Ibara en Homura PlayStation2

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Ibara en Homura PlayStation2

Post by Ken » Tue Mar 07, 2006 05:49

Ibara
Even een kleine impressie van Ibara voor de PlayStation2. De game is een paar weken geleden op de PS2 in Japan uitgebracht. Gelukkig brengt CAVE de meeste shooters naar de PS2. Wat zeer belangrijk is voor Ibara is de arrange mode. De originele arcade mode is vrijwel onmogelijk om op een televisie met een joypad te spelen. Het gaat te snel, er vliegt teveel in het rond waardoor het lastig is te bepalen waar zich bullets bevinden en het geeft een minder voldaan gevoel constant dood te gaan zonder daad ook maar iets aan te kunnen doen. Zoals in Espgaluda, Progear en meerdere CAVE shooters kun je in de arrange mode sneller vliegen als je de schietknop niet ingedrukt houdt. Bovendien vliegen de bullets je minder snel om de oren, wat het tot een veel betere game maakt. De soundtrack heb ik ook en die is echt heel erg goed. De muziek is een combinatie van Guilty Gear achtige metal en old school synthesizer (ook zoals in GG btw) geluiden. Genoeg variatie in muziek, gameplay en level design maken Ibara ondanks de zeer frustrerende arcade mode tot een must have voor shmup fans.

Homura
Homura van Taito is al langer te spelen in de arcadehal en nu heeft Taito deze ook al een tijdje op de PlayStation2 uitgebracht. Ik weet niet wat die gasten dachten na het heftige Raiden III, maar Homura lijkt nergens op. Lelijk design, saaie gameplay, goede bulletpratronen, maar helaas zo inspiratieloos dat het er niet veel te doet. Hier had veel meer ingezeten, maar deze 'Guwange meets Psyvariar' wanna-be gaat het niet worden helaas. Taito moet shmups gewoon beperken tot de Raiden series en de rest lekker aan bedrijven als CAVE en Konami overlaten. Over Konami gesproken, hopelijk krijgen we iets te zien van Gradius VI op de E3, zou voor mij de beurs al geslaagd maken.
Last edited by Ken on Sun Jun 14, 2009 22:29, edited 1 time in total.
Whitevillage

Post by Whitevillage » Tue Mar 07, 2006 11:01

Leuke korte impressies. :)

Ik import Ibara later nog wel een keer. Vind ze geweldig hoor die shoot'm ups van Cave, maar ik vermaak me zo nu en dan nog uitstekend met de andere Cave PS2 games.
User avatar
legztec
Active Level:
Active Level:
Posts: 456
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:13

Post by legztec » Tue Mar 07, 2006 13:24

Ibara op PCB staat bij mij op 1 als het gaat om importeren.
Nog ff de financien voor elkaar krijgen :P
2d fighting rules
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Post by R2-2D » Thu Mar 09, 2006 12:17

Heeft Ibara ook een tate mode ?
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Thu Mar 09, 2006 12:44

Ja tuurlijk, zoals elke CAVE shooter op PS2.

Ibara aanschaffen op PCB is naar mijn mening geldverspilling. De PS2 arrange mode is absoluut beter dan de arcade versie dude.
Koop dan Espgaluda, goedkoper en bovendien een betere game op PCB.
User avatar
legztec
Active Level:
Active Level:
Posts: 456
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:13

Post by legztec » Thu Mar 09, 2006 16:07

Ken wrote:Ja tuurlijk, zoals elke CAVE shooter op PS2.

Ibara aanschaffen op PCB is naar mijn mening geldverspilling. De PS2 arrange mode is absoluut beter dan de arcade versie dude.
Koop dan Espgaluda, goedkoper en bovendien een betere game op PCB.


Ibara op de PS2 zal voor mij nooit echt een arcade feeling krijgen ook al zou ik de PS in een kast bouwen.
Ik heb het spel nog nooit gespeeld maar alles aan die game zegt: Buy me!
Maar Espgaluda weet ik van dat die echt goed is .....
Kan ik dan niet beter wachten totdat deel 2 goedkoper wordt?
Maw heb je deel 2 al gespeeld?
2d fighting rules
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Thu Mar 09, 2006 16:23

Ik heb deel 2 gespeeld en ook al is die briljant, het is weer meer van hetzelfde.
Espgaluda op PS2 vind ik geen goede port, Ibara op de arcade valt tegen hoe raar dat ook klinkt. Ik heb Ibara ook op de arcade gespeeld in Japan en ik vond em toen ook onspeelbaar. Er zit niet voor niets een arrange mode in.
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Sun Mar 12, 2006 13:00

Zijn die ps2 ports goed? Ik had gehoord dat mushihime slechte beeldkwaliteit had?

Met name bedoel ik dan:

espgaluda
dodonpachi daioujou
ibara
etc.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Mar 12, 2006 15:03

Prima te doen, leuke arrange modes, must haves, nuff said.
Whitevillage

Post by Whitevillage » Mon Mar 13, 2006 20:20

Zijn die ps2 ports goed? Ik had gehoord dat mushihime slechte beeldkwaliteit had?


Het beeldkwaliteit is wat fletser dan de Arika ports (DDP DOJ, Espgaluda), maar het went zeker wel na een tijdje.
Post Reply