Hoe ik Compo's organiseer. Ter Info voor wie dat leuk vind.

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
User avatar
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:
Posts: 617
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:10

Hoe ik Compo's organiseer. Ter Info voor wie dat leuk vind.

Post by ZeMMiK » Thu Oct 25, 2012 20:52

Het begint een beetje traditie te worden. Ik denk ik share dat even voor als jezelf ook wat wilt organiseren.

Je neemt een groep vrienden (10/12/14man?) en als je die allemaal op elkaar laat wachten dan ben je meer aan het wachten dan aan het gamen.
Ik heb daarom meestal 1 mainscreen met Fighters.
Daarnaast zet ik een paar consoles neer waar je in je wachttijd ook scores kunt neerzetten.
Hoe hoger je terecht komt op een leaderboard, des te meer punten je kunt verdienen.
Ik heb altijd een gemixed gezelschap, 1 is beter in racen de ander in een Fighter.
Meestal doe ik een pinball, een racetrack waar je de snelste tijd moet neerzetten. Een retrogame.
Op deze manier maakt iedereen een kans.

Image
Hoe verder je komt in de afvalrace hoemeer punten je krijgt

Image

Image
In het algemene leaderboard komen alle scores bijelkaar, van het mainscreen
en alle losse consoles met race/pinball/retrogames. (leg bij de consoles losse vellen
voor de leaderboards).

Degene met de meeste punten is de Winner.

Op deze manier is iedereen de hele avond bezig. (op de consoles kun je onbeperkt
proberen hoger op de leadersboard te komen.)
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Hoe ik Compo's organiseer. Ter Info voor wie dat leuk vi

Post by Cageman » Fri Oct 26, 2012 10:00

ZeMMiK wrote:Op deze manier is iedereen de hele avond bezig. (op de consoles kun je onbeperkt
proberen hoger op de leadersboard te komen.)


Hoe regel je dat het een beetje eerlijk wordt verdeeld? Als ik een plekje achter een console bemachtig, en 10 pogingen kan doen om mijn score te verbeteren.. dan heb ik een voorsprong op iemand die het maar 1 keer heeft kunnen doen? Of snappikutnounie ;-)?
User avatar
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:
Posts: 617
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:10

Re: Hoe ik Compo's organiseer. Ter Info voor wie dat leuk vi

Post by ZeMMiK » Fri Oct 26, 2012 10:32

Het gaat eigenlijk vrij natuurlijk, nooit hoeven ingrijpen. Wel verteld dat ze 3 pogingen mogen doen en als er iemand aangeeft dat hij dan daarna wil word de plek doorgegeven. Indien niemand achter hem staat kun je onbeperkt doorgaan. Die persoon word overigens ook weggeroepen omdat die verwacht word aan het grote scherm. Ik kies veel games die kort duren zoals 3 laps op baan X, of 5min in Crazy tazi.
Ik heb ook een pinball game en als iemand goed is dan kan die wel 15min bezig zijn. Daarom ga ik deze keer dat spel 2x neerzetten. Ik vraag dan gewoon of mensen ook hun console meenemen.
Post Reply