XB1 garantie en pricing

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

XB1 garantie en pricing

Post by ElPancho » Mon Jul 07, 2014 16:05

Zo te zien heeft de XboxOne niet een eigen topic, ik stel mijn vraag hier even, mss dat mensen het weten.

Als ik komend weekend een XboxOne in Duitsland koop hoe zit het dan met de garantie, geldt die ook in Nederland?

Als ik online wil gaan kan dat met een import XboxOne in Nederland op dit moment? Geldt dat voor multiplayer maar ook voor alle andere (administratieve) online registraties?
Team 15 kHz
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: XboxOne stick mods

Post by beau » Mon Jul 07, 2014 17:53

garantie heb je hier als er wat is kan je gewoon naar microsoft.
je kan ook gewoon je acount omzetten van de 360 naar de one dus dat online zit wel goed .
ik wacht persoonlijk tot september dan komt de one uit zonder kinect in nederland dan .
in duitseland is hij al te verkrijgen.
hier nog wat info




Werkt de Day One update in NL?

Zodra je de Xbox One voor het eerst opstart wordt je begroet door een melding dat er een update klaarstaat voor de console. Wat je ook doet, je MOET die update accepteren, anders kan je helemaal niks met je Xbox One. Je komt niet eens in het dashboard! Hier in Nederland zal die update nog niet online zijn zou je denken, maar niks is minder waar. Zonder ook maar iets met m’n Xbox Live account te hoeven doen werd de update gedownload en geïnstalleerd.

Zodra je de Day One update hebt geïnstalleerd gaat het feest pas echt beginnen. De Xbox One vraagt welke taal je spreekt en past daar de landen op aan waar je de keuze uit hebt. Hier komen we bij het eerste kleine probleempje van de import Xbox. Als taal kan je nog geen Nederlands kiezen en dus zal je waarschijnlijk kiezen voor Engels. Daarna krijg je de keuze uit landen als USA, UK en Canada. Je kunt de boel dus niet combineren. Je kunt niet zeggen dat je in Duitsland of Frankrijk woont, maar graag Engels wil lullen. Vreemd, maar zo is het!

Aangezien je waarschijnlijk geen zin hebt om het dashboard van de Xbox One in een vreemde taal te hebben of dat je Duits of Frans tegen je Kinect moet lullen, zal je dus moeten kiezen voor de Engelse taal en een land waar de voertaal Engels is. In eerste instantie heb ik dan ook gekozen om de UK als land te gebruiken, al heb ik dat later omgewisseld naar de USA. Verder in deze FAQ daar wat meer over.


Eigen account gebruiken op de Xbox One?

Ik was bang dat als ik de UK als land zou kiezen, ik niet m’n eigen Xbox Live account kon recoveren. Ik had verwacht dat Xbox Live accounts gebonden zijn aan landen, maar dat blijkt absoluut niet zo te zijn. Je kunt gewoon inloggen op je eigen account, ongeacht de landinstellingen in je Xbox One. Ik heb op bijna elke Xbox Live Marketplace even gekeken en dat kon allemaal met m’n eigen account. Je eigen Xbox Live account gebruiken is dus geen probleem!

Zodra je de Engelse taal kiest, moet je ook Engels gaan praten tegen je Kinect. Persoonlijk heb ik al mijn consoles altijd op de Engelse taal staan, al is het alleen maar dat ik 100% wil vermijden dat de games in het Nederlands opstarten. Als ik ergens een hekel aan heb is het wel Nederlandse vertaling in een game, dus daar had ik geen problemen mee. Zodra je bijvoorbeeld het land instelt op Duitsland of Frankrijk zal je ook Duits en Frans tegen je Kinect moeten lullen. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar voor mij is dat niet echt een optie. Kinect staat dus lekker op het Engels en dat werkt allemaal goed.


Games in het Engels?

Mijn Xbox One komt uit Frankrijk, maar het werd al snel duidelijk dat dit geen kloot uitmaakt. Alle Europese Xbox One consoles zijn exact hetzelfde en dus maakt het uiteindelijk niet uit waar je de console vandaan haalt. Met games wist ik dat niet zeker, aangezien games weleens uitkomen in landen met exclusief de taal van het land waar de game in de winkels ligt. Ik was dus heel even bang dat ik bijvoorbeeld Forza 5 geheel in het Frans moest gaan spelen, maar ook dit blijkt niet zo te zijn. Ik heb in de tussentijd al aardig wat launch games geprobeerd en allemaal draaien ze gewoon in het Engels, zolang je Xbox One maar op het Engels staat ingesteld. Ook hier geldt weer, als je Xbox One wel op het Duits of Frans staat, is de game ook in het Duits of Frans. Alle games zijn dus speelbaar in het Engels!

