Wii Uuuuuuuu!!!

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
User avatar
Gyruss
Active Level:
Active Level:
Posts: 145
Joined: Fri Nov 04, 2011 10:17

Re: Wii Uuuuuuuu!!!

Post by Gyruss » Thu Nov 29, 2012 12:52

ik wacht nog even... heb de wii & 3ds op dag 1 gekocht maar speelde er eigenlijk betrekkelijk weinig mee. En ik ben ook wel benieuwd wat de nieuwe xbox/ps3 gaat brengen.....
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Wii Uuuuuuuu!!!

Post by Cageman » Thu Nov 29, 2012 23:13

Hmm.. Wii U wordt morgen bezorgd, maar ik ben niet thuis. Mijn vrouw zou thuis zijn, maar die moet onverhoopt ook weg..

Eens even kijken hoe creatief PostNL dit keer gaat zijn. Ze houden er hier in het dorp aparte praktijken op na, zoals pakketjes in je papiercontainer enzo :-)
User avatar
Digital
Active Level:
Active Level:
Posts: 86
Joined: Tue Jul 10, 2012 10:35

Re: Wii Uuuuuuuu!!!

Post by Digital » Sat Dec 01, 2012 17:03

Het....is......awesome....
User avatar
Farian303
Active Level:
Active Level:
Posts: 139
Joined: Mon Oct 18, 2010 14:21
Location: Leiden, Zuid Holland

Re: Wii Uuuuuuuu!!!

Post by Farian303 » Sat Dec 01, 2012 20:42

Nintendo ID: Kaossilator_NL

Mocht iemand er nog online op gaan gamen, voeg me toe :)
Last edited by Farian303 on Mon Dec 03, 2012 12:30, edited 1 time in total.
Cabs for sale: New Astro City, Naomi PCB's for sale: ST-V mobo w SSS and DD, Naomi various contact me if interested
Image
NeTaXe
Active Level:
Active Level:
Posts: 266
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:56

Re: Wii Uuuuuuuu!!!

Post by NeTaXe » Sun Dec 02, 2012 21:05

Nintendo ID: NeTaXe
The Future Is Now...
User avatar
Digital
Active Level:
Active Level:
Posts: 86
Joined: Tue Jul 10, 2012 10:35

Re: Wii Uuuuuuuu!!!

Post by Digital » Mon Dec 03, 2012 08:29

NID: robbiedigital
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Wii Uuuuuuuu!!!

Post by Cageman » Mon Dec 03, 2012 17:43

Ok, nu ben ik geen Nintendo fanboy, maar ik ben nog niet echt onder de indruk.

Console heeft grofweg dezelfde breedte en hoogte als de Wii, maar is een heel stuk dieper. Hij is niet zo makkelijk weg te zetten als de oude Wii, maar is nog steeds klein en compact. Technisch is het een mooi systeem en het scherm op de gamepad is strak. Nadeel is dat het resistive is (vandaar ook de stylus), en tijdens gamen dus niet altijd even responsive is als je het met je vingers bedient. Had liever een capacitief scherm gezien, maar het zal zo zijn redenen wel hebben gok ik.

Ik heb Nintendoland en New Super Mario Bros U. Beide games hoog beoordeeld door sites als gamespot. Nintendoland maakt leuk gebruik van de gamepad voor interactie op zowel het plein als in de games. Aantal games is vrij beperkt en de gameplay niet te diep. Lastig zijn sommige games wel, dat maakt het wel weer leuk en challenging op zijn tijd.

NSMBU maakt in de single-player geen gebruik van de gamepad, anders dan het weergeven van de game. Leuke is dat je de TV dan uit kunt zetten, en de hele game gewoon op de gamepad kunt spelen (als je maar niet te ver van de Wii U af gaat zitten ;-)). Wat ik wel vreemd vind is dat je het gamepad scherm niet uit kunt zetten tijdens het spelen. Ik vond het enorm afleiden, en betrapte mezelf erop dat ik dán weer naar de TV zat te kijken, en dán weer naar de gamepad. Interactie met de gamepad komt in NSMBU pas bij meerdere spelers, waarin de gamepad-gebruiker obstakels/hulpjes in het veld kan zetten terwijl de game wordt gespeeld door andere speler(s).

