Winning Eleven - PES Topic

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Kyrill

Winning Eleven - PES Topic

Post by Kyrill » Sun Sep 25, 2005 23:16

Ik vroeg me af of er misschien iemand was die Fifa boven deze reeks kiest?
Ik speel Pro Evolution Soccer 4 nu heel erg veel op het moment.
En ik ga gelijk op 20 oktober deeltje 5 halen. Omdat ik het zo cool vind.
Maar eerlijk gezegd vond ik Winning Eleven 6 ook heel cool , eigenlijk cooler dan PES 3 waar velen het niet mee eens zijn.

Dat spel was zo vet, verdedigen en 2 seconden later heb je alweer gescoort in de tegenaanval.

Nou schijnt het zelfs zo dat met PES 5 je de echte Champions League kan spelen. Das dus iets waar ik me dus heel erg op verheug.

Want ik ben zo verslaafd aan deeltje 4 sinds me broertje en ik onze Gamecube + 15 game's voor een ps2 + een joystick en misschien nog + San Andreas hebben geruild. Ja klinkt raar maar we maakte nooit meer gebruik van de NGC sinds de xbox.
Maar uiteraard hebben we WInning Eleven 6 gehouden een spel wat we minimaal 6 maanden lang hebben gespeeld.
Me broertje scoorde altijd vanuit vrijentrappen maar voorzover ik me herinner had ik er ook nog een keer meegescoort. Met Roberto Carlos vanaf 30 meter erin gepoeierd :)
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Sep 25, 2005 23:19

In tegenstelling tot Winning Eleven 9 zal PES5 wel alle namen up to date hebben. Nou betekend dat niet dat 100% van alle spelers uit Oezbekistan ook bij de juiste clubs zitten, maar wel de enigszins bekende spelers.

Dit is belangrijk omdat teams soms rond spelers worden gebouwd.
Zo speelt Owen nu bij Newcastle en is het belangrijk het team daar bij aan te passen.

Deze informatie heb ik overigens van de Japanse producer van Konami die werkt aan PES. GWAR en ik spraken hem toen we zaten te wachten om met Kojima te gaan praten en natuurlijk vroegen we hem toen maar gelijk de hemd van het lijf over de beste footygame allertijden.
Kyrill

Post by Kyrill » Sun Sep 25, 2005 23:23

Ik ben ook lid van het pesfan forum.
Daar heb ik al vernomen, dat je ook in de sneeuw kan spelen. Uiteraard met een oranje bal dan ook. En dat sommige clubs nu ook gelicenseerd zijn, zoals Celtic. Maar helaas, nog veel competitie's niet. Zo is er nog steeds Rekordmeister dacht ik , ipv Bayern Munchen. Verder zijn uit Engeland alleen Arsenal en Chelsea met hun echte naam.

Maar goed zolang de spelersnamen maar kloppen vind ik het best.

Alleen ik vraag me nog steeds af , hoe ik opzettelijk een omhaal maak met pes 4.

Verder wil ik nog even zeggen dat ik deze komende vakantie weer ga meedoen aan een PES 4 toernooi. Waarschijnlijk weer met 16 man en €10 inzet de man. Vorige keer tegen dezelfde mensen kwam ik niet verder dan de laatste en eerste 16 hahaha. Ik won nog wel 1 wedstrijd 1 gelijk speelde ik ook tevens verloor ik mijn laatste wedstrijd. Ik was Liverpool en verloor met 0-4 tegen Real Madrid. Mijn tegenstander vond het leuk om te counteren nogal logisch als ik alles op de aanval speel. Maar het leuke is dat mijn broertje van nu 16 de finale haalde. Waarin hij kansloos met 5-1 verloor , maar de winnaar was zo vriendelijk om mijn broertje 30€ van de 160 te geven.
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Post by RoOd » Mon Sep 26, 2005 15:18

Iedere dinsdag is het DGA (dinsdag game avond) met wat vrienden van me. in Mei en Juni hadden we een PES4 kampioenschap, ongelofelijk vet.
Ik houd niet van voetbal maar deze game is echt gaaf. Ik zag ook een aankondiging van de week voor deel 5 en wist meteen dta ik hem moest hebben. Het spel is gewoon 10 keer beter dan fifa, al is het alleen maar omdat j enormaal een bal aan kan nemen en binnenhouden :)
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
Gungrave