Forza


De Xbox Live Marketplace werkt gewoon?

Ja, je kunt zonder problemen de Store op om games, films, series, muziek en apps te downloaden. Afhankelijk van welke Store je zit kan je een shitload aan apps downloaden, zoals YouTube, Netflix, NFL en Hulu+, maar je moet er wel rekening mee houden dat niet al deze apps zullen werken. Ze starten allemaal wel op, maar voor een hoop van dit soort services heb je een account nodig. NFL kijken via de app kan je dan shaken, want de app verwacht een USA account met een gekoppelde USA credit card. Dat kan je vergeten met je Nederlandse credit card, tenzij je zover wil gaan dat je een USA adres van Google aftrekt en dat invult bij je account gegevens. Houd er dan wel rekening mee dat je credit card provider daar niet blij mee zal zijn en uit voorzorg je credit card zal blokkeren. Oppassen dus met bepaalde apps en services!


Games kopen via de Store?

De meeste apps zijn voor ons Nederlanders toch niet zo interessant, maar het zou wel leuk zijn als je games kunt kopen via de Store, toch? Dit is mogelijk, maar het is wel iets lastiger dan je gewend bent. Aangezien er nog geen Nederlandse Store is, heb je geen andere keuze dan games via een buitenlandse Marketplace binnen te trekken. Maar hoe ga je dan betalen voor de games?

Ik had mijn Xbox One in eerste instantie op UK staan, dus dan moet ik games kopen van de UK Store. De Nederlandse Store is nog niet online, dus je hebt niet echt een andere keuze. Je zou dan je credit card kunnen koppelen aan de UK Store, maar dan moet ik weer een Engels adres uit m’n duim zuigen met het risico dat m’n credit card geblokkeerd wordt. Ook voor de Duitse of Franse Store is dit het geval, dus dingen kopen met je CC is niet echt een optie. Wat moet je dan?

Lik

Pre-paid Xbox live tegoed kopen natuurlijk! Het probleem met die gift cards is dat die krengen wel regio gebonden zijn. Als je hier in NL een Xbox Live tegoedje koopt van bijvoorbeeld 20 euro, gaat de code echt niet werken op een UK account. Je moet dus Xbox Live codes zien te regelen voor het land waar je Xbox One staat aangemeld. In mijn geval moest ik dus UK tegoed gaan fixen om games te kunnen downloaden.

Gelukkig zijn er een hoop webshops die Xbox Live tegoed aanbiedt via het internet voor alle regio’s. Je kunt dus heel gemakkelijk UK tegoed kopen via het internet en die code voer je dan weer in op je Xbox One. Games en content kopen kan dus zeker, maar het is iets omslachtiger dan normaal.


Switchen van land?

Je kunt zo vaak je wil wisselen van het land waar je zogenaamd zit. Zoals gezegd had ik mijn Xbox One eerst op UK gezet, maar toen ik wilde overgaan van het aankopen van games bedacht ik me dat de pond veel duurder is dan bijvoorbeeld de dollar. Na het checken van alle Stores ben ik dan ook tot de conclusie gekomen dat we worden genaaid hier in Europa. Een voorbeeld: Op de Europese Stores betaal je voor Dead Rising 3 65 euro. Op de UK store betaal je omgerekend 54 euro en dat is dus al een stuk beter, maar die Amerikanen hebben het pas echt goed. Daar betaal je voor Dead Rising 3 omgerekend maar 45 euro! Drie keer raden wat ik toen heb gedaan.

Inderdaad, ik heb de regio van m’n Xbox One op USA gezet! Op het internet heb ik (voor weinig) Xbox Live tegoed gekocht voor USA accounts en dat ingevoerd op de USA Store. Het bedrag wordt meteen toegevoegd aan je account en je bent klaar om te shoppen. Het werkt allemaal als een tiet en de games zijn zo nog een stuk goedkoper ook!

Xbox


Werken USA games op EU accounts?