Waar ik helemaal simpel van werd zijn de wachttijden. Wii U uit de doos: update voor je kiezen. Die duurde bij mij dik een uur. Wisselen tussen de diverse 'apps' duurt lang. Even youtube opstarten (ingebouwde app) duurt een dikke minuut, en dat is lang als je zit te wachten. Performance van youtube video's is laag; schokkerig. De interface en interactie met de gamepad is wel cool.

Game erin? update draaien.. voor Nintendoland was hij 10 minuten bezig, voor NSMBU ongeveer 6 minuten. Oh, ik heb een 100Mb/s internet verbinding, dus daar gaat het niet aan liggen ;-)

Al met al een tof ding, maar ik heb niet de WOW-ervaring waar ik een beetje op had gehoopt. Laadtijden gaan hopelijk niet voor teveel frustratie zorgen.
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: Wii Uuuuuuuu!!!

Post by beau » Mon Dec 03, 2012 17:52

ja ik had ook al ergens gelezen dat het nogal traag was .
maar ja mischien werken ze er nog aan via update,s
:D
DLX

Re: Wii Uuuuuuuu!!!

Post by DLX » Mon Dec 03, 2012 20:32

Trage bak dus, niks bijzonders :P .... en toch is er iets in me, wat loopt te zeuren.... iets van.... ik wil mario spelen! .... nee dlx niet doen, koop hem nou niet :P !!!!!!
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Wii Uuuuuuuu!!!

Post by Cageman » Mon Dec 03, 2012 20:44

Heheh! Nou, de games lopen wel gewoon lekker hoor. Het is alleen het schakelen tussen de diverse toepassingen waar de boel opstroopt.

New Super Mario Bros U is wel de beste Mario ooit, imo :-)
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Re: Wii Uuuuuuuu!!!

Post by Ken » Mon Dec 03, 2012 20:50

Cageman wrote:New Super Mario Bros U is wel de beste Mario ooit, imo :-)

Waarom?! Zeg dit soort dingen nou niet dude, I can't stand it anymore!!

Must...resist....
DLX

Re: Wii Uuuuuuuu!!!

Post by DLX » Mon Dec 03, 2012 20:53

Cageman wrote:New Super Mario Bros U is wel de beste Mario ooit, imo :-)


Geloof ik gelijk :)

Cage, kan je de Wii qua snelheid vergelijken met een ps3? Ik vind een ps3 namelijk al dramatisch met die trage menus, en dat installeren, en dat updaten, en dat laden, en dat trage....

Bij de 360 heb ik dat niet echt namelijk.... of zit ik nu gewoon te klagen :P
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Wii Uuuuuuuu!!!

Post by Cageman » Mon Dec 03, 2012 21:01

De Wii U is voor wat betreft menu's en updates echt erg langzaam. Misschien komt het wel omdat er nu veel mensen tegelijk online zijn met die kersverse consoles, en de backend het niet aankan. Ben wel benieuwd of anderen hetzelfde ervaren. Ik ben zelf erg geduldig, en ken de PS3-perikelen ook. Dit is echt wel een factor trager. Als er op het scherm de melding 'updates downloaden' verscheen, ging ik even TV zitten kijken of koffie zetten. Nou, dan weet je het wel ;-)

De games zelf draaien gewoon soepel. Haal alleen niet de disc van NSMBU uit de console in de game, want dan slaat hij volledig vast :-) Moest hem echt uit- en aanzetten daarna.

Geen idee of dit update-gedrag en de traagheid iets van de eerste periode is, maar het verpeste bij mijn het unboxing-gevoel wel een beetje.

