Underrated games begging for attention
Underrated games begging for attention
Dit topic is er om games waarvan jij vind dat ze te weinig waardering krijgen of heeft gekregen, eens goede aandacht te geven.
Welke games vind jij underrated en waarom?
Zelf zal ik met een aantal beginnen:
-Burning Rangers; ik vind het concept fantastisch, de game probeerde echt iets nieuws. Firefighten was nooit zo fun. Geen verkooptopper, en pittige reviews.
-D2; Heb ik zelf intens van genoten, het is extreem ranzig en het heeft een diep en vaag plot. Warp durfde ook gewoon frontal nudity etc te showen in een game. Slechte pers aandacht.
-Virtual On: Oratorio Tangram; Een geweldige mecha game, toch veel beter dan die rommel als armored core? Is nooit echt doorgebroken.
-Zombie Revenge; vind ik zelf dé beste SoR style beat em up op de DC. Lekker slechte voiceacting, moeilijk uit te spelen, en uitgebreide controls met een pittige learning curve. Slagged on gamesites.
Welke games vind jij underrated en waarom?
Zelf zal ik met een aantal beginnen:
-Burning Rangers; ik vind het concept fantastisch, de game probeerde echt iets nieuws. Firefighten was nooit zo fun. Geen verkooptopper, en pittige reviews.
-D2; Heb ik zelf intens van genoten, het is extreem ranzig en het heeft een diep en vaag plot. Warp durfde ook gewoon frontal nudity etc te showen in een game. Slechte pers aandacht.
-Virtual On: Oratorio Tangram; Een geweldige mecha game, toch veel beter dan die rommel als armored core? Is nooit echt doorgebroken.
-Zombie Revenge; vind ik zelf dé beste SoR style beat em up op de DC. Lekker slechte voiceacting, moeilijk uit te spelen, en uitgebreide controls met een pittige learning curve. Slagged on gamesites.
Geinige topic, ik heb er ook wel een paar.
Xbox usa
Kakuto Chojin: beperkte release ivm moslim geloof van 1 van de fighters (jep 9-11 laat ook zijn sporen na in de gaming scene). De game heeft een lekkere duistere sfeer, mooie graphics en goede combo mogelijkheden. Je kan shit cancellen etc. Blijft 1 van mijn favo Xbox games.
Dc jap
Musapey's Choco Marker: Gewoon een vette puzzle game, is een Naomi conversie uiteraard. Kwam uit toen de DC al redelijk op zijn eind was.
Cube
P.N. 03: Voor mij een erg vermakelijke shooter vanwege het 'gedans' van je chara. Lekkere beat eronder en gaan.
Burning Rangers is idd gewoon een origineel en tof spel, aanrader imo.
VooT heb ik helemaal gaar gespeeld, zeker ook omdat ik een Twinstick heb waarmee je de game speelt zoals dat hoort. Snelle gameplay en grafisch 1 van de mooiste games op de DC.
Games als Zombie Revenge, maw beat em up, kan ik me altijd wel mee vermaken. Zeker een vette game. Alleen al hoe je die stalen pijp uit dat grote monster kan trekken voor eigen gebruik
Xbox usa
Kakuto Chojin: beperkte release ivm moslim geloof van 1 van de fighters (jep 9-11 laat ook zijn sporen na in de gaming scene). De game heeft een lekkere duistere sfeer, mooie graphics en goede combo mogelijkheden. Je kan shit cancellen etc. Blijft 1 van mijn favo Xbox games.
Dc jap
Musapey's Choco Marker: Gewoon een vette puzzle game, is een Naomi conversie uiteraard. Kwam uit toen de DC al redelijk op zijn eind was.
Cube
P.N. 03: Voor mij een erg vermakelijke shooter vanwege het 'gedans' van je chara. Lekkere beat eronder en gaan.
Burning Rangers is idd gewoon een origineel en tof spel, aanrader imo.
VooT heb ik helemaal gaar gespeeld, zeker ook omdat ik een Twinstick heb waarmee je de game speelt zoals dat hoort. Snelle gameplay en grafisch 1 van de mooiste games op de DC.
