KoF: Maximum Impact 2

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
ManoRevolver

KoF: Maximum Impact 2

Post by ManoRevolver » Sun Feb 05, 2006 00:22

Image

Het 2e deel in de 3D reeks van KoF, Maximum Impact, komt eraan!
Ondanks dat de game in de bladen niet al te goed is ontvangen kon ik me toch prima vermaken met het eerste deel op de PS2, en kijk dan ook uit naar deel 2! Veel characters zijn er als ik de site zo zie nog niet bekend, maar er zijn al wel weer een aantal nieuwe characters gecreeërd voor Maximum Impact 2!

Link:
http://www.snkplaymore.jp/official/kof-mi2/index.html

Screenshots:
Image

Image

Image

Image
Gungrave

Post by Gungrave » Sun Feb 05, 2006 00:31

Lijkt me op\ich wel een leuke, aantrekkelijke game maar hoe zit het met de gameplay? En is deze 3D KOF een beetje snel? Zelf heb ik nu Guilty gear op de PSP en dat vind ik toch een stuk lekkerder spelen dan bijvoorbeeld Tekken op de PS2 aangezien ik dat dus echt veel te traag vind gaan. Hoe zit dat bij deze game, is het te doen of is deze juist verschikkelijk traag?

Screens zien er netjes uit, goed verzorgd en de HUD/interface van de levensbalk etc etc zien er erg mooi uit, precies zoals ik het zou willen in een game. :)
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Sun Feb 05, 2006 00:39

Ja, dat is juist het fijne van Maximum Impact. De game is supersnel en speelt als een 2D KoF incl. alle moves. Op grafisch gebied legt Maximum Impact het af tegen Tekken (5), maar aan MI had ik toch meer plezier qua gameplay.
Gungrave

Post by Gungrave » Sun Feb 05, 2006 00:43

En is Maximum Impact ook PAL verschenen of is het een Japanse PS2 fighter? Dit lijkt me namelijk ideaal om weer eens een lekkere snelle fighter op mn PS2 te spelen :) En hoe zit het met de Command list met de combo's, is deze een beetje overzichtelijk en goed te begrijpen? Ik heb namelijk dus Guilty egar en het boekje is Japans dus soms begrijp ik niet echt wat er nou precies staat in de Command List.(Een van de weinige minpunten imo van GGXXR)
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Sun Feb 05, 2006 01:16

Ja, Maximum Impact is ook PAL verschenen, en kost op dit moment slechts 14,99 (!).
En dan zit er ook nog een mooi kartonnetje omheen met een uitgebreid boekwerk, gewoon halen.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Feb 05, 2006 02:14

De tussenfilmpjes zijn ziekelijk mooi, binnenkort komt er een interview met Falcoon online waar hij alles aan me uitlegt hierover en de game zelf. Als je MI2 ziet draaien, dan doen de screenshots de graphics geen eer aan. Speelt inderdaad als veredeld 2D, wel apart maar beter dan bijv. een Tekken (al is dat niet zo moeilijk meer tegenwoordig).
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Sun Feb 05, 2006 03:19

KOF:MI is zeker een 3D kof met 2D gameplay. Ik had graag een kof gezien voor de Hyper 64 gezien de gameplay van beide Sam Sho 64 games en FFWA om over Buriki One niet te beginnen :D
Gungrave

Post by Gungrave » Sun Feb 05, 2006 11:07

Heb even op eBay gekeken aangezien de gameshops hier(dan bedoel ik een Intertoys oid) deze game gewoon niet hebben.. Op eBay kan ik hem kopen voor 15 euro + 2-3 euro verzendkosten en dat lijkt me een prima prijs voor de Limited Edition.. Nog even wat gevraagd over hoe de betaling te werk gaat(PP, online bankieren, CC) en als dat kan via online bankieren krijg ik dit spel deze week binnen :) Thx voor het advies!

En staat er voor MI2 al een PAL release vast?
Sam

Post by Sam » Sun Feb 05, 2006 11:24

voor 18.99 heb je hem bij de Media Markt ;).
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Sun Feb 05, 2006 11:30

En voor 14,95 bij Free Record Shop.
Gungrave

Post by Gungrave » Sun Feb 05, 2006 11:45

Dan ga ik morgen nog wel eerst even langs de FRS in Zaandam voordat ik verder kijk op eBay, scheelt toch weer wat eurootjes elke keer ^^
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Sun Feb 05, 2006 12:25

'Tis vandaag koopzondag :wink:
Sam

Post by Sam » Sun Feb 05, 2006 17:00

Niet in Groningen :P. Wel leuke figther, ben alleen niet zo'n fan van fighters met mijn PS2 controller.
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Mon Feb 06, 2006 10:14

Buy a arcade stick!! :wink:

btw. ik denk van de xbox, ps2 en gc dat de ps2 pad het meest geschikt is voor fighters doordat ze geen trigger buttons hebben.
Keep on Dreaming
Sam

Post by Sam » Mon Feb 06, 2006 15:41

K'zal er eens over nadenken. Maar ik vind vooral dat je zo hard moet drukken op een PS2 controller, en het loopt ook niet zo lekker. De DC controller vind ik veel beter, en swieso vind ik dat je fighting games eigenlijk met vrienden moet spelenen daar gebruik ik mijn DC het meeste voor.
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Tue Feb 07, 2006 21:34

Gister en vandaag nog effe lekker deel 1 zitten spelen, ik blijf 'em toch wel erg vet vinden moet ik zeggen.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Mon Mar 27, 2006 04:36

Ik snap de kritieken ook niet van doorgewinterde SNK fans...of betere gezegd zogenaamde fans..deel 2 gaat rocken en het is toch nooit goed wat SNK doet.
Op Neo-Geo.com zit het ook vol met dat soort nerds, erg irritant.
R-Type

Post by R-Type » Mon Mar 27, 2006 18:53

Ik ben er zelf ook altijd wel huiverig voor. Ik bedoel Samurai Shodown Warriors Rage en Garou Wild Ambition, die waren ook gewoon slecht (ik geef toe, ik heb WA wel grijs gespeeld om Ryo enzo te unlocken). SFEX was ook vrij mager, niet slecht maar gewoon niet zo verslavend als de 2D versies.

