Aankondiging nieuwe XBOX - Vanavond (21 mei) om 19:00

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
User avatar
Beatmaster-P
Active Level:
Active Level:
Posts: 889
Joined: Sun Jan 11, 2009 11:06
Location: Den Haag

Re: Aankondiging nieuwe XBOX - Vanavond (21 mei) om 19:00

Post by Beatmaster-P » Fri Jun 14, 2013 23:04

Ze kunnen m beter de "Client ONE" noemen dan denk ik..
OIIIIIIIO
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Aankondiging nieuwe XBOX - Vanavond (21 mei) om 19:00

Post by Da Dude » Fri Jun 14, 2013 23:21

Ik denk dat ik eerst maar voor de ps4 ga.
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Re: Aankondiging nieuwe XBOX - Vanavond (21 mei) om 19:00

Post by ElPancho » Tue Jun 18, 2013 08:36

Image
Team 15 kHz
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Aankondiging nieuwe XBOX - Vanavond (21 mei) om 19:00

Post by Cageman » Thu Jun 20, 2013 00:03

User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: Aankondiging nieuwe XBOX - Vanavond (21 mei) om 19:00

Post by beau » Thu Jun 20, 2013 04:51



dat gaat de goede kant op
:D
DLX

Re: Aankondiging nieuwe XBOX - Vanavond (21 mei) om 19:00

Post by DLX » Thu Jun 20, 2013 08:57

Nu nog de kinect eraf....
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Aankondiging nieuwe XBOX - Vanavond (21 mei) om 19:00

Post by Psykick » Thu Jun 20, 2013 09:22

Briljant nieuws en ook heel humble vind ik, heel sterk van ze en voor mij gelijk weer de eerste keus straks! Niet dat ik ooit tijd heb om te hehe
User avatar
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:
Posts: 617
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:10

Re: Aankondiging nieuwe XBOX - Vanavond (21 mei) om 19:00

Post by ZeMMiK » Thu Jun 20, 2013 11:46

the power of the consumer....
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Aankondiging nieuwe XBOX - Vanavond (21 mei) om 19:00

Post by Da Dude » Thu Jun 20, 2013 12:39

Ze luisteren tenminste wel. of zijn bang dat de Ps4 ze anders inhaalt.

Ik blijf bij de Ps4. de 360 heb ik alleen maar om de cave games.
ckong

Re: Aankondiging nieuwe XBOX - Vanavond (21 mei) om 19:00

Post by ckong » Thu Jun 20, 2013 12:48

Goede zaak natuurlijk, maar het is intriest om te zien hoe slecht zo´n reus van een bedrijf haar (potentiele) klanten kent. Blijkbaar hebben ze geen marketing en customer research afdeling.

Aan de andere kant is het wel goed van ze dat ze nu niet te stoer doen.
User avatar
Mart
Active Level:
Active Level:
Posts: 498
Joined: Mon Mar 23, 2009 09:21

Re: Aankondiging nieuwe XBOX - Vanavond (21 mei) om 19:00

Post by Mart » Thu Jun 20, 2013 13:06

DLX wrote:Nu nog de kinect eraf....


Precies !
Als ze nu ook nog een versie op de markt brengen zonder Kinect voor 399, zijn ze weer helemaal bij.
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Aankondiging nieuwe XBOX - Vanavond (21 mei) om 19:00

Post by Jinxz » Thu Jun 20, 2013 17:36

Noem me sceptisch maar ik trap er niet in. Dit is precies wat ik bedoel met wat ik eerder schreef, 'kick 'm down and pick 'm up' en iedereen is dankbaar voor de pick me up. Wat er namelijk niet vermeld staat maar vrijwel zeker zo zal zijn is dat Microsoft nu niet de verplichting oplegt voor uitgevers om de restrictie toe te passen maar ze er 'vrij' in laat. Wat uiteindelijk nogsteeds kan betekenen dat IEDER spel niet 2ehands te verhandelen is.
Dit is gewoon een correctie op een slecht verhaal en uiteindelijk de verkapte versie die ze in 1e instantie naar buiten hadden willen brengen zoals Sony dat deed.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Aankondiging nieuwe XBOX - Vanavond (21 mei) om 19:00

Post by Cageman » Thu Jun 20, 2013 22:15

Mijn persoonlijke 0.02c: vergis je niet in het verhaal. Er zitten meer kanten aan ieder verhaal. De eerder voorgestelde aanpassingen met DRM hebben ook voordelen ten aanzien van distributie en pricing van digitale titels. Dat voordeel vervalt nu waarschijnlijk (alles dus even duur, digital of disc). Dingen als games van disc naar HD laden en de disc terug stoppen in het doosje gaat ook niet meer werken als DRM uit wordt gezet.

