Wie is wanneer afgehaakt bij Final Fantasy?
Ik kwam zojuist een "trailer" tegen van final fantasy XV. Het enige wat in mij op kwam was dat ik ooit een goeie tijd aan de serie heb beleefd maar dat het ooit met die moderne invloeden compleet kapot is gemaakt.
Geef mij maar karikaturen, tovenaars met puntmutsjes, cactuars, tonberries die je in 1x dood steken... etc. etc.
Ik heb de serie KAPOT gespeeld tot deel IX (moest wel ff zoeken) maar ik haakte volledig af bij deel X en schaamde voor alle delen daarna.
Hier wordt ik niet meer warm van:
Geef mij maar karikaturen, tovenaars met puntmutsjes, cactuars, tonberries die je in 1x dood steken... etc. etc.
Ik heb de serie KAPOT gespeeld tot deel IX (moest wel ff zoeken) maar ik haakte volledig af bij deel X en schaamde voor alle delen daarna.
Hier wordt ik niet meer warm van:
Re: Wie is wanneer afgehaakt bij Final Fantasy?
Ik heb FF nooit echt serieus gespeeld. Ben in het begin een tijdje bezig geweest met Final Fantasy I op de MSX. De generaties erna bestond voor mij uit XAK, Ys, Suikoden, Wild Arms en Alundra.
Precies hetzelfde als jinx. X was een draak van een game. Daarna heb ik niet eens geprobeerd.
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
Heb 7, 9 en 1 uitgespeeld.
10 geprobeerd, maar dat is 99% het paadje volgen - en dan zit er nog een map bij ook
10 geprobeerd, maar dat is 99% het paadje volgen - en dan zit er nog een map bij ook

begonnen en geeindigd met VII
- sombetzki
- Active Level:
Milspex wrote:begonnen en geeindigd met VII
Hier net zo. Hele rpg genre eigenlijk genegeerd sindsdien tot een paar week geleden.
Ben nu helemaal hooked aan Persona 4 Golden voor de Vita.
Wat een dikke shit is dat dan!
Ooh en Final Fantasy Tactics trouwens. Wat een vette soundtrack had dat spel
FFT is zeer gaaf.
Doch, de Battle Ogre en Shining series zijn leuker qua verhaal.
Doch, de Battle Ogre en Shining series zijn leuker qua verhaal.
Deel X was degene waar ik m'n interesse bij verloor. Deel XII vond ik dan wel weer leuk want die was minder lineair dan de voorgaande delen, alle delen daarna heb ik zelfs niet eens naar gekeken of die de moeite waard waren. Het grootste irritatiepunt bij FF heb ik altijd het level up systeem gevonden...veel te ingewikkeld en vergezocht.
FFX vond ik nog leuk, daarna niet meer. FFX-2 was verschrikkelijk!
FF7 gehad, en na 1x spelen nooit meer wat mee gedaan. En wel voor de wonderswan 1, 2 en 4 gehad, maar dat was voor de verzameling, niets verder mee gedaan.
Het trekt mij niet
Het trekt mij niet
Welke JRPG's vinden jullie nog wel interessant?
Ben gek op Dark Souls, maar het is wel een moderne RPG...stijl is gebaseerd op die van de Mange Berserk.
Ik heb een tijd Guild Wars 2 gespeeld, maar verder laatste jaren erg weinig echte RPG's gespeeld.
Fallout 3 en Vegas heel veel. maar ook deze weer niet Japans.
Fallout 3 en Vegas heel veel. maar ook deze weer niet Japans.
Abc123 wrote:Welke JRPG's vinden jullie nog wel interessant?
Tales of gracesf en tales of xilia.
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
- Marcosan30
- Active Level:
Ik heb nogal wat final fantasy gespeeld; deel 7,8,9,10 en 10-2. Eigenlijk vind ik deel 7 nog steeds een epische game, die elke rpg-fanaat gespeeld zou moeten hebben. De grand finale tegen Sepiroth (beste villain ever) is echt fantastisch, zowel qua gameplay als muziek
Deel 8 en 9 waren wel leuk. Deel 10 en 10-2 waren erg leuk (al is het maar vanwege de hidden cutscenes
)
Daarna ben ik afgehaakt, het turn-based systeem werd veranderd in een meer 'continuous' model en de game ging zich online afspelen.
Ik draag de delen die ik heb gespeeld nog steeds een warm hart toe

Deel 8 en 9 waren wel leuk. Deel 10 en 10-2 waren erg leuk (al is het maar vanwege de hidden cutscenes

Daarna ben ik afgehaakt, het turn-based systeem werd veranderd in een meer 'continuous' model en de game ging zich online afspelen.
Ik draag de delen die ik heb gespeeld nog steeds een warm hart toe

Ik moet er nog stiekum aan toevoegen dat ik als een van de weinigen deel XI (de MMO)heb gespeeld. Had er zelfs 1200 uur in zitten... Deel 11 was toen bijna alleen in de VS populair waardoor het in groepsverband spelen echt onmogelijke was qua tijd.
Ik ben er letterlijk mee gestopt vanwege goldfarmers.
Ik ben er letterlijk mee gestopt vanwege goldfarmers.
Na FF7 ben ik totaal afgehaakt...dat was de laatste uit de oude doos voor mij ook al was het toen next gen. Final 7 had nog dat oude gevoel, ook de muziek was goed. Alles daarna is commerciele crap geworden wat mij betreft. Om over de verkrachting van de Mana serie helemaal niet te beginnen 

Ik heb ze eigenlijk allemaal wel gespeeld. Heb de meeste origineel thuis liggen, zelfs hetzelfde spel, voor meerdere consoles ☺ï¸. Ik heb afgelopen jaar een tijdje de MMORPG Final Fantasy 14: A Realm Reborn gespeeld. Die ziet er grafisch erg gelikt uit en speelt erg leuk ! Deel 13 inclusief vervolgen vielen wel wat tegen. Toch heb ik stiekum wel zin om XV ook te spelen, weet niet of er ik er een PS4 voor aan ga schaffen... Ik vind voornamelijk de oude snes rpg's erg cool. Games als Chronotrigger, Secret of Mana, Secret of Evermore, Terranigma, Breath of Fire, Lufia, Lagoon enz.