Top 20 Most Wanted games in Japan (en de Europese horror)

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Top 20 Most Wanted games in Japan (en de Europese horror)

Post by Ken » Tue Sep 27, 2005 23:27

26 september:

1 Final Fantasy XII Square Enix PS2
2 Kingdom Hearts 2 Square Enix PS2
3 Biohazard 4 Capcom PS2
4 Rogue Galaxy Sony PS2
5 Metal Gear Solid 4 Konami PS3
6 Biohazard 5 Capcom PS3
7 Tales of the Abyss Namco PS2
8 Wanda & the Colossus Sony PS2
9 Legend of Zelda: Twilight Princess Nintendo GC
10 Mother 3 Nintendo GBA
11 Kimi Kiss Enterbrain PS2
12 Soul Calibur 3 Namco PS2
13 Doubutsu no Mori DS (Animal Crossing DS) Nintendo NDS
14 Dragon Ball Z Sparking Bandai PS2
15 Dead or Alive 4 Tecmo X360
16 Blue Dragon Microsoft X360
17 Final Fantasy III Square Enix NDS
18 Beat Down Capcom PS2
19 Devil Summoner: Kuzunoha Raidou Atlus PS2
20 Utawareru Mono Aquaplus PS2

Nog even de best verkochte games in Europa er ook maar bij, de horror!
Alleen Burnout Revenge en RS3: Lockdown kunnen mij enigzins bekoren, de rest is echt waardeloos. Een tekenend beeld over de verloedering van videogames in Europa, een walgelijke lijst al zeg ik het zelf.

1 Burnout Revenge EA PS2,XB,GC
2 The Sims 2: Nightlife EA PC
3 Brian Lara International Cricket 2005 Codemasters PS2,XB,PC
4 Warhammer 40,000: Dow Winter Assault THQ PC
5 Burnout Legends EA PS2,XB
6 Fahrenheit Atari PS2,XB
7 Total Overdose Eidos PS2,XB
8 Juiced THQ PS2,XB
9 Incredible Hulk: Ultimate Destruction Vivendi Universal PS2,XB
10 Delta Force: Black Hawk Down Ignition PS2,XB
11 WWE: Day of Reckoning 2 THQ GC
12 LEGO Star Wars Eidos PS2,XB,GC
13 Heroes of the Pacific Codemasters PC
14 Madagascar Activision PS2,XB,GC,PC,GBA
15 Tom Clancy's Rainbox Six: Lockdown Ubisoft PS2,XB,PC
16 Madden NFL 06 EA PS2,XB,GC,PC
17 Cricket 2005 EA PS2,XB,PC
18 Grand Theft Auto: San Andreas Take 2 PS2,XB,PC
19 Gametrak - Real World Golf IN2Games PC
20 Medal of Honor: European Assault EA PS2,XB,GC
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Tue Sep 27, 2005 23:47

Zow, die Eu lijst is inderdaad triest...:| Er staat niet eens Zelda bij....of Mario Kart DS.....Kan me ook niet voorstellen dat iemand op een cricket game zit te wachten....Mijn lijst had er wel even anders uit gezien...
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
Shurik

Post by Shurik » Wed Sep 28, 2005 10:07

Dat Beatdown nog op die japanse lijst staat verbaast me wel, want het lijkt me echt geen goede game te worden (ik keek er wel naar uit...)

De EU lijst... te triest inderdaad. Ben ik nou in het verkeerde land geboren dat ik er allemaal niks meer van snap?
Ik vrees dat dit een trend is die zich nog jaren zal voortzetten. De Revolution kan dan voor ons geniaal zijn, maar als je kijkt naar die lijst met meest verkochte ltitels vrees ik het ergste voor Nintendo als je begrijpt wat ik bedoel.

Jammer ik had graag anders gezien... we beginnen een etnische minderheid te worden in gameland... in ieder geval in het westen.
Mathijs

Post by Mathijs » Wed Sep 28, 2005 18:42

Mildoe wrote:Zow, die Eu lijst is inderdaad triest...:| Er staat niet eens Zelda bij....of Mario Kart DS.....Kan me ook niet voorstellen dat iemand op een cricket game zit te wachten....Mijn lijst had er wel even anders uit gezien...


