Playstation move calibratie

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
becat
Active Level:
Active Level:
Posts: 15
Joined: Fri Nov 14, 2014 18:04

Playstation move calibratie

Post by becat » Sun Nov 23, 2014 10:42

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met de move controller voor PS3? Mij valt op als ik deze gecalibreerd heb de crosshair nog wel eens uit de pas loopt met waar ik de controller richt. Nu zit ik ongeveer 4 meter van de camera vandaan, kan het zijn dat dit invloed heeft? Na een poosje spelen komt de crosshair ook weer terug waar hij moet zitten... vreemd.

Ik heb 2 controllers en ze hebben er beide last van. Het is niet zo erg dat ik er niet mee spelen kan omdat je toch uit gaat van wat je op het scherm ziet maar toch.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Playstation move calibratie

Post by Cageman » Sun Nov 23, 2014 11:11

Ik heb zelf geen Move controllers, maar weet dat de technology continu correcties uitvoert op basis van veranderingen in omgevingstemperatuur en het magnetisch veld van de aarde. Zeker als de controller na verloop van tijd nauwkeuriger wordt, zou je eens kunnen proberen om op een andere plek te gamen. Zo maar een ingeving. Verder geen idee :)
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Re: Playstation move calibratie

Post by d » Sun Nov 23, 2014 14:07

Ik heb hetzelfde gehad vooral met de game HOTDIII.
Als je ergens een goede guide tegenkomt laat het ons weten.
Trol
Active Level:
Active Level:
Posts: 129
Joined: Sun Jun 22, 2014 14:46

Re: Playstation move calibratie

Post by Trol » Sun Nov 23, 2014 17:04

Heb ik ook gehad met house of the dead overkill.
Vanalles geprobeerd, uiteindelijk was de beste oplossing om de move- zooi de deur uit te doen :D
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Playstation move calibratie

Post by Psykick » Sun Nov 23, 2014 19:20

Trol wrote:Heb ik ook gehad met house of the dead overkill.
Vanalles geprobeerd, uiteindelijk was de beste oplossing om de move- zooi de deur uit te doen :D


Hahaha :mrgreen:
becat
Active Level:
Active Level:
Posts: 15
Joined: Fri Nov 14, 2014 18:04

Re: Playstation move calibratie

Post by becat » Tue Nov 25, 2014 17:09

Ik heb iets gevonden. Er is een mogelijkheid om de magnetische sensor van de move controller te calibreren. Dit kan in het systeemmenu van de ps3. Via onderstaande link is te zien hoe.

www.youtube.com/watch?v=ltOQB_q1UTg

Na het calibreren een stukje killzone 3 gedaan met de sharp shooter en ik stond ook een flink stuk dichterbij de camera, dat maakt volgens mij ook uit.

Ik heb niet meer gehad dat de calibratie verliep en het richten ging heel nauwkeurig!

Nu eerst de griep er uit zweten en dan nog een paar testen doen. Ik zal mijn bevindingen hier posten.
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Re: Playstation move calibratie

Post by d » Wed Nov 26, 2014 11:21

Oh ja, ik dat ooit wel gedaan, maar misschien moet ik dat gewoon weer doen elke keer dat ik mijn setup verander. Thanks voor de tip.
Post Reply