Games als Zombie Revenge, maw beat em up, kan ik me altijd wel mee vermaken. Zeker een vette game. Alleen al hoe je die stalen pijp uit dat grote monster kan trekken voor eigen gebruik

Deception 2 van Tecmo
Heerlijke game waarbij je vallen kan leggen voor je vijanden. Meisje kan zelf niks, alleen rondlopen en de vijanden in de vallen proberen te lokken. Altijd een geweldig gevoel om je "traps" te upgraden en je vijanden te vermorzelen. Heeft volgens mij niet veel credits gekregen van het publiek.
Heerlijke game waarbij je vallen kan leggen voor je vijanden. Meisje kan zelf niks, alleen rondlopen en de vijanden in de vallen proberen te lokken. Altijd een geweldig gevoel om je "traps" te upgraden en je vijanden te vermorzelen. Heeft volgens mij niet veel credits gekregen van het publiek.
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
Baki wrote:
Games als Zombie Revenge, maw beat em up, kan ik me altijd wel mee vermaken. Zeker een vette game. Alleen al hoe je die stalen pijp uit dat grote monster kan trekken voor eigen gebruik
Die desperado gitarenkoffers, verborgen double handguns, From Dusk till dawn drilboor.. etc. Ik vond zelfs jaren later nog geheime kamertjes en deuren waarvan ik nooit wat afwist.
En dan is er die voice acting: "Are we still following this guy?" "He is the one making the zombie, to catch him we have to follow".
Andere onderrated games die in me opkomen:
Otogi 2 Xbox, vond ik zelf helemaal geweldig. Murakumo Xbox, zag er gewoon vet uit... ik vond Frame Gride altijd vet en ik beschouwde dit als een deel 2.
Ik heb er nog wel 1..Scorcher van de Saturn. Racegame waarbij je op een soort futuristische motor ligt en je je een weg baant door lange tracks vol met tunnels, jumps en nasty bochten. Game is erg moeilijk, geen continues
Vette soundtrack ook en volgens mij alleen in europa uitgekomen door het helaas niet meer bestaande Scavenger. Die maakten ook Amok, de eerste game met voxels ipv pixels voor de kenners 


Baki wrote:Ik heb er nog wel 1..Scorcher van de Saturn. Racegame waarbij je op een soort futuristische motor ligt en je je een weg baant door lange tracks vol met tunnels, jumps en nasty bochten. Game is erg moeilijk, geen continuesVette soundtrack ook en volgens mij alleen in europa uitgekomen door het helaas niet meer bestaande Scavenger. Die maakten ook Amok, de eerste game met voxels ipv pixels voor de kenners
Wat dacht je van de lobotomy games. Exhumed = rule, Duke Saturn = beste port en Quake saturn > N64. Lobotomy bestaat volgens mij ook niet meer.
Brave Fencer Musashi op de PSX. Vond ik echt een leuke action RPG. Leuk verhaallijn. Toffe karakters, Musashi zag er gewoon te cool uit
Goede humor in de game en de actie was ook leuk. Puzzels waren niet al te moeilijk, maar goed in elkaar gezet....beetje gaar dat Square deeltje twee heeft verneukt.

"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
Vond ik zelf toch wel een zwakke game.. heb hem nog. BFM begon heel leuk en vol met actie (dat beeld dat achter je aanrolt enzo) maar daarna vond ik het vrij mager.
Parasite Eve 1 van Square daarentegen vind ik zeer ondergewaardeerd. Het is in de top 5 van mijn favoriete PS1 games, en heb het idee dat ie niet echt zo heel goed liep.
Eigenlijk is heel veel van Square underrated, hoe gek dat ook klinkt;
Xenogears --> hard geflopt maar een zeer goede RPG.
Bushido Blade 2 --> kent bijna niemand, maar ook fantastische game met vette sfeer (heel slecht Engels gedubt though, beter Japanse versie).
Chrono Cross --> volgens mij ook geflopt, werd pas veel later Greatest hits. Misschien wel de beste RPG op de PS.
Vagrant Story --> ook erg leuk, alleen vind ik het weapon systeem wel te onlogisch. Denk je een goeie setup te hebben voor een phantom enemy, kun je met geen mogelijkheid schade aanrichten.
