Discussies over huidige generatie en old school videogames.
-
Ken
- Active Level:

-
-
ManoRevolver
Ik heb helaas geen ene Japanse SNK titel meer in huis (op KoF '95 voor de PSX na) voor de Playstation 2, sinds mijn Japanse console sinds enkele weken de deur uit is.
Ik had er wel MotW en KoF '94 Re-Bout voor... en veel van bovenstaande titels waren toen nog niet eens uit.
Heb uiteraard wel de PAL KoF's en Metal Slug's.
-
Chipp
Ik hoop volgende week samurai spirits tenka binnen te krijgen en ik kan eerlijk gezegd niet wachten... Ik hoop echter wel dat het iets beter met de laadtijden gesteld is dan NGBC want daar schrok ik nogal van.
Is er btw al een release date voor de orochi collection?
-
Ken
- Active Level:

-
Chipp wrote:Ik hoop volgende week samurai spirits tenka binnen te krijgen en ik kan eerlijk gezegd niet wachten... Ik hoop echter wel dat het iets beter met de laadtijden gesteld is dan NGBC want daar schrok ik nogal van.
Is er btw al een release date voor de orochi collection?
Loading times zijn veel sneller.
Release date voor Orochi collection is 23 februari.
-
Gungrave
Heb alleen Metal Slug 3 hier liggen, maar ik ben zeker geinteresseerd in een aantal titels. Zodra ik een VGA Box heb en m'n PS2 heb laten ombouwen kan ik alles lekker spelen op mn 19" TFT en dan importeer ik zeker wel wat titels =)
En hoe zit het eigenlijk met een arcade stick voor de PS2? Gebruiken jullie die hiervoor en speelt dit echt zoveel lekkerder? En wat is een beetje een goede arcade stick voor een redelijk prijsje(beginnende arcade-games gamer om het zo maar te zeggen)?
-
Ken
- Active Level:

-
Gungrave wrote:Zodra ik een VGA Box heb en m'n PS2 heb laten ombouwen kan ik alles lekker spelen op mn 19" TFT en dan importeer ik zeker wel wat titels =)
Een PlayStation2 kan niet op VGA. Tenminste, alleen met een dure XRGB2 box, waar de kwaliteit uiteindelijk minder van is dan een RGB kabel (mijn ervaring i.c.m. schokkerig beeld). Component kan wel, maar er zijn maar een paar progressive scan games voor de PlayStation2 en jij hebt alleen een VGA aansluiting op je pc. Gewoon bij RGB laten . Lees anders nog eens rustig Ken's pleidooi part 2 door op Gamez.nl (staat rechts bij specials).
-
Gungrave
Ken wrote:Gungrave wrote:Zodra ik een VGA Box heb en m'n PS2 heb laten ombouwen kan ik alles lekker spelen op mn 19" TFT en dan importeer ik zeker wel wat titels =)
Een PlayStation2 kan niet op VGA. Tenminste, alleen met een dure XRGB2 box, waar de kwaliteit uiteindelijk minder van is dan een RGB kabel (mijn ervaring i.c.m. schokkerig beeld). Component kan wel, maar er zijn maar een paar progressive scan games voor de PlayStation2 en jij hebt alleen een VGA aansluiting op je pc. Gewoon bij RGB laten . Lees anders nog eens rustig Ken's pleidooi part 2 door op Gamez.nl (staat rechts bij specials).
No shit
Jammer, dan blijf ik helaas wel bij deze tv voor een tijdje en dan stap ik later wel over op een tv die 100Hz oid aankan want anders krijg ik een grijs scherm. Ik PM je nog even over wat vragen over kabels ed. Ken, is dat goed?
Anywayz, dankzij het topic dat ManoRevolver aanmaakte heb ik besloten King of Fighters: Maximum Impact te halen, hopelijk wordt alles zsm geregeld en heb ik de game dan snel in de bus

Can't wait

-
DNL
- Active Level:

Gungrave wrote:Ken wrote:Gungrave wrote:Zodra ik een VGA Box heb en m'n PS2 heb laten ombouwen kan ik alles lekker spelen op mn 19" TFT en dan importeer ik zeker wel wat titels =)
No shit
Jammer, dan blijf ik helaas wel bij deze tv voor een tijdje en dan stap ik later wel over op een tv die 100Hz oid aankan want anders krijg ik een grijs scherm. Ik PM je nog even over wat vragen over kabels ed. Ken, is dat goed?
Anywayz, dankzij het topic dat ManoRevolver aanmaakte heb ik besloten King of Fighters: Maximum Impact te halen, hopelijk wordt alles zsm geregeld en heb ik de game dan snel in de bus

Can't wait

100hz heeft niks te maken met zwart/wit beeld. Dat komt door het NTSC signaal dat je TV niet aan kan (je zult wel een hele oude hebben, want de meeste TV's die 15 jaar of jonger zijn kunnen NTSC wel aan).
Trouwens, er is ook geen verschil tussen 100hz en de oudere Tv's qua gamen, dit heeft alleen effect als je TV kijkt.
Ik ben het ook eens met Ken, alle consoles behalve 360 moet je gewoon via RGB spelen, beste oplossing en super beeld.

" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
-
Baki
- Active Level:

Nou als je een scherm hebt met HDTV dan zou ik mijn PS2/Gamcube/Xbox toch maar via een component kabel spelen anders ziet het er niet uit.
-
DNL
- Active Level:

RGB ziet niet uit? Heb je het al eens gezien? HD is natuurlijk beter, maar RGB is gewoon perfect voor de current gen en ouder, beter kun je niet krijgen.

" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
-
Ken
- Active Level:

-
Baki wrote:Nou als je een scherm hebt met HDTV dan zou ik mijn PS2/Gamcube/Xbox toch maar via een component kabel spelen anders ziet het er niet uit.
Uiteraard, ik heb op me beamer ook alles op component aangesloten, maar dat is iets anders dan VGA in het geval van de PS2. Xbox, Gamecube, Dreamcast en Xbox 360 moet je gewoon op VGA aansluiten, PS2 op een HD TV of beamer op component en op een TV op RGB.
-
Baki
- Active Level:

Een 360 op VGA??? Yeah rite, console met HDTV ondersteuning en ik zal die achter mijn vga ingang van mijn plasma hangen. Voor DC is dat idd veel vetter maar voor de ps/cube/xbox is bij mijn plasma component de way to play. Veel cube games (en dan jap en usa geen pal troep) ondersteunen ook nog eens progressive scan. Verschil is best aanzienlijk imo.
-
Ken
- Active Level:

-
VGA heeft dezelfde opties als met de component kabel die bij de 360 komt hoor dus daar zit geen verschil in.
-
R-Type
Deze heb ik op het oog

-
Ken
- Active Level:

-
Geweldige port dude, ik heb em vanavond nog even zitten doen.