Buyersguide Playstation 2

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Gameholic

Buyersguide Playstation 2

Post by Gameholic » Mon Apr 10, 2006 10:51

Gisteren had ik het er al over met Ken dat er zo onderhand wel eens een PS2 must-have list moest komen. Vandaar dit initiatief dus.

Mss interessant voor een sticky Ken?

Ik begin maar met:

GTA 3
GTA Vice City
ICO
Shadow of the Colossus
Metal Gear Solid 3: Snake Eater
Tekken 5
Jak and Daxter: The Precursor Legacy
Maximo: Ghosts of Glory
Psyvariar Complete Edition
Psyvariar 2 Ultimate Final
Gradius V
R-Type Final
Ibara
Espgaluda
Mushimesama
Burnout
Rez
Time Crisis 2
Genji
Chaos Field New Order
Lego Star Wars (deze game is echt lachen)
GT3
GT4
Virtua Fighter 4 Evolution
Castle of Shikigami 2

Ben benieuwd naar je Japanse must-haves Ken


:D
Last edited by Gameholic on Mon Apr 17, 2006 19:35, edited 3 times in total.
Gungrave

Post by Gungrave » Mon Apr 10, 2006 11:19

Resident Evil 4
Gran Turismo 4
Pro Evolution Soccer 5
Kingdom Hearts
Metal Slug 3

Persoonlijke toevoegingen :)
Gameholic

Post by Gameholic » Mon Apr 10, 2006 11:46

GT4 stond er al.. Enja RE4 is natuurlijk het beste op de Cube maar oke, hij hoort er wel bij :P
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Re: Buyersguide Playstation 2

Post by Ken » Mon Apr 10, 2006 15:10

Gameholic wrote:GTA 3
GTA Vice City
Tekken 5
Jak and Daxter: The Precursor Legacy
Sky Odyssey
Burnout
Rez
Killzone

Ik moet toch eerlijk bekennen van dit soort games niet echt vrolijker te worden, vooral Sky Odyssey moet ik hartelijk om lachen. Maar goed, ieder z'n eigen ding natuurlijk.
Enkele games waarvan ik vind dat je PS2 zonder geen bestaansrecht heeft zijn:
Die we allemaal wel kennen:

Soul Calibur 2
Contra Shattered Soldier
Twisted Metal Black
Chaos Legion
Tenchu
Klonoa 2
Onimusha series
Gungrave
Shinobi
Devil May Cry series
Killer 7
Metal Gear Solid 2
Winning Eleven 6 Final Evolution
Ace Combat 4 en 5
Sly Cooper
Auto Modellista
Capcom vs SNK 2
Guilty Gear XX Reload
Hyper SFII Anniversary
SF 3 3rd Strike

Misschien niet bekend bij iedereen:

XII Stag (spreek uit: Twelve Stag)
Sengoku Basara
Battle Gear 3
Gunbird I&II
Last Blade pack
Samurai Spirits Tenka
Neo Geo Battle Coliseum
Argus no Senshi (Rygar)
Densha de Go! Final
Train Simulator: Kyushu Shinkansen
Virtual On Marz
Kaido Battle 2
Jikkyou Pawapuro
Smash Hit Tennis
Shikigami no Shiro
Dodonpacnhi dai ou jou
Raiden III
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Mon Apr 10, 2006 16:01

parappa the rapper 2 :|

Voor de rest staan de meeste games eigenlijk wel bij Ken in het lijstje...

Maar Chaos Legion? Is dat niet die hack 'n slash van Capcom?
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
R-Type

Post by R-Type » Mon Apr 10, 2006 18:06

XII stag is zeer mager, VO: Marz mag de hielen van Oratorio Tangram niet likken... maar vooruit, Marz is de enige VO fix op de Ps2..

Tekken 5 (hoort er imo wel bij)
Time Crisis 3 (extreem goed met pistool, mijn nr2 achter HotD2)
MGS: subistence
Outrun 2006
SC3 (beter dan 2)
Castlevania series
Silent Hill 2 en 3
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Mon Apr 10, 2006 18:58

SC3 beter dan deeltje twee? Dat dacht ik toch van niet... :?