Legend Of Mana --> heb ik zelf wel plezier van gehad, redelijk goed.
Behalve FF verkochten Square titels helemaal niet zo goed, en enkele van deze kregen ook vrij lage ratings.
Parasite Eve 1 van Square daarentegen vind ik zeer ondergewaardeerd. Het is in de top 5 van mijn favoriete PS1 games, en heb het idee dat ie niet echt zo heel goed liep.
Eigenlijk is heel veel van Square underrated, hoe gek dat ook klinkt;
Xenogears --> hard geflopt maar een zeer goede RPG.
Bushido Blade 2 --> kent bijna niemand, maar ook fantastische game met vette sfeer (heel slecht Engels gedubt though, beter Japanse versie).
Chrono Cross --> volgens mij ook geflopt, werd pas veel later Greatest hits. Misschien wel de beste RPG op de PS.
Vagrant Story --> ook erg leuk, alleen vind ik het weapon systeem wel te onlogisch. Denk je een goeie setup te hebben voor een phantom enemy, kun je met geen mogelijkheid schade aanrichten.
Legend Of Mana --> heb ik zelf wel plezier van gehad, redelijk goed.
Behalve FF verkochten Square titels helemaal niet zo goed, en enkele van deze kregen ook vrij lage ratings.
R-Type wrote:Vond ik zelf toch wel een zwakke game.. heb hem nog. BFM begon heel leuk en vol met actie (dat beeld dat achter je aanrolt enzo) maar daarna vond ik het vrij mager.
Parasite Eve 1 van Square daarentegen vind ik zeer ondergewaardeerd. Het is in de top 5 van mijn favoriete PS1 games, en heb het idee dat ie niet echt zo heel goed liep.
Eigenlijk is heel veel van Square underrated, hoe gek dat ook klinkt;
Xenogears --> hard geflopt maar een zeer goede RPG.
Bushido Blade 2 --> kent bijna niemand, maar ook fantastische game met vette sfeer (heel slecht Engels gedubt though, beter Japanse versie).
Chrono Cross --> volgens mij ook geflopt, werd pas veel later Greatest hits. Misschien wel de beste RPG op de PS.
Vagrant Story --> ook erg leuk, alleen vind ik het weapon systeem wel te onlogisch. Denk je een goeie setup te hebben voor een phantom enemy, kun je met geen mogelijkheid schade aanrichten.
Legend Of Mana --> heb ik zelf wel plezier van gehad, redelijk goed.
Behalve FF verkochten Square titels helemaal niet zo goed, en enkele van deze kregen ook vrij lage ratings.
Xenogears zeker een ondergewaardeerde game! Een van mijn favo RPG's all time. Bushido Blade 2 (en 1 overigens ook) erg vet. Jammer dat die serie verneukt is onder de naame Kengo :S
Overigens vind ik Sai (Devil Dice in het westen) ook wel wat ondergewaardeerd. Een enorme originele puzzelgame met een hele hectische multiplayer!
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
Kengo is ook van LightWeight (BB serie) toch, moet inderdaad niet al te best zijn. In BB2 was ik wel ff zoet om alle characters te unlocken (wordt je Helper weer cheap gekilled.. GVD weer restart!) en die faggot met zijn gun (en die chick) heb ik nooit gehaald.
Devil Dice zegt me wel wat.. ook had ik een demo van Kurushi en die vond ik ook best wel lachen, moest een puzzle game voor een hoog IQ zijn..
Devil Dice zegt me wel wat.. ook had ik een demo van Kurushi en die vond ik ook best wel lachen, moest een puzzle game voor een hoog IQ zijn..
Maar bij Bushido Blade vond ik zo gaaf dat het "realistische" zwaardgevechten waren en ook nog een de rules of engagement had van de Bushido code! Zo mocht je nooit als eerste je zwaard trekken en ook niet iemand in de rug neersteken of op de grond doden. Echt zwaar tof gedaan. Zo had je verschillende eindes. Maar bij Kengo is het gewoon zwaar trekken en hakken...helemaal geen eer voor een samoerai 

"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
R-Type wrote:Vond ik zelf toch wel een zwakke game.. heb hem nog. BFM begon heel leuk en vol met actie (dat beeld dat achter je aanrolt enzo) maar daarna vond ik het vrij mager.