En Ken, waarom? Tja.. het is m.i. het beste van alle Mario-games gevat in deze ene game + supersoepele gameplay + heerlijke graphics, etc :-)
User avatar
Sp33dFr34k
Active Level:
Active Level:
Posts: 851
Joined: Mon Oct 10, 2011 19:41

Re: Wii Uuuuuuuu!!!

Post by Sp33dFr34k » Mon Dec 03, 2012 23:19

Heb ook die Zombie-U pack gekocht met NSMB-U, effe wachten totdat die damn update klaar (en ja, dat komt omdat iedereen die update aan het downloaden is nu) :)
joeks
Active Level:
Active Level:
Posts: 548
Joined: Tue Dec 09, 2008 12:22
Location: Goes, Nederland

Re: Wii Uuuuuuuu!!!

Post by joeks » Mon Dec 03, 2012 23:35

De menu's zijn inderdaad BELACHELIJK traag. Laden duurt letterlijk een minuut ofzo om bij het instellingen scherm te komen en dan voor elke stap daarna weer een hele poos. En dan heb ik ook al een paar keer gewoon de stekker er maar uitgetrokken omdat ik dacht dat hij gewoon vastgelopen was.

En dan werken bij mij alle online functies nog niet omdat ik nog geen Nintendo ID heb. En telkens als ik die wil aanmaken krijg ik een foutmelding, waarschijnlijk omdat de servers niet bereikbaar zijn.

Maar verder vind ik het een mooi apparaat. Heb ZombiU en New Super Mario Bros U. Vooral Mario is tof, ZombiU weet ik nog zo net niet. Combat vind ik een beetje houterig en saai. Tot nu toe gaat het steeds zo:
- Sla zombie 1 keer, stuk van z'n hoofd af.
- Sla zombie nog eens, weer een stuk van z'n hoofd eraf.
- Ga door tot z'n hoofd eraf is.

Maarja, bij een Nintendo console gaat het mij toch eigenlijk altijd om de first-party games van Nintendo zelf. Call of Duty o.i.d. speel ik wel op Xbox360 op PS3.
User avatar
Digital
Active Level:
Active Level:
Posts: 86
Joined: Tue Jul 10, 2012 10:35

Re: Wii Uuuuuuuu!!!

Post by Digital » Tue Dec 04, 2012 15:54

Totaal geen irritatie gehad. Niet vanwege een nieuwe verliefdheid of whatever, het was al 2 weken bekend dat de laadtijden/updates lang duurde dus heb m'n tijd nuttig besteed ipv naar de laadbalk staren.

Daarnaast, voor Nintendo is dit een nieuwe ballgame en hebben niet de online/software-ervaring van bv. een Microsoft. Het is allemaal wel logisch te verklaren dus mijn inziens heeft het geen zin hierover te klagen.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Re: Wii Uuuuuuuu!!!

Post by ruderudie » Tue Dec 04, 2012 16:14

Ik vind hem nog best prijzig voor EUR 400,- als je een beetje een complete setup wilt hebben! Voor mij persoonlijk zeg ik toch nee, "daar doet ik ik niks mee", maar van de reviews word ik wel blij. Geinige games, dat zeker. Ben benieuwd wat er nog volgt. Hoe lang gaat die accu van de gamepad nou mee?

Die reclame op tv met die nagesynchroniseerde gruwelijkheid is trouwens te erg voor woorden. Bah!
Last edited by ruderudie on Tue Dec 04, 2012 16:50, edited 1 time in total.
joeks
Active Level:
Active Level:
Posts: 548
Joined: Tue Dec 09, 2008 12:22
Location: Goes, Nederland

Re: Wii Uuuuuuuu!!!