Idd, 2x een Cricket Spel.... Ja die willen wij ook allemaal echt heel graag hebben, kom op wij verzint er nou zoeits... en staan er ook nog spellen als:
Juiced, Incredible Hulk: Ultimate Destruction, Gametrak - Real World Golf en Madagascar in... man man waar gaat dat heen met de gamertjes in Europa.. Volgens mij kunnen we allemaal beter geen emigreren naar Japan dan zijn we er in ieder geval kwa games beter af.
Gungrave

Post by Gungrave » Wed Sep 28, 2005 19:29

Mathijs wrote:
Mildoe wrote:Zow, die Eu lijst is inderdaad triest...:| Er staat niet eens Zelda bij....of Mario Kart DS.....Kan me ook niet voorstellen dat iemand op een cricket game zit te wachten....Mijn lijst had er wel even anders uit gezien...


Idd, 2x een Cricket Spel.... Ja die willen wij ook allemaal echt heel graag hebben, kom op wij verzint er nou zoeits... en staan er ook nog spellen als:
Juiced, Incredible Hulk: Ultimate Destruction, Gametrak - Real World Golf en Madagascar in... man man waar gaat dat heen met de gamertjes in Europa.. Volgens mij kunnen we allemaal beter geen emigreren naar Japan dan zijn we er in ieder geval kwa games beter af.


Siw Cricket games komen door Engeland. Daar staat hij ook op 1 of 2 ;)
Die Engelsen zijn spontaan cricket leuk gaan vinden sinds ze Australie hebben verslagen, vandaar dat ze dus ook massaal spellen kopen ervan ^^

Overigens vind ik de Japanse lijst VEEL beter, de EU lijst is diep triest gewoon. Maar zoals Ken al aangaf;

Een tekenend beeld over de verloedering van videogames in Europa, een walgelijke lijst al zeg ik het zelf.
R-Type

Post by R-Type » Thu Sep 29, 2005 18:48

Congrats! Geen 1 game van de EU lijst boeit me! Misschien fahrenheit, daar hoorde ik wel goede shit over.
Rockman P.

Re: Top 20 Most Wanted games in Japan (en de Europese horror

Post by Rockman P. » Thu Sep 29, 2005 18:57

Ken wrote:Een tekenend beeld over de verloedering van videogames in Europa, een walgelijke lijst al zeg ik het zelf.


Hoezo verloedering, zo was het altijd toch al geweest in Europa (ook al komt dat lijstje uit de UK, maar het zal ongetwijfeld niet veel beter zijn in de rest van Europa)? Maar ja, opzich is er niet zoveel verschil met het Japanse lijstje, het zijn voornamelijk sequels en gelicenceerde games. Een beter lijstje is misschien die van de huidige Japanse verkopen van 19 - 25 september.

1. NDS Tamagotchi no Petit Petit Omisettchi - Bandai - 55,000 (205,000)
2. PS2 Shin Sangoku Musou 4 Moshouden - Koei - 54,000 (257,000)
3. GBA Famicom Mini Super Mario Bros 20th Anniversary Reprint - Nintendo - 51,000 (238,000)
4. PS2 Rhapsodia - Konami - 43,000 (new)
5. NDS Nou wo Kitaeru Otona no DS Training - Nintendo - 39,000 (591,000)
6. PSP Gundam Battle Tactics - Bandai - 37,000 (new)
7. PSP Winning Eleven 9 Ubiquitous Edition - Konami - 29,000 (136,000)
8. GBA Super Robot Taisen J - Banpresto - 28,000 (124,000)
9. NDS Yawaraka Atamajuku - Nintendo - 25,000 (516,000)
10. PS2 Harukanaru Toki no Naka de 3 - Koei - 21,000 (new)

Zo hee, Tamagotchi op 1 en Super Mario Bros reprint op 3. Nog steeds een veel beter lijstje dan die uit de UK, maar ook niet echt geweldig.
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Sun Oct 02, 2005 20:09

Zo blijkt weer, de casual gamer in de EU heeft geen smaak.
GWAR

Post by GWAR » Mon Oct 03, 2005 13:25

Wat me opvalt aan de Europese lijst is dat EA 6 x vertegenwoordigd is.
Dit zijn wel de spellen waar reclame voor gemaakt wordt in diverse vormen.

