Sniper Elite 3

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
User avatar
Ab79
Active Level:
Active Level:
Posts: 105
Joined: Tue Mar 11, 2014 22:01
Location: Noordoosten van Noord-Brabant

Sniper Elite 3

Post by Ab79 » Sun Aug 17, 2014 22:15

Hallo volk.


Ik denk ik zal eens wat reclame maken voor een game. Ik heb me namelijk afgelopen week goed vermaakt met de 3rd person shooter Sniper Elite 3 en dan in dit geval de pc versie.
Ik kende de serie nog niet maar de stealthy gameplay gecombineerd met de x-ray kill cam zorgt voor een erg vermakelijke game. Je hebt 8 missies waar ik in totaal 18 uur over gedaan heb. Lekker op het gemakkie rondsluipen en overal de tijd nemen om niet ontdekt te worden. Speel het spel wel op de Elite moeilijkheidsgraad aangezien Marksman te makkelijk is. Authentic vond ik weer net te veel van het goede omdat je dan geen save mogelijkheid hebt tijdens de missies.

Het spel kon ik gratis downloaden op steam doordat er bij mijn nieuwe videokaart (Ati Radeon R9 280x) een zogenaamde gold award zat (3 gratis spellen uit een lijstje van 14). Verder heb ik Hitman Absolution en Dirt3 gekozen. Dirt is wel aardig en hitman heb ik nog niet geïnstalleerd. Die nieuwe videokaart had ik overigens gekocht in de hoop om Call of Duty: Ghosts op een aanvaardbare snelheid te spelen. Dat bleek weer ijdele hoop te zijn. Wat COD betreft heb ik dan ook de hoop opgegeven. Wel jammer aangezien ik vanaf deel 1 groot fan ben en COD u.o. en COD 2 in clanverband veel online gespeeld heb.

Maar goed, terug naar Sniper Elite 3. De A.I. is niet al te best zoals je in alle reviews wel kunt lezen, als je namelijk van een groepje duitsers een willekeurige eruit kiest en die vakkundig een kogel door z'n oog jaagt gaan z'n maten een minuutje zoeken naar de dader maar vervolgens geloven ze het wel, pakken ze de schnaps en de stok kaarten er weer bij en gaan ze weer verder met wat ze daarvoor deden. Maar toch vind ik dat geen erg storende factor en is het een spel wat ik maar bleef spelen en dat is voor mij lang geleden. Zo'n spel waarvan je op het werk al denkt "was ik maar alvast thuis om het spel weer aan te zwengelen". Het heeft een goede vibe zeg maar. Lekker sluipen, links en rechts een duits keeltje doorsnijden, mesje in de hersenstam, van 300 meter een kogeltje door het hoofd, met een goed gemikt schot de testikels van het lichaam scheiden, enz. De perfekte game voor de hobby sadist eigenlijk :twisted: .
De x-ray kill cam is een beetje gejat van mortal kombat 9 heb ik me laten vertellen. Misschien moet ik die dan ook maar eens gaan proberen :wink:

Sniper Elite 3 is wat mij betreft dus een aanrader. En zeker een mooie game voor als hij een keer voorbij komt op Steam voor weinig. Verder is hij ook te krijgen voor de nieuwere consoles (behalve Wii-U volgens mij, maar het is dan ook geen echte 'Nintendo-achtige' game).

Groeten,
Toine.
Post Reply