EDGE scores (dank u!)

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

EDGE scores (dank u!)

Post by Ken » Mon Apr 10, 2006 00:37

Goed om te zien dat er nog tenminste een blad is wat niet meegaat in de walgelijke EA commercie en gewoon zegt waar het op staat. Ook al heb ik de laatste maanden zo mijn vraagtekens gesteld bij EDGE, maken ze hier een hoop goed.Godfather is een hoop cowdung. En dan vindt de Veronica het een 'must have', wat een regelrechte leugen/schande.

The Elder Scrolls IV: Oblivion (Xbox 360, Bethesda): 8
Tomb Raider: Legend (PS2, Eidos): 8
Ghost Recon: Advanced Warfighter (Xbox 360, Ubisoft): 8
Metroid Prime Hunters (NDS, Nintendo): 8
Odama (GC, Nintendo): 4
Daxter (PSP, Sony): 7
Godfather (Xbox/PS2, EA): 4
Grandia III (PS2, Square Enix): 6
Top Spin 2 (Xbox 360, 2K Sports): 8
Brain Training (NDS, Nintendo): 8
Syphon Filter Dark Mirror (PSP, Sony): 7
Baito Hell 2000 (PSP, Sony): 6
Tetris DS (NDS, Nintendo): 7
R-Type

Post by R-Type » Mon Apr 10, 2006 17:58

Godfather is slecht ja, ik vond die 7 van IGN al te hoog. het spel ziet er werkelijk niet uit, en het probeert bijna niets nieuws.

Wachten op Yakuza folks.
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Mon Apr 10, 2006 20:15

Ik vind de EDGE een beetje raar. Tomb Raider Legend een 8, terwijl de veel betere platformer Daxter een 7 krijgt :S
Gungrave

Post by Gungrave » Mon Apr 10, 2006 20:32

TES IV en Tomb Raider beiden een 8? Doe dan een 7 voor TR en een 9+ voor TES IV, een wat eerlijkere verdeling lijkt me. Overigens is het wel goed dat ze Godfather geen voldoende geven en dus neit EA's kont kussen, het is gewoon helaas geen goede game geworden..
Elf

Post by Elf » Mon Apr 10, 2006 20:43

Een 8 voor Oblivion vind ik veelst te hoog, zwakke RPG elementen (of moet ik zeggen geen RPG elementen), slechte NPC's en geen replay waarde door k*t level systeem.
Dem.

Post by Dem. » Mon Apr 10, 2006 21:48

Elf wrote:Een 8 voor Oblivion vind ik veelst te hoog, zwakke RPG elementen (of moet ik zeggen geen RPG elementen), slechte NPC's en geen replay waarde door k*t level systeem.

Wat een fantastische propaganda. Je geeft wellicht aan waarom je een 8 te hoog vind, maar je argumenten slaan werkelijk nergens op. Ik eis een uitleg!

Geen RPG elementen? Ben ik benieuwd wat RPG elementen voor jou zijn. Random mob encounters? Eén recht pad door het bos met aan het einde een boss? En ben ontzettend benieuwd wat je met slechte NPC's bedoeld. AI is niet altijd even 'slim' maar over het algemeen doen ze hun taak fantastisch en onvoorspelbaar. NPC's praten met elkaar in bars en roddelen er op los, gaan vervolgens naar huis om te slapen, worden wakker en gaan hun ding doen... . Mevrouw komt meneer tegen, hebben een gesprek over wat er in de wereld gebeurd (dit verandert naar je eigen doen), zeggen dag, en gaan verder met hun leven... Hoe jij NPC's behandelt heeft invloed op hoe ze jou behandelen, dit heeft dan weer invloed op hoeveel je voor je spul betaald... Ook naarmate je rep increased door quests te voltooien zullen mensen je herkennen. Ik weet nog in Morrowind hoe mensen je aanspraken nadat je de main quest had complete :3

Geen replay waarde kan ik me gedeeltelijk wel in vinden, als je eenmaal alle quests heb voltooid heb je niet echt veel zin meer alles over te doen. Alhoewel het een totaal andere manier van spelen wordt zodra je een andere class kiest. Melee is imo makkelijker om te spelen op de xbx aangezien het met het magic systeem niet echt lekker is om snel te switchen (takes practice I guess). Maaaaaar, waarom zou je hem willen replayen? Je kan in principe alles doen waar je zin in hebt... Als je je main attributes toch al max heb kun je lekker aan de slag met de andere en is vaak zoiezo nog genoeg te doen nadat je de main quest heb voltooid. Als je echt alles heb gedaan wat er te doen valt zit je op een gemiddelde speeltijd die vaak toch al het 5 dubbele is dan dat van andere games....