Het lijkt er dan al snel op dat de Europese games consument niet verder kijkt dan de neus lang is en koopt wat men ingepeperd krijgt door media.

Wat ook bijdraagt aan de idd walgelijke lijst is misschien ook wel het aanbod van de winkels.

In de gemiddelde stad in NL is geen games "speciaalzaak" of iets dergelijks te vinden, maar wel een overkill aan Bart Smit, Free Rec. shop, Dixons etc.

Hier is t aanbod natuurlijk VER onder de maat. Geen tot weinig toptitels. Maar wel een shitload aan EA rommel, wat dus ook verkocht wordt aan de lopende band. Omdat er verder weinig andere games in de zaak zijn, nemen de mensen maar genoegen met spellen die, mijns inziens, net ff wat minder zijn. En dat ook nog eens tegen verschrikkelijke prijzen, neergezet door personeel dat over het algemeen TOTAAL GEENverstand heeft van games
User avatar
legztec
Active Level:
Active Level:
Posts: 456
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:13

Post by legztec » Tue Oct 04, 2005 07:40

Ik denk dat de meeste hier net als ik gewoon aan de de verkeerde kant van de aardbol geboren zijn. :P

Echt dramatisch. . .

Maar ik lig er niet wakker van.
2d fighting rules
Mittens666

Post by Mittens666 » Tue Oct 04, 2005 19:53

GWAR wrote:Wat me opvalt aan de Europese lijst is dat EA 6 x vertegenwoordigd is.
Dit zijn wel de spellen waar reclame voor gemaakt wordt in diverse vormen.

Het lijkt er dan al snel op dat de Europese games consument niet verder kijkt dan de neus lang is en koopt wat men ingepeperd krijgt door media.

Wat ook bijdraagt aan de idd walgelijke lijst is misschien ook wel het aanbod van de winkels.

In de gemiddelde stad in NL is geen games "speciaalzaak" of iets dergelijks te vinden, maar wel een overkill aan Bart Smit, Free Rec. shop, Dixons etc.

Hier is t aanbod natuurlijk VER onder de maat. Geen tot weinig toptitels. Maar wel een shitload aan EA rommel, wat dus ook verkocht wordt aan de lopende band. Omdat er verder weinig andere games in de zaak zijn, nemen de mensen maar genoegen met spellen die, mijns inziens, net ff wat minder zijn. En dat ook nog eens tegen verschrikkelijke prijzen, neergezet door personeel dat over het algemeen TOTAAL GEENverstand heeft van games



Ace Combat 5 zou ik wel een leuke game vinden om zelf te hebben BIJVOORBEELD
Mittens666

Post by Mittens666 » Tue Oct 04, 2005 19:54

Er komt tevens bij kijken dat de games hier veels te duur zijn
GWAR

Post by GWAR » Wed Oct 05, 2005 08:59

Mittens666 wrote:Er komt tevens bij kijken dat de games hier veels te duur zijn


Dat heeft er toch niets mee te maken dat EA zes keer in die lijst staat.

Andere games hebben toch hetzelfde prijsniveau, alleen het aanbod in NL is Dramatisch en veelal gericht op EA en co.

Plus dat de gemiddelde gamer niet beter weet.....dus krijg je een lijst met 6x EA ja.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Oct 05, 2005 09:08

It's all about marketing, dat hebben we gemerkt sinds de Master System van SEGA. Alles wat SEGA heeft gemaakt is vele malen beter dan altijd in de lijsten bovenaan stond, maar men deed niet voldoende (of had gewoon de poen er niet voor) aan marketing.

