Rezon

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
User avatar
Trailblazer
Active Level:
Active Level:
Posts: 775
Joined: Thu Jan 08, 2009 21:15
Location: Breda - NL

Rezon

Post by Trailblazer » Thu Dec 20, 2012 23:40

Guys, heb een prachtig mooie Rezon PCB aangeschaft tijdens de meet zaterdag (Has, tx again it's a beauty) en ik wilde toch even wat kwijt over deze badass mf game.

Ik hou van shmups, heel veel zelfs maar helaas heb ik alleen een horizontal candy screen oh moment dus Cave games, Ikaruga en Radiant Silvergun speel ik op de xbox. Border Down, Chaos Field, Giga Wing etc. op de candy. Vroeger was R-Type een verslaving en ook Pulstar en Blazing Star heb ik kapot gespeeld. Want..... daar kwam ik verder mee.

Maar Rezon..... arghhh....is zoooooo...sado-maso-bone-breaking-evil-hardcore moeilijk!! Ik zie het als een uitdaging ook omdat ik nog niet geoefend genoeg ben maar aiaiaiai ik moet echt een boksbal op zolder gaan hangen.

Ik zou Rezon willen omschrijven als een naked horizontal shmup. Simpele en onverfijnde gameplay met een doordachte pod fire ability en constant herhalende geluidseffecten. Maakt het erg puur en dat is tevens de kracht van deze obscure game; geen fratsen. Ik vind het echt een fijne game en ze blijft zeker bij me. Daarnaast ga ik proberen om em te 1ccen. Jullie horen in 2018 of dat is gelukt.
All your base are belong to us and I will kill your dicks! Thank you Mario, would you kindly? Well the cake is a lie and btw, our princess is in another castle!
User avatar
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:
Posts: 617
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:10

Re: Rezon

Post by ZeMMiK » Fri Dec 21, 2012 00:43

combi van Nemesis-Rtype...ik kende het niet effe op utube opgezocht.
Je bent natuurlijk niet meer het jochie van 14 wat zich er helemaal in vastbijt...
en alle tijd van de wereld had omdat ook te doen. Succes met je aanwinst en
dedication.

User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: Rezon

Post by beau » Fri Dec 21, 2012 06:36

de game is erg cool met freaky tunes vond hem niet makkelijk maar top graphx.
Image
Image
top shooter van taito/allumer :D
:D
ckong

Re: Rezon

Post by ckong » Fri Dec 21, 2012 07:29

Ha, een nieuw subgenre is geboren: naked horizontal SHMUP! :D :wink:

Zonder gekheid, ik heb hem ook en het is een erg leuke game. Ik wist wel dat je er geen spijt van zou hebben.

Have fun, en genoeg speeltijd denk ik, de komende vrije feestdagen. :D
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Re: Rezon

Post by ruderudie » Fri Dec 21, 2012 08:47

Haha, probeer zelf al jaren Pulstar uit te spelen maar: ver-geet-het-maar! Eerste 2 levels kan ik dromen, daarna wordt het al snel onmogelijk. Net als bij Viewpoint, kolere wat is die game gruwelijk moeilijk zeg...zal bij Rezon niet anders zijn, zodra je ook enemies van achter krijgt vind ik het zowieso al killing worden bij een shump.

It's all about memorizing en dat kost heel veel tijd...succes, wel echt een mooie game hoor!
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Rezon

Post by Cageman » Fri Dec 21, 2012 10:05

Trailblazer wrote:Maar Rezon..... arghhh....is zoooooo...sado-maso-bone-breaking-evil-hardcore moeilijk!!

Hahaha! :mrgreen:
DLX

Re: Rezon

Post by DLX » Fri Dec 21, 2012 10:52

Joo, ik kom hem zeker een keer bij je spelen!

Salamander 2 is er een eitje bij hoor ik al :)
User avatar
Beatmaster-P
Active Level:
Active Level:
Posts: 889
Joined: Sun Jan 11, 2009 11:06
Location: Den Haag

Re: Rezon

Post by Beatmaster-P » Sat Dec 22, 2012 01:09

Rezon is idd freakin moeilijk!

Probeer anders Viewpoint even met 1 credit uit te spelen..
OIIIIIIIO
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: Rezon

Post by beau » Sat Dec 22, 2012 01:16

Nou met een beetje mazzel kwam ik tot level 3 met viewpoint ook zo,n nekkenbreker dat spel
:D
User avatar
Trailblazer
Active Level:
Active Level:
Posts: 775
Joined: Thu Jan 08, 2009 21:15
Location: Breda - NL

Re: Rezon

Post by Trailblazer » Sun Dec 23, 2012 07:14

Gisteren even naar de dipswitches gekeken. Zitten twee units op en ik was in eerste instantie blij om te zien dat de difficulty op very hard stond. Dip switches ingesteld en opeens kantelde het beeld. Bleek dat dipswitch 2 links zat en dipswitch 1 rechts daarnaast, lekker logisch dus, maar het ergste; hij bleek dus al op easy te staan.....

Rock on then... Inmiddels wel bijna de eerste level door :mrgreen:
All your base are belong to us and I will kill your dicks! Thank you Mario, would you kindly? Well the cake is a lie and btw, our princess is in another castle!
DLX

Re: Rezon

Post by DLX » Sun Dec 23, 2012 10:43

Trailblazer wrote:Gisteren even naar de dipswitches gekeken. Zitten twee units op en ik was in eerste instantie blij om te zien dat de difficulty op very hard stond. Dip switches ingesteld en opeens kantelde het beeld. Bleek dat dipswitch 2 links zat en dipswitch 1 rechts daarnaast, lekker logisch dus, maar het ergste; hij bleek dus al op easy te staan.....


Die komt hard aan haha... ff doorbijten dus :)
Post Reply