Een tijdje geleden beloofde ik een review te schrijven over de sky3ds. Vandaag heb ik hem binnen gekregen en ben gelijk aan de slag gegaan. Ik heb de blauwe sky card. Daar kan je meerdere spellen opzetten en kiezen tussen de spellen. Na een hele korte handleiding waar je eigenlijk niks aan hebt, ben ik zelf maar gaan zoeken hoe de kaart werkt. Je moet met een programma je roms kiezen en dan worden ze naar een micro sd kaart die in je kaartlezer zit weggeschreven. Je kan de bestanden niet zien op je kaart. Let op. Volgens de handleiding is hij wel regio verbonden, maar ik heb ook al programma's gezien die dit verhelpen. Ik heb op mijn kaart de volgende spellen gezet: Mario party, Smash bros, Donkey Kong 3d, Zelda: Link in between, Paper Mario.
Nadat ik de kaart in de 3ds had gedaan gebeurde er.... niks.

Wat nu? Even gekeken op youtube. Blijkt dat er een klein knopje op de kaart zit. En jawel, na een korte druk, komt het eerste spel in het schermpje van je card te staan. Druk je hier weer op dan komt de volgende spel in het scherm te staan. Je kiest het spel naar keuze en het spel start op. Zonder gezeur, zonder vertraging, perfect. Erg leuk. Ik heb al een homebrew gezien waar je alle spellen die op de kaart ziet gewoon in 1 scherm kan kiezen en niet telkens op de knop hoeft te drukken, maar dat moet ik nog uitzoeken hoe dat zit. Als je de 3ds uitzet en laten weer aanzet, start hij met het spel op wat je het laatste gebruikt hebt.
Mijn eerste indruk is lovend. Zeker voor een spel te spelen is het simpel, maar wat je met de homebrew kan gaan doen is nog even afwachten.
Als er vragen zijn, of spellen/dingen wat ik uit moet proberen, dan hoor ik het graag.