Castlevania series op de PS2 zijn bovendien niet al te best, zeker geen must haves.
XII Stag is misschien geen must have, maar wel een exclusieve vertical shooter en daar kun je er niet genoeg van hebben imo.
R-Type

Post by R-Type » Mon Apr 10, 2006 19:42

Ieder zijn mening, 1 ding blijft een feit:

Soul Calibur 1 rules all sequels!

PAL verts zijn er nog wel te krijgen, in ieder geval meer dan er in Amerika te vinden zijn. Zo is Gunbird ook PAL en ook Steel Dragon EX (Shienryu 1 vind ik een aardige Raiden ripoff). En volgens mij is Sengoku Aces (vert) ook PAL, of slechts deeltje 2, Sengoku Blade/Tengai? Anyway Tengai is ook een hele goeie shmup (hori die speelt als een vert).
ManoRevolver

Re: Buyersguide Playstation 2

Post by ManoRevolver » Mon Apr 10, 2006 22:24

Ken wrote:
Gameholic wrote:GTA 3
GTA Vice City
Tekken 5
Jak and Daxter: The Precursor Legacy
Sky Odyssey
Burnout
Rez
Killzone

Ik moet toch eerlijk bekennen van dit soort games niet echt vrolijker te worden, vooral Sky Odyssey moet ik hartelijk om lachen. Maar goed, ieder z'n eigen ding natuurlijk.
Enkele games waarvan ik vind dat je PS2 zonder geen bestaansrecht heeft zijn:
Die we allemaal wel kennen:


Ken, ik snap niet waarom je in dat lijstje Tekken 5 quote, en volgens mij bashte je Tekken 5 al eerder op het forum. Waarom gaf je dit spel dan toch nog in de Game Pro een dikke 8?
Dem.

Post by Dem. » Mon Apr 10, 2006 22:30

Virtua Figher
Way of the Samurai
Silent Hill
Gradius V
Rez
Gungrave
DMC
Guilty Gear XX Reload

De rest... kan er geen traan om laten... Ken veel van de titels niet, vooral de 'onbekende' games gepost door Ken. Mss onterecht dus. Maarja, dit waren de enige games die ik miste om te spelen.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Apr 11, 2006 00:18

Ik gaf Tekken 5 een 8 omdat je naast je eigen mening ook moet kijken naar de mening van anderen. Veel, heel veel gamers vinden Tekken 5 nou eenmaal fantastisch en daar moet je dan als reviewer gewoon rekening mee houden. Als je dit niet doet, hou je jezelf voor de gek en wordt je niet snel serieus genomen. Kijk maar naar Shadow of the Colossus, die ik een 78 gaf en zelfs voor zo'n cijfer wordt je aangevallen. Nou kan het me niet snel wat schelen als mensen me aanvallen op mijn mening, maar met games die je zelf niets doen, moet je nou eenmaal de middenweg kunnen vinden. Anders ben je ook niet geschikt voor het vak.
Gameholic

Post by Gameholic » Tue Apr 11, 2006 08:34

Tja Tekken 5 vind ik gewoon een prima 3D fighter. Niet zo goed als Soul Calibur 1, want dat is nog steeds mijn favo game in dat genre.

Voor wat betreft het 'mainstream' lijstje, ik geloof niet dat er hier mensen zijn die bewust GTA 3 hebben genegeerd. En Vice City was gewoon erg goed te pruimen en naar mijn mening beter dan GTA 3 vanwege het coole eighty's sfeertje. San Andreas is dan weer een ander verhaal, maar ik denk dat mijn puntje duidelijk is
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Tue Apr 11, 2006 11:37

Ken wrote:Ik gaf Tekken 5 een 8 omdat je naast je eigen mening ook moet kijken naar de mening van anderen. Veel, heel veel gamers vinden Tekken 5 nou eenmaal fantastisch en daar moet je dan als reviewer gewoon rekening mee houden. Als je dit niet doet, hou je jezelf voor de gek en wordt je niet snel serieus genomen. Kijk maar naar Shadow of the Colossus, die ik een 78 gaf en zelfs voor zo'n cijfer wordt je aangevallen. Nou kan het me niet snel wat schelen als mensen me aanvallen op mijn mening, maar met games die je zelf niets doen, moet je nou eenmaal de middenweg kunnen vinden. Anders ben je ook niet geschikt voor het vak.


