PS4 topic

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: PS4 topic

Post by Da Dude » Thu Aug 15, 2013 14:51

Weet je wat ik wel hoop dat ze op de ps4 gaan aanpakken. Dat installatiegeneuzel.
Ik download net tekken revolution vanuit de market. Duurt een half uur voordat de boel binnen is en geinstalleerd. En nee ik heb geen trage internetverbinding, en ook niet via wifi. Gewoon bedraad.
Dan wil je het opstarten, maar er moet dan eerst een update van 700 mb gedownload en geinstalleerd worden.

Dit werkt niet lekker.
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: PS4 topic

Post by Jinxz » Thu Aug 15, 2013 18:31

Ik zit er helaas niet vaak meer achter maar wat ik begrijp is dat inderdaad het netwerk van Sony lang niet zo goed is als dat van Microsoft.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: PS4 topic

Post by Da Dude » Thu Aug 15, 2013 18:44

het is wel gratis. en dat vind ik voor online gaming gewoon een must. Je koopt de game en de console al, dan nog dokken om online te gamen is gewoon kwalitatief uiterst teleurstellend. Maarja steeds eerst een game installeren, en dan nog wachten op de patch is wel heel ouderwets. Steam pakt dat beter aan, die doet dat tegelijkertijd of op de achtergrond.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: PS4 topic

Post by Cageman » Thu Aug 15, 2013 19:49

Jinxz wrote:Ik zit er helaas niet vaak meer achter maar wat ik begrijp is dat inderdaad het netwerk van Sony lang niet zo goed is als dat van Microsoft.

XBOX Live wordt momenteel ondersteund door zo'n 17.000 servers. Voor de XBOX One + XBOX Live zullen dat in totaal 300.000 servers zijn. Er zijn net een aantal zeer grote datacenters (o.a. in Iowa) weggezet om dat te kunnen hosten.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: PS4 topic

Post by Psykick » Thu Aug 15, 2013 19:51

Ik ben geen fanboy van wie dan ook, maar ik vind dit geneuzel over de aankomende consoles wel echt het gelul van een stel wijven. Iedereen hier op dit forum op een een enkeling na gaat beide consoles kopen. Waarom? Ja, omdat jullie allemaal gamegeil zijn en het er hoe dan ook toch van gaat komen, niets mis mee. De één wat eerder dan de ander, afhankelijk van de games en van het budget op dat moment. Kwestie van prios en geld.

Dat iedereen nu ineens Microsoft aan het afvallen is begrijp ik ook niet helemaal. De console waar uiteindelijk de meeste arcadeshit op is uitgekomen en de console die het meeste in kasten is gebouwd qua padhacks e.d.

Dan nu Sony, die eigenlijk met de PS3 bijna alles fout heeft gedaan, op enkel specs een soort "voorsprong" te geven vind ik echt waanzin. Hoe lang heeft dat netwerk van Sony er niet uit gelegen? Hoeveel patches en updates heeft dit ding niet gehad? Waar was de support voor shmups? De list goes on, maar toch heb ik hem voor zijn specifieke doeleinden en dat zal straks ook wel gebeuren, vroeg of laat. Ik heb ook nog geen WiiU, maar die komt ook nog wel, zodra de tijd rijp is daarvoor.

Heerlijk zo'n onsamenhangende rant :mrgreen: Wacht nou maar gewoon totdat de consoles er zijn en trek dan pas echt je conclusies, ga niet als standaard PU volk dingen zitten ophemelen of afkraken zolang er nog niet één een pad in zijn handen heeft gehad. Time will tell, now go play your cabs! :mrgreen:

ps. @DadUde ik vind het absoluut een must dan een netwerk stabiel is en dat er beter voor betaald moet worden i.p.v. gratis met lag en instabiel. Mag wel wat goedkoper wellicht ;)
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: PS4 topic

Post by Cageman » Thu Aug 15, 2013 19:55

Ja, ben het er helemaal mee eens (vooral het gezeik richting Microsoft natuurlijk ;-)). De release date van een console heeft 0,0 te maken met wat het uiteindelijk gaat brengen. En ja, dat worden andere belevingen; het zijn tenslotte concurrerende combinaties van devices+services. Want dat is wat het is: een device + services. Het device is secundair aan wat de beleving gaat zijn. geloof me.

Snap out of it, mensen: de bare console is maar een klein percentage van de totale propositie.
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: PS4 topic

Post by Jinxz » Thu Aug 15, 2013 20:23

Cageman wrote:Ja, ben het er helemaal mee eens (vooral het gezeik richting Microsoft natuurlijk ;-)). De release date van een console heeft 0,0 te maken met wat het uiteindelijk gaat brengen. En ja, dat worden andere belevingen; het zijn tenslotte concurrerende combinaties van devices+services. Want dat is wat het is: een device + services. Het device is secundair aan wat de beleving gaat zijn. geloof me.

