Discussies over huidige generatie en old school videogames.
-
Gungrave
Yo mensen, I'm back
Net een weekje lekker zitten snowboarden in Duitsland met een metertje sneeuw, heerlijk! Ik kom lekker thuis, maar ik heb dus totáál geen zin meer om te gamen. Dit gevoel heb ik al een dikke maand of 1,2. Het is niet de zin, die heb ik wel.. Het is meer dat geen enkele game mij meer aan de buis gekluisterd laat en ik heb bij geen enkele game hier meer zin om echt keihard door te gamen tot het einde. De demo's van Black, Shadow of the Colossus en ICO waren zeker vermakelijk maar ik zette ze na 10min al uit, geen goesting meer om door te spelen.
Final Fantasy X ben ik een tijdje hooked an geweest, 35 uur gameplay en zit nu bij de Al Bhed Home gedeeltes en heb hier echt geen zin meer in. Final Fantasy VII nog maar 1 uur gespeeld en ook hiermee(dude, its FF VII!) geen zin meer. Devil May Cry kon me 2 uurtjes boeien maar nu heb ik nog steeds niet echt die drang om verder te spelen.. Erg zonde van deze games als je het mij vraagt.
Hebben jullie hier soms ook last van? Ik wil hier erg graag uitkomen aangezien ik steeds meer games ed. koop en steeds minder speel, erg zonde van het geld.
Please help me

-
Baki
- Active Level:

Ik heb van hetzelfde last gehad. De reden bij mij is gewoon dat ik teveel spellen tegelijk speelde en dus nergens echt de tijd voor nam. Als ik de games nu 1 voor 1 speel ga ik door tot het einde of de game moet ineens heel langdradig worden en shit. Dan kap ik ermee (voor goed) en begin ik weer aan een nieuwe. Ik had vooral het gevoel als ik dan een RPG speelde en er lag nog een vette RPG te wachten dat dan de drang om die 2de RPG op te zetten groter was dan die eerste uit te spelen. Maar die drang bleef steeds. Dus toen ben ik ze 1 voor 1 gaan spelen en lette ik ook beter erop wanneer ik wat kocht.
Het is erg vet om veel consoles te hebben maar dan kom ze soms niet overal aan toe en je wilt toch alle nieuwe shit zien/spelen.
-
lowen.f
yep hier ook, afgelopen paar jaar speelde ik alleen online games maar ik vond het steeds minder boeiend.. de scenes gingen ook dood en ik kapte ermee. Nu na een half jaartje het console gaming weer opgepakt.. m'n neo geo is binnen, hoewel ik nog geen adapter enzo heb maar de gamecrazyness zal wel weer starten

-
Gameholic
Inderdaad een gevoel die vele gamers kennen. Ik heb er de afgelopen tijd ook wel een beetje last van gehad, maar de eerste stap die ik gezet had, wat Baki al aanhaalde, is gewoon niet teveel verschillende games spelen. Althans, niet teveel games waarin veel tijd inzit, zoals RPGs etc.
Ik ben momenteel Fahrenheit aan het spelen (meesterlijke game) en pas als die game uitgespeeld is, stap ik over op Shadow of the Colossus. Dit voorkomt dat je veel games maar voor de helft speelt.
Tevens ben ik door datzelfde gevoel ook meer arcade games gaan spelen het afgelopen jaar. Het is heerlijk om gewoon even een game te spelen waar het puur om highscore of skills draait, ipv een diepgaande game met een verhaallijnen etc. Daarom vind ik de shmups zo lekker spelen de laatste tijd. Gewoon ongecompliceerd en zonder al te veel nadenken over het verhaal die game spelen... Heerlijk!
Maar uit ervaring weet ik dat die periodes erg schommelen. Let maar op, dadelijk krijg je weer een ingeving en ben je niet meer weg te slaan van je PS2, Xbox of whatever
-
R-Type
Gewoon minder tegelijk kopen en spelen.
Ik heb dat wel eens maar dan verzet ik me en pop ik een game erin en speel die tot het eind en raak de rest die ik heb liggen even niet aan. Zo ben ik afgelopen maand verder gegaan met Curse of Darkness, die ik al vanaf november heb liggen. Resultaat; helemaal uitgespeeld en veel plezier gehad. Nu zit ik al weer een stevig eindje in Grandia 3. Waar haal ik toch die tijd vandaan met 45 urige werk weken?
Wat je dus moet doen is óf verder gaan met FF7 en FFX laten voor wat het is, óf vice versa. Maar ik zou gewoon FF7 verder spelen, het spel is vooral in de eerste 10 uren ontzettend goed, het begin is toch vrij pakkend imo.
-
Gungrave
Heb me zojuist inderdaad maar eens verzet en verder gegaan na 30min gespeeld te hebben met Kingdom Hearts. Heb er nu 2 uur op zitten en ben in Traverse Town, het gaat dus alweer wat beter. Een echte drive heb ik nog niet maar hopelijk komt die als ik vannacht ga spelen
FFVII weet ik nog niet zeker, het bleef me niet bepaald boeiend in dat eerste uurtje en de Materia vind ik niet echt leuk. Toch zal ik hem na KH proberen te spelen en als ik er niet aan vast blijf verkoop ik hem denk ik.
Anywayz, thx