Men koopt wat men op tv voorbij ziet komen tussen Goede Tijden en TMF top 40 in, zo is het en helaas niet anders.
Mathijs

Post by Mathijs » Wed Oct 05, 2005 21:18

Ken wrote:It's all about marketing, dat hebben we gemerkt sinds de Master System van SEGA. Alles wat SEGA heeft gemaakt is vele malen beter dan altijd in de lijsten bovenaan stond, maar men deed niet voldoende (of had gewoon de poen er niet voor) aan marketing.

Men koopt wat men op tv voorbij ziet komen tussen Goede Tijden en TMF top 40 in, zo is het en helaas niet anders.


Weet je wat ik dan niet snap. Dat er zoveel gamers in Europa zijn die niet eerst rustig eens op internet op zoek gaan naar meer informatie over die games en eventuele andere games. Ik bedoel als je een game koopt dan wil je toch precies weten wat je koopt? helemaal met die prijzen tegenwoordig. Als ik zelf een nieuwe game aan ga schaffen dan zorg ik er meestal voor dat ik minstens 3 reviews heb gelezen en IGN en Gamespot heb bezocht voor de gemiddelde cijfers daar. Maar de mainstream gamers die lijken de games gewoon blindeling te kopen zonder verder te kijken dan hun neusjes lang zijn. En ik geloof toch echt dat er voor elke EA titel die uitkomt een beter alternatief te vinden is van een andere gameproducent.
Gungrave

Post by Gungrave » Wed Oct 05, 2005 21:37

Mathijs wrote:
Ken wrote:It's all about marketing, dat hebben we gemerkt sinds de Master System van SEGA. Alles wat SEGA heeft gemaakt is vele malen beter dan altijd in de lijsten bovenaan stond, maar men deed niet voldoende (of had gewoon de poen er niet voor) aan marketing.

Men koopt wat men op tv voorbij ziet komen tussen Goede Tijden en TMF top 40 in, zo is het en helaas niet anders.


Weet je wat ik dan niet snap. Dat er zoveel gamers in Europa zijn die niet eerst rustig eens op internet op zoek gaan naar meer informatie over die games en eventuele andere games. Ik bedoel als je een game koopt dan wil je toch precies weten wat je koopt? helemaal met die prijzen tegenwoordig. Als ik zelf een nieuwe game aan ga schaffen dan zorg ik er meestal voor dat ik minstens 3 reviews heb gelezen en IGN en Gamespot heb bezocht voor de gemiddelde cijfers daar. Maar de mainstream gamers die lijken de games gewoon blindeling te kopen zonder verder te kijken dan hun neusjes lang zijn. En ik geloof toch echt dat er voor elke EA titel die uitkomt een beter alternatief te vinden is van een andere gameproducent.


Je moet er niet raar van opkijken als mensen niet handelen zoals jij dat had gedaan.. De casuals hier horen alles van vrienden, die laten even wat zien en zo gaat het de ronde.. Ze zijn hier gewoon heel anders dan in Japan oid, de overall smaak qua games is ook anders..

Zoals wel eerder gezegd, ik denk dat bijna iedereen op dit forum aan de verkeerde kant van de wereld is geboren =P
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Mon Oct 24, 2005 11:34

Nog maar wat Europese horror...

Dit is de ELSPA lijst van 9 tot 15 oktober (bron: IG):

1 - FIFA 06 (EA)
2 - Tiger Woods PGA Tour 06 (EA)
3 8 Spartan: Total Warrior (THQ)
4 N Ultimate Spider-Man (Activision)
5 3 Burnout Revenge (EA)
6 - Black & White 2 (EA)
7 16 Brothers In Arms: Earned In Blood (Ubisoft)
8 4 Conflict: Global Storm (SCi)
9 7 Mortal Kombat: Shaolin Monks (Midway)
10 9 Nintendogs: Lab and Friends (Nintendo)
11 N X-Men Legends 2: Rise of Apocalypse (Activision)
12 5 Far Cry Instincts (Ubisoft)
13 10 Rome: Total War - Barbarian Invasion (Atari)
14 11 The Sims 2: Nightlife (EA)
15 N Wallace and Gromit: Curse of Were-Rabbit (Namco)
16 15 Sniper Elite (Namco)
17 14 Brian Lara International Cricket 2005 (Codemasters)
18 N Taito Legends (Xplosiv)
19 13 Nintendogs: Dachshund and Friends (Nintendo)
20 12 Burnout Legends (EA)
Gungrave