Het is waar dat MI best goed is, maar als ik dan KOF2000 of MOTW zie draaien, dan valt mijn interesse bij MI wel weg.
R-Type

Post by R-Type » Thu Mar 30, 2006 18:55

De naam van de game is veranderd in King Of Fighters 2006.

Beetje lame vind ik zelf, omdat ik de MI serie niet als main KOF's zie.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Thu Apr 06, 2006 17:02

De review van KOF:MI Maniax op IG is lachwekkend, zo zie je maar weer hoe erg het is gesteld met het review niveau als het aankomt op de hardcore.

Het schijnt dat het origineel van deze serie vechtgames (toen nog in 2D) destijds best wel populair is geweest op SNK’s eigen handheld, de NeoGeo. Laat ik nou één van de vele Nederlanders zijn die toentertijd ‘gewoon’ voor de bekendere Gameboy Advance ging en dus totaal niet bekend is met de King of Fighters-franchise. Dit gegeven zou je doen vermoeden dat ik niet de juiste man op de juiste positie ben, maar gelukkig heb ik wél het voorrecht gehad om de afgelopen jaren bijna alle vechtspellen te spelen. Dus waarom zou ik niet in staat zijn om een goed oordeel te vellen over King of Fighters: Maximum Impact – Maniax? Precies, dat dacht ik dus ook!


Volledige review hier: http://www.insidegamer.nl/content.php?id=10142
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Thu Apr 06, 2006 17:19

Ken wrote:De review van KOF:MI Maniax op IG is lachwekkend, zo zie je maar weer hoe erg het is gesteld met het review niveau als het aankomt op de hardcore.

Het schijnt dat het origineel van deze serie vechtgames (toen nog in 2D) destijds best wel populair is geweest op SNK’s eigen handheld, de NeoGeo. Laat ik nou één van de vele Nederlanders zijn die toentertijd ‘gewoon’ voor de bekendere Gameboy Advance ging en dus totaal niet bekend is met de King of Fighters-franchise. Dit gegeven zou je doen vermoeden dat ik niet de juiste man op de juiste positie ben, maar gelukkig heb ik wél het voorrecht gehad om de afgelopen jaren bijna alle vechtspellen te spelen. Dus waarom zou ik niet in staat zijn om een goed oordeel te vellen over King of Fighters: Maximum Impact – Maniax? Precies, dat dacht ik dus ook!


Volledige review hier: http://www.insidegamer.nl/content.php?id=10142


Ik ben na die introductie al gestopt met lezen. Wat een kokosmakroon.
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Thu Apr 06, 2006 17:21

Heb de game nog niet gespeeld, maar wel de review gelezen...lijkt wel of hij al met de 2d gameplay bij voorbaat de game al afschrijft...hoe objectief...:|
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
User avatar
General Wong
Active Level:
Active Level:
Posts: 237
Joined: Tue Oct 11, 2005 20:03
Location: Delft
Contact:

Post by General Wong » Fri Apr 07, 2006 14:52

Mildoe wrote:Heb de game nog niet gespeeld, maar wel de review gelezen...lijkt wel of hij al met de 2d gameplay bij voorbaat de game al afschrijft...hoe objectief...:|


Is ook niet speelbaar in Nederland, spel is nog niet uit. Wordt nu al 3 maanden lang elke maand uitgesteld. Of hij heeft de game gedownload of niet eens gespeeld.


Ook leuk deze opmerking Ik heb denk ik…nee ik weet zelfs zeker dat ik nog nooit zo’n slechte voice-casting heb gehoord in een spel. Hoe kun je nou voice-casting horen?

Dat er dan bij deze Xbox-versie de mogelijkheid bestaat om de Japanse stemmen ‘aan’ te zetten is leuk en aardig…maar mijn Japans is ook niet alles. Je Nederlands is ook niet alles.
User avatar
legztec
Active Level:
Active Level:
Posts: 456
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:13

Post by legztec » Fri Apr 07, 2006 15:06

Whahaha, één woord: Dramatisch

Hoe kan bijna alle vechtspellen gespeeld hebben en dan niet eens een Neo Geo (geen pocket) versie van KOF gespeeld hebben!
Volgens mij heeft hij nog nooit van Neo Geo MVS/AES gehoord.

Nou ben ik absoluut geen fan van het spel en blijf een stugge eigenwijze 2d fighter maar ik vind hem absoluut geen review van dit spel waard.
2d fighting rules
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Thu Apr 27, 2006 01:47

Holy shit man Hattori Hanzo ziet er ziek uit, het ziet er inderdaad uit alsof SNK echt alles op deze release heeft gezet, de game is nu uit en over het algemeen behoorlijk positief ontvangen als ik de reacties zo lees op het net. Snel aanschaffen die handel.
Post Reply