Maar dan je meest briljante opmerking van deze avond: Een kut level systeem. Voor degene die het level systeem niet kennen, het wijkt af van je dagelijkse aziatische level systeem. Als je met kut eigenlijk 'logisch en doordacht' bedoelt begrijp ik je nog wel. Maar zeggen dat het systeem 'kut' is, nee, dat begrijp ik niet. Voor de mensen die geen idee hebben wat het verschil is (en het willen weten) volgt een korte uitleg. Als je het niet zo heel veel boeit kun je het overslaan, je mist niks.

------
In meeste Oosterse rpg's kill je een mob, verdient een beetje exp, na een tijdje level je, en kun je je 'punten' in een attribute steken (vitality, strenght, intelligence etc etc). Just like that. Lekker simpel, straight forward. Heeft ook zijn voordelen, daar niet van. Maar level systeem in TES is zoals het spel zelf iets intelligenter dan de standaard RPG.

Het systeem van TES wijkt af op een manier die eigenlijk ontzettend logisch is... Je leveled in TES niet door mobs te killen en elke keer "+137 EXP!!" door je beeld te krijgen maar ipv daarvan door ook echt 'ervaring' op te doen met je skills.

Gebruik je vaak een zwaard, gaat je zwaard skill omhoog, gebruik je liever een axe, hammer of bow, gaan die omhoog. Ben je niet zo van de melee en kies je magic, liggend aan het type magic dat je gebruikt (destruction, alteration, conjuration etc etc), gaat dat omhoog. Heb je helemaal geen zin in een vechters bestaan en laat je de quest line voor wat het is, is er altijd nog sneak, mercantile, speechcraft en andere ongein waar je lol mee kan hebben. Door deze skills te gebruiken, bijvoorbeeld veel dingen verkopen, gaat je skill omhoog (in dit geval mercantile).

Als je eenmaal genoeg 'ervaring' hebt opgedaan met deze skills 'lvl' je. Wat eigenlijk inhoudt dat je een bed moet zoeken, slapen, en nadenken over wat je hebt geleerd. Eenmaal uitgerust kun je je punten verdelen in je klassieke attributes (vitality, intelligence, agility, etc etc). Heb je het meest je zwaard gebruikt zul je een flinke bonus in strenght krijgen als je daar punten in steekt, heb je flink mensen lopen manipuleren krijg je bonus in speechcraft.
----------

Iig, long story short: It makes sense en gaat net iets verder dan de standaard rpg neigt te gaan. TES heeft altijd al een briljant level systeem gehad; logisch, praktisch en past zich aan aan je eigen speelstijl. Goed nieuws. 8) Nou zijn er wel weer leuke exploits om snel te levelen (met name met magic), maar uiteindelijk ligt het aan jezelf of je hier misbruik van maakt of niet.


Anyway, Oblivion is verre van perfect maar een 'EDGE' 8 is het zeker waard, alhoewel dat deze dag niet zo heel veel meer zegt. Wellicht dus zelfs hoger.

Back to topic...
The Godfather. 7 uurtjes speeltijd, waarvan de eerste 2 wel te doen zijn en de rest in de herhaling valt. Ben geen fan van de film (KETTER?) maar kan me niet herinneren dat the Godfather zo aggressief was... En dat was het ook niet. Slechte GTA / The getaway Clone. Heb Tomb Raider: Legend nog niet gespeeld (alleen de demo), ik weet dat je daar geen mening op kan baseren maar kan me niet voorstellen dat hij veel beter is dan de vorige delen. Maarja, het genre ligt me ook helemaal niet. GRAW heeft wat oefening nodig om te meesteren maar GR is altijd geweldig, 8 kan ik me wel indenken. Zou hem zelf iets lager geven. Metroid Prime ben ik geen fan van, nooit geweest en gebasseerd op hoe uiteenlopend de spellen zijn die ze een 8 geven heb ik geen flauw idee of dit nou wel of niet een goed spel is. Rest ken ik niet, en boeit me ook niet zo heel veel. Top Spin is altijd leuk om te spelen, maarja, weer die 8....

Vreemd... Erg uiteenlopende 8.

Oi, lange post, spellingsfouten voorbehouden...
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Apr 11, 2006 00:21

Zo da's niet geheel onverdienstelijk wat je daar allemaal zegt dem. Gelukkig kunnen games zoals Oblivion me aan me reet roesten, dus hoef ik het gelukkig allemaal niet te onthouden waar je je gal over spuwt.

