Xbox360 launchday

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Xbox360 launchday

Post by Ken » Tue Sep 27, 2005 17:33

We zijn nog zo'n twee maanden verwijderd van alweer een nieuwe console. Het lijkt wel vorige week dat de Xbox in de post uit de States binnenkwam en er is toch zoveel veranderd in die tijd.

10 december, een week na de Nederlandse release komt de 360 uit in Japan. Weekje later dus, maar wel ruim 100 euro goedkoper.
Ik zal natuurlijk voor de deur van Sofmap 5 gaan liggen 's morgens vroeg met waarschijnlijk de 3 Microsoft fans die Japan kent.
Nou goed, de buitenlanders (gaijin) die hier wonen zullen er toch ook een moeten hebben zullen we maar aannemen.

Wat gaan jullie doen op de dag dat de 360 in de winkel ligt?
xerofox

Post by xerofox » Tue Sep 27, 2005 19:38

Ik heb bij free record shop al 3 games gepre-ordered omdat ze daar nu een aktie van 3 games halen 2 betalen is. Op de dag zefl (of 1 dag eerder) zal ik ws wel uit mijn werk komen en langs de winkel lopen en opeens zien dat ie uit is, dan koop ik em meteen.
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Tue Sep 27, 2005 20:36

Ik baal van MS.. Ik wacht op de volwaardige console..
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Tue Sep 27, 2005 21:09

Hebben meer mensen het gevoel dat het een xbox 1.5 is? Ik hoor veel mensen hierover klagen, maar Sony levert eigenlijk ook hetzelfde af in principe....
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
xerofox

Post by xerofox » Tue Sep 27, 2005 21:16

Van 2D naar 3D was een grote stap
Van matige GFX naar mooie GFX was een mooie stap.
Nu van mooie GFX naar iets mooiere GFX, tsja de stap is klein maar misschien ligt de next gen nu ergens anders zoals bv de omgevingen.
Mensen hebben teveel verwacht van de next generation, misschien word er wel aan die verwachtingen voldaan in de latere games of pas in de latere generaties.
*vinyl*

Post by *vinyl* » Tue Sep 27, 2005 21:24

Nah ja ze kunnen er wel wat beters van maken dan alleen de graphics een flinke krik omhoog geven.

Beter AI en grotere omgevingen zijn maar een klein voorbeeld. Ik ben tot nu toe alleen nog niet echt onder de indruk van de eerste screens. Het is mooi oke maar het speelt volgens mij echt precies hetzelfde als deze generatie.
Dem.

Post by Dem. » Tue Sep 27, 2005 21:42

Ik aanbid Elder Scrolls IV: Oblivion.
Ik heb zelfs een klein altaartje met een kaarsje ervoor. Ik moet dus een xbox 360 halen.

Echter, als deze game faalt zal de hele xbox 360 falen.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Oct 05, 2005 23:18

- Microsoft announced there will be 12 Xbox 360 launch titles in US on November 22, 40 games will be available by the end of the year. Here are the confirmed launch titles:

Project Gotham Racing 3 (Microsoft / Bizarre Creations)
Kameo: Elements of Power (Microsoft / Rare)
Perfect Dark Zero (Microsoft / Rare)
Madden NFL 06 (Electronic Arts)
NBA Live 06 (Electronic Arts)
Tiger WOods PGA Tour 06 (Electronic Arts)
Need for Speed Most Wanted (Electronic Arts)
FIFA 06: Road of FIFA World Cup (Electronic Arts)
Gungrave

Post by Gungrave » Wed Oct 05, 2005 23:44

Mooie lijst al, de bovenste 3 zijn alleen al erg goed!
De XBOX360 haal ik zeker niet op de launchdag, eerst even alles afwachten van de PS3, en daarna haal ik nog een XBOX360 :)
Goed nieuws van Microsoft, alleen het feit dat er maar 12 launchtitels zijn tov de PSP met 24/26 launchtitels valt me een beetje tegen, maar zo erg is dat niet :) Kwaliteit boven kwantiteit zullen we maar zeggen ;)
Bomba

Post by Bomba » Thu Oct 06, 2005 00:29

Eerlijk gezegd kan ik die lijst niet echt indrukwekkend noemen.

