SNK op PlayStation2

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
Ken
Active Level:
Active Level:

SNK op PlayStation2

Post by Ken » Sat Feb 04, 2006 21:21

Gisteren Samurai Spirits Tenka en Last Blade I&II voor de PlayStation2 in huize Ken ontvangen. Na Neo Geo Battle Coliseum weer relaxte titels voor diegenen die geen Neo Geo hebben. Samurai Spirits Tenka is echt onwijs heftig, goeie muziek, lekkere gameplay en animatie die gewoon aansluit en klopt. Last Blade I&II lijkt me een duidelijk verhaal. SNK is lekker bezig op de PS2 en het einde lijkt nog niet in zicht. Nou nog Maximum Impact 2 die er echt zeer veelbelovend uitzag op de TGS. SNK gaat er alles op zetten dit jaar om die titel een succes te laten worden vertelde producer en tekenaar Falcoon me op de TGS. Binnenkort komen er reviews van Tenka en de Last Blade pack, maar tot dan raad ik iedereen aan deze titels asap in huis te halen.
Welke games behalve deze paar fighters heeft men nog meer in huis/op het oog?

ImageImage

ImageImageImage
ImageImage
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Sat Feb 04, 2006 21:54

Ik heb helaas geen ene Japanse SNK titel meer in huis (op KoF '95 voor de PSX na) voor de Playstation 2, sinds mijn Japanse console sinds enkele weken de deur uit is.
Ik had er wel MotW en KoF '94 Re-Bout voor... en veel van bovenstaande titels waren toen nog niet eens uit.
Heb uiteraard wel de PAL KoF's en Metal Slug's.
Chipp

Post by Chipp » Sat Feb 04, 2006 21:58

Ik hoop volgende week samurai spirits tenka binnen te krijgen en ik kan eerlijk gezegd niet wachten... Ik hoop echter wel dat het iets beter met de laadtijden gesteld is dan NGBC want daar schrok ik nogal van.

Is er btw al een release date voor de orochi collection?
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Sat Feb 04, 2006 22:11

Chipp wrote:Ik hoop volgende week samurai spirits tenka binnen te krijgen en ik kan eerlijk gezegd niet wachten... Ik hoop echter wel dat het iets beter met de laadtijden gesteld is dan NGBC want daar schrok ik nogal van.

Is er btw al een release date voor de orochi collection?

Loading times zijn veel sneller.
Release date voor Orochi collection is 23 februari.
Gungrave

Post by Gungrave » Sat Feb 04, 2006 23:46

Heb alleen Metal Slug 3 hier liggen, maar ik ben zeker geinteresseerd in een aantal titels. Zodra ik een VGA Box heb en m'n PS2 heb laten ombouwen kan ik alles lekker spelen op mn 19" TFT en dan importeer ik zeker wel wat titels =)

En hoe zit het eigenlijk met een arcade stick voor de PS2? Gebruiken jullie die hiervoor en speelt dit echt zoveel lekkerder? En wat is een beetje een goede arcade stick voor een redelijk prijsje(beginnende arcade-games gamer om het zo maar te zeggen)?
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Sun Feb 05, 2006 02:16

Gungrave wrote:Zodra ik een VGA Box heb en m'n PS2 heb laten ombouwen kan ik alles lekker spelen op mn 19" TFT en dan importeer ik zeker wel wat titels =)

Een PlayStation2 kan niet op VGA. Tenminste, alleen met een dure XRGB2 box, waar de kwaliteit uiteindelijk minder van is dan een RGB kabel (mijn ervaring i.c.m. schokkerig beeld). Component kan wel, maar er zijn maar een paar progressive scan games voor de PlayStation2 en jij hebt alleen een VGA aansluiting op je pc. Gewoon bij RGB laten . Lees anders nog eens rustig Ken's pleidooi part 2 door op Gamez.nl (staat rechts bij specials).
Gungrave

Post by Gungrave » Sun Feb 05, 2006 11:15

Ken wrote:
Gungrave wrote:Zodra ik een VGA Box heb en m'n PS2 heb laten ombouwen kan ik alles lekker spelen op mn 19" TFT en dan importeer ik zeker wel wat titels =)

Een PlayStation2 kan niet op VGA. Tenminste, alleen met een dure XRGB2 box, waar de kwaliteit uiteindelijk minder van is dan een RGB kabel (mijn ervaring i.c.m. schokkerig beeld). Component kan wel, maar er zijn maar een paar progressive scan games voor de PlayStation2 en jij hebt alleen een VGA aansluiting op je pc. Gewoon bij RGB laten . Lees anders nog eens rustig Ken's pleidooi part 2 door op Gamez.nl (staat rechts bij specials).

