Videogame beurzen (TGS,E3 etc.)

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Videogame beurzen (TGS,E3 etc.)

Post by Ken » Sun Sep 25, 2005 18:19

Ben je wel eens bij een beurs geweest en zo ja, wat vond je er dan van?
Als je nog nooit op een beurs bent geweest, wat zou je er dan van verwachten?
Hier kun je foto's zien van de AOU Arcade show, de E3 2005 en de afgelopen Tokyo Game Show om je een impressie te geven hoe het er op deze beurzen een beetje aan toe ging.

http://www.nozomi.nl/v2pagina/fotopagin ... almenu.htm

ImageImageImage
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Sun Sep 25, 2005 20:39

Eerlijk gezegd heb ik een hekel aan beurzen. Maar dat komt vooral door de mensen die geen fatsoen hebben. Ik ben in mei 2005 naar de E3 geweest. Ik heb hier echt 5 maanden naar uit gekeken en had er ontzettend veel zin in. De eerste dag van de E3. De grote dag was daar! Damn, wat cool. 's Ochtends vroeg, de eerste stand die ik tegen kom is de stand van Konami (eerste hal was natuurlijk die van de Japanners :)). De stand viel een klein beetje tegen vanwege het beperkte game-aanbod. Maar Coded Arms, Lost in Blue, Castlevania DS en PS2 wilde ik graag spelen. Ik loop naar de PS2 waar Castlevania werd gespeeld. Staat er zo'n dikke fatboyslim-right-here-right-now-I'am-number-one-so-why-try-harder-Amerikaan. Die gast stond al een kwartier te spelen. Ik ga netjes achter hem staan. Die gozer heeft zeker nog een kwartier lopen spelen. Bepakt met tassen voor eventuele goodies. Die gozer staat de zweten, dat is niet normaal. Zelfs Federer in de finale van de US Open zweet na twee uur nog midner. En ja hoor, daar gaan die vieze vette pizza vingertjes weer. Rechtstreeks naar zijn bezweten voorhoofd en weer terug op de controller. Suus lachen, want zij was aan het filmen en ik moest spelen :( Gatverdamme! Zo ging het dus een kwartier door *kots* Het is dat de demo ophield anders had ik nog een half uur kunnen wachten. Ik kreeg die controller van hem, gloeiend heet en nat. :@ Toen had ik echt de neiging om het beursgebouw uit te lopen. AARGH! Wat zat ik me te ergeren.

Op de vieze dikke ranzige Amerikanen en doorgedraaide pubers die gillend van het ene EA naar het andere EA spel rennen na, vond ik de beurs erg leuk. Maar dat komt omdat het een gamebeurs was. Normaliter heb ik een hekel aan beurzen.

Bid op mijn knietjes dat de TGS beschaafder is. :D
Grasshopper

Post by Grasshopper » Tue Sep 27, 2005 15:49

Ik ben nog nooit op een beurs geweest. Ik zou er wel graag heen willen, het liefst naar de TGS. Waarschijnlijk ga ik met vrienden over een paar jaar (na slagen eindexamen VWO, over ca. 3 jaar dus), naar Japan. We willen dan naar de TGS gaan, kom je daar eigenlijk in zonder dat je bij een blad/site oid hoort?
Gungrave

Post by Gungrave » Tue Sep 27, 2005 16:19

Grasshopper wrote:Ik ben nog nooit op een beurs geweest. Ik zou er wel graag heen willen, het liefst naar de TGS. Waarschijnlijk ga ik met vrienden over een paar jaar (na slagen eindexamen VWO, over ca. 3 jaar dus), naar Japan. We willen dan naar de TGS gaan, kom je daar eigenlijk in zonder dat je bij een blad/site oid hoort?


Ook precies hetzelfde, over 3 jaar hoop ik mn VWO diploma te hebben en dan te gaan ^^

Enne Grasshopper; de eerste dag is press-only, de tweede en derde dag zijn openbaar en dus voor iedereen :)
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Sep 27, 2005 17:41

Ik moet zeggen dat de TGS weer een verademing was na de perikelen op de E3 in Los Angeles. Ook Kris die op deze TGS was twijfelt nu of hij nog wel naar de E3 zal gaan, dat zegt toch ook wel iets.

Over het algemeen is de TGS beter georganiseerd, zijn er minder mensen die er niet thuis horen (zeker de eerste dag) en is de sfeer veel relaxter. De tweede dag heb ik nergens mijn kaart hoeven laten zien en kon ik zo naar binnen lopen, dat is wel wat anders dan de gestapo achtige taferelen in LA.
Post Reply