Parasite Eve 1 van Square daarentegen vind ik zeer ondergewaardeerd. Het is in de top 5 van mijn favoriete PS1 games, en heb het idee dat ie niet echt zo heel goed liep.
Eigenlijk is heel veel van Square underrated, hoe gek dat ook klinkt;
Xenogears --> hard geflopt maar een zeer goede RPG.
Bushido Blade 2 --> kent bijna niemand, maar ook fantastische game met vette sfeer (heel slecht Engels gedubt though, beter Japanse versie).
Chrono Cross --> volgens mij ook geflopt, werd pas veel later Greatest hits. Misschien wel de beste RPG op de PS.
Vagrant Story --> ook erg leuk, alleen vind ik het weapon systeem wel te onlogisch. Denk je een goeie setup te hebben voor een phantom enemy, kun je met geen mogelijkheid schade aanrichten.
Legend Of Mana --> heb ik zelf wel plezier van gehad, redelijk goed.
Behalve FF verkochten Square titels helemaal niet zo goed, en enkele van deze kregen ook vrij lage ratings.
Nou die zijn stuk voor stuk zeker niet underrated, horen niet thuis in deze topic hoor

Xenogears is trouwens mijn nummer 3 favoriet aller tijden.


" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Wel als je kijkt naar pers aandacht en verkoopcijfers. Xenogears was een hele grote flop (kwam gelijk uit met MGS), vandaar de aanvankelijke kleine oplage. Square zag het ook niet zitten; ze hebben de geldkraan dichtgedraaid tijdens de productie van deze game (daarom zo'n vage CD2) om alles in FF8 te steken. Pas later zag iedereen in hoe goed deze game eigenlijk was.
En hoe verrassend; Xenogears > FF8 by a mile
En hoe verrassend; Xenogears > FF8 by a mile

Een game die me altijd erg geboeid heeft is Kula World voor de PSOne. Ik kwam er toevallig vandaag op dat deze game totaal door de massa is genegeerd, en ik denk zelfs dat deze game niet overal gereleased is.
Enfin, het is dus een puzzle game waar je een Kula strandbal moet verplaatsen over allerlei obstakels. Dit zou nu een perfecte game zijn voor de PSP. De gameplay is echt heel tof en de game wordt naar verloop van tijd ook lekker pittig. Ik denk eerlijk gezegd dat deze game een van mijn meest favo games is voor de PSX.
De game is op dit moment ook erg rare. De prijzen op Ebay zijn echt schandalig hoog.. Ik denk dat dit ook voornamelijk te maken heeft met het feit dat er weinig exemplaren daadwerkelijk gemaakt zijn.
Screenshot van de game:
Iemand nog meer deze game gespeeld?
Enfin, het is dus een puzzle game waar je een Kula strandbal moet verplaatsen over allerlei obstakels. Dit zou nu een perfecte game zijn voor de PSP. De gameplay is echt heel tof en de game wordt naar verloop van tijd ook lekker pittig. Ik denk eerlijk gezegd dat deze game een van mijn meest favo games is voor de PSX.
De game is op dit moment ook erg rare. De prijzen op Ebay zijn echt schandalig hoog.. Ik denk dat dit ook voornamelijk te maken heeft met het feit dat er weinig exemplaren daadwerkelijk gemaakt zijn.

Screenshot van de game:
.jpg)
Iemand nog meer deze game gespeeld?
Vandaag haalde ik het eens door mijn botte kop om wat games te spelen die ik bijna nooit in mijn console heb gehad.
Het slachtoffer was Star Gladiator 2: Nightmare of Bilstein aka Plasma Sword. Ik heb het oppervlakkig wel eens gespeeld en vond het er lelijk uitzien en te simpel.
Maar achter die foeilelijke graphics die iets mooier dan Ps1 zijn, de arcade versie draait op Ps1 achtige hardware en dit is een regelrechte port, schuilt toch een redelijk lekkere beat em up. Het speelt snel, lekker en makkelijk en de muziek (van die typische capcom fighter sounds) vond ik ook wel kicken. Zo zat ik toch zomaar een uurtje dit spel te spelen. Er zitten ook veel characters in, en de held kennen we ook van MvC2; Hayato.