Snap out of it, mensen: de bare console is maar een klein percentage van de totale propositie.


Helemaal mee eens, maar zolang de consoles er nog niet zijn is het Sony's en Microsofts taak om de emotie eromheen te sturen richting een aankoop. Daarin wordt er zo ernstig gestruikeld dat het niet anders dan kan leiden tot dergelijke 'PU-niveau' discussies.
Dat Sony in het verleden ook niet smetteloos is geweest doet in de beleving van een consument vrijwel niets. Pijn is niet te onthouden.
In de aanloop naar de release laat, wat mij betrefd, microsoft teveel steken vallen. Sony hoeft alleen maar de mond te houden.
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Re: PS4 topic

Post by ElPancho » Thu Aug 15, 2013 21:16

Zijn de discussies op PU zo in kwaliteit gestegen dan, ben er ooit 1 keer geweest op die site.

Ben het niet met je eens Has, de mensen hier lezen veel nieuws leggen connecties tussen dat nieuws en hoe zij zelf de toekomst vh console gamen zien. Tuurlijk zit er dan een mening in. Kan je niet afdoen met fanboyism. Koude analyses zijn het eerder.

En dat van MS is puur leedvermaak de massa is niet gegaan voor hun wurg voostel, al kan dat omslaan als het weer. Dat is wat je zelf zegt: time will tell.
Team 15 kHz
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: PS4 topic

Post by Cageman » Thu Aug 15, 2013 21:28

Jinxz wrote:..maar zolang de consoles er nog niet zijn is het Sony's en Microsofts taak om de emotie eromheen te sturen richting een aankoop. Daarin wordt er zo ernstig gestruikeld dat het niet anders dan kan leiden tot dergelijke 'PU-niveau' discussies.
Dat Sony in het verleden ook niet smetteloos is geweest doet in de beleving van een consument vrijwel niets. Pijn is niet te onthouden.
In de aanloop naar de release laat, wat mij betrefd, microsoft teveel steken vallen. Sony hoeft alleen maar de mond te houden.

En daar kan ik het zeker ook mee eens zijn. Hoewel MS wel luistert en het aandurft om de strategie (last minute) aan te passen geeft dat ook onrust, onzekerheid, en een deuk in vertrouwen vanuit de markt. Dat is redelijk duidelijk ;-) In ieder geval voor NL.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: PS4 topic

Post by Psykick » Thu Aug 15, 2013 21:48

@Onno, ik bedoelde het niet als fanboyisme, maar eigenlijk te vroeg conclusies trekken en te weinig credit naar MS toe en iets teveel door gebitch daarover. Jij weet net zo goed als ik dat je pas echt kan oordelen en bevinden zodra je het in huis hebt en er mee aan de slag gaat.
Koude analyses vooraf blijven dan ook fictieve analyses en daar ben ik niet zo van. Dan kan je overal wel hypothetisch over discussiëren. Ik vind dat MS echt ballen heeft laten zien en karakter heeft getoond door echt te luisteren, al was dat mss part of the plan.

Ze hebben zich iig niet gedragen als extreem koppige Jappen die gerust zeggen "Our way or the highway" Wanneer hebben Sony of Nintendo nou geluisterd of excuses gemaakt? Sony neemt alleen maar aan dat iets "zus"of "zo" gaat werken om vervolgens te zien dat het in de praktijk dus niet zo is. Ik wil ze niet afvallen, maar wil ook zeker niet meegaan in de PS4 hype, dat station zijn we toch wel gepasseerd denk ik.

Laten we gewoon afwachten en natuurlijk over discussiëren, maar onderkenning van je zwakte, fouten en het hebben van aanpassingsvermogen vind ik juist dingen die te prijzen zijn. Dat geeft mij juist enorm vertrouwen!
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: PS4 topic

Post by Da Dude » Thu Aug 15, 2013 21:50

Ik ben het wel eens dat het primair om de games gaat. Daarom koop je een console, en dat ze tzt allemaal in je huis staan is ook zo goed als zeker.
En gezien bijna alle games op alle consoles uitkomen let je weer op specs en service en console exclusifs.