Je zou kunnen krijgen dat aangeschafte games op de USA Store ook echt alleen maar werken in samenwerking met een USA account, maar dat is gelukkig niet het geval. Ik heb bijvoorbeeld zo’n golf game gekocht op de USA Store en dat gespeeld met m’n account, gekoppeld aan de USA Store. De game werkt zo naar behoren, maar ik was toch even benieuwd of de game nog steeds zou werken als ik bijvoorbeeld weer switch naar de UK of Frankrijk. Het antwoord is heel simpel. Alle games werken en dan maakt het niet uit met welk land je account gebonden is. No worries there!


Switchen naar Nederland?

Veel gamers vragen zich af of je een import Xbox One straks op het Nederlands kan zetten, zodra de Xbox One hier officieel uitkomt. Het antwoord is ja. Je kan nu ook naar hartenlust switchen tussen alle landen, dus als Nederland volgend jaar aan de lijst wordt toegevoegd switch je gewoon naar Nederland toe. Ook al je games zullen gewoon nog werken, dus je hebt geen reden om de regio op bijvoorbeeld de UK of USA te houden. Of nou ja, is dat wel zo?

Persoonlijk wil ik helemaal niet Nederlands lullen tegen Kinect en ik wil al helemaal niet dat m’n dashboard en vooral de games in het Nederlands worden afgespeeld. Daarnaast is het wel weer duidelijk dat we hier in Europa de hoofdprijs betalen voor games, dus ik zit er zelfs aan te denken om mijn account sowieso op de USA te houden, zelfs als Nederland straks beschikbaar wordt. Waarom zou je switchen?
:D
User avatar
Milspex
Active Level:
Active Level:
Posts: 702
Joined: Tue Aug 27, 2013 21:40
Location: Eindhoven

XB1 titels anders geprijsd in het buitenland?

Post by Milspex » Tue Jul 08, 2014 09:57

"Na het checken van alle Stores ben ik dan ook tot de conclusie gekomen dat we worden genaaid hier in Europa. Een voorbeeld: Op de Europese Stores betaal je voor Dead Rising 3 65 euro. Op de UK store betaal je omgerekend 54 euro en dat is dus al een stuk beter, maar die Amerikanen hebben het pas echt goed. Daar betaal je voor Dead Rising 3 omgerekend maar 45 euro! Drie keer raden wat ik toen heb gedaan."

Belachelijk eigenlijk he.
User avatar
Marcosan30
Active Level:
Active Level:
Posts: 1254
Joined: Sat Apr 28, 2012 17:52
Location: Steenwijk (Nederland)

Re: XboxOne stick mods

Post by Marcosan30 » Tue Jul 08, 2014 19:32

Zouden ze de intelligentie van mensen onderschatten? Of zijn ze misschien nationalistisch ingesteld? Ik gooi het vooralsnog op een zwakke marketing afdeling. Voor je het weet staat het internet weer vol met deze, terechte kritiek. Jammer het is een mooi, innovatief apparaat maar op deze manier vergooi je wel veel goodwill :|
Image
User avatar
sombetzki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1565
Joined: Fri Feb 26, 2010 11:21
Location: Siddeburen, The Netherlands
Contact:

Re: XboxOne stick mods

Post by sombetzki » Wed Jul 09, 2014 08:35

Marcosan30 wrote:... Jammer het is een mooi, innovatief apparaat maar op deze manier vergooi je wel veel goodwill :|


Innovatief? Wat is er in vredesnaam innovatief aan de XBone?
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

XboxOne stick mods

Post by waiwainl » Wed Jul 09, 2014 11:44

Je kan nu eindelijk je wat zwaardere boeken rechtop houden (gezien de vorm van de XB1) :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: XboxOne stick mods

Post by Cageman » Wed Jul 09, 2014 12:27

Jongens, wat een negativiteit.. Uiteindelijk gaat het om wat je met de console wilt doen, en welke games je graag speelt, toch? Innovatie genoeg in de XB1 hoor, gekeken naar de OS architectuur, de nieuwe Kinect.. Technische innovatie staat echter niet gelijk aan succes, dat is nu eenmaal zo. De Kinect is daar natuurlijk een goed voorbeeld van. Erg geavanceerde hardware, lage acceptatie.
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: XboxOne stick mods

Post by beau » Wed Jul 09, 2014 12:53

Ben zeker niet negatief en ik ga hem zeker kopen
Alleen zonder kinect
:D
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Re: XboxOne stick mods

