Playstation 3 prijs onthult

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Elf

Post by Elf » Tue May 09, 2006 15:05

Het enige minpunt aan de controller is dat ie de tril functie mist, dit is gewoon een stap terug in de tijd en een zeer slechte move van Sony al zeg ik het zelf.
Ze zeggen dat het niet samengaat met de nieuwe motion sensor maar volgens mij hebben ze gewoon geen zin om een duur patent voor rumble functie te betalen.
R-Type

Post by R-Type » Tue May 09, 2006 15:07

Inderdaad, het gaat ook om immersion. Maar vibration is sooo 90's :)

In fighters en shooters gaat ie hier altijd uit :D

Het enige wat ik mis is een cool VMU achtig schermpje ala DC.. dat had iets ontiegelijk cools. Wie kent nog de hartslagmeter bij RE CV?
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue May 09, 2006 15:12

Wat te denken van de display met Virtua Tennis, die je gewoon met je VMU kon spelen zonder naar het beeld te kijken.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Tue May 09, 2006 16:35

PS3 100% VF5!!! De reden voor mij om zo'n geval in huis te halen ;)
Whitevillage

Post by Whitevillage » Tue May 09, 2006 17:04

Ik zal wel de enige zijn die het jammer vindt dat ze 'alweer' dezelfde controller design gebruiken. Zo lekker in de hand ligt hij ook niet vind ik zelf en de boomerang vorm had weer een betere grip kunnen geven. Het is een best lelijk ding die boomerang controller, maar als hij goed in de hand lag hoor je me niet klagen.

Ook gauw het rippen van andere controllers zoals die van de Wii en XBOX vind ik nou niet echt spreken van lef. Maar goed, verder moet ik het nog zien de aankomende generatie. Ben nu benieuwd naar de persconferenties van Nintendo en Microsoft.

Wat afbeeldingen van de hardware zelf trouwens. :)

Image
Image
Image
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Tue May 09, 2006 23:12

Op dat gore spider-man lettertype na ziet het er puik uit.
R-Type

Post by R-Type » Wed May 10, 2006 18:01

Ik denk al waar ken ik dat lettertype van, maar het is inderdaad heel erg Spiderman the move achtig.

De controller, weet je, hij is gewoon oerdegelijk. Niet goed niet slecht. Toen met de Ps1 vond ik het een onding, veel te veel shoulderbuttons en vage /\ [] knoppen "wot hoe schrijft men nu codes op?" dacht ik :D Maar door die haken in het design lag het wel lekker in de hand.

Toen de analog controllers kwamen kon ik daar ook absoluut niet mee overweg (maar, games als RE en TR waren er ook niet echt voor gemaakt). Maar terugkijkend vind ik de pad toch heel vertrouwd, iets went wel degelijk na 10 jaar gebruik. De sticks zijn redelijk robuust en niet zo stug als bijv. die van de DC en Cube en de buttons voelen softer aan dan die van de Xbox. Shoulderbuttons gaan wel snel(ler) kapot maar klikken wel ok.

Ik vind het dus wel best dat Sony dit oude design er gewoon inhoud en geen onnodige veranderingen gaat doen. Was het wel de boomerang geworden, dan hadden ze alleen maar kunnen verliezen dankzij kritiek en mensen die niet kunnen wennen aan iets nieuws.

Rippen, ach wie doet het niet? De Cube stick leek sprekend op de DC stick. de memorycards van de cube leken op die van Sony en de Xbox Triggers kwamen zo uit de DC joypad.
Whitevillage

Post by Whitevillage » Wed May 10, 2006 18:21

Over jatten gesproken van Sony, die controller van de Wii komt me ook ergens bekend voor. ;)

Hoe dan ook, men hoeft niet te denken dat ik me er druk om maak maar het ging me meer om de creativiteit van controller ontwerp/functie wat je vooral uit de vroegere generaties zag, dat miste ik een beetje. Ben sowieso benieuwd naar de toekomst van alle de 3 de next gen's
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Wed May 10, 2006 18:22

