help! m'n Neo Geo!

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
lowen.f

help! m'n Neo Geo!

Post by lowen.f » Tue Mar 07, 2006 20:16

Hoi mensen, ik heb pasgeleden een neo geo aangeschaft. besteld uit japan, later de rgb kabel besteld en ik heb vandaag m'n adapter ontvangen (Dit is een megadrive I adapter). Maar hij werkt niet! Ik heb gewoon alles normaal aangesloten en beide spellen geprobeerd (SS1 en SS2) en ik krijg bij beide een heel raar beeld op tv. Ik zie allerlei figuurtjes, vaak groen/blauw met zwart en wit gemixt. Daarna veranderd het beeld in een blauw scherm (doet me denken aan windows :roll: ) en that's it. Resetten helpt niet en ik zou niet weten wat er aan de hand zou kunnen zijn of hoe ik nu kan uitvogelen aan welk onderdeel het ligt (RGB kabel is 100% nieuw, misschien de adapter? beide spellen werken niet dus lijkt me erg toevallig als beide kapot zijn.. misschien de neo geo zelf? dan ga ik echt flippen :( )

Iemand suggesties?? :cry:
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Tue Mar 07, 2006 21:13

Maak de connector waar de games in gaan eens goed schoon. Misschien zit er veel stof en troep in.
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Tue Mar 07, 2006 21:14

Wat je altijd eerst moet doen als je 2e hands cartridge games koop is de contacten schoonmaken!

Wat je nu doet is een wattip en wat alcohol, dompel die shit in de alcohol en begin rustig over de contacten vd cartridges te wrijven, dus alle 4 de kanten.

Doe dan de games er nog eens in.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
R-Type

Post by R-Type » Wed Mar 08, 2006 20:52

Ik denk dat het de bekabeling is. Een maat van me had ook iets dergelijks, heel fockt op beeld enzo (titel scherm was goed, daarna dikke strepen en whatnot). Toen heeft ie een echte Neo RGB cable gekregen en was het goed. Lag bij hem in ieder geval niet aan de carts en console.
lowen.f

Post by lowen.f » Fri Mar 10, 2006 15:40

DreamerNL wrote:Wat je altijd eerst moet doen als je 2e hands cartridge games koop is de contacten schoonmaken!

Wat je nu doet is een wattip en wat alcohol, dompel die shit in de alcohol en begin rustig over de contacten vd cartridges te wrijven, dus alle 4 de kanten.

Doe dan de games er nog eens in.

woohoo dat hielp! Ze waren wel goed vies zeg, moest het meerdere keren schoonmaken. Nadat ik hem de eerste keer schoonmaakte, had ik geen beeld maar wel geluid :roll: Daarna nog een stuk of 3 keer en hij werkte eindelijk!

Ik ben weer spelen :lol: thx again!
Post Reply