Post by ElPancho » Wed Jul 09, 2014 15:17

Dank nog voor je uitleg, Dayo !
Team 15 kHz
User avatar
Marcosan30
Active Level:
Active Level:
Posts: 1254
Joined: Sat Apr 28, 2012 17:52
Location: Steenwijk (Nederland)

Re: XboxOne stick mods

Post by Marcosan30 » Wed Jul 09, 2014 18:55

Cageman wrote:Jongens, wat een negativiteit.. Uiteindelijk gaat het om wat je met de console wilt doen, en welke games je graag speelt, toch? Innovatie genoeg in de XB1 hoor, gekeken naar de OS architectuur, de nieuwe Kinect.. Technische innovatie staat echter niet gelijk aan succes, dat is nu eenmaal zo. De Kinect is daar natuurlijk een goed voorbeeld van. Erg geavanceerde hardware, lage acceptatie.


He arjan, heerlijke Microsoft medewerker van me. Heb jij misschien een verklaring voor het feit waarom games in verschillende landen, verschillende prijzen hebben?

Ik vind het een mooi apparaat, maar ik snap het nog steeds niet :| Hopelijk leid opbouwende kritiek tot verbeteringen, ze zouden de prijzen toch gewoon gelijk kunnen trekken?
Image
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: XboxOne stick mods

Post by Cageman » Wed Jul 09, 2014 19:09

Weet het ook niet, maar zal die vraag intern eens doorzetten.

Misschien iets met verschil in koopkracht van de mensen in een bepaalde regio..? geen idee, ik ben geen econoom :)
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: XboxOne stick mods

Post by beau » Wed Jul 09, 2014 19:12

ElPancho wrote:Dank nog voor je uitleg, Dayo !

Effe geknipt en geplakt maar graag gedaan .

Marcosan30 wrote:
He arjan, heerlijke Microsoft medewerker van me. Heb jij misschien een verklaring voor het feit waarom games in verschillende landen, verschillende prijzen hebben?

Ik vind het een mooi apparaat, maar ik snap het nog steeds niet :| Hopelijk leid opbouwende kritiek tot verbeteringen, ze zouden de prijzen toch gewoon gelijk kunnen trekken?


Het is met veel dingen marco ik gebruik ook vitamines van solgar en ook voor mijn schoonmoeder die asbest kanker heeft,
Koop ik multivitamines uit amerika omdat hier een pot omnium bijvoorbeeld zo,n 185 euro kost voor 180 stuks
In de states betaal ik voor de zelfde pot 54 euro en dat is inclusief verzenden met dhl.
Echt bizar .
:D
User avatar
Marcosan30
Active Level:
Active Level:
Posts: 1254
Joined: Sat Apr 28, 2012 17:52
Location: Steenwijk (Nederland)

Re: XboxOne stick mods

Post by Marcosan30 » Wed Jul 09, 2014 19:20

beau wrote:
ElPancho wrote:Dank nog voor je uitleg, Dayo !

Effe geknipt en geplakt maar graag gedaan .

Marcosan30 wrote:
He arjan, heerlijke Microsoft medewerker van me. Heb jij misschien een verklaring voor het feit waarom games in verschillende landen, verschillende prijzen hebben?

Ik vind het een mooi apparaat, maar ik snap het nog steeds niet :| Hopelijk leid opbouwende kritiek tot verbeteringen, ze zouden de prijzen toch gewoon gelijk kunnen trekken?


Het is met veel dingen marco ik gebruik ook vitamines van solgar en ook voor mijn schoonmoeder die asbest kanker heeft,
Koop ik multivitamines uit amerika omdat hier een pot omnium bijvoorbeeld zo,n 185 euro kost voor 180 stuks
In de states betaal ik voor de zelfde pot 54 euro en dat is inclusief verzenden met dhl.
Echt bizar .


Op zich een uitleg, probleem in dit geval is dat een zware concurrent (sony) die dit wel op een goede manier voor elkaar krijgt.
Games zijn digitaal beschikbaar waardoor lokalisatie in mijn beleving geen issue meer zou moeten zijn.

Met andere woorden de aard van het product is compleet anders dan een sigaar of multivitamines, waardoor dit argument vervalt :mrgreen:
Maar ik zal ophouden te naggen
Image
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: XboxOne stick mods

Post by waiwainl » Wed Jul 09, 2014 21:30

Marcosan30 wrote:Heb jij misschien een verklaring voor het feit waarom games in verschillende landen, verschillende prijzen hebben?