Elk voordeel heb z'n nadeel. Ik vermoed dat een aantal zaken rond DRM langzaam terug zullen komen in het platform na de introductie. Het lijkt immers vooral een software-aanpassing te zijn, anders kan zo 'late in the game' niet zijn teruggestapt naar beperktere functionaliteit (lees: meer 'vrijheid' voor de gamers) :-)
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: Aankondiging nieuwe XBOX - Vanavond (21 mei) om 19:00

Post by beau » Sun Jun 30, 2013 17:19

De esram-geheugenprestaties van de Xbox One zouden bij de uiteindelijke productie-exemplaren hoger liggen dan waar Microsoft rekening mee hield. Optimalisaties van het 32MB embedded esram-geheugen in de Xbox One-processor zouden voor de snelheidswinst zorgen.

Microsoft had aanvankelijk een snelheid van circa 102GB/s voor het embedded esram verwacht, maar uit metingen met de chips in productie-exemplaren zouden aanzienlijk hogere doorvoersnelheden mogelijk blijken, zo meldt Eurogamer. Snelheden tot 192GB/s zijn theoretisch mogelijk, aldus anonieme developers, circa 88 procent sneller dan eerder werd gedacht.

De snelheidswinst in de soc van de Xbox One zou mogelijk zijn doordat is gebleken dat de chip gelijktijdig uit het esram kan lezen en schrijven door lege cpu-cycles beter te benutten. Dit is met name nuttig voor de geïntegreerde grafische kern. In de praktijk zou dankzijn doorgevoerde optimalisaties de geheugensnelheid schommelen rond de 133GB/s wanneer gebruik wordt gemaakt van zogeheten alpha transparency blending-operaties.

Met de mogelijke snelheidswinst die Microsoft zou kunnen boeken, lijkt de Xbox One terrein terug te winnen op de PlayStation 4. De console van Sony maakt voor het reguliere werkgeheugen gebruik van 8GB gddr5-geheugen, dat draait op 5500MHz, en zou goed zijn voor een snelheid van 176GB/s. De Xbox One moet het doen met 8GB ddr3-werkgeheugen op 2133MHz. Uit eerdere metingen zou zijn gebleken dat de Xbox One langzamer zou zijn dan de PS4.
:D
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: Aankondiging nieuwe XBOX - Vanavond (21 mei) om 19:00

Post by beau » Thu Jul 11, 2013 18:19

hoe vinden jullie deze....




Xbox-fans hebben een petitie in het leven geroepen om de functies en eigenschappen waarmee Microsoft de Xbox One in eerste instantie aankondigde weer terug te krijgen. Microsoft kreeg na de aankondiging veel kritiek en schrapte een aantal van de gewraakte eigenschappen. Niet iedereen is daar blij mee, zo blijkt nu.

Het is moeilijk om verschillende soorten mensen tevreden te stellen met hetzelfde product, dat weet Microsoft ook. Nadat het bedrijf de wijzigingen bekendmaakte leek de onenigheid gesust te zijn, maar nu zijn er weer gamers die aangeven dat ze juist wél wat zagen in de originele eigenschappen van de nieuwe Xbox.

De originele regels van de Xbox One hielden bijvoorbeeld in dat games slechts eenmalig tussen vrienden konden worden uitgewisseld, games uitlenen was er niet bij. De Xbox One moest bovendien eens per etmaal met het internet verbonden zijn om te blijven werken. Deze beperkingen zijn inmiddels geschrapt. Dat levert echter ook nieuwe beperkingen op voor de spelcomputer, zo komt een systeem waarbij games door tien mensen gedeeld kunnen worden ook te vervallen.

Gamers roepen Microsoft nu op om de originele functies terug te brengen, omdat gamers niet wisten wat de consequenties voor het schrappen van de mogelijkheden zouden zijn. De oproep gebeurt middels een petitie. Op het moment van schrijven is de petitie zo'n 8.600 maal ondertekend, het doel is 10.000 handtekeningen.
:D
DLX

Re: Aankondiging nieuwe XBOX - Vanavond (21 mei) om 19:00

Post by DLX » Thu Jul 11, 2013 19:17

Ik snap het hele probleem niet.... waarom niet gewoon;

1. Discs kopen en erin moeten zitten en meenemen en gewoon verkopen enzo.
2. Online kopen, geen disc, wel uitlenen aan je maten via live, niet of moeilijk 2e hands verkopen.