Iedereen heeft een mening, voorkeur, al is het alleen voor de pad die lekkerder in je hand ligt dan die andere.
Maar daarom mag een mens wel hopen op weinig patch gelul en gratis online experience.
En een beetje bitchen op slechte persberichten en tegendraadse communicatie vind ik wel grappig. we moeten niet alles serieus nemen.


p.s. Jinx, Ik heb nooit wat online gedaan met de xbox360, dus dahweeknie.

off topic; Toen de PU de Dreamcast begon te bitchen en riep dat ie dood was, en nu weer de hemel in prijzen als de vette retro console, was ik ff klaar met ze.
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: PS4 topic

Post by beau » Thu Aug 15, 2013 21:53

Wel gezellig al die wijven bij elkaar
:D
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: PS4 topic

Post by Cageman » Thu Aug 15, 2013 22:00

Da Dude wrote:p.s. Jinx, Ik heb nooit wat online gedaan met de xbox360, dus dahweeknie.

Ga je mond spoelen.
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: PS4 topic

Post by beau » Thu Aug 15, 2013 22:06

Ik deed er ook geen moer mee met die online shit van de xbox 360
:D
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: PS4 topic

Post by Psykick » Thu Aug 15, 2013 22:09

Dan hebben jullie er ook nooit voor hoeven te betalen ;)
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: PS4 topic

Post by beau » Thu Aug 15, 2013 22:13

Dat betalen vind ik geen ramp
:D
User avatar
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:
Posts: 617
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:10

Re: PS4 topic

Post by ZeMMiK » Thu Aug 15, 2013 22:20

Cageman wrote:
Jinxz wrote:Ik zit er helaas niet vaak meer achter maar wat ik begrijp is dat inderdaad het netwerk van Sony lang niet zo goed is als dat van Microsoft.

XBOX Live wordt momenteel ondersteund door zo'n 17.000 servers. Voor de XBOX One + XBOX Live zullen dat in totaal 300.000 servers zijn. Er zijn net een aantal zeer grote datacenters (o.a. in Iowa) weggezet om dat te kunnen hosten.


Daarom wil ik ook voor Xbox gaan, weet jij waar ze in Europa gebouwd worden?? Overdag zullen de servers zich voornamelijk gaan bezighouden met Office365 en avonds worden het gameservers toch?? 300.000 man niet normaal.
Worden mijn live centjes toch goed besteed...nu nog op zonne en windenergie ...
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: PS4 topic

Post by Cageman » Thu Aug 15, 2013 22:34

Voornaamste investering (recente) is Iowa. Cloud services als O365 en XBOX Live zijn wereldwijd verspreid over de DC's, alleen lijkt de ondersteuning voor XBOX One nu voornamelijk in Iowa te gaan zitten.

Traditioneel zou het voor West Europa in Dublin terecht moeten komen. Andere écht grote datacenters zijn er niet in de buurt.

Verdere details weet ik ook niet.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Re: PS4 topic

Post by Ken » Thu Aug 15, 2013 22:36

De enige reden van de populariteit van de PS4 is omdat Microsoft alles fout heeft gedaan tot nu toe wat ze maar konden. Alle negatieve publiciteit hebben ze echt aan zichzelf te danken met kers op de taart het uitstellen in Nederland met een hele slechte smoes.
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: PS4 topic

Post by beau » Fri Aug 16, 2013 06:35

Ken wrote:De enige reden van de populariteit van de PS4 is omdat Microsoft alles fout heeft gedaan tot nu toe wat ze maar konden. Alle negatieve publiciteit hebben ze echt aan zichzelf te danken met kers op de taart het uitstellen in Nederland met een hele slechte smoes.



chapeau
:D
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: PS4 topic

Post by beau » Thu Aug 22, 2013 17:34

Volgens Marc Diana, senior product marketing manager bij AMD, maakt alleen de PlayStation 4 van Sony gebruik van AMD's hUMA-technologie. Het gebruik van unified memory access kan een significant prestatievoordeel opleveren ten opzichte van de Xbox One.

Diana zou dit in een interview met het Duitse tijdschrift c't hebben gezegd, meldt heise online. AMD's hUMA maakt het mogelijk dat de cpu en de gpu in de apu tegelijk van hetzelfde geheugen gebruikmaken. Hierdoor kunnen de processoren veel efficiënter samenwerken. AMD kondigde de technologie eind april aan.

In een traditioneel systeem zijn het geheugen van de cpu en het geheugen van de gpu gescheiden. Het kopiëren van data kost veel tijd. Daarom maken apu's, waaronder die van de Xbox 360, tegenwoordig gebruik van unified memory. Het geheugen van cpu en gpu is daarbij fysiek niet meer gescheiden en daarom hoeft de data niet over de relatief trage i/o-bus. Dergelijke systemen maken echter nog wel gebruik van gescheiden partities voor cpu en gpu. Daardoor moet alsnog data worden gekopieerd van de ene partitie naar de andere, ook kunnen verwijzingen binnen het geheugen niet zomaar worden overgezet.