-
Baki
- Active Level:

Ik vond de materia in FF7 juist heel erg vet. Lekker uren matten om ze allemaal max te krijgen. Maar dat zal niet iedereen tof vinden

-
Gungrave
Tjah ik weet niet waarom maar ik heb een enorme hekel gekregen aan doelloos levelen.. Het maakt de game misschien wat moeilijker omdat je natuurlijk dan niet alles meteen snel doorspeelt, maar na 35-40 uur FFX waaronder flink wat gelevel is het er echt wel af
Traverse Town uitgespeeld met Kingdom Hearts en het gaat lekker =)
Hebben mensen trouwens nog enige tips voor een hobby naast gamen? Iets waar je daadwerkelijk iets doet en dus bijvoorbeeld niet lezen. Modelbouw(WWI, WWII etc etc) heb ik vroeger gedaan en het lijkt me erg leuk weer, maar er zit ook flink wat geld in als je het echt wilt doorzetten.. Misschien andere tips?

-
Sam
Ga sporten. Welke sport moet je natuurlijk zelf uitvinden.
-
Gungrave
Sam wrote:Ga sporten. Welke sport moet je natuurlijk zelf uitvinden.
Dat ga ik al doen, Muy Thai of normaal Kickboksen =)
Maar ik wil meer iets wat je thuis kan doen oid, aan je bureau dingen bouwen of whatever dan ook

-
ManoRevolver
Heb je zelf totaal geen fantasie?
Ga ministecken of sudoko puzzels oplossen ofzo.
-
Ken
- Active Level:

-
Je moet gamen gewoon even laten liggen, iedereen heeft dat gehad.
Het domste wat je nu kan doen is zomaar dingen gaan verkopen.
Wat je wel zou kunnen doen is kijken welke games uit je collectie je nou eigenlijk wel zo cool vindt. Ik heb de afgelopen maanden ook een stel games verkocht waarvan ik zeker wist dat ik ze nooit meer zou aanraken. Dat ruimt op, je zet je stuff weer eens wat anders, je koopt er een geinig kastje voor en je bent er op een andere manier mee bezig zonder het helemaal af te stoten. Zomaar een andere hobby zoeken is nutteloos, gewoon blijven gamen. Het is ook niet zo vreemd, er komt werkelijk geen ene flikker uit deze maanden van het jaar, dus ik ben blij dat er nog zoiets als arcade gaming wat nooit ophoudt.
-
Baki
- Active Level:

Tja een hobby naast het gamen. Dat zou bij mij het collecten van games moeten zijn
Zeker rare titels voor de PCE moet ze soms maanden naar zoeken. Als je die dan eindelijk vind voor een mooi prijsje dan geeft dat ook veel plezier voor mij.
-
Sam
Djezus heb jij nog tijd over na school, werken, huiswerk maken, sporten en gamen? Ik zou me eerst nog meer even drie keer bedenken of je wel tijd hebt voor een andere hobby.
Ik zal je even een van mijn normale dagen laten zien:
8:30-15:00 naar school
15:30 Thuis, half uurtje computeren
16:00-18:00 HW maken, leren etc
18:00 Eten ongv half uurtje tot een uur
19:00 Als ik klaar ben met leren etc, even computeren of gamen.
20:30 film kijken als hij op TV is
22:00 naar bed
En ik zit nog maar in VWO 2, als jij in VWO 4 zit heb je wss nog minder tijd. Jij bent geloof ik 16 dus dan kan je ook al uitgaan, nou ik zie niet echt veel tijd over voor nieuwe hobby's.
-
Gungrave
8:30-13:00 naar school
13:30 Thuis, computeren en gamen, hw maken tussendoor
18:00 Eten
18:45-21:00 Werken
21:10 Thuis, computeren, gamen
24:00 Slapen
Werken 's avonds wordt hopelijk binnenkort een dagje op zaterdag dus heb ik vanaf 13:30 ongeveer tijd om te gamen, hw te maken en te niksen..Als ik geen zin heb om te gamen zit ik vaak uuuuuren lang te niksen op fora, het verkloot een beetje mijn tijd dus een 2e leuke hobby leek me wel te doen
Anywayz, gamen gaat alweer wat beter ^^ Nog steeds die echte drive niet gevonden maar ik zet wel even door

-
ManoRevolver
Zitten jullie dan de hele dag binnen ofzo?
Hou oud zijn jullie? 14 tot 16 zoiets? Voetballen ze tegenwoordig niet meer buiten?
-
Mildoe
- Active Level:

-
ManoRevolver wrote:Zitten jullie dan de hele dag binnen ofzo?
Hou oud zijn jullie? 14 tot 16 zoiets? Voetballen ze tegenwoordig niet meer buiten?
ze voetballen wel binnen..pes5

"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
-
ManoRevolver
lol
-
Gungrave
ManoRevolver wrote:Zitten jullie dan de hele dag binnen ofzo?
Daar is de zomer ed. voor

Dagenlang voetballen, flessen cola en veel lol

Nu is daar imo geen weer voor.. Dan doe ik het idd wel binnen met PES oid

-
Gameholic
Er zijn zoveel dingen die je kunt gaan doen ipv gamen... maar wat Ken al aanhaalt, ga niks onverhoopt verkopen.
Ga anders eens een keer karten of paintballen

Gewoon even wat anders.
Gebruik je fantasie zou ik zeggen

-
Rano
- Active Level:

Had ik dus ook last van. Tot ik weer een Nintendo DS met Animal Crossing Wild World kocht. Dat spel is zo verschrikkelijk doelloos en verslavend tegelijk

-
Ken
- Active Level:

-
Gungrave zit echt een dip, beste knul zit nooit meer hier op het forum...

-
Gungrave
Ken wrote:Gungrave zit echt een dip, beste knul zit nooit meer hier op het forum...

Kom over een tijdje weer dagelijks langs

Gaat hier en daar niet echt goed hier dus moet eerst alles hier goed krijgen. Daarnaast weer tentamentijd
Gelukkig niks verkocht van mn games en speel ik zo hier en daar nog weleens een spelletje. Vooral Pro Evolution Soccer blijft leuk, maar ik wacht nog steeds op die ene meeslepende RPG

-
Mildoe
- Active Level:

-
Nou, de game dip heb ik al overwonnen...sinds Juli eigenlijk niet meer gegamed. Af en toe een game gekocht. RE4 helemaal kapot gespeeld, maar verder niet echt veel gedaan. Wel games gekocht, maar helemaal niet aangeraakt. Sinds ik hier in HK ben en wat games heb gekocht en een DS Lite met wat games, ben ik weer aan het gamen geslagen. Hopelijk blijft dat ook zo als ik terug in nl ben over een maand.
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
-
trebbor
ugh man ik heb ook zwaar game dip....
heb zoveel games te doen weet niet waar ik moet beginnen... en speel al heletijd geen games meer en ben al paar maand ook gestopt met kopen denk zelfs een stuk van me collectie te verkopen (had ook tijd terug me neo geo aes spul te koop gezet was bijna paar keer verkocht maar niet dus... kon ook moeilijk afscheid van nemen

maar vind het niet erg. ach jah mooi spul joh alleen geen tijd meer) naja verkopen heb er ook niet echt veel moeite voor gedaan om het te verkopen door tijd nood!
zoals ik al zei heb zoveel games weet niet wat ik moet spelen

over de 100 rpg's ofzo nu dus begrijp je me al wel denk ik