N64 NTSC RGB modded vs. N64 PAL

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

N64 NTSC RGB modded vs. N64 PAL

Post by waiwainl » Sat Feb 21, 2015 21:01

Hoi,

Ik kan een NTSC N64 RGB modded krijgen (lees: kopen).
Nu heb ik een PAL N64 met S-video.

Is het de moeite waard wat betreft de beeld kwaliteit? :D
Of misschien andere redenen om juist wel naar de NTSC versie te gaan?
NeTaXe
Active Level:
Active Level:
Posts: 266
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:56

Re: N64 NTSC RGB modded vs. N64 PAL

Post by NeTaXe » Sat Feb 21, 2015 22:47

Heb een PAL N64 zelf ge-mod met RGB en kan nie anders zeggen dan wat een verschil met composite. Echt super strak! S-video zal niet slecht zijn maar RGB altijd het beste. Verder heb ik een Everdrive met alleen US/JAP spellen er op. Geen PAL aangezien die vaak trager draaien.
The Future Is Now...
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Re: N64 NTSC RGB modded vs. N64 PAL

Post by d » Sun Feb 22, 2015 15:46

Ik heb een ntsc-j die ik nog wil gaan RGB modden. Is het lastig? Ik heb die N$ kutbitjes, hehe.
En is er nou echt een amplifier board nodig of kan je ook de simpele mod doen met een paar draadjes?
NeTaXe
Active Level:
Active Level:
Posts: 266
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:56

Re: N64 NTSC RGB modded vs. N64 PAL

Post by NeTaXe » Sun Feb 22, 2015 16:02

Ik heb helaas een PAL N64 die niet de juiste chip heeft voor de makkelijke RGB mod optie. Heb daarom de 'RGB for all kit' van Otaku's Store ingebouwd. Aardig wat draadjes maar op zich te doen en het resultaat is super!

http://www.otakus-store.net/en/home/229 ... dding.html
The Future Is Now...
User avatar
PascalP
Active Level:
Active Level:
Posts: 1248
Joined: Wed May 06, 2015 12:38
Location: Venray

Re: N64 NTSC RGB modded vs. N64 PAL

Post by PascalP » Wed Oct 07, 2015 12:42

Ben eens benieuwd naar wat beeldmateriaal van je RGB N64!

Zit zelf nu ook in deze situatie, heb al een RGB NTSC N64 en de PAL N64 via S-Video, maar aangezien 98% van mijn games PAL zijn wil ik deze ook graag modden.

En dan heb je tegenwoordig ook nog de RGB mod van VileTim (zelfde gast als de NESRGB mod), dus hier twijfel ik ook nog over om deze of de Otaku aan te schaffen....
ImageImage
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Re: N64 NTSC RGB modded vs. N64 PAL

Post by d » Wed Oct 07, 2015 15:52

En dit zit er aan te komen.
http://ultrahdmi.retroactive.be/
Heel vet al dit soort Retro mods. Er is ook al NESHDMI
User avatar
PascalP
Active Level:
Active Level:
Posts: 1248
Joined: Wed May 06, 2015 12:38
Location: Venray

Re: N64 NTSC RGB modded vs. N64 PAL

Post by PascalP » Wed Oct 07, 2015 16:01

Ziet er zeker strak uit, deze kende ik nog niet!
NESHDMI heb ik wel al eens wat flimpjes van gezien, ook zeer netjes.
Volgens mij een beetje alsof je een xRGB Framemeister in je console ingebouwd hebt.

Alleen jammer dat mijn BVM geem HDMI ingang heeft :wink:
ImageImage
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Re: N64 NTSC RGB modded vs. N64 PAL

Post by d » Wed Oct 07, 2015 19:18

PascalP wrote:Ziet er zeker strak uit, deze kende ik nog niet!
NESHDMI heb ik wel al eens wat flimpjes van gezien, ook zeer netjes.
Volgens mij een beetje alsof je een xRGB Framemeister in je console ingebouwd hebt.

Alleen jammer dat mijn BVM geem HDMI ingang heeft :wink:

Ja, zo'n hdmi mod is natuurlijk alleen handig voor flatscreens
Voor crt's gewoon rgb mod. Eigenlijk wil je allebei, hahaha.
Ik ben ook zeer benieuwd of N64 games op eigen hardware ook geforceerd kunnen worden naar 16:9. Wanneer dat kan wordt ik gek. F-Zero X in widescreen, HDMI. slick!
shootem
Active Level:
Active Level:
Posts: 63
Joined: Sat Jun 23, 2012 22:09

Re: N64 NTSC RGB modded vs. N64 PAL

Post by shootem » Thu Oct 08, 2015 19:10

je kan beter op rf je n64 spelen je ziet dan niet dat alles zo lelijk is met n64 textures
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: N64 NTSC RGB modded vs. N64 PAL

Post by waiwainl » Thu Oct 08, 2015 22:33

shootem wrote:je kan beter op rf je n64 spelen je ziet dan niet dat alles zo lelijk is met n64 textures


LOL 8)