Natuurlijk was capcom wel lui geweest, waar Namco een zekere System12 swordfighter game helemaal oppoetst durft capcom een Sony ZN2 based game regelrecht op de high end Dreamcast uit te brengen. Met SC kan je het dan ook niet vergelijken, maar SG2 vind ik toch nog best een lekkere fighter voor tussendoor.. en ook underrated.

Het slachtoffer was Star Gladiator 2: Nightmare of Bilstein aka Plasma Sword. Ik heb het oppervlakkig wel eens gespeeld en vond het er lelijk uitzien en te simpel.
Maar achter die foeilelijke graphics die iets mooier dan Ps1 zijn, de arcade versie draait op Ps1 achtige hardware en dit is een regelrechte port, schuilt toch een redelijk lekkere beat em up. Het speelt snel, lekker en makkelijk en de muziek (van die typische capcom fighter sounds) vond ik ook wel kicken. Zo zat ik toch zomaar een uurtje dit spel te spelen. Er zitten ook veel characters in, en de held kennen we ook van MvC2; Hayato.
Natuurlijk was capcom wel lui geweest, waar Namco een zekere System12 swordfighter game helemaal oppoetst durft capcom een Sony ZN2 based game regelrecht op de high end Dreamcast uit te brengen. Met SC kan je het dan ook niet vergelijken, maar SG2 vind ik toch nog best een lekkere fighter voor tussendoor.. en ook underrated.

Last edited by R-Type on Wed May 03, 2006 21:04, edited 2 times in total.
- japancollector
- Active Level:
- Posts: 190
- Joined: Tue Nov 15, 2005 01:49
- Contact:
ROCKET KNIGHT ADVENTURS/SPARKSTER SNES,MEGADRIVE :
rocket knight adventures .En de 2 sparkster delen.Ik blijf tot mening dat dit het beste spel is ik ooit gespeeld heb.En ik blijf dit toch als de ware mascotte van konami zien(niet metalgear,castelvania enzo).Vind raar dat dit spel nooit echt bekend geworden is.En de pu gaf het een 4.5 in de tijd XD.lage verkoop cijfers zowel in japan en europa en america.Ik snap hier echt niks van deze game had een super promotie in de tijd.Netzoals sonic op de megadrive het had in de winkels.Ik heringer me nog dat in de winkel mobielen van sparkster aan de platfon hing.En posters in de winkel aan muren ervan hangde.Ik ben in okinawa in een bookbox geweest en zag ook een karton reclameboard nog achter de gamerek liggen uit 1993.Daaruit blijk in japan ook erg reclame gemaakt te zijn .Ik vraag me af met de dag van vandaag .Waarom megaman,sonic,mario wel werkte en rocket knight adventures niet
http://screenmania.retrogames.com/genes ... _0006.html
GENOCIDE 2 X68000
daarnaast genocide 2 voor de x68000.Dit is een x68000 exclusief .De spel is wel geport naar andere systemen door andere gamebedrijven(niet door zoom).De superfamicom spel ziet er niet uit en heb niks met genocide 2 te maken .Ik vind deel genocide 1 niet echt goed .Maar genocide 2 lijk op een mix tussen sonic,sparkster,megamanzero,assault suit valken.En ziet er beter uit als op de screenshots op de x68000 speelt.Ook is het gewoon cool er veel gebeurd in een level zoals bij contra hardcorps
http://spacemul.emu-france.com/screen2. ... 1&lang=eng
NEMESIS 90 x68000
dit spel is een reden om een x68000 aanteschafen.vroeger was voor vele de hoofdreden dat er een exclusief castelvania deel voor uitgebracht.Die alleen op de x68000 uitgekomen was
http://castlevania.classicgaming.gamesp ... vx68k.html
Maar since de de game ook opnieuw uitgebracht is op de psx in 1999.Is voor vele de hoofdreden voor x6800 aanschaf vervalen.Maar dan is er nog nemesis 90 .Een msx/x68000 exclusief.Alle nemesis/gradius games zijn arcade ports op de consoles.Behalve de 2 nemesis op de gameboy waren ook orgineel en hadden niks met de arcade versie te maken.Op de nes kwam gradius 1 en 2 uit .Op de pc engine ook gradius 1 en 2.Op de msx kwam nemesis 1,2,3 uit.Een deel teveel.deel 2 is een msx exclusief en is nooit in de arcade uitgekomen .
