Nintendo Wii

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Ken
Active Level:
Active Level:

Nintendo Wii

Post by Ken » Thu Apr 27, 2006 17:20

http://revolution.nintendo.com/

Op de officiele site van Nintendo is een kleine intro te zien over de nieuwe naam van de Revolution, namelijk Wii ('as in WE').

Wat moeten we hier nou weer van vinden...vond Nintendo GO een betere oplossing en daar zat naar mijn idee ook meer achter (GO betekend vijf in Japans, vijfde console, you do the math).

Kwam ook nog een verhaaltje bij:

Introducing … Wii.

As in “we.”

While the code-name “Revolution” expressed our direction, Wii represents the answer.

Wii will break down that wall that separates video game players from everybody else.

Wii will put people more in touch with their games … and each other. But you’re probably asking: What does the name mean?

Wii sounds like “we,” which emphasizes this console is for everyone.

Wii can easily be remembered by people around the world, no matter what language they speak. No confusion. No need to abbreviate. Just Wii.

Wii has a distinctive “ii” spelling that symbolizes both the unique controllers and the image of people gathering to play.

And Wii, as a name and a console, brings something revolutionary to the world of video games that sets it apart from the crowd.

So that’s Wii. But now Nintendo needs you.

Because, it’s really not about you or me.

It’s about Wii.

And together, Wii will change everything.
Last edited by Ken on Fri Apr 28, 2006 15:33, edited 1 time in total.
R-Type

Post by R-Type » Thu Apr 27, 2006 19:38

Dit lijkt wel die speech die Louis van Gaal gaf bij zijn aanstelling als TD van Ajax.

wedden dat de n-haters komen met de woorden "wee" en "weep"? ;)
Dem.

Post by Dem. » Thu Apr 27, 2006 21:20

Vond het filmpje wel aardig, die 2 ii'tjes die een buiging maakte. Naam, tsja, ik had GO ook beter gevonden maar kan er niet veel aan doen.
Gungrave

Post by Gungrave » Fri Apr 28, 2006 07:13

Hmm, vind het maar niks. Voor mij heeft de naam niet echt wat, GO had ik beter gevonden.
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Fri Apr 28, 2006 14:38

Revolution was al cool geweest imo. De Rev noemde ik het kreng al. Mja iemand kreeg een lame ass ingeving na teveel sake en toen was daar ineens de nintendo wii....Ik las al op insertcredit een grap dat de console na de wii de wwii zou gaan heten :P
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Fri Apr 28, 2006 15:36

Ik heb nog eens rustig een nachtje geslapen om tot het oordeel te komen dat we steeds meer de gadget kant op gaan met videogaming. Nintendo wil een console die voor iedereen toegankelijk is en op deze manier is het merk herkenbaar zoals ipod e.d. die ook door iedereen gekocht wordt. De Wii, je zal het maar moeten vragen in de winkel of ze er nog eentje hebben. Marketingtechnisch gezien ongetwijfeld briljant of welke achterliggende gedachte het ook moet zijn, maar dit heeft toch helemaal niets meer met gaming te maken...Ik had stiekem gedacht dat ze het bij Revolution zouden houden omdat die naam nu al goede bekendheid had onder gamers en niet massaal werd afgekeurd zoals nu wel het geval is. Aan de andere kant is het wel weer anders dan de rest en is het nog maar weer eens een understatement op welke manier Nintendo de toekomst inziet, in ieder geval niet zij aan zij met Sony en MS.
R-Type

Post by R-Type » Fri Apr 28, 2006 15:56

Klopt dat idee kreeg ik ook al. Zij proberen dus wel, net als de met DS, duidelijk een andere doelgroep te bereiken. Is ook logisch, hun naam is dusdanig aangetast dat ze waarschijnlijk nooit meer head on kunnen winnen van Sony of MS. Nintendo? Mario? Kiddy! dat is vaak het idee. En eerlijk gezegd riepen ze dat ook veel te lang op zich af, die paarse gamecube met hendel en dat lieve opstart geluidje kon het toch bij voorbaat al niet winnen van een stoere Xbox of Ps2 design?

Ik wil gewoon lekker gamen, bijv een next gen Winning Eleven of VF ofzo doen, zonder geouwehoer. Ik denk niet dat de Wii in dat opzicht mijn console of choice gaat worden. Zo heb ik ook niets met de DS.

Die gadgets ervaar ik vaak als leuk voor even, maar niet voor lange tijd. Zoals die fishing rods, lightguns, racesturen en al die dingen... allemaal leuk voor eventjes.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Fri Apr 28, 2006 16:16

Ja we spelen nu namelijk ook allemaal massaal Get Bass fishing op de Dreamcast, Virtua Cop 3 in de arcade en Sega Rally met stuurtje. Ook hebben we allemaal het zwaard van Capcom dat bij Onimusha kwam gekocht dus dat kan niet meer mis gaan met deze afstandsbediening.

Al is het alleen maar om het oneens te zijn met al die cocksmokers die al die flauwe kinderachtige geintjes zitten te maken overal steun ik Nintendo met deze gewaagde move.Het is zo lekker makkelijk een populair om het af te zeiken, heb nog nergens een objectieve doordachte mening gelezen.
MajorTom

Post by MajorTom » Sat Apr 29, 2006 00:41

Een vreemde naam die had ik niet verwacht, vooral niet van Nintendo!
Ik denk dat Nintendo een beetje 'volwassen' wil worden door het een beetje een luxe of misterieuze naam te geven. Wii deed me gelijk denken aan Sony met hun Vaio reeks.
Hoe meer ik erover nadenk, hoe beter ik de naam Wii bij deze console vindt passen.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Sat Apr 29, 2006 19:27

Image
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Sat Apr 29, 2006 20:09

De naam is een hoax, publiciteitsstunt van Nintendo.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
R-Type

Post by R-Type » Sun Apr 30, 2006 01:58

Dat is te hopen ja :)
MajorTom

Post by MajorTom » Sun Apr 30, 2006 10:37

Ja het zou wel grappig zijn als dit achteraf allemaal een grap was van Nintendo en dat ze het toch maar Nintendo GO noemen.
Whitevillage

Post by Whitevillage » Sun Apr 30, 2006 11:22

Wii... toen ik vernam dat het de nieuwe naamsverandering was van de Revo/Go was ik best teleurgesteld. Maar als je er langer over nadenkt is het wel te doen. Iig is het beter dan namen als XBOX 360 of PS3, ook al heeft dat met marketing te maken, vind er niks boeiends aan die namen.