Tomb Raider...dat.hadden.we.nu.toch.wel.zo'n.beetje.gehad.mensen.
Elf

Post by Elf » Tue Apr 11, 2006 13:28

Wat ik bedoel met het level systeem, kijk doordat iedereen in Oblivion het zelfde level als jij is (of iets hoger) gaat de hele uitdaging van het verbeteren van je character weg.
Beetje gek dat je op lvl2 het spel makkelijk kan uitspelen en je op lvl20 zwaar moet knokken. Voor mij is de uitdaging hier door helemaal weg, ook de loot die je krijgt is gekoppeld aan je lvl. Dus nooit meer de vreugde van het vinden van een super zwaard zoals een Dadric zwaard ofzo want elke vijand heeft er wel een dan. (zelfs kleine kut diefjes die op lvl 5 nog met een houten stok rond liepen)
Hierdoor gaat de lol er snel van af.

Ook die NPC's zijn bar slecht, je moet maar eens een paar filmpjes kijken op youtube.
Een heel gezin word aan tafel geslacht zonder dat iemand reageerd. Dat noem ik slecht.
Of een guard met een pijl in zijn buik die leuk naar je staat te glimlachen is ook zeer realistch :roll:

Ook de RPG elementen hebben ze te veel aan zitten kloten, je kan bijv. als je warrior bent en gaat levelen met je magic skills na een paar levels de vijanden niet meer aan door dat geweldige level systeem en skill systeem.

Begrijp me niet verkeerd het is wel een leuk spel maar zeker niet super.

Ga eerst maar eens RPGs zoals Fallout 1 & 2 spelen, voordat je jouw meining opstelt.
Dat waren nog eens echte spellen.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Apr 19, 2006 01:51

Tomb Raider volgens de Veronica gids een must have, wat een voorspelbare rommel is dat toch ook he. Het wordt allemaal maar klakkeloos overgenomen, zo ook het cijfer van 89 voor Godfather wat ik net tegen kwam op powerweb, zal dus ook wel zo in de PU staan? Geen idee koop die rotzooi namelijk niet.

Lang geleden dat ik een blaadje heb gekocht trouwens, er ligt nu trouw een oude DC-UK op Ken's schijthuis, the way it should be.
Sam

Post by Sam » Wed Apr 19, 2006 06:03

Ken wrote:Tomb Raider volgens de Veronica gids een must have, wat een voorspelbare rommel is dat toch ook he. Het wordt allemaal maar klakkeloos overgenomen, zo ook het cijfer van 89 voor Godfather wat ik net tegen kwam op powerweb, zal dus ook wel zo in de PU staan? Geen idee koop die rotzooi namelijk niet.

Lang geleden dat ik een blaadje heb gekocht trouwens, er ligt nu trouw een oude DC-UK op Ken's schijthuis, the way it should be.

De PU heeft de Godfather een score van 85 gegeven (Ik heb een abbonement gratis gekregen :P)
Gameholic

Post by Gameholic » Wed Apr 19, 2006 10:59

Sam wrote:
Ken wrote:Tomb Raider volgens de Veronica gids een must have, wat een voorspelbare rommel is dat toch ook he. Het wordt allemaal maar klakkeloos overgenomen, zo ook het cijfer van 89 voor Godfather wat ik net tegen kwam op powerweb, zal dus ook wel zo in de PU staan? Geen idee koop die rotzooi namelijk niet.

Lang geleden dat ik een blaadje heb gekocht trouwens, er ligt nu trouw een oude DC-UK op Ken's schijthuis, the way it should be.

De PU heeft de Godfather een score van 85 gegeven (Ik heb een abbonement gratis gekregen :P)


Jij hoeft dus geen pleepapier meer te kopen Sam
Sam

Post by Sam » Wed Apr 19, 2006 16:15

Gameholic wrote:
Sam wrote:
Ken wrote:Tomb Raider volgens de Veronica gids een must have, wat een voorspelbare rommel is dat toch ook he. Het wordt allemaal maar klakkeloos overgenomen, zo ook het cijfer van 89 voor Godfather wat ik net tegen kwam op powerweb, zal dus ook wel zo in de PU staan? Geen idee koop die rotzooi namelijk niet.

Lang geleden dat ik een blaadje heb gekocht trouwens, er ligt nu trouw een oude DC-UK op Ken's schijthuis, the way it should be.

De PU heeft de Godfather een score van 85 gegeven (Ik heb een abbonement gratis gekregen :P)


Jij hoeft dus geen pleepapier meer te kopen Sam

Whahaha, zeker! Maar het leest opzich wel lekker weg op de WC :P.
Gameholic

Post by Gameholic » Wed Apr 19, 2006 17:33

:D

Ieder zijn boekje he
Post Reply