msx screenshots
http://www.generation-msx.nl/msxdb/softwareinfo/932
maar wat heb dit met nemesis 90 te maken.Dit spel is geport naar de x68000 en arcade perfect gemaakt .Vergelijk de screenshots van de msx en de x68000 maar met elkaar.Soms geloof ik dat nemesis 2 in de arcade uitgebracht zal worden maar op het laaste moment niet door ging.En dat de arcade versie op de x68000 uitgebracht was.Omdat de x68000 de enigste computer was die arcade perfecte port kon draaien in die tijd
nemesis 90 screenshots
http://www.classicgaming.com/shmups/rev ... index.html
level 1 vergelijking
msx
x68000
CONTRA FORCE
Dit is een nes game .En in klein getalen uitgegeven in america.Ja een contra deel die alleen in america is uitgegeven.En niet in japan en europa.Het zeldzaamheid level lig evenhoog als dracula x rondo of blood.En de waarde ook .Dit spel kost compleet gebruikt tussen de 80 a 120 euro. en factory sealed tussen de 150 euro tot 300 euro.Een gebruikte dracula x rondo of blood rond de 50-150 euro en een factory sealed rond de 300
ik ben de gelukkige ik een factory sealed copy in mij collectie heb van conta force.Nu nog een factory sealed dracula x rondo of blood
zie hier de pics:
http://home.kabelfoon.nl/~japancol/contraforce/
screenshots:
http://screenmania.retrogames.com/nes/01/nes_0016.html
vergeleken met de meeste contra fans ben ik anders.Hoezo?.Ik vind contra hardcorps het beste deel en ik vind contra force ook wat hebben.En contra spirit verdienen bij mij niet de eerste plek.Zoals bij meeste contra fans.Ze vinden het niks dat contra force,hardcorps niet de rambo soldaat vorlume gebruikt.Daarnaast zal contra hardcorps te moeilijk zijn.En contra force aan slowdowns lijden.Contra force zal waarschijndelijk ook te moeilijk zijn niet aan slowdowns lijden.Ik vind de slowdowns wel goed matrix op de nes
.Het is niet irri zoals je een nieuwe spel op een oudere computer speelt.Het ziet er meer uit dat het zo hoort en als extra optie bijgevoegd is
daarnaast was dit spel in maak voor de famicom onder de naam fox hound.Nooit uitgekomen.Veel mensen zegen dat dit nooit een contra deel was hierdoor.Ik geloof van wel zeker de switch tussen platform levels en bovenaf levels laat dit me denken
TURTLES GAMECUBE/PS2/XBOX
Ik heb zelf turtels 1 op de gamecube en gba emu gespeeld.Turtels 1 op gamecube bijna uit.Turtels 1 op gba emu gespeeld eerste level. Kijken hoe eruit zag en rest bewaren orgineel kreeg in mijn collectie.Ik vind dit zelf een van de beste spelen uit deze tijd.En het geef bij mij het zelfde gevoel ik bij turtles 2,3 op de nes en turtles in time en the hyperstoneheist had.Veel fans denken hier anders over .Raar genoeg is deze game alleen in europa en america uitgebracht.En in japan niet wat weer een vage actie is van konami.Blijkbaar draaien ze in japan de nieuwe series van de turtels niet.Dit weet ik omdat mijn gastbroer het bijzonder vond hier de nieuwe turtels te zien.De oude turtels delen waren ook uitgegeven in japan .En de oude tekenfilm serie ook
later meer
rocket knight adventures .En de 2 sparkster delen.Ik blijf tot mening dat dit het beste spel is ik ooit gespeeld heb.En ik blijf dit toch als de ware mascotte van konami zien(niet metalgear,castelvania enzo).Vind raar dat dit spel nooit echt bekend geworden is.En de pu gaf het een 4.5 in de tijd XD.lage verkoop cijfers zowel in japan en europa en america.Ik snap hier echt niks van deze game had een super promotie in de tijd.Netzoals sonic op de megadrive het had in de winkels.Ik heringer me nog dat in de winkel mobielen van sparkster aan de platfon hing.En posters in de winkel aan muren ervan hangde.Ik ben in okinawa in een bookbox geweest en zag ook een karton reclameboard nog achter de gamerek liggen uit 1993.Daaruit blijk in japan ook erg reclame gemaakt te zijn .Ik vraag me af met de dag van vandaag .Waarom megaman,sonic,mario wel werkte en rocket knight adventures niet