Ik moet bekennen dat de N64 bij mij plaats gemaakt heeft voor de MegaDrive :wink:
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: N64 NTSC RGB modded vs. N64 PAL

Post by waiwainl » Thu Oct 08, 2015 22:38

User avatar
PascalP
Active Level:
Active Level:
Posts: 1248
Joined: Wed May 06, 2015 12:38
Location: Venray

Re: N64 NTSC RGB modded vs. N64 PAL

Post by PascalP » Fri Oct 09, 2015 06:10

Is een NTSC die te koop staat, gaat mij om de PAL N64 ;)
ImageImage
NeTaXe
Active Level:
Active Level:
Posts: 266
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:56

Re: N64 NTSC RGB modded vs. N64 PAL

Post by NeTaXe » Fri Oct 09, 2015 06:25

PascalP wrote:Ben eens benieuwd naar wat beeldmateriaal van je RGB N64!


Zal vanavond is een filmpje maken
The Future Is Now...
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Re: N64 NTSC RGB modded vs. N64 PAL

Post by d » Fri Oct 09, 2015 11:42

shootem wrote:je kan beter op rf je n64 spelen je ziet dan niet dat alles zo lelijk is met n64 textures

Het verschil tussen RGB en RF is dag en nacht. Niets is ooit beter in RF, niets. Was dit een flamebait?
shootem
Active Level:
Active Level:
Posts: 63
Joined: Sat Jun 23, 2012 22:09

Re: N64 NTSC RGB modded vs. N64 PAL

Post by shootem » Fri Oct 09, 2015 12:53

wat je bedoel snap ik niet staat er toch ik vind n64 aan texture heel lelijk heel onscherp en met rgb zie je gewoon beter hoe lelijk het is
NeTaXe
Active Level:
Active Level:
Posts: 266
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:56

Re: N64 NTSC RGB modded vs. N64 PAL

Post by NeTaXe » Fri Oct 09, 2015 21:35

Hieronder een video van Mario Mart 64 op RGB. Helaas is de video niet van de beste kwaliteit ivb met mijn skills en de compressie :P Je kan het beste via youtube kijken op 1080p en fullscreen voor het echte detail. Sowieso ziet het er in het echt nog veel strakker uit. Hoop dat dit helpt met je keuze.


https://youtu.be/G7vnO7CoXac
The Future Is Now...
User avatar
PascalP
Active Level:
Active Level:
Posts: 1248
Joined: Wed May 06, 2015 12:38
Location: Venray

Re: N64 NTSC RGB modded vs. N64 PAL

Post by PascalP » Sat Oct 10, 2015 07:42

Ziet er netjes uit voor hoever te beoordelen via een filmpje natuurlijk ;)
Denk vergelijkbaar met mijn NTSC RGB N64.

Ben er zeker van overtuigd dat ik mijn N64 ga RGB modden, misschien kom ik op korte termijn wel een Franse tegen voor de makkelijke oplossing, anders ga ik gewoon met de EUR versie aan de gang met het RGB kit.

Nog even iets anders, mij valt op in je filmpje dat je beeld helemaal gevuld is, geen zwarte balken boven en onder?
Als ik nu met mijn huidige situatie vergelijk heb ik vol beeld met de NTSC en zwarte balken met de PAL console.
Is dit iets wat ook beinvloed wordt door de mod of heb je je beeldscherm gezoomd of iets dergelijks?
ImageImage
NeTaXe
Active Level:
Active Level:
Posts: 266
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:56

Re: N64 NTSC RGB modded vs. N64 PAL

Post by NeTaXe » Sat Oct 10, 2015 09:52

Nee de mod beïnvloed de zwarte balken niet. De game bepaald de video output. Ik gebruik een Everdrive met US/JAP roms juist om geen balken te hebben en de game op volle snelheid te draaien. PAL games draaien meestal langzamer en hebben inderdaad normaal gesproken deze balken met of zonder mod.
The Future Is Now...
User avatar
Lihinian
Active Level:
Active Level:
Posts: 161
Joined: Wed Jul 22, 2015 05:40
Location: The Netherlands

Re: N64 NTSC RGB modded vs. N64 PAL

Post by Lihinian » Sat Oct 17, 2015 19:05

De Nintendo 64 via rgb vindt ik er niet bepaald extreem goed uit zien op mijn 20f1e bvm. Maar volgens deze Phonedork dude op youtube ligt de sweetspot bij de 64 bij 14 inch schermen. Dit komt door de irritante anti-aliasing filter die je in geen 1 spel behalve Quake uit kunt zetten.
Zie hier voor uitgebreide info en vergelijking.
https://youtu.be/bmVE-S8L774 omstreeks 17:15 als je alleen de vergelijking wilt zien.

Update: foto's van mijn samsung zien er niet uit, dus daar ga ik jullie niet blij mee maken.
Wel vindt ik de 64 er inderdaad heel fijn uitzien op mijn 14L4 PVM. Op een kleiner formaat tv komt de leegheid van de kale textures wat minder naar voren.
Post Reply