Post by Gungrave » Mon Sep 26, 2005 16:31

Vroeger rond '96 tot '00 FIFA gespeeld, toen een tijdje geen footies en sinds PES4 alleen nog maar PES.
Echt een geweldige game, en een zeer goede besturing. Overigens erger ik mij nooit aan de namen, maar het is leuk als het klopt ^^

Ik wilde zelf ook maar eens een keer een toernooitje organiseren met wat maten van me, lekker met een groepje, paar euro(5-10) inzet en dan lekker spelen =D

Wat is jullie favoriete team overigens in PES? Ik speel tegenwoordig de Master league met PSV, maar andere dingen veel met Real Madrid ^^ In het mooie witte shirtje :D
Kyrill

Post by Kyrill » Mon Sep 26, 2005 19:18

Mijnes is Aston Villa momenteel daarvoor was het Liverpool. Maar nu helemaal Villa sinds ik vandaag Thuram en Nesta heb gekocht en ik had al Kallon en Joaquin gekocht.


Maar mijn mogelijke teams die ik kies voor een toernooi vind ik nog erg moeilijk namelijk: Ac milan , Chelsea, Tottenham , Liverpool , Aston Villa, Villareal.
Gungrave

Post by Gungrave » Fri Sep 30, 2005 22:09

Heeft iemand hier een goede manier van opnieuw je skills omhoog brengen? Ik weet niet wat er met me aan de hand is, maar ik ben echt slecht geworden! Eerst kon ik niveau 4 met gemak bijhouden en heel vaak winnen, nu lukt niveau 3 me niet eens meer om te scoren!

Ook merk ik nu dat ik veel dingen niet ken, zoals vierkantje en erna snel X, zodat je nep schiet zodat je em erin kan tikken.. Of dat hele R2 gebeuren(wat ik nog steeds niet snap)..

Dus graag een goede methode om lekker te oefenen en skills te krijgen! En ook het R2 schieten goed uitgelegd graag, want op IGF snapte ik er niks van =S
Wanneer moet je R2 indrukken? Met vierkantje of rondje te gebruiken? etc etc ;)

Thx alvast! :)
GZA

Post by GZA » Fri Sep 30, 2005 23:32

De enige manier is oefenen en nog eens oefenen. Als je op google zoekt, dan vind je alle trucs wel. Aan de zijkanten moet je vooral dribbelen en R2 gebruiken om te kappen. Als je toch gaat sprinten moet je als je op de hoogte van je tegenstander (de back) loopt, r2 gebruiken om de bal langs hem te spelen. Met snelle spelers kan dit heel effectief zijn. Daarna drie keer rondje voor een lage voorzet en grote kans op een goal.

Inter is een goede ploeg om dit mee te doen. Dribbelen + Recoba is dodelijk. Heb je de rest van de spelers niet meer nodig.

Maar zoals ik al zei, veel oefenen, en dan vooral tegen mensen.
Gungrave

Post by Gungrave » Sat Oct 01, 2005 09:58

GZA wrote:De enige manier is oefenen en nog eens oefenen. Als je op google zoekt, dan vind je alle trucs wel. Aan de zijkanten moet je vooral dribbelen en R2 gebruiken om te kappen. Als je toch gaat sprinten moet je als je op de hoogte van je tegenstander (de back) loopt, r2 gebruiken om de bal langs hem te spelen. Met snelle spelers kan dit heel effectief zijn. Daarna drie keer rondje voor een lage voorzet en grote kans op een goal.

Inter is een goede ploeg om dit mee te doen. Dribbelen + Recoba is dodelijk. Heb je de rest van de spelers niet meer nodig.

Maar zoals ik al zei, veel oefenen, en dan vooral tegen mensen.