Post by joeks » Tue Dec 04, 2012 16:33

Nou, nieuwe ballgame. Een simpele menu-doorklik hoort geen minuut te duren. Dat is zeker wel belachelijk.
Maar ik ben er van overtuigt dat het allemaal wel goedkomt met firmware updates en verbeterde servers van Nintendo's kant hoor.

Digital wrote:Daarnaast, voor Nintendo is dit een nieuwe ballgame en hebben niet de online/software-ervaring van bv. een Microsoft. Het is allemaal wel logisch te verklaren dus mijn inziens heeft het geen zin hierover te klagen.
User avatar
Digital
Active Level:
Active Level:
Posts: 86
Joined: Tue Jul 10, 2012 10:35

Re: Wii Uuuuuuuu!!!

Post by Digital » Wed Dec 05, 2012 08:31

www.mynintendonews.com is een goede site voor de laatste Wii U nieuwtjes. Zoals vandaag deze:

Nintendo today released a new system update for the Wii U. Remember to not unplug the system while its downloading or installing the update, as it may damage your Wii U. The update may take up to an hour to download, according to Nintendo, so be patient.

On its website, Nintendo says the latest Wii U update brings “Further improvements to overall system stability and other minor adjustments have been made to enhance the user experience.”

This entry was posted in Nintendo, Wii U and tagged news, Nintendo, system update, wii u on December 5, 2012 by alba.
User avatar
Digital
Active Level:
Active Level:
Posts: 86
Joined: Tue Jul 10, 2012 10:35

Re: Wii Uuuuuuuu!!!

Post by Digital » Wed Dec 05, 2012 08:36

Links via Twitter over de live Nintendo Direct van vandaag om 18:00:

http://t.co/OymzLNdx

http://t.co/PsTXUwaM
User avatar
doc81
Active Level:
Active Level:
Posts: 249
Joined: Mon Feb 27, 2012 07:13
Location: Zuid-Holland, Den Haag

Wii Uuuuuuuu!!!

Post by doc81 » Wed Dec 05, 2012 15:37

Tis al uit. Ik wacht dit keer wel voor een prijs verlaging of slim versie. Ook dat alle bugs eruit zijn. Maar wel exiciting :-)
Kan niet wachten op de nieuwe zelda en mario galaxy


God bless & be blessed
Sent from my iPhone using Tapatalk
God Bless & Be Blessed.
When you first don't succeed, try and try again untill you do succeed!
joeks
Active Level:
Active Level:
Posts: 548
Joined: Tue Dec 09, 2008 12:22
Location: Goes, Nederland

Re: Wii Uuuuuuuu!!!

Post by joeks » Wed Dec 05, 2012 23:04

Nieuwe update geinstalleerd en heb inmiddels een Nintendo ID aan kunnen maken en online diensten kunnen bekijken :)
Menu's reageren nu ook beter.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Wii Uuuuuuuu!!!

Post by Cageman » Wed Dec 05, 2012 23:14

Dat klinkt goed. Ik heb de update nog niet gedaan. Zal hem morgen eens aanzetten.
User avatar
Digital
Active Level:
Active Level:
Posts: 86
Joined: Tue Jul 10, 2012 10:35

Re: Wii Uuuuuuuu!!!

Post by Digital » Thu Dec 06, 2012 08:33

Allereerste keer dat ik hem aanzette(30-11) kreeg ik de bekende grote update. Daarna kon ik gelijk een NID aanmaken. Gisteravond was er een update van 30-45 minuten zoiets, deze schijnt zaken op de achtergrond te hebben aangepakt maar heb er nog niet echt iets van gemerkt.

Wel ben ik ZEER benieuwd naar Wii U panorama!
DLX

Re: Wii Uuuuuuuu!!!

Post by DLX » Thu Dec 06, 2012 08:51

Ik ben niet anti-nintendo-wii-u, maar zeg nou zelf; een betaalde app voor google maps :P lol

http://tweakers.net/nieuws/85943/wii-u- ... 1#reacties
Post Reply