Heeft met verschillende zaken te maken:

    * Localisation - zeker bij text of voice heavy games is dit een kostenpost. Maar denk ook aan zoiets simpels als een deal willen sluiten met een serverpark voor online gaming; in de US is dat relatief makkelijk (die zijn continent georiënteerd), in EU is dat al weer moeilijker - veel landen en dus ook veel partijen die weer niet overal local presence hebben,
    * BTW en import heffingen per continent en ook nog eens per land (deze gelden ook voor digitale content),
    * Hoeveel 'aanwezigheid' heeft een distributeur/uitgever in een bepaalde regio; als je geen ervaring/presence/kennis hebt voor een bepaalde regio moet je daar weer meer in investeren (denk ook aan zaken als support ed.)
    * Geschatte verkopen (forecast) - je wil een bepaalde omzet halen dus ga je spelen met je marges en de verwachtte afzet (hoeveel stuks verkoop je) en in de US verkoop je nu eenmaal meer dan in NL en dan merk je dat ook in de prijs,
    * Gemakzucht - niets is fijner dan geld verdienen door alleen koersverschillen te gebruiken, doe je zelf tenslotte ook 8)
    * Marktwerking - als je concurrent een spel verkoopt voor 10 euro ga jij niet direct voor 9 euro verkopen (dat doe je later) dus ga je het ook voor 9.70 - 10 euro doen. (En iedereen maar denken dat markt werking altijd de prijs maar omlaag trekt :) )

Daarom is het ook goed dat je een US account kunt aanmaken :mrgreen:
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: XboxOne stick mods

Post by Cageman » Thu Jul 10, 2014 21:19

[posts over pricing even gesplit in dit nieuwe topic. We gingen anders wel erg ver van het originele topic af]

Geen idee wat de bron van bovenstaande informatie is, maar de meeste van bovenstaande punten zijn slechts beperkt waar, althans als het gaat om hoe we als Microsoft zaken doen. Zaken als deals met een serverpark is geregeld in het XBOX Live platform, dat in datacenters over de hele wereld staat. Spelen met koersverschillen is niet toegestaan in het financieel beleid, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik heb er even een interne mail aan gewijd, en intussen antwoord gekregen van één van de managers verantwoordelijk voor de distrbutie van digitale titels op XBOX Live.

Zijn antwoord:

We launch at MSRP ([AK]:engelse term voor 'adviesprijs'), but will then closely track the physical price and adjust accordingly. In general, we try to price our digital Xbox games competitively with the local price in-country of their physical counterpart in retail. Practically speaking, as you point out, that means we have game prices that vary by country—for both discs and digital.

The second part of your question refers to how customers can change the region of their console to buy in a cheaper region. That decision was predicated on our desire to make it easy for customers, as they moved throughout the world, to view the local dashboard experience.
User avatar
Marcosan30
Active Level:
Active Level:
Posts: 1254
Joined: Sat Apr 28, 2012 17:52
Location: Steenwijk (Nederland)

Re: XB1 garantie en pricing

Post by Marcosan30 » Thu Jul 10, 2014 21:57

He arjan, super dat je hebt gevraagd :D

Een en ander wordt wel duidelijker en klinkt logisch; dat je je digitale verkoopprijs aanpast op de prijs van het fysieke counterpart.
Ondanks dat het een politiek correct antwoord is (prima manager), is het niet direct antwoord op de meest centrale vraag. Het lijkt erop dat prijsverschillen per land nog steeds prima gevonden worden. Je hebt 'cheaper' en more 'expensive' regions.

Terwijl de 'slimme' gamer gewoon per landstore gaat bekijken waar hij zijn games het goedkoopst kan kopen. Ik blijf deze strategie wel wat bijzonder vinden :D het blijft onduidelijk waarom er zogenaamde 'incountry' prijsverschillen bestaan zowel voor fysieke als digitale games.
Image
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: XB1 garantie en pricing

Post by Cageman » Thu Jul 10, 2014 22:07

Die 'incountry' verschillen ontstaan natuurlijk deels door wat waiwainl al aangaf over marktwerking, concurrentie, etc.

Daarom geeft die manager ook aan dat een titel wel op adviesprijs wordt uitgebracht, maar dat lokale markten die prijzen dus kunnen aanpassen. De digitale titel volgt die prijsontwikkeling dan gewoon.

