Het Rare team werkt weer aan een nieuwe game
Het Rare team werkt weer aan een nieuwe game
Interessant concept, het Rare Team (Donkey Kong Country, Banjo & Kazooie) werkt aan een nieuwe 3d platforming game. Codenaam Project Ukulele. Ze gaan via een Kickstarter funding geld inzamelen om de game nog breder te releasen dan alleen PC.
Meer info op de site http://www.playtonicgames.com/index.html
Meer info op de site http://www.playtonicgames.com/index.html
Re: Het Rare team werkt weer aan een nieuwe game
Wat is er toch aan de hand.
Beginnende uitgevers of bandjes, tekenaars of een nieuw bedrijfje met een goed idee snap ik nog, maar....
Goed verkopende gameontwikkelaars zoals Rare die via kickstarter aan de leur gaan met hun games. Metal bands als Megadeth die jaren bekent staan voor hun muziek gaan naar kickstarter voor hun CD te kunnen uitbrengen. Ik snap het ff niet meer.
Gaat het zo slecht met hun, of levert dit gewoon meer geld op, door via kickstarter en je naam veel knaken te cashen.
Iemand die mij hier verheldering op kan geven.
sorry voor de offtopic rage, want ik bent altijd blij als Rare weer een game gaat uitbrengen.
Beginnende uitgevers of bandjes, tekenaars of een nieuw bedrijfje met een goed idee snap ik nog, maar....
Goed verkopende gameontwikkelaars zoals Rare die via kickstarter aan de leur gaan met hun games. Metal bands als Megadeth die jaren bekent staan voor hun muziek gaan naar kickstarter voor hun CD te kunnen uitbrengen. Ik snap het ff niet meer.
Gaat het zo slecht met hun, of levert dit gewoon meer geld op, door via kickstarter en je naam veel knaken te cashen.
Iemand die mij hier verheldering op kan geven.
sorry voor de offtopic rage, want ik bent altijd blij als Rare weer een game gaat uitbrengen.
De mensen achter dit initiatief werken niet meer bij Rare.
we were all once core member of famous UK studio Rare
Vanwege het direct to consumer business model.
Grote bedrijven smijten er veel geld tegenaan voor marketing, waardoor uiteindelijk de winst altijd minder is dan als je al een vastgestelde groep afnemers hebt (die ook al betaald hebben)
Met Kickstarter bijv maak je al een hele doelgroep analyse, weet je wat je klant wilt en wat ze er voor willen betalen, allemaal belangrijke gegevens waar grote bedrijven dure bureaus voor inhuren.
Uiteindelijk meer centjes dus..
Brandbuilding
Loyal consumer base etc etc om er nog maar wat hippe engelse termen tegen aan te gooien.
Grote bedrijven smijten er veel geld tegenaan voor marketing, waardoor uiteindelijk de winst altijd minder is dan als je al een vastgestelde groep afnemers hebt (die ook al betaald hebben)
Met Kickstarter bijv maak je al een hele doelgroep analyse, weet je wat je klant wilt en wat ze er voor willen betalen, allemaal belangrijke gegevens waar grote bedrijven dure bureaus voor inhuren.
Uiteindelijk meer centjes dus..
Brandbuilding
Loyal consumer base etc etc om er nog maar wat hippe engelse termen tegen aan te gooien.
Ah, duidelijk. zelfs je hippe termen.
thx

Je initiele investering is ook al lager omdat je project al voorgefinancierd is. (mits mensen het willen, zo niet dan hoef je ook niet te beginnen, oftewel minder risico)
Grote bedrijven moeten alles voorschieten en dan maar hopen dat het een succes gaat worden.
Grote bedrijven moeten alles voorschieten en dan maar hopen dat het een succes gaat worden.
Klopt, ze werken niet meer bij Rare, maar gaan op deze manier toch weer verder. Geeft veel meer vrijheid denk ik. Ook interessant dat het erop lijkt dat David Wise (de man vd sountracks van DK) ook weer aan de slag gaat.
In potentie biedt dit volgens mij ook veel meer mogelijkheden om niche games nieuw leven in te blazen als blijkt dat er een markt voor is.
In potentie biedt dit volgens mij ook veel meer mogelijkheden om niche games nieuw leven in te blazen als blijkt dat er een markt voor is.
https://www.kickstarter.com/projects/playtonic/yooka-laylee-a-3d-platformer-rare-vival
Sjeezes!!
£1,429,953 pledged of £175,000 goal
Sjeezes!!
£1,429,953 pledged of £175,000 goal
Tof dat zelfs die "Pledge £3,375 or more"-slots ook allemaal al weg zijn 

Fantastisch. Kijk er nu al naar uit.
En zelfs nu nog 31 dagen te gaan - dat kan nog wel wat worden 

Echt goed nieuws dit. Ben altijd al gek geweest van mario64, banjo en Donkey kong op de 64. Heeft wat mij betreft alweer te lang geduurt voordat er weer een Game gemaakt werd in deze style. Kan niet wachten!
Wordt een instant-buy.
Ze zitten al op 2.3 mil EUR