Die grappenmakerij over het internet is wel goed, mensen komen er sneller mee in aanmerking en blijven het onthouden, tot ze het normaal vinden. Het is gewoon een kwestie van wennen en je kan met zo'n merknaam veel commerciële kanten mee uit denk ik.
Gameholic

Post by Gameholic » Tue May 02, 2006 09:30

Ach ja, ik vind het marketing technisch wel goed, maar in de praktijk werkt het ietsje minder lekker. De naam interesseert mij eigenlijk allemaal niet zo... alhoewel ik wel denk dat de naam blijft hangen bij de mensen. Either way, dat apparaatje komt toch wel in huis dus ik maak me niet druk over dit soort dingen
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Wed May 10, 2006 15:31

Zoals ik al zei toen dit ding werd aangekondigd, komt er ook dus een normale controller uit. I have seen the top of the mountain, and it felt good.
Image
legztec
Active Level:
Active Level:

Post by legztec » Wed May 10, 2006 15:41

Ken wrote:Zoals ik al zei toen dit ding werd aangekondigd, komt er ook dus een normale controller uit. I have seen the top of the mountain, and it felt good.
Image

Jupz thats it!
Nintendo gaat oldzkool. 8)
Ziet er retro uit maar toch ergonomish.
Ben benieuwd
2d fighting rules
Dem.

Post by Dem. » Wed May 10, 2006 16:13

Oof. Dat is wat je noemt een strakke controller. Very nice.
Gameholic

Post by Gameholic » Wed May 10, 2006 17:27

Indeed erg slick... Dat gaat helemaal goed komen met die Virtual Console en andere shit :p
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Wed May 10, 2006 18:24

Wel zielig dat Zelda Twillight is uitgesteld zodat er een 'speciale' Nintendo wii versie kan komen. Allemaal van die extra shite waar je dan die wii controller voor nodig hebt. Mja aan de andere kant, iedere japanner wil Zelda dus het zal een flinke boost geven bij de launch van de wii (wat is het toch een schijtnaam zeg!).
Arathorn

Post by Arathorn » Thu May 11, 2006 01:45

Luister pappies.
Maak je geen zorgen, Nintendo gaat de gamemarkt ownen eind 2006. Die naam... ja, goed. Maar 't hele concept is geweldig.
Jappanners denken eindelijk eens aan het grootste probleem van Amerika, wat zeg ik, van de hele westerse wereld: overgewicht. Eindelijk van de fokking bank af voor games.
Gaming redefined is waar Nintendo mee bezig is en 't gaat ze lukken ook! Nu maar hopen dat PS3 het concept niet zo goed jat, dat Nintendo zinkt. Het is al bekend dat de controller van de ps3 ook een motion sensor gaat hebben.
Sam

Post by Sam » Thu May 11, 2006 06:53

Arathorn wrote:Luister pappies.
Nu maar hopen dat PS3 het concept niet zo goed jat, dat Nintendo zinkt. Het is al bekend dat de controller van de ps3 ook een motion sensor gaat hebben.

Dat was was al in 2003 bekend dat Sony dat zou gaan uitgeven bij hun volgende console!
http://sony.gamerfeed.com/gf/news/4815
R-Type

Post by R-Type » Thu May 11, 2006 09:50

Arathorn wrote:Luister pappies.
Maak je geen zorgen, Nintendo gaat de gamemarkt ownen eind 2006. Die naam... ja, goed. Maar 't hele concept is geweldig.
Jappanners denken eindelijk eens aan het grootste probleem van Amerika, wat zeg ik, van de hele westerse wereld: overgewicht. Eindelijk van de fokking bank af voor games.
Gaming redefined is waar Nintendo mee bezig is en 't gaat ze lukken ook! Nu maar hopen dat PS3 het concept niet zo goed jat, dat Nintendo zinkt. Het is al bekend dat de controller van de ps3 ook een motion sensor gaat hebben.

Hoe lang blijft het leuk om als een spast te gaan bewegen in games?

Samba met Maraca's was leuk voor.. een uurtje?
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Thu May 11, 2006 10:23

SLICKE SHIT!

Ik ga de Wii 110% pre-orderen!
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Mildoe
Active Level:
Active Level:

Post by Mildoe » Sat May 13, 2006 04:48

Ik ben wel een Wii fan geworden. Fan is groot woord. Maar ik ga deze console denk ik wel als eerste halen van de 3 next gens.

Waarom? De nieuwe stijl van spelen spreekt mij aan. Maar naast die freehand Wii-mote, is er gewoon een normale controller! Betekent gewoon dat conventionele games ook erop komen. Een hele verstandige keuze van Nintendo geweest. Multiplatform games zullen waarschijnlijk wel gedowntuned worden voor de Wii, maar goed...voor mij is het nog wel goed genoeg. Denk dat deze generatie Nintendo een leuke batch van exclusives gaat krijgen die ook ECHT Wii exclusives blijven!
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
Post Reply