Did you know gaming - Streetfigther

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Did you know gaming - Streetfigther

Post by Cageman » Wed Mar 26, 2014 22:50

Op een goede manier Tekken spelen is wel veel heel wat anders dan button bashen. Maar geef zonder meer toe dat de gameplay van SF dieper is dan van Tekken. Voor zover ik er verstand van heb :D
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: Did you know gaming - Streetfigther

Post by cthulhu » Wed Mar 26, 2014 22:52

Jinxz wrote:HOOOOCUUUUSS POOOOKUUUUUSSS ik vervloek iedereen die Tekken en Soul Calibur leuker vinden dan Street Fighter!!!
'Button bashen' aka 'ik weet niet wat ik doe dus ik druk maar wat' mag nooit komen vóór een mooi uitgevoerde dragonpunch of spinning piledriver :lol:


Amen!

Ik moet wel eerlijk zeggen dat de enige 3D Fighting Game die ik leuk vind Soul Calibur is...ondanks het button bashen is dat wel een zeer amusant spel, maar er gaat niets boven een goede 2D Fighting Game (daarom zijn er ook zo achterlijk veel om te spelen).
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Did you know gaming - Streetfigther

Post by Da Dude » Wed Mar 26, 2014 23:20

Voor een potje button bashen ga ik voor DOA. :P
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Re: Did you know gaming - Streetfigther

Post by ruderudie » Thu Mar 27, 2014 09:58

Correctie: de Virtua Fighter serie is 3d maar absoluut geen button basher. Zeg niet dat het op kan tegen een 2d fighter, maar wel veel diepgang. En soul calibur is inderdaad cool, shit man wat was ik ook onder de indruk van die game toen ik een dreamcast kocht. Nooit zoiets vets gezien, en die muziek ook, legendarisch
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Did you know gaming - Streetfigther

Post by Cageman » Thu Mar 27, 2014 10:29

ruderudie wrote:En soul calibur is inderdaad cool, shit man wat was ik ook onder de indruk van die game toen ik een dreamcast kocht. Nooit zoiets vets gezien, en die muziek ook, legendarisch

Alleen dat intro al man. Epicness :)
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Did you know gaming - Streetfigther

Post by Da Dude » Thu Mar 27, 2014 10:47

Ja, maar dat had ik ook met Soul Edge op de Psx. Toen ik Soul Calibur op de dreamcast zag, was ik ook verkocht Wat enorm vet die games
DLX

Re: Did you know gaming - Streetfigther

Post by DLX » Thu Mar 27, 2014 10:52

Oke iedereen bek houden :) Hier spreekt de koning!

Soul Calibur, dat is de game! End of story :P
User avatar
Aleste
Active Level:
Active Level:
Posts: 250
Joined: Thu Aug 20, 2009 13:29

Re: Did you know gaming - Streetfigther

Post by Aleste » Thu Mar 27, 2014 16:52

Hahaha

Soul Calibur op de Dreamcast was zeker vet. Vond het persoonlijk ook leuk om alles te unlocken. Er leek geen einde te komen aan de hoeveelheid personages en extra's die je kon vrij spelen (ook bij Tekken 3 trouwens).

Wie herinnert zich Battle Arena Toshinden nog van rond de introductie tijd van de eerste Playstation?
Heb die samen met Ridge Racer vaak kapot gespeeld op de demo stations in de winkels. Is volgens mij een van de eerste 3d vechtspellen die ook vuurbal en sidestep introduceerde en ook de eerste 3d fighter met wapens. Lekkere muziek ook. En die dominatrix chick was ook grappig. :P

Leuk trouwens al die enthousiasme voor fighters! Is het trouwens niet een keer mogelijk om een fighter (en beat 'em up) event te houden afgewisseld met de normale games natuurlijk? :mrgreen:

Super NGC Event II X: Grand Masters Nozomi Challenge :wink:
DLX

Re: Did you know gaming - Streetfigther

Post by DLX » Thu Mar 27, 2014 19:24

Toshinden was in principe een kut game volgens mij, muziek was wel goed inderdaad (dacht ik).

Soul Calibur 1 is nu nog steeds een goed spel. Als ik de Souls op papier moet zetten in een lijstje van de beste naar de slechtste dan als volgt; 2 (HD), 3 (Arcade Edition), 1, 4, 5.

Laatste tijd alleen maar Soul 2 HD op men Vewlix met men maten. Die zijn namelijk ook groot geworden met Soul Calibur :)
User avatar
sombetzki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1565
Joined: Fri Feb 26, 2010 11:21
Location: Siddeburen, The Netherlands
Contact:

Re: Did you know gaming - Streetfigther

Post by sombetzki » Thu Mar 27, 2014 19:55

Goed om te horen dat ik niet de enige ben die warmloopt voor Soul Calibur. En het is echt wel wat meer dan button bashen hoor. Zelfde geldt voor Tekken, als je goed weet hoe de stances e.d. werken van Hwoarang dan is dat pure art.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Did you know gaming - Streetfigther

Post by Cageman » Thu Mar 27, 2014 21:33

Battle Arena Toshinden idd.. die heb ik hier nog origineel liggen voor de PS1. Met Ridge Racer en Tekken één van mijn eerste aankopen destijds.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Did you know gaming - Streetfigther

Post by Da Dude » Thu Mar 27, 2014 23:31

Was ook een leuke game. Soul Edge, Bushido blade, Toshiden. en Dead or Alive. Blijft ook over de top geinig spel
Post Reply