Dus als je het zo bekijkt klopt de Edge score van een 4 voor the Godfather ook niet?
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Apr 11, 2006 13:14

Nee want de Godfather is gewoon echt een slecht spel, wat gewoon niet in de smaak kan vallen bij mensen. De smaak wordt gecreeerd door commercie, Tekken 5 heeft al een schare fans van oude delen die het toch cool vinden hoe de game speelt, het is gewoon niet mijn cup of tea.
R-Type

Post by R-Type » Tue Apr 11, 2006 18:48

Tekken 5 is uberhaubt geen slechte game imo. Tekken 2 en Tekken 3 (deze laatste is beter dan psx versie), volgens velen de pinnacles, zitten er immers bij in. Echte buil kan je dus niet vallen als je deze game koopt. Het boeide me ook lang, omdat er veel te doen was. Maar uiteindelijk vind ik SC1 toch beter, al zijn dit appels en peren.

Godfather, tja dat is gewoon een slecht spel en guess what? dat zag ik bij de aankondiging aan aankomen. EA.. hype.. movie license. Onmogelijk om daar een onvergetelijke game van te maken. Vertel dit maar aan de mainstream... you'd be laughed at.

De bikkels wachten op Yakuza :)
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Tue Apr 11, 2006 19:26

geen rpg fans hier?

Disgaea is een TRPG, maar 1 van de vetste die ik ooit gespeelt heb, zeker 110 uur erop staan...wat is nu vetter dan ultra sterke wapens hebben en een paar lvel 4000 characters???

De beste TRPG na final fantasy tactics en tactics ogre.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Gameholic

Post by Gameholic » Tue Apr 11, 2006 21:50

Ik kak echt op RPGs :) De enige 'RPG' die ik helemaal gaar heb gespeeld is Phantasy Star Online / PSO v2 op de DC online.... die speel ik zelfs nu nog wel eens online met een paar gekke Duitse DC fanaten.

Daarnaast is Zelda voor mij echt RPG genoeg, alhoewel dit niet eigenlijk geen echte RPG is.
R-Type

Post by R-Type » Wed Apr 12, 2006 11:13

Voor mijn RPG fix heb ik Ps1 games. Op Ps2 heb ik ook wel een handjevol, zo vind ik Suikoden 3, Radiata en Grandia 3 wel goed. Ik kijk uit naar Valkyrie en FFXII, al viel de demo van laatstgenoemde me tegen.
Gameholic

Post by Gameholic » Sun Apr 16, 2006 21:58

God of War is eigenlijk een groot kolere spel ... ik ben tot de helft gekomen maar het hele sfeertje spreekt me niet aan en sommige vijanden zijn zo ronduit irritant dat het spel gewoon frustrerend kan zijn. Dus savegame van mijn mem card gegooid en netjes de kast in met die game..

Nu weet ik weer waarom ik tegenwoordig steeds meer arcade games speel, want ik heb niet meer de interesse om dit soort frustrerende saaie games te spelen :D

Dit wilde ik even kwijt
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Mon Apr 17, 2006 11:26

Gameholic wrote:God of War is eigenlijk een groot kolere spel ... ik ben tot de helft gekomen maar het hele sfeertje spreekt me niet aan en sommige vijanden zijn zo ronduit irritant dat het spel gewoon frustrerend kan zijn. Dus savegame van mijn mem card gegooid en netjes de kast in met die game..