5 van de 8 titels zijn EA games die je ook voor de huidige consoles kunt krijgen... Daar koop je geen nieuwe console voor. Ik niet in ieder geval.

PDZ lijkt mij persoonlijk niets. Ik heb genoeg gameplay footage ervan gezien en het heeft mij niet echt kunnen overtuigen. Hetzelfde geldt voor Kameo. PG3 is tot nu toe de enige indruwekkende launch-titel. Maar alleen daarvoor zal ik de X360 natuurlijk niet halen.

De Ps2 en DS zijn de twee apparaten die mijn aandacht tijdens de feestagen zullen krijgen. Nextgen -in dit geval de X360- kan tot volgend jaar wachten.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Thu Oct 06, 2005 00:33

Ridge Racer 6, Dead or Alive 4, Frame City, Kameo, Call of Duty 2, PGR3...voor mij meer dan genoeg redenen om de 360 op launchdag aan te schaffen. Maar goed, ook al hadden ze geen games in de schappen koop ik dat ding, want ik kan nou eenmaal niet wachten met het aanschaffen van een nieuwe console.
De geur van plastic en als een klein kind door de menu's scrollen, het begint alweer behoorlijk te kriebelen.

Trouwens, het Xbox360 pakket wat in Nederland 400 euro kost is hier maar liefst 125 euro goedkoper en games kosten niet meer dan 35 euro.
Steek die maar in je zak.
Bomba

Post by Bomba » Thu Oct 06, 2005 00:39

O_o

Als je het zo leest dan verwacht je dat de X360 een enorme succes zal worden daar in Japan. Dat is best wel goedkoop allemaal. Zeker voor nieuwe hardware.

By the way... Frame City Killer is uitgesteld. Men verwacht hem ergens tussen dec 2005- feb 2006.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Thu Oct 06, 2005 00:44

De Xbox360 zal net zoals de Xbox gewoon weer waardeloze verkoopcijfers hebben hoor. Men gaat weer vrolijk wachten op de PlayStation3. Het feit dat de Xbox360 Final Fantasy heeft zou het iets kunnen veranderen, maar van de Japanse markt hoeft Microsoft het niet te hebben. De eerste reclames verschijnen nu pas in de treinen, dat is alweer lekker te laat dus. Wat ze moeten doen, is het net zoals Nintendo heeft gedaan met Nintendogs, en ook de ipod tot een succes heeft gemaakt, namelijk de 360 neerzetten als een modeobject.
Het gaat niet om kwaliteit, maar om image.
Sjoerd

Post by Sjoerd » Thu Oct 06, 2005 20:03

Als fanboy zou ik zeggen; "zo ver mogelijk van winkels uit de buurt kijken". Maar opzich hoop ik wel op een mooie release. Ik ben namelijk nog maar kort echt (Nintendo) gamer en heb dus nog nooit een release meegemaakt van een grote console. Daarom denk ik dat ik wel even door Rotterdam ga lopen om te kijken of ze iets speciaals met die launch hebben gedaan. Daarnaast ga ik samen met een vriend zijn Xbox360 kopen om hem daarna natuurlijk uitgebreid te testen.

Kortom, veel kijken maar niks kopen. :roll:
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Thu Oct 06, 2005 22:03

Ik heb eigenlijk niks met de 360, de xbox heeft me ook nooit geboeit, er is slechts 1 game die ik erop zou willen spelen...
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Thu Oct 06, 2005 22:24

Ik heb een xbox en titels als Panzer Ortha en PGR zijn voor mij reden genoeg om er 1 te hebben. Maar ook de wat onbekendere titels als Kakuto Chojin en Kabuki Warriors kan ik erg waarderen. Dit weekend komt daar nog eens Phantom Dust bij (usa only). Ik heb al een usa x360 besteld en ik kan echt niet wachten op PGR3 te gaan spelen. Zeker nu al die lame bakken eruit zijn en er alleen maar supercars in zitten.
Post Reply