(MAME) Game versies

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
User avatar
Sphere
Active Level:
Active Level:
Posts: 795
Joined: Mon Sep 24, 2012 23:30
Location: Zoetermeer
Contact:

(MAME) Game versies

Post by Sphere » Sun Nov 11, 2012 19:37

Hey guys,

Ik heb even jullie advies nodig. Op internet wat ik bezig met een SNES emu toen ik op eens een MAME emulator tegen kwam. Na de eerste test was ik verkocht, MAME is duidelijker stabieler en mooier qua spellen. Dus enthousiast als ik was ging ik op zoek naar "Street Fighter" en vond 181 versies :shock:

Mijn vraag is dan ook weet iemand het verschil tussen al deze versies. Het onderscheid tussen 2, Alpha en Zero lukt mij nog wel maar je hebt Asia, Brazil, Japan, Euro, Hispanic and USA versies en zelfs dan heb je nog uitgave van diverse datums, Phoenix Edition en Bootlegs.

Kan iemand mij uitleggen wat het allemaal betekent en of er een noemenswaardig onderscheid zit tussen de verschillende landen uitgave anders dan de taal?

Groet,

Pieter
ckong

Re: (MAME) Game versies

Post by ckong » Sun Nov 11, 2012 22:25

Je gaat ons toch niet vertellen dat je nog nooit van MAME (Multiple Arcade Machine Emulator) hebt gehoord?

Dan zou ik als ik jou was maar eens snel rond gaan kijken op internet, er zijn tri;joen paginás met info over Mame. En begin maar eens op wikipedia.

Er zal een wereld voor je open gaan. :D
User avatar
Sphere
Active Level:
Active Level:
Posts: 795
Joined: Mon Sep 24, 2012 23:30
Location: Zoetermeer
Contact:

Re: (MAME) Game versies

Post by Sphere » Sun Nov 11, 2012 22:38

Haha, tell me about it. Wel van horen zeggen maar de eigenwijs in mij zei, jongen, ga toch lekker voor het origineel...Totdat de boekhouder in mij mij op de cijfertjes wees :D

Maar serieus de hoeveelheid spellen die er zijn is werkelijk ongelofelijk. Ik heb er nu al een setje gevonden en het is echt een trip to memory lane djeez.

Ik ben er al de hele dag mee bezig lol. Maar ik ben nog niets tegen gekomen over de verschillende versies :/
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: (MAME) Game versies

Post by Da Dude » Mon Nov 12, 2012 00:27

Hey, Ik draai veel op mame, maar alle variaties weet ik ook niet, maar soms is het alleen de taal, andere keer is het een asiatisch clone board.

Dit is van wat ik er begrepen van heb, correct me if i'm wrong.
Kijk SF is op meerdere soorten PCB's en talen blijkbaar uitgekomen, en elke willen ze 100% emuleren.

Ik pak meestal de World versies, omdat die de orginele PCB emuleert, met engelse taal.

en anders de USA of JAP versie
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: (MAME) Game versies

Post by ChapDDR » Tue Nov 13, 2012 12:05

ik snapte ook eerst niet waarom er zoveel versies zijn en sommige het niet deden.

Allereerst adviseer ik je via emuparadise (<- mag ik websites noemen ivm roms of is dat verboden?) En dan gebruik je de zoek functie.

Als je game X wilt, type je X in met mame erachter. Dan krijg je meestal een lijst van versies van game X. Je moet even kijken naar de bestandsgrootte. Meestal zal er een of twee bv 20mb zijn en de rest is 2mb. Om het spel te spelen heb je de basisrom nodig, aka die van 20mb. Als je die download, kan je het spelen. Wil je een geupdate of vertaalde versie, dan moet je die van 2mb erbij downloaden en dan het spel opstarten via die van rom van 2mb ipv die van de basis rom. Bij de meeste games is de World of Euro versie de basis rom, maar dat kan soms niet zo zijn. En die gepirate versies wil je denk ik niet spelen :)

Dit scheelt je tijd.

Btw: druk eens op f9 of f10 tijdens sf en probeer zo eens arcade mode uit te spelen >:)

Oh: En je kan online oude SF games tegen elkaar spelen via GGPO :) Spelen mensen hier op GGPO eigenlijk?
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
User avatar
Sphere
Active Level:
Active Level:
Posts: 795
Joined: Mon Sep 24, 2012 23:30
Location: Zoetermeer
Contact:

Re: (MAME) Game versies

Post by Sphere » Tue Nov 13, 2012 21:05

Hey Chapddr,

Dank je voor de uitleg. Ik zal er eens gaan kijken. Maar met de gepirate versies bedoel je de zogenaamde "bootleg" versies?
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: (MAME) Game versies

Post by ChapDDR » Tue Nov 13, 2012 22:07

Jep, ik zou ze niet spelen behalve rainbow edition als je die vindt. Die is geniaal
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
Post Reply