2-2D » Thu Dec 03, 2015 12:30

Psykick wrote:
R2-2D wrote:Playing it now..... :D :D
Meesterlijke game!


Ja, vind je die game echt zo goed? Ik persoonlijk vind vooral de kast heel vet, maar vind de game echt shallow, dus zijn er dingen anders dan de arcade versie?


Ja, ik vind hem echt tof. Maar ik ben ook een groot shmup liefhebber. Nadat ik deze game bij je in het Nozomi gamecenter heb uitgeprobeerd was ik verkocht. Maar mijn vrouw zag me al thuiskomen met zo'n kast. :lol:
Ook nog even overwogen om alleen de type x 2 versie te kopen, maar dat werdt me teveel gedoe.

In deze game hebben ze alle verschillende arcade edities geknalt en nog een extra cs versie met vele uren extra gameplay.
De artwork, soundtrack en gameplay kloppen gewoon en het is de next best thing naast de arcadekast.
Ik heb er nog speciaal een geluidset met dikke bass speaker bijgekocht, voor de vette soundtrack.
En ik ben nog aan het twijfelen om er een speciaal pctje voor te halen, voor de dual monitor optie wat helaas (en logisch) niet in de ps4 versie zit.
User avatar
groo1306
Active Level:
Active Level:
Posts: 330
Joined: Sun Jan 18, 2015 06:36
Location: Dordrecht

Re: Darius Burst Chronicle Saviours

Post by groo1306 » Thu Dec 03, 2015 14:27

Ben benieuwd op de pc versie. Nog even geduld.

Ik was ook gelijk verkocht aan de Darius arcade. Echt een gaaf spel. Goede kombinatie met beeld en geluid. :)
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Darius Burst Chronicle Saviours

Post by Da Dude » Thu Dec 03, 2015 20:40

nog maar 1 nachtje slapen ;-)
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: Darius Burst Chronicle Saviours

Post by beau » Fri Dec 04, 2015 07:24

Vandaag gekocht op steam vermaak me er prima mee .
ac en cs mode zijn prima resolutie flink omhoog en knallen .
prijs vinden sommige wat aan de hoge kant persoonlijk vindt ik het wel mee vallen.
de game draait prima op 4k en 60 fps op de pc .
en ziet er top uit op de tv .
:D
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Re: Darius Burst Chronicle Saviours

Post by R2-2D » Fri Dec 04, 2015 08:57

Steam heeft deze week ook nog 20% korting op DBCS.
User avatar
cocobolo
Active Level:
Active Level:
Posts: 138
Joined: Sun Sep 11, 2011 13:38
Location: Apeldoorn

Re: Darius Burst Chronicle Saviours

Post by cocobolo » Fri Dec 04, 2015 12:16

Ik heb de kast bewonderd in het Nozomi gamecenter en vond het echt super! Maar ik heb het niet echt gespeeld dus verder geen idee. Desondanks, als zo'n kast een keer te koop komt dan hoop ik dat ik op dat moment het geld er voor heb :D
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Darius Burst Chronicle Saviours

Post by Da Dude » Fri Dec 04, 2015 13:12

Volgens mij heeft Jinxz er 1 te koop. Duss. Kun je je eindejaarbonus nuttig besteden

http://www.shadaloo.eu/index.php?route= ... path=61_89
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Darius Burst Chronicle Saviours

Post by waiwainl » Fri Dec 04, 2015 14:53

Het is een super gave kast.
Ikzelf vindt het spel ook alleen maar goed in die kast. 4 players :)

Wel benieuwd naar de nieuwe versie na al de positieve reacties. Maar nog geen PS4 :(
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Darius Burst Chronicle Saviours

Post by Da Dude » Fri Dec 04, 2015 15:18

Ik kwam deze op twitter tegen. NICE

Image
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Darius Burst Chronicle Saviours

Post by Psykick » Fri Dec 04, 2015 17:22

Thnx voor de feedback guys. Duidelijk het proberen waar dus :D
User avatar
groo1306
Active Level:
Active Level:
Posts: 330
Joined: Sun Jan 18, 2015 06:36
Location: Dordrecht

Re: Darius Burst Chronicle Saviours

Post by groo1306 » Fri Dec 04, 2015 21:02

Gaaf spel hoor. Ziet er erg mooi uit. Hij werkt ook perfect met dual screens. In AC mode tenminste. In de CS mode is het mij nog niet gelukt.
User avatar
Wombat
Active Level:
Active Level:
Posts: 525
Joined: Sun Sep 25, 2005 18:10
Contact:

Re: Darius Burst Chronicle Saviours

Post by Wombat » Fri Dec 04, 2015 21:32

Cageman wrote:Tja.. niet zo blij mee natuurlijk. Ik ben sowieso tegen digital-only crap. Net als de games die je bij een console krijgt als download code. Kom op, wat kost die media nou.. hopeloos.

Ik ben juist blij als er een download-token bij zit i.p.v. disc :D, hoef ik nooit meer een disc in te voeren en geen stapels hoesjes op de plank. Bijkomend voordeel van digital, je kunt dezelfde game op twee consoles installeren, ideaal voor co-op etc :). Dat gezegd hebbende, wacht ik meestal wel op een aanbieding op het digitale front, daar waar day-one releases voor de MSRP verkocht worden en dat is niet zo fijn :cry:
S-E-G-A 8)
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: Darius Burst Chronicle Saviours

Post by ChapDDR » Sat Dec 05, 2015 14:48

Vergeet niet het grootste nadeel van digital only games, zodra een game niet meer verkocht wordt kan je hem niet meer legit spelen tenzij je hem al had. Zo heb ik nooit Outrun 2 voor de xbox 360 kunnen kopen omdat die niet meer op XBLA stond, terwijl je een used disc altijd via marktplaats of eBay kan kopen. Daarnaast kan je hem ook niet meer downloaden als je hem al hebt aangeschaft en hij verwijderd is, dacht ik.
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: Darius Burst Chronicle Saviours

Post by waiwainl » Sat Dec 05, 2015 15:06

ChapDDR wrote:Vergeet niet het grootste nadeel van digital only games, zodra een game niet meer verkocht wordt kan je hem niet meer legit spelen tenzij je hem al had. Zo heb ik nooit Outrun 2 voor de xbox 360 kunnen kopen omdat die niet meer op XBLA stond, terwijl je een used disc altijd via marktplaats of eBay kan kopen. Daarnaast kan je hem ook niet meer downloaden als je hem al hebt aangeschaft en hij verwijderd is, dacht ik.


Je ziet dat veel op PSN. Ik had daar vroeger wat games gekocht, die nu weg zijn. Kan ze niet meer downloaden! Vrij slecht.
Terug naar PCB's is denk ik ook niet de oplossing :mrgreen:
Dagon
Active Level:
Active Level:
Posts: 15
Joined: Sun Nov 30, 2014 20:26

Re: Darius Burst Chronicle Saviours

Post by Dagon » Sat Feb 20, 2016 23:11

Voor PS Plus members is er nu tijdelijk een korting van 44% op Dariusburst Chronicle Saviours waarmee de prijs uitkomt op 33,99 euro. Dus voor degenen die het originele prijskaartje van 60 euro te hoog vinden, is dit het moment om de game alsnog voor een wat schappelijkere prijs te kunnen kopen. De korting loopt nog tot 3 maart als ik het goed heb. :)
Post Reply