Je punt over verschillende stores is momenteel ook onderdeel van een roddel over mogelijke region-locking van digitale titels. Op verschillende fora gaan hier verhalen over. Of die verhalen waar zijn of niet kan en mag ik (natuurlijk) niet delen met deze community (of welke community dan ook).
User avatar
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:
Posts: 617
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:10

Re: XB1 garantie en pricing

Post by ZeMMiK » Thu Jul 10, 2014 23:20

Ik heb bij bol.com weer de day one edition besteld en je krijgt er ook 3 games bij.

http://www.bol.com/nl/p/microsoft-xbox-one-500gb-console-1-wireless-day-one-controller-kinect-2-0-fifa-15-dance-central-spotlight-forza-5-limited-day-one-edition-zwart-xbox-one-bundel/9200000014078657/

Eerst nog lekker genieten van de zomer en daarna lekker kloten met BF Hardline, Ryse en Titanfall.

Als ik nu eens in Amerika ben kan ik gewoon lekker games scoren, die regio beperkingen zijn er eindelijk af.
User avatar
Wombat
Active Level:
Active Level:
Posts: 525
Joined: Sun Sep 25, 2005 18:10
Contact:

Re: XboxOne stick mods

Post by Wombat » Wed Jul 16, 2014 10:05

Marcosan30 wrote:[...Op zich een uitleg, probleem in dit geval is dat een zware concurrent (sony) die dit wel op een goede manier voor elkaar krijgt. Games zijn digitaal beschikbaar waardoor lokalisatie in mijn beleving geen issue meer zou moeten zijn.....

For the record, Sony maakt zich ook gewoon 'schuldig' aan region-pricing op haar digitale stores. Als voorbeeld tijdens de eerste jaren van de PS3 haalde ik mijn games uit de HK-store van Sony voor een habbekrats t.o.v. de US en EU stores. Ik zou me dus niet zo druk maken over waarom dit gebeurd, maar gewoon je eigen voordeel hieruit slaan. :)
S-E-G-A 8)
User avatar
Marcosan30
Active Level:
Active Level:
Posts: 1254
Joined: Sat Apr 28, 2012 17:52
Location: Steenwijk (Nederland)

Re: XB1 garantie en pricing

Post by Marcosan30 » Wed Jul 16, 2014 12:15

Ja Robert je zou er je voordeel mee kunnen doen (en dat doe ik ook zeker)
maar het punt is dat het eigenlijk niet nodig zou moeten zijn en dat is mijn punt van opbouwende kritiek (tijd is ook geld; lees zoeken na goedkoopste games, maar misschien vind jij de uitdaging om iets zo goedkoop mogelijk te krijgen wel leuk)
Ben benieuwd of Microsoft ook hiertoe overgaat:
http://www.gamersnet.nl/nieuws/201311/p ... orerelated
Image
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: XboxOne stick mods

Post by waiwainl » Wed Jul 16, 2014 15:38

Cageman wrote:[posts over pricing even gesplit in dit nieuwe topic. We gingen anders wel erg ver van het originele topic af]

Geen idee wat de bron van bovenstaande informatie is, maar de meeste van bovenstaande punten zijn slechts beperkt waar, althans als het gaat om hoe we als Microsoft zaken doen. Zaken als deals met een serverpark is geregeld in het XBOX Live platform, dat in datacenters over de hele wereld staat. Spelen met koersverschillen is niet toegestaan in het financieel beleid, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik heb er even een interne mail aan gewijd, en intussen antwoord gekregen van één van de managers verantwoordelijk voor de distrbutie van digitale titels op XBOX Live.

Zijn antwoord:

We launch at MSRP ([AK]:engelse term voor 'adviesprijs'), but will then closely track the physical price and adjust accordingly. In general, we try to price our digital Xbox games competitively with the local price in-country of their physical counterpart in retail. Practically speaking, as you point out, that means we have game prices that vary by country—for both discs and digital.


De info komt van de verschillende mensen uit de games industrie die ik in de loop der jaren ken/gesproken heb. En dat is wat ik ook lees in het antwoord van de manager " competitively with the local price in-country of their physical counterpart in retail." - dus het hangt allemaal weer samen met de zaken die ik benoemd heb.

Wat betreft servers ed. uiteraard verschilt dit enorm; maar het is nog steeds een factor :D
Post Reply