Nu weet ik weer waarom ik tegenwoordig steeds meer arcade games speel, want ik heb niet meer de interesse om dit soort frustrerende saaie games te spelen :D

Dit wilde ik even kwijt


Yup, instant action en je kunt er een half uurtje zoet mee zijn en toch vol in de game opgaan...met die nieuwe games is dat steeds minder.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
R-Type

Post by R-Type » Mon Apr 17, 2006 15:21

God of war zuigt.

Ik heb het spel gekocht toen ie in de VS uitkwam, omdat ik voor 1 keer in de hype trapte en het gelijktijdige gereleasde DMC3 links laten liggen (ieder mens begaat wel eens een fout). Spel gespeeld, en ik vond hem meteen al niet geweldig. Skilloos vechten en framedrops.. bah. De Hydra boss fight was leuk.. maar het bleek zowat de enige te zijn! Mijn vingers vielen er bijna af van het buttonmashen om die finishers eruit te krijgen.. als je dit niet doet dan blijven die gasten opstaan, ook bah. Tot overmaat van ramp was ik na 3 uur al bij de Desert en Pandora's box, "de laatste levels alweer". En wat een kolerelevels vol met glitches dit zijn, dus gameholic, je kan hem beter niet eens verder spelen want het 2e gedeelte is nóg frustrerender en slechter..

Heb het spel na het uitspelen (ik had hem nauwelijks 2 weken) snel op internet gezet, voor een goed bedrag verkocht, en DMC3 voor dat geld opgehaald.

En daar heb ik echt nóóit spijt van gehad, DMC3 = een supergame.
Gameholic

Post by Gameholic » Mon Apr 17, 2006 19:35

R-Type wrote:God of war zuigt.

Tot overmaat van ramp was ik na 3 uur al bij de Desert en Pandora's box, "de laatste levels alweer". En wat een kolerelevels vol met glitches dit zijn, dus gameholic, je kan hem beter niet eens verder spelen want het 2e gedeelte is nóg frustrerender en slechter..



Same ... ik werd gek in Pandora's box .. wat een kolere levels zijn dat. Oersaai en het klopt voor geen ene meter.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Apr 19, 2006 01:49

Ik had God of War twee maal gekocht in Japan voor mezelf en een maat van me, maar heb deze twee nooit meer in me bagage teruggevonden, dat krijg je ervan als je teveel klerezooi meeneemt. Heb de game dan ook nog nooit gespeeld, ik krijg een beetje jeuk aan me pik van al die Prince of Persia, God of War, 'DMC wannabe' games.

En dan terwijl Argus no Senshi onbekend is bij het grote publiek...
R-Type

Post by R-Type » Sat Apr 22, 2006 13:55

Als je al jeuk aan je pik krijgt van PoP dan zou ik GoW niet eens proberen. De kans is groot dat die jeuk dan doortrekt naar de prostaat.

GoW is hetzelfde als PoP, maar de nadruk ligt in GoW wat meer op het geweld. Het vechten heeft bij lange na niet de stijl van DMC. Het enige wat wel ok is aan GoW, is dat ze nudity wel gewoon laten zien.. Ik vind dat altijd wel goed als ze dat doen in games, beter dan censureren.

Het grappige in Amerika was dan ook weer het feit dat ouders niet gingen vragen over hoe erg het geweld is, maar of het naakt al te overdreven was!! Crazy guys, those Americans!
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Thu Apr 27, 2006 01:58

Er zijn de laatste weken toch wel een paar leuke PS2 titels bij gekomen in Japan zoals Ace Combat Belkan War, Ibara, Okami, KOF MI 2, KOF orichi met stick, de Last Blade pack, het is vooral SNK die behoorlijk goed los gaat. Er zit ook een Fatal Fury pack aan te komen, allemaal positieve ontwikkelingen waar de 360 alleen maar van kan dromen.
Wat een drama is dat toch weer, wat denken die gasten nou zelf serieus, ongelooflijk.
Post Reply