Sony en Microsoft laten SNK Playmore vallen bij next-gen

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
Gungrave

Sony en Microsoft laten SNK Playmore vallen bij next-gen

Post by Gungrave » Thu May 18, 2006 20:28

Ontwikkelaar en uitgever SNK Playmore, bekend van onder andere The King of Fighters en Metal Slug, heeft onlangs duidelijkheid gegeven rondom de toekomst van SNK Playmore.

De president van SNK Playmore, Ben Herman, wist te vertellen dat Sony een aantal spellen van SNK Playmore weigert op de PlayStation 3. Dit omdat Sony vind dat 2D-spellen niet voldoen aan de huidige grafische standaard van games. Volgens Herman zijn 2D games niet geschikt voor de PlayStation 3 en Xbox 360. SNK Playmore gaat ook geen games meer uitgeven voor de Xbox. Een aantal games zal SNK Playmore nu al niet meer uitgeven, zoals Twinkle Star Sprites. Dit schietspel gaat niet meer in de Verenigde Staten voor de PlayStation 2 verschijnen. Daarentegen zal de Nintendo Wii de meeste ondersteuning krijgen van SNK Playmore, te beginnen met Metal Slug Anthology.

SNK Playmore is goed aan het kijken hoe men de Wii-controller kan gebruiken in Metal Slug Anthology. Helaas zal Metal Slug 6 niet bij de compilatie zijn inbegrepen, maar de game zal volgens Ben Herman hoogstwaarschijnlijk op een ''Nintendo-platform'' verschijnen.
Last edited by Gungrave on Thu May 18, 2006 21:55, edited 1 time in total.
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Thu May 18, 2006 21:53

Hoewel ik een groot fan van SNK games ben, vind ik het topic titel een beetje overdreven.
Het zijn eerder Sony en Microsoft die SNK laten vallen, hoewel er nog genoeg SNK game(compilaties)s op de PS2 uitkomen dit jaar.
Gungrave

Post by Gungrave » Thu May 18, 2006 21:54

Zal het even veranderen, andersom staat een stuk beter inderdaad :)

Persoonlijk vind ik het erg jammer, ik hoop dat MS en Sony nog bijdraaien. :roll:
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Thu May 18, 2006 22:29

Heb je toch nog een rede om een Wii te kopen :lol:
Chipp

Post by Chipp » Fri May 19, 2006 08:01

Ik zie dit bericht nou op diverse sites opduiken en ik begrijp eigenlijk niet waar al de commotie vandaan komt. Het is toch al lang bekend dat sony usa het niet op dit soort games heeft en daarom snk en andere bedrijven hun gang niet laten gaan? Gelukkig is de relatie tussen die bedrijven in japan (en in mindere mate in europa) toch anders, en ben ik zeker niet bang dat deze games niet meer op sony en ms consoles zullen uitkomen...
R-Type

Post by R-Type » Fri May 19, 2006 13:05

Klopt is niks nieuws maar MS was voorheen wel wat losser met dit beleid.

Maar waarom geen DC releases? Klinkt misschien dom maar iedere DC game die uitkomt van dit soort niche franchises = gegarandeerde sales ondanks hoge verkoopprijzen.

Ter illustratie; KOF 2k en 2k1 kwamen SAMEN op 2 DVD's uit op de Ps2 voor een paar tientjes en geen hond die het kocht. Op de DC liepen deze games PER STUK, en met een hogere retail prijs (sony vind dat je nooit boven de $29 mag komen met 2d) 10x zo goed, en on demand.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Fri May 19, 2006 18:02

Sony is al jaren bezig met het 2D gamen dood te maken.
Waar ik echt pissig om kan worden is een Nederlands blad wat Metal Slug 3 een fucking 3 als eindcijfer geeft. Ik had het blad nog nooit gezien en heb er even doorheen gebladerd, er stonden zowaar enkele SNK titels in maar die worden ook niet op waarde geschat door die dumbasses. Hetzelfde geldt voor de reacties op IG bij een artikel over SNK van een paar dagen terug, gasten die graag SNK vs Marvel spelen enzo...dat soort opmerkingen...hier onder een paar opmerkingen uit de reacties daar gegeven.
Ik wil hiermee niet bewijzen dat IG alleen maar sukkels als bezoeker krijgt, het weerspiegelt namelijk erg goed de wens van de mainstream/ onwetende doelgroep.
Daarom kun je je erg druk maken over franchises en mensen ervan proberen te overtuigen hoe het ook kan, maar ze zullen het toch nooit begrijpen.

*draait zich om en loopt weg met de middelvinger achterstevoren*

Jippie? SNK melkt z'n franchises nog meer dan EA...
achja, afentoe maken ze wel eens een leuk spel.

Wie wilt er nou nog 2d spellen?

nooit van snk gehoord of 1 van hun spellen.

Ik bijvoorbeeld. Ik speel eigenlijk nooit een vechtspel vind het gewoon niet aantrekkelijk de personages doen me niks en hoe mooi de beelden ook zijn ik zal er niet snel een kopen. Maar een 2D beat m up vind ik echt super Street Fighter op de psp SNK VS Capcom of SNK VS Marvel van de PS2. vind ik echt super. lekker veel actie, felle kleuren en goed uitgewerkte personages met een beetje fantasy.

Agh boeie, over paar jaar is het toch doei SNK:P

Ik vind deze keer dat Sony en Microsoft gelijk hebben. Die 2d meuk is leuk geweest. Ze blijven maar komen met die oude rommel. Neem nu Metal slug 3 en 5, is toch veel van het zelfde? Ik heb deel 3 op PS2 en heb deel 1 en 2 op de pc via emulator. Sorry hoor maar Capcom kan er ook veel van met zen streetfighter dit, streetfighter dat. Het is allemaal hetzelfde. Als ze dat nu als extraatje zouden maken met een nieuwe 3d game. Wordt die ruimte toch nog gebruikt van de blu ray of hd dvd.

zal me een worst wezen
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Fri May 19, 2006 20:59

Sja, de mainstream "Street Illegal Racer" BrEeZaH heeft ook geen interesse in een klassieke auto maar wilt een hip gestylde 206 met spinnin' rims en bling bling.
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Fri May 19, 2006 21:28

Ken wrote:
Jippie? SNK melkt z'n franchises nog meer dan EA...
achja, afentoe maken ze wel eens een leuk spel.




Is dat in grote lijnen niet waar dan?
Er blijven maar re -en rereleases van SNK komen, not that I care, want ik wil die shit.
Maar kan de reactie wel begrijpen.
Wat ik echter niet begrijp is dat SNK 'af en toe een leuk spel maakt', no way José! ALLE SNK games rock! 8)
R-Type

Post by R-Type » Sat May 20, 2006 00:15

nou nou.. KOF2k1 en SS5.. rockten niet ;D
Post Reply