http://screenmania.retrogames.com/genes ... _0006.html
GENOCIDE 2 X68000
daarnaast genocide 2 voor de x68000.Dit is een x68000 exclusief .De spel is wel geport naar andere systemen door andere gamebedrijven(niet door zoom).De superfamicom spel ziet er niet uit en heb niks met genocide 2 te maken .Ik vind deel genocide 1 niet echt goed .Maar genocide 2 lijk op een mix tussen sonic,sparkster,megamanzero,assault suit valken.En ziet er beter uit als op de screenshots op de x68000 speelt.Ook is het gewoon cool er veel gebeurd in een level zoals bij contra hardcorps
http://spacemul.emu-france.com/screen2. ... 1&lang=eng
NEMESIS 90 x68000
dit spel is een reden om een x68000 aanteschafen.vroeger was voor vele de hoofdreden dat er een exclusief castelvania deel voor uitgebracht.Die alleen op de x68000 uitgekomen was
http://castlevania.classicgaming.gamesp ... vx68k.html
Maar since de de game ook opnieuw uitgebracht is op de psx in 1999.Is voor vele de hoofdreden voor x6800 aanschaf vervalen.Maar dan is er nog nemesis 90 .Een msx/x68000 exclusief.Alle nemesis/gradius games zijn arcade ports op de consoles.Behalve de 2 nemesis op de gameboy waren ook orgineel en hadden niks met de arcade versie te maken.Op de nes kwam gradius 1 en 2 uit .Op de pc engine ook gradius 1 en 2.Op de msx kwam nemesis 1,2,3 uit.Een deel teveel.deel 2 is een msx exclusief en is nooit in de arcade uitgekomen .
msx screenshots
http://www.generation-msx.nl/msxdb/softwareinfo/932
maar wat heb dit met nemesis 90 te maken.Dit spel is geport naar de x68000 en arcade perfect gemaakt .Vergelijk de screenshots van de msx en de x68000 maar met elkaar.Soms geloof ik dat nemesis 2 in de arcade uitgebracht zal worden maar op het laaste moment niet door ging.En dat de arcade versie op de x68000 uitgebracht was.Omdat de x68000 de enigste computer was die arcade perfecte port kon draaien in die tijd
nemesis 90 screenshots
http://www.classicgaming.com/shmups/rev ... index.html
level 1 vergelijking
msx

x68000

CONTRA FORCE
Dit is een nes game .En in klein getalen uitgegeven in america.Ja een contra deel die alleen in america is uitgegeven.En niet in japan en europa.Het zeldzaamheid level lig evenhoog als dracula x rondo of blood.En de waarde ook .Dit spel kost compleet gebruikt tussen de 80 a 120 euro. en factory sealed tussen de 150 euro tot 300 euro.Een gebruikte dracula x rondo of blood rond de 50-150 euro en een factory sealed rond de 300
ik ben de gelukkige ik een factory sealed copy in mij collectie heb van conta force.Nu nog een factory sealed dracula x rondo of blood

zie hier de pics:
http://home.kabelfoon.nl/~japancol/contraforce/
screenshots:
http://screenmania.retrogames.com/nes/01/nes_0016.html
vergeleken met de meeste contra fans ben ik anders.Hoezo?.Ik vind contra hardcorps het beste deel en ik vind contra force ook wat hebben.En contra spirit verdienen bij mij niet de eerste plek.Zoals bij meeste contra fans.Ze vinden het niks dat contra force,hardcorps niet de rambo soldaat vorlume gebruikt.Daarnaast zal contra hardcorps te moeilijk zijn.En contra force aan slowdowns lijden.Contra force zal waarschijndelijk ook te moeilijk zijn niet aan slowdowns lijden.Ik vind de slowdowns wel goed matrix op de nes

