OUYA Game Console eerste ervaringen

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

OUYA Game Console eerste ervaringen

Post by Da Dude » Thu Oct 10, 2013 09:56

Op verzoek van meerdere personen hier, even een review over de Ouya Console.
Dit is een van de meest succesvolle kickstarter projecten.
Ondertussen wordt ie al verkocht via meerdere kanalen, al zijn ze op Marktplaats ook genoeg te vinden. Voor rond de 100 Euro ben je weer een console rijker.

Image

Specificaties:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ouya
Image

Het Menu is simpel als duidelijk

Image

Alle games zijn Free tot try en kosten per game zijn te vergelijken als in de app of playstore.
Ik heb nog niks gekocht, maar wel al wat games geprobeerd.
Zo vond ik Another World echt geweldig om weer is te doen.
Sonic 4 episode 1 en 2 heb ik kunnen proberen. Oude tijden herleven in HD.
Raiden staat er ook op, maar die kan ook via een emu. Verschil tussen de beide? Niet opgevallen in ieder geval.
Er zijn zeker een aantal games met potentie. Maar ook veel knullige 13 in een dozijn meuk waar je echt geen tijd in wil stoppen. Goeie games zoals de shmup Sine Mora, of de Gears of War achtige kloon: Shadowgun, zien er goed uit. En speelt lekker weg.

Image

De emulatoren.

Daar wordt je best vrolijk van. Ik heb GBA, GBC, NES, SNES en MD nu getest en draait allemaal goed.
De N64 is zoals bij vele andere niet optimaal. Veel werkt niet, of geeft glitches.
NeoGeo, PSX en oude computers moet ik nog testen. NeoGeo deed moeilijk over de romset die ik probeerde, daar moet ik nog verder induiken. Kan ik later meer over zeggen.

Je download de emu, en de roms laad ik vanaf een USB stick, Dit gaat allemaal heel snel.
Alle button configuraties zijn gelijk, en de look and feel ook van de menu’s zijn gelijk gehouden.
Image

Media Center gedeelte:

Image

Om een filmpje van HD te kijken, gebruik ik VLC player. Deze werkt wat sneller met USB sticks.
Streamen van mijn PC of NAS moet ik nog testen. Maar alle opties zijn er dus lijkt mij geen probleem.
Met een joypad is het niet handig, al zit er een goeie mousepad op.
Degene uit de Ouya store werkt leuk, maar online streams van xbmc hub wil niet installeren.
Daarvoor heb ik de XBMC vanaf de site zelf “gesideload”. Dit houdt in dat je om de ouya store, apk’s rechtstreeks installeerd. Youtube staat er vol mee als je daar meer info over wil.

Ik heb Fusion op xbmc als extra bron geinstalleerd.
http://www.xbmchub.com/blog/2012/04/24/ ... -for-xbmc/ = voorbeeld

Daarna deze uitgevoerd: http://www.xbmchub.com/blog/2013/10/05/ ... 5-minutes/

De eerste keer duurt alles even, maar daarna kun je op deze manier aardig tussen schermen wisselen. Het is niet lekker vlot. Maar ook niet (op de eerste keer na) tergend traag. Ik heb nu wat series gekeken, en heb wat films geprobeerd. Dit loopt voor 90% nog zonder gehaper, terwijl ik dat met de PU plugin op de normale xbmc wel vaak had. Minpunten zijn wel dat je geen ondertiteling en nog geen 1080P streams hebt. Maar XBMC heeft zoveel opties en instellingen. En ik heb XBMC nooit meer gebruikt, dan een spelletje laden op een XBOX1.



Deze 2 reviews zijn ook het lezen waard:
http://www.gamer.nl/achtergrond/431346/review-ouya
http://www.xbmchub.com/blog/2013/09/17/ ... ning-xbmc/


Voor meer informatie: https://www.ouya.tv/


Ik zal dit topic nog aanvullen met alle ervaringen
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: OUYA Game Console eerste ervaringen

Post by Cageman » Thu Oct 10, 2013 10:26

Dank je wel, Robin!

