Nou ja..... in ieder geval zitten er niet meer die waardeloze infrarood controllers bij

Op de retron 3 werken SNES spellen prima en via S-video.
megadrive/genesis spellen blijft altijd tricky met de muziekchip die nooit 100% goed geemuleerd wordt (dankje Sega voor de slechte documentatie van de soundchip

)
Nes spellen werken ook prima, alleen via Composiet.
kijk het blijft altijd net wat anders dan de orginele hardware, maar zoals de SNES gaat is al erg goed. Build quality tja... als je zoiets voor onder de 100 dollar wilt maken dan gaat dat altijd ten ten koste van iets.
Heb nog mijn twijfel bij die nieuwe controller, raar design/d-pad...
Maar uiteindelijk gebruik ik toch alleen de originele controllers voor de systemen

Ander laatste nieuws zou zijn dat de retron 5 op een aangepaste androidversie zou draaien, ben benieuwd zolang dat ding maar niet gaat buggen/laggen/vastlopen etc.
Dat is namelijk zo prettig aan de originele hardware

(dank je xbox360 :@)
En HDMI is leuk, maar daar zijn die spellen in eerste instantie niet voor gemaakt.
Daarom snap ik ook niet dat ze S-video eruit hebben gegooid, want nu heb je op een CRT-tvtje alleen nog maar de mogelijkheid om hem via Composiet aan te sluiten. Mooiste zou zijn RGB-scart, maar dat zullen ze in amerika vast niet doen...

Dus waarom die S-video poort weg...