daarnaast was dit spel in maak voor de famicom onder de naam fox hound.Nooit uitgekomen.Veel mensen zegen dat dit nooit een contra deel was hierdoor.Ik geloof van wel zeker de switch tussen platform levels en bovenaf levels laat dit me denken
TURTLES GAMECUBE/PS2/XBOX
Ik heb zelf turtels 1 op de gamecube en gba emu gespeeld.Turtels 1 op gamecube bijna uit.Turtels 1 op gba emu gespeeld eerste level. Kijken hoe eruit zag en rest bewaren orgineel kreeg in mijn collectie.Ik vind dit zelf een van de beste spelen uit deze tijd.En het geef bij mij het zelfde gevoel ik bij turtles 2,3 op de nes en turtles in time en the hyperstoneheist had.Veel fans denken hier anders over .Raar genoeg is deze game alleen in europa en america uitgebracht.En in japan niet wat weer een vage actie is van konami.Blijkbaar draaien ze in japan de nieuwe series van de turtels niet.Dit weet ik omdat mijn gastbroer het bijzonder vond hier de nieuwe turtels te zien.De oude turtels delen waren ook uitgegeven in japan .En de oude tekenfilm serie ook
later meer
Ik vond die nieuwe Turtles juist het gevoel van de oude Arcade games missen. Vooral dat eerste Arcade deel vind ik nog steeds heel leuk (turtles in time trok ik niet zo met die piraten en oertijd levels en weet ik veel).
Trouwens wat dachten jullie van Project Justice?
Toen de game nog niet zo lang uit was, stond deze game op #1 in mijn 3d fighter lijstje, ik vond hem zelfs beter dan SC1. Dat kwam omdat de game gewoon ontzettend fun was in multiplayer mode; de game wist ondanks de 3d enorm verslavende 2d gameplay te behouden (denk niet aan SFEX, dit is veel beter). De team combo's waren fantastisch, en eigenlijk was de hele stijl van de game dat. De personages oogden wat blokkerig maar dat was juist de bedoeling, daardoor kreeg het een anime achtige look en was het te identificeren met het eerste deel, Rival Schools. Je kon iig wel zien dat je met Naomi te maken had want sommige lighting en stages waren best wreed gemaakt.
De Story mode is nog steeds de beste die ik in een fighter gezien heb, ik denk dat mensen die de game gespeeld hebben zich daar wel in kunnen vinden... geweldige story mode met verschillende uitkomsten en het sloeg ergens op, unlike DoA2. SC1 is uiteindelijk wel briljanter, of gewoon meer bad ass maar PJ is nog steeds een verdomd lekkere game. Er kleven weinig minpunten aan, misschien dat het wat unbalanced is want een character als Chair Person/ iincyo is dus echt waardeloos.
Trouwens wat dachten jullie van Project Justice?
Toen de game nog niet zo lang uit was, stond deze game op #1 in mijn 3d fighter lijstje, ik vond hem zelfs beter dan SC1. Dat kwam omdat de game gewoon ontzettend fun was in multiplayer mode; de game wist ondanks de 3d enorm verslavende 2d gameplay te behouden (denk niet aan SFEX, dit is veel beter). De team combo's waren fantastisch, en eigenlijk was de hele stijl van de game dat. De personages oogden wat blokkerig maar dat was juist de bedoeling, daardoor kreeg het een anime achtige look en was het te identificeren met het eerste deel, Rival Schools. Je kon iig wel zien dat je met Naomi te maken had want sommige lighting en stages waren best wreed gemaakt.
De Story mode is nog steeds de beste die ik in een fighter gezien heb, ik denk dat mensen die de game gespeeld hebben zich daar wel in kunnen vinden... geweldige story mode met verschillende uitkomsten en het sloeg ergens op, unlike DoA2. SC1 is uiteindelijk wel briljanter, of gewoon meer bad ass maar PJ is nog steeds een verdomd lekkere game. Er kleven weinig minpunten aan, misschien dat het wat unbalanced is want een character als Chair Person/ iincyo is dus echt waardeloos.