Of denk ik nu te simpel :P
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: Aankondiging nieuwe XBOX - Vanavond (21 mei) om 19:00

Post by beau » Thu Jul 11, 2013 19:35

DLX wrote:Ik snap het hele probleem niet.... waarom niet gewoon;

1. Discs kopen en erin moeten zitten en meenemen en gewoon verkopen enzo.
2. Online kopen, geen disc, wel uitlenen aan je maten via live, niet of moeilijk 2e hands verkopen.

Of denk ik nu te simpel :P


Nee hoor eddy ik ben het met je eens .
Ik moest wel lachen toen ik het las handtekeningen inzamelen .
:D
DLX

Re: Aankondiging nieuwe XBOX - Vanavond (21 mei) om 19:00

Post by DLX » Thu Jul 11, 2013 21:14

Ja dwazen :)

Ik ga maar eens een petitie starten tegen de kinect. Ik wil gewoon niet zon ding voor men tv, ik vind die sensorbar van de Wii al afschuwlijk :P
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: Aankondiging nieuwe XBOX - Vanavond (21 mei) om 19:00

Post by beau » Thu Jul 11, 2013 22:12

ja die kinect mogen ze houden.
:D
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Aankondiging nieuwe XBOX - Vanavond (21 mei) om 19:00

Post by Cageman » Fri Jul 12, 2013 20:41

Jongens, de nieuwe Kinect is gewoon science-fiction in real life. Supervette technologie.
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Aankondiging nieuwe XBOX - Vanavond (21 mei) om 19:00

Post by Jinxz » Fri Jul 12, 2013 22:00

Cageman wrote:Jongens, de nieuwe Kinect is gewoon science-fiction in real life. Supervette technologie.

Tot je in je blote hengel door de woonkamer loopt en ongewild dezelfde dag viraal gaat op youtube :mrgreen:
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: Aankondiging nieuwe XBOX - Vanavond (21 mei) om 19:00

Post by beau » Fri Jul 12, 2013 22:33

Jinxz wrote:
Cageman wrote:Jongens, de nieuwe Kinect is gewoon science-fiction in real life. Supervette technologie.

Tot je in je blote hengel door de woonkamer loopt en ongewild dezelfde dag viraal gaat op youtube :mrgreen:


:mrgreen: :mrgreen:
:D
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Aankondiging nieuwe XBOX - Vanavond (21 mei) om 19:00

Post by Psykick » Sat Jul 13, 2013 09:43

Haha
User avatar
Marcosan30
Active Level:
Active Level:
Posts: 1254
Joined: Sat Apr 28, 2012 17:52
Location: Steenwijk (Nederland)

Re: Aankondiging nieuwe XBOX - Vanavond (21 mei) om 19:00

Post by Marcosan30 » Mon Jul 15, 2013 19:57

Jinxz wrote:
Cageman wrote:Jongens, de nieuwe Kinect is gewoon science-fiction in real life. Supervette technologie.

Tot je in je blote hengel door de woonkamer loopt en ongewild dezelfde dag viraal gaat op youtube :mrgreen:


Oh die is echt om te gieren :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Image
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: Aankondiging nieuwe XBOX - Vanavond (21 mei) om 19:00

Post by beau » Mon Jul 22, 2013 17:38

nog een nieuwtje.




Microsoft is klaarblijkelijk nog druk aan het innoveren met de Xbox One, voordat deze op de markt wordt gebracht. Op de Comic-Con in San Diego bleek dat de softwaregigant nog het één en ander aan de spelcomputer wil toevoegen. Eén van deze zaken is de mogelijkheid om gezichten in te scannen en te gebruiken voor karakters in games.

Met behulp van de meegeleverde Kinect-camera zal de spelcomputer het gezicht van mensen in kunnen scannen. Ook kan de camera inschatten wat de BMI van een gebruiker is en het lichaam van een game-karakter daarop aanpassen. Het digitale gezicht kan bovendien verschillende emoties tonen aan de hand van de uitdrukking op zijn 'analoge' evenbeeld, wat bijvoorbeeld in multiplayergames een leuke extra kan zijn.

Welke games deze mogelijkheid zullen bieden is niet bekend gemaakt, de functie is echter vrij te gebruiken voor alle ontwikkelaars die daarin geïnteresseerd zijn. De kans dat we deze functie dus ook werkelijk terug zullen zien is daarmee aanzienlijk.

Ook kan de Xbox One het beeld van een game opnemen om dat online te delen. Als je gaat spelen, zal de spelcomputer altijd de laatste vijf minuten automatisch opnemen, zodat je een vette actie direct paraat hebt en dat het niet op toeval hoeft aan te komen.

De spelcomputer heeft ook de mogelijkheid om controllerprofielen op te slaan. Als de controller dan overgedragen wordt op een andere speler, zal dat via Kinect worden waargenomen en wordt de besturing daarop aangepast.
:D
Post Reply