Thx! Maare hoe ben je achter dat OOO voor lage voorzet gekomen? Ik kom namelijk nooit achter dat soort kleinigheden die toch erg belangrijk zijn...
Maar thx, ik denk dat ik ga beginnen met Juventus, Real Madrid of Inter Milan in de Master League :)
Akiramenai

Post by Akiramenai » Sat Oct 01, 2005 11:06

Gungrave wrote:Thx! Maare hoe ben je achter dat OOO voor lage voorzet gekomen? Ik kom namelijk nooit achter dat soort kleinigheden die toch erg belangrijk zijn...
Maar thx, ik denk dat ik ga beginnen met Juventus, Real Madrid of Inter Milan in de Master League :)

Dat wordt uitgelegd in de tutorials die je kunt spelen. Altijd wel handig. Ik heb hier trouwens de PS2 versie van PES5 op DVD liggen, alleen geen modded PS2 in de buurt. :(

Ik ben zelf bezig inde Master League met PSG, ik vind het eigenlijk een kutteam geworden met spelers zoals Adriano, Makaay, Ewerthon, Robben, Rooney, Riise en nog een paar onbekende gastjes. Misschien dat ik vandaag met een ander team opnieuw begin.
R-Type

Post by R-Type » Sat Oct 01, 2005 16:58

Ik speel zelf enkel en alleen WE7 en zit volgens mij in seizoen 13 met Juventus. Ben ook al tig seizoenen ongeslagen en speel op difficulty 4.. op naar 5 sterren dus.

Wat ik zo mooi vind aan WE is dat je moet werken voor je doelpunten, ik speelde laatst FIFA 2006 bij iemand thuis en eigenlijk was het alleen maar rennen en schieten, mijn verdediging liep soms kanten op waarvan ik dacht "wtf?". In WE is dit niet mogelijk, want je moet tactisch goed staan, alert reageren en met messcherpe voorzetten komen wil je domineren. Nu heeft het spel ook wel zijn foutjes, maar verder is het absoluut de beste voetbal serie ooit gemaakt.

FIFA zuigt
WE/PES is da king
GZA

Post by GZA » Sun Oct 02, 2005 12:57

Ik vind zelf het allermooiste van PES dat je altijd tegen elkaar kan blijven spelen en de wedstrijden nooit hetzelfde zullen zijn. Zeker als je allebei al redelijk lang speelt en het dus aardig onder de knie hebt.

Bij ons in de buurt is PES ook nog het enige denkbare voetbalspel. Niemand raakt FIFA meer aan. Dus op elke verjaardag of wat dan ook wordt het wel gespeeld en dat maakt het ook zo leuk.

Samen in een team moet je zeker ook eens proberen. Zo kan je loopacties beter maken en nog beter voetbal spelen. De computer is zeker op die manier kansloos. Zelfs op zes sterren kan is de computer goed te verslaan.
Akiramenai

Post by Akiramenai » Sun Oct 02, 2005 14:07

GZA wrote:De computer is zeker op die manier kansloos. Zelfs op zes sterren kan is de computer goed te verslaan.

Is dat niet altijd zo. :roll:

Ik ben gisteren met Aston Villa de Master League opnieuw begonnen. Nog niet veel gedaan, geen spelers gekocht. Alleen de opstelling zodanig veranderd dat het lekker soepel speelt.

Jammer genoeg is het hier in de buurt huilen met de pet op als het op PES spelen aankomt. Wel jammer, want toernooitjes houden is altijd leuk.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun May 07, 2006 15:53

Ik heb even de topicnaam veranderd in Winning Eleven-PES topic

Winning Eleven 10 is uitgebracht inmiddels, ook in deze boxset.
Image
Gungrave

Post by Gungrave » Wed May 10, 2006 21:01

Leuke boxset, maar ipv zo'n shirtje had ik wel liever een écht voetbalshirtje van het WK oid gezien :) Zijn er ooit in Europa van die boxsets uitgekomen? In Japan ed. doen ze dat veel vaker, jammer dat dat hier zo weinig te vinden is... Is er hier geen markt voor ofzo?

PES2007 is gonna be mine! Samen met de PS3 kopen denk ik, goede combinatie :)
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed May 24, 2006 12:28

Gisteren dan eindelijk Winning Eleven 10 in huis gekregen (incl. patch).
Wat een fantastische game mensen, eindelijk een waardige competitor voor WE6 Final Evolution. Ik was niet kapot van WE8 en al helemaal niet van WE 9 (en PES 5 die niet veel verschilden van elkaar). WE10 is echter terug naar meer arcade achtige gameplay, geen gezeik met scheidsrechters die alles om niks affluiten, betere passing en vooral waanzinnige realistische afstandsschoten. Soms zijn bij het dribbelen de lichaamsbewegingen nog wat houterig en daar ligt zeker ruimte voor verbetering maar dit is nu al zonder twijfel na WE6FE de beste WE game die ik ooit heb gespeeld. Eindelijk weer een spel voor de voorhoede, won gisteren me eerste pot tegen Servie-M met 7-0, heerlijk na die belachelijke houterige antivoetbal gameplay van deeltje 9. Rock on, eindelijk een waardig opvolger om een nieuwe Masterleague te beginnen.
R-Type