No shit :shock:
Jammer, dan blijf ik helaas wel bij deze tv voor een tijdje en dan stap ik later wel over op een tv die 100Hz oid aankan want anders krijg ik een grijs scherm. Ik PM je nog even over wat vragen over kabels ed. Ken, is dat goed?

Anywayz, dankzij het topic dat ManoRevolver aanmaakte heb ik besloten King of Fighters: Maximum Impact te halen, hopelijk wordt alles zsm geregeld en heb ik de game dan snel in de bus :) Can't wait 8)
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Sun Feb 05, 2006 13:24

Gungrave wrote:
Ken wrote:

No shit :shock:
Jammer, dan blijf ik helaas wel bij deze tv voor een tijdje en dan stap ik later wel over op een tv die 100Hz oid aankan want anders krijg ik een grijs scherm. Ik PM je nog even over wat vragen over kabels ed. Ken, is dat goed?

Anywayz, dankzij het topic dat ManoRevolver aanmaakte heb ik besloten King of Fighters: Maximum Impact te halen, hopelijk wordt alles zsm geregeld en heb ik de game dan snel in de bus :) Can't wait 8)

100hz heeft niks te maken met zwart/wit beeld. Dat komt door het NTSC signaal dat je TV niet aan kan (je zult wel een hele oude hebben, want de meeste TV's die 15 jaar of jonger zijn kunnen NTSC wel aan).

Trouwens, er is ook geen verschil tussen 100hz en de oudere Tv's qua gamen, dit heeft alleen effect als je TV kijkt.

Ik ben het ook eens met Ken, alle consoles behalve 360 moet je gewoon via RGB spelen, beste oplossing en super beeld.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Sun Feb 05, 2006 13:44

Nou als je een scherm hebt met HDTV dan zou ik mijn PS2/Gamcube/Xbox toch maar via een component kabel spelen anders ziet het er niet uit.
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Sun Feb 05, 2006 13:48

RGB ziet niet uit? Heb je het al eens gezien? HD is natuurlijk beter, maar RGB is gewoon perfect voor de current gen en ouder, beter kun je niet krijgen.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Sun Feb 05, 2006 13:59

Baki wrote:Nou als je een scherm hebt met HDTV dan zou ik mijn PS2/Gamcube/Xbox toch maar via een component kabel spelen anders ziet het er niet uit.

Uiteraard, ik heb op me beamer ook alles op component aangesloten, maar dat is iets anders dan VGA in het geval van de PS2. Xbox, Gamecube, Dreamcast en Xbox 360 moet je gewoon op VGA aansluiten, PS2 op een HD TV of beamer op component en op een TV op RGB.
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Sun Feb 05, 2006 15:06

Een 360 op VGA??? Yeah rite, console met HDTV ondersteuning en ik zal die achter mijn vga ingang van mijn plasma hangen. Voor DC is dat idd veel vetter maar voor de ps/cube/xbox is bij mijn plasma component de way to play. Veel cube games (en dan jap en usa geen pal troep) ondersteunen ook nog eens progressive scan. Verschil is best aanzienlijk imo.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Sun Feb 05, 2006 15:26

VGA heeft dezelfde opties als met de component kabel die bij de 360 komt hoor dus daar zit geen verschil in.
R-Type

Post by R-Type » Sun Feb 05, 2006 20:54

Image

Deze heb ik op het oog :)
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Sun Feb 05, 2006 21:07

Geweldige port dude, ik heb em vanavond nog even zitten doen.
Post Reply