Dante slaat toe! (idiots...)

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Dante slaat toe! (idiots...)

Post by Ken » Thu Jan 26, 2006 21:56

A TEENAGER obsessed with a killer video game was yesterday found guilty of murdering his sister by torching his home in a twisted bid to slaughter his entire family.
The 16-year-old — who modelled himself on a half-human/half-demon PlayStation 2 character — also hit his brother with an axe leaving him brain-damaged.

The lad always wore black Goth clothes and called himself Dante after the killer character in 15-rated game Devil May Cry, the Old Bailey heard.
He launched the arson attack to rid himself of his family in the hope he would be adopted by a rich couple.

The boy — who was 14 at the time — outlined his plan in a note found by police. It read: “Operation New Life. Kill family. Lose memory. Get adopted by rich couple. It all starts.”
He axed his 12-year-old brother before starting the blaze in Lewisham, South London.

His parents and 16-year-old sister escaped but his 11-year-old sister died of smoke inhalation. At first the lad lied that a gunman told him to carry out the attack.
Sir Allan Green, prosecuting, said the boy wrote a reminder to cut himself to make it look like “a demon had done it”.
Yesterday a jury convicted him of his sister’s murder by a 10-2 majority. He was also found guilty of attempting to murder his brother and arson with intent to endanger life.
His family — who stuck by him — said he was “a bit of a loner”. He was remanded in custody for pre-sentence reports.
Last night pressure group Mediawatch accused the games industry of “living in denial” of the consequences of their products.
Gungrave

Post by Gungrave » Thu Jan 26, 2006 22:40

Als dat mn kind was had ik hem persoonlijk tot kleine stukjes gothic vertrapt, gewoon met het hele gezin echt er lekker op in hakken, slaan, meppen, desnoods eroverheen rijden. Dit soort mensen verpesten het image van games toch echt, net als vandaag die jongen met Need for Speed: Most Wanted.

Ik heb ook meteen maar eventjes plannen gemaakt.
“Operation Kill Goth. Track Goth. Fight Goth. Kill Goth. Goth will be buried alive.” :roll:
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Thu Jan 26, 2006 22:55

Gungrave wrote:Als dat mn kind was had ik hem persoonlijk tot kleine stukjes gothic vertrapt, gewoon met het hele gezin echt er lekker op in hakken, slaan, meppen, desnoods eroverheen rijden. Dit soort mensen verpesten het image van games toch echt, net als vandaag die jongen met Need for Speed: Most Wanted.

Ik heb ook meteen maar eventjes plannen gemaakt.
“Operation Kill Goth. Track Goth. Fight Goth. Kill Goth. Goth will be buried alive.” :roll:


Net als jij het imago van gamers verpest?
Dat die gast gothic was, heeft net zoveel met de moord te maken als de videogame in kwestie.
Beetje trieste reactie.
Gungrave

Post by Gungrave » Thu Jan 26, 2006 23:02

ManoRevolver wrote:
Gungrave wrote:Als dat mn kind was had ik hem persoonlijk tot kleine stukjes gothic vertrapt, gewoon met het hele gezin echt er lekker op in hakken, slaan, meppen, desnoods eroverheen rijden. Dit soort mensen verpesten het image van games toch echt, net als vandaag die jongen met Need for Speed: Most Wanted.

Ik heb ook meteen maar eventjes plannen gemaakt.
“Operation Kill Goth. Track Goth. Fight Goth. Kill Goth. Goth will be buried alive.” :roll:


Net als jij het imago van gamers verpest?
Dat die gast gothic was, heeft net zoveel met de moord te maken als de videogame in kwestie.
Beetje trieste reactie.


Ik vind er niks triest aan. Hoe moet ik die gast anders noemen? Het is zeker 'niet politiek correct', maar dat kan mij echt geen ruk schelen. Wordt jij dan niet boos als je dit soort dingen leest? En dat van die eigen plannen is niks serieus, daar moet je maar even overheen lezen als je het niet leuk vindt.
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Thu Jan 26, 2006 23:06

Je kan 'em gewoon Dante noemen, zo heette hij toch? :lol:
Boeie of het PC is of niet, net of ik zo PC ben, daar gaat het niet om, maar begrijpen doe je het wellicht toch niet. :roll:
Gungrave

Post by Gungrave » Thu Jan 26, 2006 23:11

Ik zal hem in het vervolg wel Dante noemen. :lol: En misschien is mijn reactie inderdaad een beetje over the top, maar dit soort dingen gebeuren steeds vaker en dit kan het bannen van games bevorderen. En ik denk dat we het er wel over eens zijn dat we dat niet willen? Ik word op het moment dat ik zoiets lees voor de zoveelste keer nogal pissed, als gamer en als mens, dit wens je zijn familie en gestorven zusje echt niet toe, zelfs al mag je die mensen niet.

Nog erger vind ik dat mensen de schuld aan de videogames geven. Iemand die dit doet is al geruime tijd niet 100%, het kan niet door een simpel videospel komen. Mensen weten dit, maar aangezien ze toch weer een zondebok moeten hebben geven ze de games maar de schuld. Dát is triest. :roll:
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Thu Jan 26, 2006 23:15

En jij geeft het feit dat die gast een 'gothic' is de schuld?
Same shit, different name dude.
Gungrave

Post by Gungrave » Thu Jan 26, 2006 23:20

ManoRevolver wrote:En jij geeft het feit dat die gast een 'gothic' is de schuld?
Same shit, different name dude.


Waaruit maak jij dat op? Dat van die eigen plannen was een geintje, die je niet serieus oid moet nemen. Hoe ik hem anders moest noemen wist ik op dat moment niet, ik had hem net zo goed Piet, Jan, Klaas of dante kunnen noemen.

Ik geef het feit dat hij waarschijnlijk niet helemaal 100% is de schuld, de game(s) en het feit dat hij gothic is niet.
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Thu Jan 26, 2006 23:21

Okay, als dat maar duidelijk is :wink:.
Gungrave

Post by Gungrave » Thu Jan 26, 2006 23:24

ManoRevolver wrote:Okay, als dat maar duidelijk is :wink:.


Sorry dan voor de verwarring, ben zelf ook geen persoon die zomaar gothics of een andere groep haat, integendeel zelfs :) Prettige dag nog verder, heb morgen tentamens dus ik ga ervandoor, hoe moeilijk het ook is om afscheid van je te moeten nemen, Mano :cry: :lol:
Post Reply