Ziet er wel goed uit allemaal. Vind wel dat je nog vrij veel moet 'rommelen' om dingen voor elkaar te krijgen als ik het zo lees, of valt dat allemaal wel mee..?
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: OUYA Game Console eerste ervaringen

Post by Da Dude » Thu Oct 10, 2013 10:51

Valt best mee. XBMC moet je wel even siteloaden. Maar dat is gewoon naar de XBMChub site en daar de android versie downloaden en installeren. Daarna even wat instellingen. Maar ik had het in een kwartiertje draaien. en ik deed het omslachtig via een youtube filmpje, en daarna via de site XBMChub omdat het filmpje wat verouderd was.
Stelt echt niks voor. en voor mij was het ook de eerste keer dat ik wat doe met xbmc.

De emu's is gewoon installeren, en laden van usb stick.
ckong

Re: OUYA Game Console eerste ervaringen

Post by ckong » Thu Oct 10, 2013 18:16

Bedankt voor de review. Zoals eerder aangegeven ben ik vooral geinteresserd in de XBMC capaciteiten, maar dat lijkt nog niet helemaal top te zijn met deze OUYA

Wat gamen betreft zal ik iets dergelijks niet gebruiken en daarom heb ik gisteren een Android TV stick aangeschaft om mijn TV om te toveren in een Smart TV. Die sticks kosten tegenwoordig niets meer en hebben prachtige presaties. Hopelijk komt hij morgen binnen, dan kan ik van het weekend lekker rommelen.
User avatar
Sp33dFr34k
Active Level:
Active Level:
Posts: 851
Joined: Mon Oct 10, 2011 19:41

Re: OUYA Game Console eerste ervaringen

Post by Sp33dFr34k » Fri Oct 11, 2013 21:40

Ik heb dat ding bij de release gekocht en ook net zo snel weer van de hand gedaan.

Waarom? Inderdaad, het is best "lastig" om dingen werkend te krijgen. De UI oogt heel erg simpel en log. Er is geen Play store, dat was mijn eerste grote "bummer". XBMC werkt zeker niet fatsoenlijk (nu misschien wel, toen niet) ivm afspelen HD materiaal, hiervoor wilde ik hem in eerste instantie gaan gebruiken. Daarnaast MOET je per se je creditcard koppelen voordat je hem uberhaupt kan gebruiken.

Overigens, Real Racing van EA speelt vloeiend op mijn Galaxy S3, Transformer Pad Prime, maar niet op de OUYA, die betere specs heeft...? :roll:

Het is leuk en kan leuker worden, maar ik denk dat daar behoorlijk wat tijd overheen gaat. Ook de kickstarter LE edition is qua specs net iets minder wat ik links en rechts gelezen heb?

De pro's: De console neemt weinig ruimte in beslag, ziet er leuk uit en heeft een RJ-45 aansluiting (die niet heel geweldig presteert overigens, maar beter dan wi-fi crap), de controller voelt heel stevig aan en het touch-gedeelte is een leuke extra.

@hierboven: ook zo'n stick heb ik gekocht voor dat doel, tevens een no-go. Ze hebben standaard alleen wi-fi. Ik heb zo'n Wii lan adapter erop aangesloten om de snelheid wat te boosten, maar toch nog geen vloeiende 1080p streaming voor elkaar gekregen. Ik heb alles weer verkocht en mooi zo'n cheap-ass WD TV live gekocht, geweldig ding voor dat geld en geen gezeur. Mocht je die stick niets vinden, heb je hier alvast een tip :)
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: OUYA Game Console eerste ervaringen

Post by Da Dude » Sun Oct 13, 2013 13:12

Ckong, Ik zet mijn AC Ryan media center op marktplaats. misschien is dat wat. Werkt ook perfect, maar door mijn smart TV overbodig geworden.

XBMC, werkt nu aardig goed, maar als je films en series wil streamen moet je XBMC gewoon via een apk installeren en dan de Hub ouya plug in. Draait prima. loopt soms vast, 1 avond was die wat buggy, maar ff stroom er af en ging weer als een malle. Beetje zoals mijn horizon box van UPC zeg maar hahahaha.

Ik heb ook gekeken naar die android sticks, maar die zijn het allemaal net niet. Leuk om je tv "smart" te maken, maar steamen e.d. is niet optimaal.

Ik heb thuis nagenoeg alles bedraad, gewoon voor de performance.
ckong

Re: OUYA Game Console eerste ervaringen

Post by ckong » Mon Oct 14, 2013 22:17

Inderdaad, een Android stick en 1080p, wireless, dat gaat niet. Verder wel een leuk ding in verbnad emtalle pas, maar als HD media streamer ongeschikt. dus ik kijk al weer verder rond, ook naar de WD TV live.
Post Reply