Bij hUMA-systemen hebben cpu en gpu via dezelfde address space toegang tot hetzelfde geheugen en hoeft er dus geen data meer gekopieerd te worden. Doordat beide processoren met hetzelfde geheugen werken, kunnen gpu en cpu efficiënter samenwerken. Programmeurs kunnen software makkelijk optimaliseren door bepaalde berekeningen alleen door de cpu of alleen door de gpu te laten uitvoeren. Ook is hUMA cache coherent; als één processor iets aanpast in het geheugen ziet de andere processor dat onmiddellijk. Als een systeem niet cache coherent is, moeten de andere processoren steeds op de hoogte gebracht worden bij een aanpassing in het geheugen als er oude data in de cache is opgeslagen.

Daarnaast zouden gameontwikkelaars er door het gebruik van hUMA voor kunnen kiezen om gebruik te maken van grote textures in plaats van een heleboel kleine textures. Doordat cpu en gpu hetzelfde geheugen gebruiken, kan de gpu namelijk ook via de cpu gebruikmaken van het, veel grotere, virtuele geheugen.

Hoe groot het prestatievoordeel is dat hUMA met zich meebrengt, is moeilijk te zeggen. Van verschillende kanten komen er geluiden van gameontwikkelaars dat de PlayStation 4 inderdaad sneller is dan de Xbox One. Dit verschil enkel toeschrijven aan hUMA gaat echter te ver. Het verschil in grafische prestaties zal niet in de laatste plaats te maken hebben met de krachtigere gpu van de PlayStation 4, die daarnaast beschikt over sneller werkgeheugen.

In een interview met de Britse krant The Guardian reageerde Phil Spencer, hoofd van Microsoft Game Studios, op de vergelijkingen tussen de specificaties van de PlayStation 4 en de Xbox One. Hij gaf aan dat het volgens Microsoft in de consolestrijd niet alleen draait om de hardware, maar voornamelijk om de ervaring en het spelaanbod.

AMD heeft de technologie mogelijk weten te maken door cpu en gpu op dezelfde die te bakken. De hUMA-technologie zal ook terug te vinden zijn in de Kaveri-chip van AMD, de opvolger van de Richland-apu. Kaveri is gepland voor het eerste kwartaal van 2014 en zal gebruikmaken van Steamroller-cores en Graphics Core Next-gpu's.
:D
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: PS4 topic

Post by Cageman » Thu Aug 22, 2013 19:51

in de consolestrijd niet alleen draait om de hardware, maar voornamelijk om de ervaring en het spelaanbod.

+1
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: PS4 topic

Post by Jinxz » Thu Aug 22, 2013 20:23

Cageman wrote:
in de consolestrijd niet alleen draait om de hardware, maar voornamelijk om de ervaring en het spelaanbod.

+1


100%
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: PS4 topic

Post by Da Dude » Fri Aug 23, 2013 07:57

in de consolestrijd niet alleen draait om de hardware, maar voornamelijk om de ervaring en het spelaanbod.


En dat geldt eigenlijk alleen voor de console exclusifs.
De rest van de games zijn hoeren, die komen op alle consoles :mrgreen:
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Re: PS4 topic

Post by Ken » Fri Aug 23, 2013 08:45

Op korte termijn zijn er op de Xbox One betere exclusives, zoals Dead Rising 3, Forza 5 en in 2014 Halo en Titanfall. Daarnaast vetrouw ik op meer stabiliteit op Xbox Live met games als Battlefield 4, Fifa 14 en COD: Ghosts. Op lange termijn denk ik dat Xbox Live en de infrastructuur van de console zelf (menu's, apps, arcade e.d.) en controller mij beter zal liggen dan de PS4 en de Dual Shock 4 (nog niet geprobeerd, maar dat denk ik gewoon).

Kinect hoeft niet aangesloten te zijn, 2e hands games spelen gewoon af en je hoeft niet 1 x per 24 uur online te zijn. Het is bijna knap wat een clusterfuck Microsoft van de aanloop naar release heeft gemaakt, maar als je dat opzij zet heeft Microsoft met de Xbox One gewoon meer value. Voor 100 euro meer krijg je in ieder geval Fifa 14 erbij (die ik toch al ging kopen) en voor 4 tientjes extra wil ik die Kinect 2.0 wel zien (bijv. voor Crimson Dragon) en wie weet ooit iets mee doen als ze er wat leuks voor verzinnen.
Post Reply