Post by R-Type » Wed May 24, 2006 14:55

Ik kan niet wachten op de Next gen PES:

http://www.pesinsight.com/showpost.php?p=662334

Dit ziet er nog niet echt overtuigend uit maar ik weet zeker dat ie uiteindelijk veel mooier wordt dan de huidige versies.

Volgens mij een timed 360 exclusive in Europa.
R-Type

Post by R-Type » Fri Jun 30, 2006 14:33

360 filmpje is up:

http://media.xbox360.ign.com/media/761/ ... ids_1.html

Ziet er imo goed uit, en als het de goeie ouwe PES gameplay heeft, dan weet ik al wat voor mij dé footiegame van het jaar word.
Gungrave

Post by Gungrave » Fri Jun 30, 2006 14:57

R-Type wrote:360 filmpje is up:

http://media.xbox360.ign.com/media/761/ ... ids_1.html

Ziet er imo goed uit, en als het de goeie ouwe PES gameplay heeft, dan weet ik al wat voor mij dé footiegame van het jaar word.


Heb het even bekeken en het ziet er erg goed uit. Qua graphics zal het vast niet op kunnen tegen FIFA, maar PES behoudt zijn eigen stijl en dat zie ik graag. Wat de dev zei over 'improving it by not breaking it' lijkt me ook het beste wat ze kunnen doen. De gameplay van PES is geweldig en ik denk dat we het wel met zn allen erover eens zijn dat daar niet aan gekloot moet worden, hoogstens verfijningen.

En times exclusive voor 360? Ik denk dat ze wel iets anders in gedachten hebben voor de PS3 dus ik denk dat dit een ietwat 'andere' versie zal zijn dan de PS3 versie :)

Overall; ziet er weer goed uit en zo te zien is de gameplay weer als vanouds goed 8)
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Fri Jun 30, 2006 15:38

PES/Winning Eleven heeft al jaren veel betere animatie en overall graphics dan Fifa, wanneer zien mensen dat nou eens in. Fifa is op niet een enkel punt ooit beter geweest.
GWAR

Post by GWAR » Fri Jun 30, 2006 15:42

De gameplay van PES/WE is altijd heerlijk vertrouwd en veranderd alleen in kleine details, zoals in het laatste deel bijv. Een snelle vrije trap nemen door twee schouderbuttons in te drukken. Is wel weer leuk.

Vind alleen dat ze in de recenter delen de scheids wel zeikeriger hebben gemaakt.
Ventjes vallen over de eigen poten, lijkt het soms.

Zeker van de realiteit afgeleid :?
R-Type

Post by R-Type » Fri Jun 30, 2006 19:37

Het is een onduidelijk filmpje en de game is nog niet af. Maar ik was al zeer onder de indruk van de animaties zoals hoe Ruud die bal in de goal knalt, het oogt allemaal zo realistisch. Nog wat toevoegingen als wapperende kleding en wat meer skindetail ala NBA2k6 en je hebt echt DE next gen soccer game. En mijn 360 aankoop is meteen justified.

Ik heb FIFA demo getest op 360, en die beviel me zo goed dat ik hem halverwege de match gestopt heb en pijlsnel van de HDD gedelete heb. Het zegt ook wel genoeg: alle echte voetbalfreaks die ik ken en die de sport ook al jaren beoefenen, vinden de Japanse WE allemaal de bijbel. Terwijl ze nauweijks wat weten van computers en laat staan importeren.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Fri Jun 30, 2006 20:12

Ik hou niet van deze graphics stijl, de AA is te goed gedaan for it's own good.
Geef mij maar de kartelige graphics van de PS2 met een goede patch eroverheen.
R-Type

Post by R-Type » Fri Jun 30, 2006 21:21

Dat is een typisch Xbox360 trekje, alles moet vooral uber aliased zijn en glimmen als de pest.
R-Type

Post by R-Type » Tue Aug 22, 2006 13:34

PES 6 demo zaterdag op Xbox Marketplace, get it!
Post Reply