Post by Gungrave » Mon Oct 24, 2005 11:37

Walgelijke lijst, maar waar ik het meeste van walg is FIFA 06.. WAAROM blijven mensen die game kopen? Echt, er moet meer reclame komen voor PES5, iedereen moet tegen al zn FIFA maten zeggen dat PES5 beter is en ze overtuigen PES5 te gaan halen, want dit slaat werkelijk nergens op..

En de rest van de lijst is as usual ook niet om aan te zien.. Hier en daar nog weleens een redelijke game maar voor de rest... :roll:
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Mon Oct 24, 2005 14:21

waar zijn die cijfer eigenlijk op gebaseerd, want Elspa is toch een organisatie die de belangen van de gamesindustrie hbeharigd?

@ Gungrave, Ben je nu niet al te generaliserend bezig? dat de voortgaande 5 spellen neit echt goed waren hoeft nog niet te betekenen dat Fifa 06 een slecht spel is. Ik betrap mij ook vaak op het feit dat ik af ga op de namen die door de pers en internet worden opgehemeld, maar echt zeker of het spel, voor jou, goed is weet je pas wanneer je het een keer speelt.
Keep on Dreaming
Gungrave

Post by Gungrave » Mon Oct 24, 2005 14:23

DAY wrote:waar zijn die cijfer eigenlijk op gebaseerd, want Elspa is toch een organisatie die de belangen van de gamesindustrie hbeharigd?

@ Gungrave, Ben je nu niet al te generaliserend bezig? dat de voortgaande 5 spellen neit echt goed waren hoeft nog niet te betekenen dat Fifa 06 een slecht spel is. Ik betrap mij ook vaak op het feit dat ik af ga op de namen die door de pers en internet worden opgehemeld, maar echt zeker of het spel, voor jou, goed is weet je pas wanneer je het een keer speelt.


Heb de pre-release demo en heb het spel bij vrienden gespeeld. Ik denk dat ik nu wel een goed oordeel kan vellen over het spel.. Jammer maar helaas, het blijft gewoon een pot nat imo..
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Mon Oct 24, 2005 14:30

ok sorry voor de beschuldiging :)
Keep on Dreaming
Gungrave

Post by Gungrave » Mon Oct 24, 2005 15:33

DAY wrote:ok sorry voor de beschuldiging :)


Geen probleem, zand erover :)
Bomba

Post by Bomba » Mon Oct 24, 2005 19:20

Hoe lang staat FFXII aan de top in de Japanse Most Wanted-lijst?

Ik verwacht 2mln verkochte exemplaren binnen 4 dagen, ofzo.
User avatar
Ricepuppet
Active Level:
Active Level:
Posts: 362
Joined: Wed Oct 05, 2005 11:43
Contact:

Post by Ricepuppet » Mon Oct 24, 2005 21:40

R-Type wrote:Congrats! Geen 1 game van de EU lijst boeit me! Misschien fahrenheit, daar hoorde ik wel goede shit over.


Fahrenheit is idd de enige goede in de lijst. Heb de game hier liggen, ben er al heel zoet mee. Wrede game.
http://facebook.com/bleedingviolin - BleedingViolin - Customizing at a Higher Level
Whitevillage

Post by Whitevillage » Mon Oct 24, 2005 21:50

Ik zal wel hard beflamed worden, maar de enige in de lijst die ik wel leuk vind om samen met iemand te doen is MK: Shoalin Monks. Is best leuk op zijn tijd, alleen geen AAA titel.
Post Reply