Nou de PS2 controller heeft wel een vet minpunt imo. Ik heb GT3 helemaal gaar gespeeld en ik speel die game uiteraard analoog. Om vloeiend te kunnen sturen druk ik het stickje naar boven en rol ik om te sturen naar links en rechts. Resultaat, dikke vette diepe slijtgroef in de stick zelf. Niet echt duurzaam imo...voor de rest krijg ik er geen lamme duim van zoals bij de DC en Xbox360 controllers.
Gungrave

Post by Gungrave » Wed May 10, 2006 20:53

Veel gezeur van mensen over de PS3 - alhoewel het hier niet zo erg is - zonder dat het ergens op slaat. Tuurlijk is dat mijn mening, en wie ben ik?

Ik vind de prijs meevallen, als er goede launchgames zijn dan haal ik bij de launch gewoon de PS3 voor 600 euro, zo erg is dat ook weer niet imo. De prijs valt zeer mee, zeker aangezien het een multimedia-apparaat is en je hebt er meteen een Blu-Ray speler bij. Nu hoor ik wel erg veel mensen zeggen dat de DVD-spelers in de PS2 brak en slecht zijn, maar ik heb na al die jaren nog nooit, NOOIT problemen gehad met dat ding. Hij speelt alles nog perfect af, het gaat allemaal zonder haperen en heeft geen enkel probleem met wat voor discs dan ook.

De specs van de PS3 zien er goed uit en de trailers die we tot nu toe hebben gezien valt je bek van open. Ingame beelden van Resistance: Fall of Man zagen er erg gelikt uit en tot nu toe bevalt het me heel erg. Qua 3rd-party support zit het echt wel goed, nog maar te zwijgen over de games van Sony zelf. Je kan eggen wat je wilt, maar de 1st-party games zijn heel goed, op de PS2 hebben ze dat ook al bewezen.

De controller; geweldig! Gewoon lekker bij het oude blijven met enkele nieuwe functies. Zoals Ken al zei; never change a winning team! De Playstation-knop van de 360; goed gedaan. Jelle van Es (IG) zei bijd e E3 Coverage al; beter goed gejat dan slecht bedacht, en dat gaat hier ook perfect op. Als gamer hoor je naar mijn mening hier gewoon blij mee te zijn, goede functies erbij is nooit slecht. Dat de rumble functie ontbreekt vind ik echt geen enkel probleem, hier staat hij immers altijd uit. Heb het nooit wat gevonden, en zodra ik in het menu ben van een game is bijna een van de eerste dingen die ik doe de rumble uitzetten. Wat betreft de motion sensor techniek; mwah. Heb het daarom ook al niet zo op de Wii, en dit vind ik ook een stuk minder. Wat het is weet ik niet, maar ik denk dat het gewoon niks voor mij is, ben er nou niet bepaald van gecharmeerd. Wat Sony wel goed aanpakt is het er toch inbouwen voor bepaalde games, maar neit de hele console eromheen bouwen. Hiermee spreek je een groter publiek aan en dat is altijd goed imo. Stel dat het helemaal flopt dan hebben zij geen probleem, zij bouwen er geen hele console omheen.

Gratis online is natuurlijk ook erg goed, nu nog hopen dat dit goed is uitgewerkt. Hiermee bedoel ik dus online ladders, op het web evt. nog na te checken en lagvrij. Dat laatste is misschien niet 100% te voorkomen, maar zeker voor het grootste deel wel. Een profiel a la Xbox360 oid lijkt me overigens ook wel nice, waarschijnlijk zal er ook zoiets inkomen.

Overall ben ik zeer te spreken over de PS3, het enige probleem is dat ondanks het goedkoop is voor wat je er voor terug krijgt, het toch zeker 660(PS3+game) euro is die je niet zo gemakkelijk uit je zak haalt, of wilt halen.
Post Reply